/fotboll/osk/forum/523.aspx/fotboll/osk/forum/523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
En riktig örebroare
2016-09-01 21:04
Saywee/nisseson: Vill du vara vänlig och svara på frågan du alltid undviker. Den är varje outing,lögn eller går emot forumregler.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-01 20:30
@Restalundsv:

Emra Tahirovic? Verkligen något för Alec att bita i. Hade helt förträngt honom. Någon som vet om han ö.h.t spelar fotboll längre?
AIK Nissesson
2016-09-01 19:47
Dags att boka rum ...
Örebro Restalundsv
2016-09-01 19:47
Finns nått intressant namn, bla. May Mahlangu
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-09-01 17:03
Drulle Johnson! Ingen slår honom!
Örebro combatspenat
2016-09-01 15:50
Tobias Grahn kanske är sugen? Angående problembarn/gubbe
Örebro Hitta avslut!!
2016-09-01 12:47
Haha balotelli :)

Intressant det där ändå. Vilka "problembarn" tror ni Axén kan få igång?
Eller spelare vars karriärer stagnerat.
Bojanic i Helsingborg?

Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-01 12:11
Med tanke på att Axén gillar "problembarn" borde vi försökt värva Balotelli. Årskort på Gustavsvik samt en lya i slottet är svårt att tacka nej till.
Örebro Minatankar
2016-09-01 11:05
@Nicka i ribban:

Håller med dig. Som de flesta andra njuter man när Astrit visar på sitt artisteri. Inte minst när han slog de långa passningarna på DG.

Samtidigt kan han ofta dra ner på tempot och han orkar inte röra sig tillräckligt en hel match. Tror därför att vi kommer få högre tempo i matcherna och att flera av de andra spelarna kommer ta större plats, t ex Nordin, Besara, Maic och Omoh, som alla fyra är vad man kallar riktiga lirare.

Men visst, Astrit kan både slå långa precisa passningar, skjuta hårt och göra snabba direktpassningar som vi kommer att sakna.
Örebro Nicka i ribban
2016-09-01 10:46
Astrit är tydligen borta i 2 till 4 veckor :/ Dags för andra att kliva fram som Nordin och Besara gjorde senast.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hitta avslut!!
2016-08-31 21:44
Vi har en högerfotad vänsterkant. Det är väl bara Astrit som är vänsterfotad i senaste elvorna? Det stör mig.
Borde inte Lorentzson ta högerbacken och ge plats för Rings vänsterfot? Dajje får nöta bänk.
Örebro flesklepp
2016-08-31 20:44
@Nissesson:

Så här står det i forumreglerna:
"Outing av medlemmar på forumet är totalt förbjudet och renderar i en avstängning direkt"
Vi som "hänger" på detta forum har att förhålla oss till detta oavsett vad vi må anse om företeelsen. På samma sätt som att den som händelsevis anser att "Sverige bör ha västertrafik" har att förhålla sig till att det finns en lag om högertrafik i landet.
Örebro flesklepp
2016-08-31 20:36
@Nissesson:
Nu måste vi nog reda ut det hela. Jag skrev två skämtsamma inlägg om alternativa uppställningar, 1-1-8 alternerat med 8-0-2. Löjligt. Absolut möjligen. Kan dock inte förstå hur du relaterar dessa mina två inlägg till just ditt. Det skrivs hela tiden här om uppställningar, det är väl i så fall ALLA dessa jag relaterar till. Vet inte vad jag ska svara mer än så. Om man nu sedan ska gå över till en seriösare sida av diskussionen, så tror jag att sifferkombinationerna nog är mindre intressanta än hur man nyttjar än den ena, än den andra uppställningen. Man kan väl säga att vi spelar 4-4-1-1 defensivt och snarare 3-5-2 offensivt, men, återigen, mer intressant är väl egentligen hur och i vilken grad dessa uppställningar kan vara till fördel i förhållande till HUR VI VERKLIGEN SPELAT i olika moment under matcherna. Axén beskrev det ju efter AIK-matchen som att "Jag har glömt tala om för spelarna att målen finns på kortsidan. Felet är mitt. Jag har några dagar på mig nu att påminna dem om det". I korthet: De olika uppställningarna har inget egenvärde utanför syftet med dem: Att göra fler mål än motståndarna. Göra fler (än) och släppa in färre (än). De som följde CMore-sändningen kunde höra Axén vid några tillfällen, till spelarna ropa ett enda ord "fotbollsskolan". Helt uppenbart att Axén och gänget i veckan som var hade hållit just Fotbollsskola. Hur ska vi bete oss för att följa vår huvudplan, den vi har för att få in bollen i motståndarens mål? Och hur ska vi bete oss för att INTE hamna i det läget vi gjorde mot AIK? Då spelet mest gick i sidled framför en kompakt och välorganiserad mur. Försöken att sticka in bakom och dra ut muren var få. De lyckade försöken än färre. "Fotbollsskolan" i veckan gick ut på att påminna varandra om hur vi gör just detta, sticker in bakom backlinjen, och drar ut den, backlinjen alltså, motståndarnas. Och detta på ett sådant sätt att våra attacker kommer i sådan ström att den, backlinjen/muren inte riktigt hinner samla sig igen innan nästa attack kommer. Jag tycker att taktiken, bl a efter det att Axén fått påminna några gånger fungerade helt tillfredsställande. I andra halvlek kom vi gång på gång fram bakom FFF:s backlinjen. Vi lyckades i en match där vi hade inget att vinna och allt att förlora faktiskt att, ändå vinna. Kom ihåg: Fotbollsskolan (fler mål än motståndarna)! Kom ihåg att för ett år sedan sa´ väl "alla" att ett bottenlag som ÖSK ska ALLA slå, så som "alla" nu säger om FFF. Såna matcher är alltid tuffa, allt att förlora inget att vinna. Som England mot Island typ... Kul att se 1: Äntligen lite "snett inåt bakåt". Som var farliga dessutom. Känns som att Axén inte riktigt har gillat sånt spel utan att nästan allt ska gå genom inbrytningar centralt, men variation måste väl ändå vara bäst? Kul att se 2: Omoh var ju ibland omöjlig att ta bollen från och om han ändå förlorade den så sprang han snabbt ikapp och tog tillbaka den, bollen alltså på samma sätt som man tar godis från ett småbarn..
En riktig örebroare
2016-08-31 19:35
@Nissesson:

Grattis du lyckades att inte svara på frågan.
Örebro Hagge till landslaget
2016-08-31 18:31
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):

Besara då? Jag hoppas nästan på Broberg som HB, hans inlägg är riktigt giftiga!
2016-08-31 18:29
@Hagge till landslaget:
Ja, absolut! Han och Broberg på var sin kant och Sema i en friare roll om Astrit inte är i speldugligt skick. Besara på topp.
Örebro Columbus
2016-08-31 18:23
Det borde ju bli Broberg och Besara som yttermittfältare. Eftersom Sema gjorde mål i senaste matchen och har gjort 7 mål, vilket är bäst i laget, så är han gjuten som startspelare. Som anfallare, alltså. (Detta under föresättningen att Ajdarevic är fortsatt skadad)
Örebro Hagge till landslaget
2016-08-31 18:19
Vad tror ni om Omoh från start nästa match? Apropå diskussioner om ÖSK! :)
Örebro Hitta avslut!!
2016-08-31 17:40
Outing är hårt. Då ska det ha gått jävligt långt över gränsen, vilket det gjort. Jag har inget emot det i detta fall.

Så är det. Skit ska skit ha!

Pajas
AIK Nissesson
2016-08-31 17:31
Påhitt igen ! Suck
En riktig örebroare
2016-08-31 15:04
@Nissesson:

Till oss sade du att du bytte namn för alla "ogillade" Saywee.
Har en fråga och jag har ställt den många gånger men du har aldrig svarat på den men ställer den igen, varför tror du att så många retar sig eller stör sig på dina inlägg genom åren? För någon anledning måste de ju vara..eller?
Örebro Restalundsv
2016-08-31 14:50
@Minatankar:

Det kan va som du säger. Men vi vet ju inte hur broberg tänker. Det jag tänker på när jag säger detta är att vi inte har samma ekonomi som MFF och AIK vilket gör att vi kommer behöva sälja spelare för att kunna förlänga andra. Jag anser att om en försäljning av broberg möjliggör tex en förlängning av RÅP eller Astrit bör man göra detta. Som jag sa så har vi många på samma position som är tekniska som Broberg. Men såklart så är det alltid olika från match till match vilka spelare som passar in, man har ju inget emot att ha en bra bänk, men har vi råd är frågan?
AIK Nissesson
2016-08-31 14:35
Saywee är spärrad, det är därför jag heter Nissesson ...

... vill gärna höra lite av och om vad andra anser om "outing".
En riktig örebroare
2016-08-31 14:09
Uppmanar alla att ta kontakt med Pernilla och förklara hur denna familj styr! Förklara läget hur de varit många år och att flera skribenter blivit borttagna och spärrade. Alla mer eller mindre för de tröttnat på Saywee.
Örebro Columbus
2016-08-31 13:50

GGGs syndrom, kanske?

(GGG = Gaggiga Gnäll-Gubben)
AIK Nissesson
2016-08-31 13:41

OK om det är tillåtet, tar det isf nattetid, men är det fotbollsrelatetat?
2016-08-31 13:40
Med Besara i form så började ÖSK-hösten i söndags. :-)
2016-08-31 13:38
Spännande lista, lägg ut! LÄGG UT!
Örebro Minatankar
2016-08-31 13:00
@Restalundsv:

Bara för att andra klubbar blir intresserad av ÖSK-spelare behöver det inte alls innebära att spelaren vill lämna ÖSK om nu det inte kommer mycket intressanta erbjudanden sportsligt, ekonomiskt och socialt.

I princip alla spelare har agenter vars uppgift är att hela tiden arbeta för spelarens bästa. Jag tror för min del att Broberg har sagt upp kontraktet för att kunna höja en förhållandevis blygsam lön i ÖSK.Det är i så fall en högst klok åtgärd av honom. Väljer han ändå en annan klubb så hoppas jag han tagit ett bra beslut.

MFF, AIK mfl toppklubbar har en bänk med spelare som håller mycket hög klass. Ska ÖSK bli en toppklubb behöver vi också ha en sådan bänk när "ordinarie" spelare är ur form, skadade och avstängda. Dessutom passar som bekant olika spelare in i olika positioner beroende på vilket lag man möter och beroende på vilka spelare detta lag använder sig utav.

Ytterst få spelare presterar på högsta nivå vår, höst, vår, höst etc. Bara för att Broberg haft en svacka under våren p g a skador och bara för att vi fått in bra nyförvärv, tycker jag inte att man ska göra sig av med honom.

Vi behöver både bra konkurrens om platserna, bra alternativ och bra komplement. I andra halvlek mot Falkenberg upplevde jag att han serverade fler farliga inlägg än vad man gjort under flera matcher tillsammans. Bara det är ett skäl till att behålla honom, även om han inte skulle spotta in mål som förra året.
Örebro Minatankar
2016-08-31 12:59
Annons: