/fotboll/osk/forum/5226.aspx/fotboll/osk/forum/5226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-01-21 20:13
RB/

Är det sommar på södra halvklotet nu, eller?

ALLA TILL BA!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-21 20:03
Imorgon kväll ska det bli -2 grader. Svag vind och ingen nederbörd. Rena sommarvärmen jämfört med dom temperaturer vi haft tidigare i vinter alltså.
Örebro Skåne ÖSKare
2010-01-21 18:29
Såg förresten att enligt transfermarkt så har Poro en agent från Sports Entertainment Group, och inte Carbrera, men det kan ju iofs ha ändrats.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-21 18:29
SvartOchVit// Offensiva mittfältaren Johannes Skoglund från Köping FF ska ha fått ett kontraktsförslag från ÖSK. Kanske hamnar också försvarsspelaren Christian Söderberg i ÖSK. Han spelade senast i Gif Sundsvall men har flyttat hem till närke av familjeskäl.
Örebro Grixx
2010-01-21 17:57
Ett nyförvärv klart Roni Porokara....ska visst komma från en Israelisk klubb. Har försökt googla runt men inte hittat så mycket inf under hans tid där.

Någon annan som hittat mer inf?
Kan kanske vara något, ska visst vara hygglig dribbler. Tydligen något inhopp i finska landslaget men hur bra de är vet vi ju.
Örebro SvartochVit
2010-01-21 17:45
Saywee/ Ha..ha..ha... du är ju fööör rolig!
Örebro Aspen
2010-01-21 17:17
Träningsläger Malaga, Spanien (16-23 februari). Två matcher kommer att spelas. Motståndare annonseras senare.
AIK Saywee
2010-01-21 16:19
Sersant, jag förmodar att Jan Karlsson röt till mot Wirströms text, eller? Snacka (förlåt =skriv) om samarbete? Vad vill NA egentligen åstadkomma? Väcka Lagrell åter till mediernas skrivklådetid ... varför kan inte så kallade välutbildade journalister ha som ledstjärna att skriva om något som är positivt i stället för motsatsen, jag tror att läsare börjar tröttna på skit och elände, kom med något roligt och positivt - så kanske det säljer något lösnummer numera nuförtiden ...

Själv får jag mycket bättre info via svartvitt och expressen. Hellre en geting i rumpan än en stjälpande sponsor ...
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-21 15:50
SvartochVit //Inte så länge Porokara förblir osåld ;0)
Örebro SvartochVit
2010-01-21 15:47
De enda det verkar snackas om är Cabrera och Porokara här. Finns det INGA rykten eller nåt om möjliga nyförvärv till klubben eller så??
Örebro Hlynur
2010-01-21 14:38
Testa att googla "Oliver Cabrera". Varenda länk där hans namn förekommer är ju av negativ klang. Han verkar ha varit inblandad i en hel del skumma grejjer!
AIK Saywee
2010-01-21 14:30
Det var på tiden, att någon ryter till, samarbetar ÖSK med media, samarbetar ÖSK med sponsorer och sker samarbetet även TVÄRTOM???

NA har en viss förmåga att "ofta" försöka sabba och svartmåla ÖSK, vet inte vem/vilka i NA´s organisation som dessutom har gratisbiljett till varje match, men ändå vill sabba för klubben och sälja lösnummer, vem f*n köper lösnummer idag?

NA passar riktigt bra i "röva".

Varför kan vi inte alla i denna mellansvenska region dra åt samm håll och stärka våra krafter och glädjas åt det som blir bra?

Varför måste NA försöka rota i skiten, i avfallet, det säljer ju inga lösnummer. Jag har inte köpt en enda NA under mitt långa liv och kommer inte att göra det heller .....

Jag måste gå ned till havet en stund, blir så upprörd.

Loggout ....
Örebro Sersant
2010-01-21 14:10
ÖSK ryter till mot NA :).
AIK Saywee
2010-01-21 14:03
Att nå ett guld, för vårt fina allsvenska lag, innebär så otroligt många steg, under så lång tid, av så många människor ...

ÖSK - mot målet!
AIK Saywee
2010-01-21 13:52
den oumbärlige, precis vad även jag undrar över och har undrat så många gånger i tidigare inlägg, angående en sportchef´s roll, men är Cabrera "anställd"?, eller är han anlitad som "konsult" och i så varför, för han har ju inte lyckats lysande alla gånger tidigare ....?

Jag undrar fortfarande över vilka roller olika "ÖSK-aktörer" har och hur de samarbetar med varandra och alla andra, för att "snart" GEMENSAMT nå målet? =GULDET!

Jag är försvirrad uti "Bergslagsskogen" ;)

Tydligare, menar jag med detta inlägg, vem/vilka fattar olika beslut eller stavas det "bästslut"?

ÖSK!
Örebro den oumbärlige
2010-01-21 13:38
En befogad fråga. Om nu Cabrera anställts av ÖSK att representera ÖSK:s intressen i försäljningen av Porokara _vad_ är då sportchef Sjögrens arbetsuppgifter?

Jag menar; litar man inte på Sjögrens kunnande? Det var ju i princip samma rabalder när Hammarby anställde agenten för att sälja Charlie Davids.

Det är ju vida känt att Sjögren inte är någon Hasse Borg när de kommer till försäljning av spelare men i mitt tycke så ingår det ansvarsområdet i sportchefens arbetsuppgifter.

Men jag kan ju ha fel. Upplys mig gärna.
AIK Saywee
2010-01-21 13:10
Grixx, riktigt spännande tankar under roumors season!?!?

Tips till ÖSK eller NA, som läser här, se över vilka som "samarbetar" med, och kostar för ... ÖSK.

Jag väntar bara på ett guld!

För ÖSK i framtiden, Sveriges finaste lag :)
Örebro Grixx
2010-01-21 12:54
Något måste vara konstigt med Cabrera. Visst finns det många dubier angående agenter och deras roller och händer det något som ger en vatten på kvarn så nog tusan är det cabrera som är inblandad.

Håller alla andra på likadant men är "lite" smartare och låter det aldrig gå så långt som det brukar göra för Mr C....eller vad?

...men måhända är det ett annat kontrakt som är på väg att signas om det nu inte redan gjorts.
Konstigt i vart fall att Roni varken tackat ja eller nej till förslaget...något annat verkar vara på gång....men varför tränar han då i så fall med ÖSK istället för att förhandla med ev annan klubb?
AIK Saywee
2010-01-21 12:53
Jag håller med dig Godfoten, och undrar varför måste man anlita agenter och i detta fall, denna Oliver Cabrera, som tidigare inte lyckats imponera, i vart fall inte på mig? Finns det ingen anställd ÖSK´are som kan klara av förhandlingar bättre?
Det blir troligtvis dessutom både bättre och även "billigare" ...

Måste man anlita agenter, så har jag en känsla av att Patrik Mörk har lyckats relativt bra och arbetar lite mer "rumsrent"?

Vilka agenter finns, hur fungerar agentlicensen, finns det några krav eller förväntningar på dessa agenter.

FORZA 007!
Örebro Godfoten
2010-01-21 12:30
Jag måste tillstå att jag tycker att det är rätt dåligt omdöme av ÖSK att låta Oliver Cabrera försöka tillvarata klubbens intressen i denna affär. Borde finnas bättre lämpade personer.
Örebro Aspen
2010-01-21 11:12
Jag tror Roni har kommit i (alt. valt) ett dåligt sällskap när han valde agent.
Som det ser ut så har det resulterat i att ÖSK har blivit lurade.
Örebro Brinkewall
2010-01-21 10:43

Rent generellt tycker jag inte det är konstigt att ÖSK anlitar ett ombud att sköta förhandlingarna mellan klubbarna. Det är rätt normalt att anlita proffs om man inte tror sig klara det bra själv. Däremot tycker jag valet av Cabrera är riktigt illa. Han har väl aldrig någonsin spelat med rent mjöl i påsen?!

Att hacka på Roni anser jag också vara fel. Jag har svårt att se att han fört klubben bakom ljuset och att han velat riskera affären.

Och idén att bänka honom bara för att han inte vill förlänga (i dagsläget) är bara löjlig. Vill någon gå vidare ska man önska lycka till och låta gå. Så bygger man bra stämning i truppen, och så visar man andra spelare att klubben är en bra språngbräda där man utvecklas. Så lockar man talanger.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-21 09:41
Aspen //Ja, jag uttryckte mig lite fel. Jag menade mer att vi får se hur denna historia slutar. Vi vet ju inte vad som är förhandlingstrick och sådana saker. Kanske hamnar Roni trots allt där ändå eller i en annan klubb. Om inte så blir han kanske såld i sommar om han gör en bra vår i ÖSK. Men det kräver ju att han får spela...
AIK Saywee
2010-01-21 09:37
Aspen, ja all heder till Haginge och spelare som agerar liknande. Spelarna visar ju dessutom sin nya klubb att de (kanske) vill vara lojala mot klubben, eller det kanske beror på, hur de blir bemötta och omhändertagna i den nya klubben?

Eller blir det skillnad på moderklubb och andra klubbar?

Detta är faktiskt lite lurigt ... men hedersamt.

Allt är ett spel!
AIK Saywee
2010-01-21 09:26
KvT, vi tänker nog ganska lika i bänkfallet, håller verkligen med dig om ditt andra och tredje stycke :)

För annars finns ju risk, för att klubben med korta och "sena" kontrakt, har flera bättre spelare på bänken och läktaren eller uti Kilsbergen, än de som spelar på den gröna ytan ;)
Örebro Aspen
2010-01-21 09:23
Heder åt Haginge som såg till att ÖSK fick betalt.
Skulle vara intressant med en lista på de spelare som lämnat ÖSK de senaste åren med markering om ÖSK fått mer betalt än utbildningsbidrag.
Örebro Aspen
2010-01-21 09:20
Kurt von Traatt//Vilka vill lägga upp fler kort på bordet? Roni, Cabrera, ÖSK eller israelerna.
ÖSK och israelerna har visat korten. Roni och Cabrera är kvar och det skulle förmåna mej om dom säger något annat än att skydda sig själva.
Här tycker jag NA kan fortsätt idka lite undersökande journalistik. Man har tagit ett första steg i dagens tidning.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-21 09:17
Saywee //Jag håller med dig i ditt inlägg. Det skulle skicka konstiga signaler till andra spelare.
Dessutom måste vi konsekvensen namn skicka upp alla med ett år kvar som inte bestämt sig för 2011.

Enda gången jag kan tänka mig att det kan vara befogat att bänka spelaren är sista halvan av säsongen och om spelaren befinner sig i förhandling med annan klubb. Man kan då i lagledningen fundera på om spelaren kommer vara för rädd om sina ben i närkamperna. Att drabbas av en svår skada kan ju spoliera hela affären för spelaren. Likaså vart spelaren har sitt fokus.

Men då är det ju inte för att straffa spelaren utan för lagets bästa man petar spelaren.
Örebro Aspen
2010-01-21 09:14
ÖSK har öppet gått ut med att Cabrera är klubbens företrädare i förhandlingarna med israelerna.
Det vet både Roni och Cabrera. Roni har hemlighållit vem som är hans agent. Enligt iraelerna är det Cabrera.
Är det så då är Ronis aggerande mot klubben bedrägligt mot ÖSK då Cabrera förhandlat både för klubben, spelaren och sig själv.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-21 09:12
Ja. detta verkar vara en soppa. Nog bäst att ligga lågt tills dess att korten ligger på bordet ;0) Man kan ju bara komma med vilda spekulationer
Annons: