/fotboll/osk/forum/5215.aspx/fotboll/osk/forum/5215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration ★
2010-01-27 08:18
Brinner inte Sjögren för sitt arbete så ska han grillas, håller med.

Nu dröjer det dock inte så jäkla länge tills säsongen börjar igen. Bara "drygt" 1 månad kvar nu eller hur optimist-saywee? ;)
Örebro DaSa
2010-01-27 07:23
Ämne: KvT//

Vad hände m....
Jag har inte haft ngn sådan diskussion med KvT.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-27 07:08
ÖSK-Karl //Welcome back! Hehe - Går du runt och jäser med en turist T-shirt med flaggan, shorts och en kamera över axeln samt en solhatt? ;0)

Du får ta itu med Sjögren när du kommer hem ;0)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-27 07:06
Evigt ÖSK//Ja, jag har hört samma sak om Kim's familj. Ryktet säger också att hon är/var på väg att flytta och Kim skulle stanna kvar själv. Frugan trivdes tydligen inte alls i Tybble. Vidare sa ryktet att Kim uttryckt att får han ett anbud söderifrån drar han direkt.

Betonar att det är ett rykte. Har tom glömt var jag hörde det. Men det var i december jag hörde/läste det.
Örebro Charlezzz
2010-01-27 06:33
Undrar hur vanligt det är att klubben/sportchefen anlitar en agent för att förhandla med andra klubbar? Trodde det var lite sportchefens uppgift att göra och med tanke på årets silly season får jag inte intrycket att Sjögren är dränkt i arbetsuppgifter! Klart att leja externa konsulter, särskilt om man inte kan språket så bra, men det innebär direkt en minskad vinst för SI/ÖSK. Undrar vidare hur man tänkte sen vid agentrekryteringen! Vi tar den som kräver minst ersättning? Hade man koll på att agenten inte företrädde Porokara? Vad händer nu? jobbar agenten gratis tills Porokara är såld eller fakturerar han den tid har lagt ut hittills?
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-27 04:35
Hej alla:

Jag befinner mig i exotisk odemark. Har antligen hittat en dator.

Nagra saker har gjort mig mycket upprord nar jag last ifatt.

1. Jan Folke skulle aldrig acceptera att Malmbergs, hans livsverk, skulle ifragasattas. Jag kommer att visa varfor nar jag ar hemma. Men for honom ar detta smapengar och hans borsnoterade foretag med sveriges mest tilltrodda revisionsbolag ar den som skrivit under redovisningen.

2. Nu kan Sjogren avga, jag trodde att agenten som var med till Israel enbart gjorde det for Porokara. Men denna slemmiga agenttyp later Sjogren aven fora OSK:s talan bara for att alla i SI ar borta. Trodde Sjalvklart att Sjogren var med pa resan. Vad skall vi med en sadan sportchef till.
Örebro Evigt ÖSK
2010-01-27 00:40
Jag har hört att Kim Olsens fru har flyttat hem till Danmark och att Kim själv väldigt gärna vill göra följe. Har någon mer än jag hört detta? Jag har hört det från flera håll. Är det bara ett substanslöst rykte eller finns det något i det hela?
AIK Saywee
2010-01-26 23:40
TIC-TAC, i februari blir det nog troligtvis så att jag kommer att kommentera B1
Örebro TIC-TAC
2010-01-26 23:15
Intressant artikel i fotbollskanalen om förköpta biljetter där ÖSK redan haft bra försäljning. Och det utan några bomber. Vad händer med dessa ?
Känns inte att någon annan allsvensk har lyckats signa dem i alla fall. Hoppas de med insyn (bl.a. Saywee) i dessa kan ge en kommentar i Februari om de är lediga fortfarande då endast Sverige (tror jag) har transferfönstret uppe fortfarande. Minskad konkurrens från Europa i alla fall
Örebro TIC-TAC
2010-01-26 23:10
KvT Stämmer in helt i dina tankar om ledarskap.
Rörande vissas åsikter om att det är proffs och inget dagis kan väl titta på alla de exempel på större spelare än i allsvenskan som kan lyfta sig oerhört vid klubbyte och annat förtroende. Självförtroende är viktigt hos alla, barn som landslagsmän.

Örebro Kurt von Traatt
2010-01-26 23:02
ÖSK-TV is back! Kul! Det vart väl bara ett avsnitt förra säsongen?
Örebro den oumbärlige
2010-01-26 22:46
KvT// Hmm. Håller med.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-26 22:29
Sen vet jag att det finns folk som inte håller med mig. Att det inte skall vara nåt dagis. Detta är proffs som skall fatta varför de inte kan spela och hålla käften. Take it or leave it. Etc.

Vi är olika
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-26 22:19
den oumbärlige //Jag sa egentligen aldrig att Sixten inte kommunicerade. Jag sa att jag gillade Hamrens ledarstil och skulle vilja se mer av den varan i ÖSK. Underförstått menas ju med det att jag tycker att det verkar vara för lite av det i ÖSK förståss. Men samtidigt sa jag att jag hoppades att Mosander (enligt vad jag läst om hur han är som tränare) kan för in mer av den varan (individuell träning, individuella samtal osv). Och då tycker jag allt är ok. Den bäste Kungen är den som omger sig med de bästa rådgivarna som det sägs ;0)

Sedan sa jag i svaret att jag förvisso tror att Sixten är en introvert (inåtvänd, grubblande) person. Med betoning på tror. det är den känsla jag får när jag lägger ihop alla pusselbitar (t ex när jag ser honom på presskonferens, NA TV. Och vad jag förstått den knappa kommunikationen enligt
tidigare spelare. Det är ju ändå rätt många nu som mer eller mindre uttryckt det.

Men återigen. Man kan ha bra egenskaper ändå ( tex analytisk, bra spelide etc) men jag tror det är viktigt att det finns andra i tränarstaben som kan komplettera honom. Och då menar jag inte pajaser och muntergökar. Utan t ex en ass tränare som kan ta den individuella biten samt förmedla vad det beror på att denne får knapp med speltid osv. Ja ni fattar. Jag tror det är en viktig sak i ett fotbollslag.

Örebro den oumbärlige
2010-01-26 21:55
KvT//

Vad hände med diskussion med DaSa som var på dig för att du mena att Sixten inte kommunicerade? Han försvann där direkt...
AIK Saywee
2010-01-26 20:49
KvT, SAAB var ju ett "gammalt" fotbollslag från Linköping en gång i tiden ...
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-26 18:43
osså har Spyker köpt SAAB nu. Klart. Lite OT bara ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-26 18:43
Fast han slog en mycket fin och perfekt djupledsboll i första halvlek
Örebro den oumbärlige
2010-01-26 18:16
Almebäck är inte dålig på fötterna, bättre än Wikström t.ex. men absolut ingen "spelande" mittback som det så fint heter.
Örebro Sersant
2010-01-26 17:54
Ämne: förstår inte varför ....
Jag tycker att han visade i landskampen att han inte har dåliga fötter. :)
linus16666
2010-01-26 17:31
förstår inte varför folk har fått för sig att almebäck har dåliga fötter? vad grundar ni det på? lite nyfiken med tanke på att jag inte alls tycker han har dåliga fötter??
Örebro abdel seidou
2010-01-26 17:23
pemo// Det stämmer. internationella fönstret stänger nu vid månadsskiftet men de allsvenska klubbarna kan värva spelare ett bra tag till. Vårat fönster stänger inte förens ett par omgångar in i seriespelet.
Örebro pemo
2010-01-26 16:53
Ämne: pemo, med allround m....
Ja, grundat på ålder, rutin och teknik. Men jag tror att Wovven skulle ha lättare som innermittfältare än Patrik.
Av egen blygsam erfarenhet ( från förr i tiden ) så är de svåraste platserna mittback ( stötande ) och innermitt. Men det var när jag spelade 4-4-2. Har i min blygsamma karriär i de lägre serierna spelat Libro, back ytter och topp. Men fick ibland hoppa in som stötande, vilket hag tyckte var svårast.
MEN, som tur är spelar inte jag i ÖSK. Visst, med Barsoms inställning kan han säkert vara målis också, men jag tycker inte det känns med hjärtat när han slirar så här.
Fast vem fan bryr sig om hjärtat. Det är ju ett jobb som alla andra. Bara lite kortare tid.
En sista fråga. Är det stängt efter januari eller får svenska spelare byta klubb fram till mars?
Örebro rirobban
2010-01-26 16:48
Då är det klart att ÖSK får den allsvenska upptaktsträffen...
Örebro den oumbärlige
2010-01-26 16:32
Nae, tycker varken Wowoah eller Anttonen är speciellt allround. De kan spela på kanten, som centrala spelare ser jag de inte som.
AIK Saywee
2010-01-26 16:25
pemo, med allround menar jag i första hand hur bra man behärskar olika positioner, dvs att kunna göra en mycket bra match oavsett positionen, inte så mycket vilka teoretiska kunskaper man har, men de är inte oviktiga.

Tack för ditt inlägg förresten, stämmer nog ganska bra, det du skrev.

Jag tror att Abgar skulle klara av nästan samtliga positioner utom möjligtvis målvakt, men det vete tusan, med hans "vinnarskalle" om han inte skulle klara av även detta.

Men om jag förstått dig rätt så är Anttonen och Wowoah, de som i dagens trupp är mest "allrounda", eller?
Örebro pemo
2010-01-26 16:09
Allround är nog många, om man menar kunskap i teorin, men det svåra är ju positionsspelet.
Kim kan spela topp och mittback, men är för långsam som ytter
Samma med Almebäck men tvärs om. ( inte för långsam, men för dåliga fötter )
Nordin är för kort som mittback men kan nog spela på de flesta platser.
Anttonen kan du ha över allt, Han har speed, bollkontroll och blick, helt enkelt underskattad.
Nordback är en mittgubbe. För långsam som kantlöpare.
Wovven kan nog också vara på de flesta platser.
Roni och Basse känns väl inte som några försvarare direkt, lika lite som att Wikström kan spela annat än mittback.
Bedoya kan vara överallt från mitten och framåt.
Tja, det finns nog en hel del att pöva.
Men jag tror att Alven är bäst i mål.
AIK Saywee
2010-01-26 15:07
Hur många allroundspelare har ÖSK idag, funderar jag över, hur många är låsta till en lagdel och hur många är flexibla, över två eller till och med kanske tre lagdelar? Ere någon som kan detta?

Om eventuella skador, "avstängningar", utvisningar, varningslägen eller dåliga insatser skulle råka ske, på någon oväntat position, så är det inte helt fel att ha möjlighet att ändra, endera från bänken direkt eller indirekt, eller via att "positionera" om i laget.

Flexibilitet, snabba förändringar i spelet, oväntade grejer, kan vara bra när man inte vill att motståndarna skall läsa spelet och bjuda på en dålig föreställning.

ÖSK, Rocka fett från start, överraska!!!
AIK Saywee
2010-01-26 14:42
pemo, Foppa dominerar inte alls, det tror jag inte att jag skrev, men han har fått fart på laget, vilket nog var syftet.

Angående Abgar, vill jag bara skriva, att det handlar inte om "vem" han skulle kunna ersätta, utan hur många han skulle kunna ersätta. Är han inte med i en startelva är han en lysande bänkgubbe ;)

Fast jag funderar liksom dig om två "envisa dj*vlar" kan dra mot samma mål?
AIK Saywee
2010-01-26 14:33
Ursäkta mina många inlägg, det är provberedning, vilket innebär flera väntetider ...

... jag vill dock inte vänta alltför länge på det svartvita guldet, eller möjligtvis dubbeln ...

ÖSK!
Annons: