/fotboll/osk/forum/5228.aspx/fotboll/osk/forum/5228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2010-01-17 11:32
Skall bli spännande att se om Kihlen kommer att komma tillbaka till gammal form då han kunde dominerade match efter match. Om han gör det så har vi absolut inget behov av en ny defensivmitt.

Har inte sett Oscar J spela sen IFK matchen för mycket längesedan. Då tyckte jag absolut inte att han gjorde bort sig än jag hade för mig att han orsakade en straff (?!). Tror ni han kan utmana Wiken om en plats i år? Eller är han bara med som nödlösning när antingen Wiken eller Almebäck är borta?!

Sen tror jag nog att hela laget kan få en nytändning av Mosander. Förhoppningvis kommer han med lite nya träningar, varianter (hörnor/frisparkar m.m.) och han verkar ju även accepterad av spelarna (Alvens blogg). Borde ju även vara en fördel att Sixten och Mosander drar åt samma håll (vilket det ryktades om att det inte gjorde varken med Axén eller Nilsson).

Om jag måste välja ut en som jag tror får årets genombrott (tar en plats i startelvan från "dagens" startelva) så tror jag ingen kommer att få det om det inte blir ngn allvarlig skada eller försäljning. Men eftersom jag måste välja ngn så tippar jag på högoddsare, Oscar J!
AIK Saywee
2010-01-17 10:59
chilie, alltid tråkigt när skador inträffar, men himla tur att det inte var tvärtom ;)

Tips för kommande motståndare, gå inte för nära Iron Mike, för han viker inte ned sig!
Örebro chilie
2010-01-17 10:52
iron mike slår till igen!

AIK Saywee
2010-01-17 10:25
"När NA rökte ut ÖSK", vilken dum rubrik, man kan väl önska ett "bättre motstånd" även om det kommer från media ...

... apropå fis i rymden, så tycker jag NA passar bäst i rumpan och hoppas att spelarna möter fotograferna rättvända ;)
Örebro Gurra2001
2010-01-17 04:26
ÖSK varken ska eller behöver säga allt till NA. Saker som är osäkra ska ÖSK inte gå till NA och skvallra om. ÖSK ska ha sitt avstånd till NA.

Örebro Conjuration ★
2010-01-17 02:28
Tack KvT det funkade hur bra som helst! :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-17 02:20
Som sponsor till ÖSK och viktigatste media i närområdet förväntar sig NA givetvis ett visst samarbete. Det är det som i detta är pudelns kärna och det som Anders Uddling blir besviken på.
Örebro Gurra2001
2010-01-17 01:54
Anders Uddling överskattar sig själv och sin betydelse. Han är en fis i rymden.
Örebro Sersant
2010-01-17 01:39
Godfoten: Se länk :).
Örebro Godfoten
2010-01-17 01:23
För någon vecka sedan skrev NA:s sportchef ett äckligt bittet inlägg där han grinade över att ÖSK gick ut med information innan NA hade fått avslöja sitt "jättescoop" om skattesmällen. Tror att det hette något i stil med "När NA rökte ut ÖSK". Är det någon som har länken till det? Kan inte hitta det nu nämligen?
Insåg Uddlös att han skämde ut sig efter noter och tog bort det eller var detta bara något jag läste i papperstidningen? Någon som har koll?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-17 01:11
Conjuration //Kan du inte använda googles översättningstjänst?
Örebro Conjuration ★
2010-01-17 01:08
Är det någon här som kan det tyska språket? Jag behöver få ett stycke översatt, skicka mig ett PM, tack på förhand! :)

Och nu är det dags att snacka fotboll igen ;) Jag minns när Roni kom som ett yrväder och framstod som den bästa spelaren jag någonsin sett, vilka minnen man hade från hans debutsäsong, det hände på den gamla goda tiden!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-17 00:25
...och 1994 som är så särskild för ÖSK:are i dubbel bemärkelse! ;)
Örebro Brinkewall
2010-01-17 00:20

Och när vi ändå länkar...

Inget ont om Millencolins intro till ÖSKs matcher men... mindre rock och mer passion. Blåvitts inmarsch är otroligt bra. Men inget slår dock Sevillas hymn...
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-17 00:00
Skön länk också :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-16 23:53
Nu när Porokara drar tåls länken att ses ännu en gång! Tack Roni för två fina år!
Örebro Storm_90
2010-01-16 22:09
Fan snart måste någon storvärvning komma. Personligen så börjar jag bli orolig om inte minst en stark värvning är klar inom tve veckor...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-16 20:08
KvT// Kloka funderingar kring Astvald. Det känns inte rättvist att ha alltför höga förväntningar på en 20-åring(?) bara för att han har gjort en stark höst. Rimligtvis kan vi ha något högre förväntningar än inför förra säsongen men om han skulle göra samma succé kommande säsong så är det bara en bonus.
AIK Saywee
2010-01-16 19:52
KvT, verkligen intressanta funderingar och frågor, i nuläget är det så många frågetecken ????

Svaren, får vi under senhösten !!!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-16 19:48
Frågor man också måste ställa sig ställa sig också är inför nästa säsong:

***Växer Mackan ytterligare i nivå denna säsong eller får han det berömda "rekylåret" (Det är ganska vanligt att unga spelare som barkar igenom kommer in i en regressiv fas en period efter innan utvecklingen skjuter fart igen.) Växer han kommer vi inte sakna Basse.

*** Kan det bli ett genombrott från någon av de andra unga? Tänker främst på Erik och ev Johannes. Oskar lär endast få speltid vid skada/avstängning. Tyvärr tycker jag Per J saknar någon riktig spetskompetens. Han är lite "grå".

*** Kanske Staaf kommer tillbaka ordentligt i år och ger ett verkligt alternativ för anfallet

*** Kan Mosander höja laget?

*** Kan Sixten fortsätta utveckla laget på alla sätt? Eller är han beroende av att få bättre spelare enbart för att höja spelnivån?

*** Kan ÖSK höja lägsta nivån, förbättra bortaspelet utan dessa totalkollapser emellanåt då man sitter och skäms för laget?

*** En strategisk fråga: Kommer SixLar satsa på Bedoya på allvar nu eller kommer Nordback/Kilen fortsätta abonnera på sina platser?

***Jidesjö??

Kan flera av dessa punkter slå in så kan ÖSK bli ett steg bättre än i fjol utan ett enda etablerat nyförvärv.
AIK Saywee
2010-01-16 18:51
Ämne: Blir vi topp 3 iår s....
Conjuration, detta måste jag bara kopiera av och lägga in i min svartvita fil på "word", snart kanske jag vågar komma med egna löften ...

Vinner vi AS kommer jag att kunna göra nästan vad som helst, skall klura lite till och precisera :)
AIK Saywee
2010-01-16 18:43
BoP, det är helt OK att vara lite frågande, eller ifrågasättande eller så kallat pessimistisk.

Men oavsett Basse lämnar eller ej, så kvarstår väl faktum att han "tydligt deklarerat" att han inte vill spela för ÖSK?

För stämningens skull och reglerna i klubben är det väl lämpligast att han lämnar snarast, enligt mitt sätt att se på gemenskap och sammanhållning, etc, när man strävar mot ett mål tillsammans!

FORZA ÖSK!
Örebro Conjuration ★
2010-01-16 18:39
Blir vi topp 3 iår så ska jag åla (inte mes krypa, utan åla!) runt hela Behrn Arena jag tror vi bblir ett mittenlag iår, slagkraften från förra året som vi hade har minskat och nu är ju även de andra lagen på g.
Örebro oroT
2010-01-16 18:39
En ny, och tillräckligt bra, defensiv mittfältare att ta över för Khilen, Ja Tack!
Om personen ifråga är tillräckligt bra kommer vi kunna ha två offensiva på mitten och den nya sveparn håller rent bakom.

**Bedoya**Nordin**
****Källström****

Vilken mittfälts triangel! ;)
Ja tackar!
AIK Saywee
2010-01-16 18:35
DaSa, nej, jag tror (eller snarare hoppas), att det inte var ordinarie backlinjer, och det kan kanske tyvärr hända igen ... av olika orsaker?

Anfall är bästa försvar, ta hand om dina gäster :)
Örebro Bastard on Parade
2010-01-16 18:35
... och här kommer pessimisten.

Mittfältet duger, anfallet suger! Nä, riktigt så illa är det förstås inte men vi måste få in förstärkningar.

Vi har en stabil grund att utgå ifrån, men nuvarande trupp tror inte jag räcker till 4-6:e plats. Vi saknar spetskompetens och alternativ framåt. Porokara MÅSTE ersättas (vilket jag tar för givet kommer göras), men jag skulle vilja se ytterligare ett nyförvärv om Bassombeng lämnar.

Försvaret får gärna förstärkas också.
AIK Saywee
2010-01-16 18:30
Jag använder realismen, optimismen och tyvärr även "piss i mismen" och skriver att i "DAGSLÄGET", tror jag på 1-8 placering 2010, för på övre halvan hör vi hemma, men det är så många frågetecken, för ÖSK och flera motståndare, att "spannet" blir ganska stort för tillfället, jag vill helt enkelt gardera.

Men, får vi ett, eller ett par fina förvärv, kan jag ändra mig snabbt.

Skall bli intressant att se, eller höra, vilken målsättning klubben har, för 2010 års allsvenska?
Örebro DaSa
2010-01-16 18:23
Vi hade väl inte ordinarie backlinje i 3*0-3 matcherna? Har inte tid att kolla upp det nu, väntar gäster:)
Örebro Gurra2001
2010-01-16 17:58
Väldigt svårt att säga just nu men känns som 4-6 plats för ÖSK.
AIK Saywee
2010-01-16 16:48
DaSa, känns skönt med en till som är optimistiskt lagd, men om vi inte får in en ny vänsterytter, "står" vi då i nuläget, som förra årets lag?

Flera lag har sålt och värvat, men är kanske inte klara ännu, men träningsmatchandet börjar snart, dvs de allsvenska premiärlagen skall spelas tillsammans till vinnande lag.

När stänger fönstren?

Mer ihopspelad backlinje, ja kanske undantaget 3 x 0-3 i höstas?

I övrigt håller jag med dig, men det finns många OM, och förhoppningar, och förväntningar, men det klarar ju vi optimister av ganska lätt :)

Fast i nuläget känner jag, som realist, inte att vi är mycket starkare än 2009.

Men vi kanske kommer att bli :)
Annons: