/fotboll/osk/forum/5205.aspx/fotboll/osk/forum/5205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-02-01 11:02
Saywee//

Tänk på oss skidåkare ;-)
AIK Saywee
2010-02-01 10:40
Är gräset grönt på BA?

I veckan blir det tredagarssnöfall, sedan blir det åter kallare, veckan därpå likadant, enligt prognosen för Örebro på klart.se

Sedan återstår endast fyra veckor till allsvensk premiär ...

Jag vill ha sol, värme och en grön natur!
AIK Saywee
2010-02-01 10:04
apskallen//
Tack igen, jag kan bara konstatera att mitt hopp om förstärkning fortfarande finns och att stubinen (B1´s) brinner, troligtvis fram till dess att ÖSK´s spelare packar sina väskor för det "varma lägret", var det "Kypros"?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-01 09:27
apskallen//

Ok, tack!
Örebro apskallen
2010-02-01 08:43
ÖSK-Karl//
Jag är "helt" säker. Jag läste en artikel om det inför förra säsongen där nån övergångsexpert på svenska fotbollförbundet redde ut begreppen. Han var mycket tydlig med att svenska klubbar kunde värva från t.ex. holländska även efter 31 januari.
Wivallius
2010-02-01 08:11
den oumbärlige, Grixx//

Tyckte också det var en pik.

Sixten är en person som sannolikt inte tänker stanna många år i ÖSK. Han vill vidare. Om han skall kunna komma vidare så måste han vissa goda resultat snabbt (d v s komma så högt upp i tabellen som möjligt i år). Om vår trupp inte är bred nog för att uppnå en hög tabellplacering, så kommer han att köra med de spelare (sin favoritelva) som han tror kommer leverera detta. Jag säger inte att det är fel att komma högt upp i tabellen i år men det kan finnas en motsättning mot det bästa för klubben på lång sikt, d v s att många unga inte får chansen som kommer att blomma ut från 2012 och framåt. Vet inte vad jag själv tycker i ett sådant val men klubbens målsättning är ju att vinna guld 2015, så det bör ju finnas en förståelse i styrelsen för att skynda långsamt och därmed se klubbens framgång på lång sikt som viktigast.
Örebro Grixx
2010-02-01 06:19
den oumbärlige// Där tror du nog fel eftersom han hyllade honom bara någon dag innan.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-01 00:34
apskallen//

Är du helt säker? Jag tror att man bara får signa spelare utan kontrakt mellan fönstren?

Saywees bomb har ännu inget kontrakt.
AIK Saywee
2010-01-31 23:14
Stort tack för info apskallen
Örebro den oumbärlige
2010-01-31 23:13
...och i Alvbåges blogg uppfattar jag lite irritation på Basse, kanske innefattar det även piken i slutet?
Örebro den oumbärlige
2010-01-31 22:56
vi kan nog glömma någon försäljning, det jag grämer mig lite över(lite) är att klubben kanske borde försökt satsa en halv säsong till på Frempan, se om han håller i AS.

Hade varit väldigt bra att veta att vi har täckning på den kanten när Roni bestämmer sig för att dra i sommar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-31 22:06
Fast man kan undra vilken funktion sk transferfönster egentligen fyller idag? Lagen borde väl kunna sälja/köpa när som helst.

Örebro Kurt von Traatt
2010-01-31 22:02
Ämne: Om de inte ändrat re....apskallen //Ok, då kan jag de reglerna! Tack för infon!

Då är alltså kört efter midnatt för ÖSK att sälja både Porokara & Basse utomlands (undantag till Norge då om jag fatta rätt)

Örebro apskallen
2010-01-31 21:34
Om de inte ändrat reglerna väldigt nyligen så fungerar det så här:

Det är alltid det köpande lagets transferfönster som gäller. Det "internationella" transferfönstret stänger 31 januari, och med internationella menar man de länder som spelar höst-vår. Detta innebär att om en svensk spelare ska säljas utomlands så är det alltså senast idag som gäller.

Eftersom Sverige spelar vår-höst så stänger vårt transferfönster 31 mars, det innebär att vi kan köpa spelare från i princip vilket land som helst fram tills dess eftersom det är vårt fönster (som köpare) som styr.

Orsaken till de olika datumen är FIFA:s regler; transferfönstret ska vara 12 veckor mellan säsongerna och 4 veckor under mittsäsongsuppehåll. Det förklarar också varför det svenska fönstret är uppe mycket längre än de utländska eftersom vi ligger mellan säsongerna och de ligger mitt i.

Som parentes så har vårt mittsäsongsfönster tidigare alltid legat i juli, med den konsekvensen att det stänger innan det internationella. Detta har lett till situationer där svenska lag förlorat spelare till utlandet utan att kunna köpa in nya utlänningar. Detta är numera ändrat på så sätt att de fyra svenska klubbar som spelar i Europa får välja när fönstret ska vara öppen, en gissning är väl att det blir i augusti i stället :)
AIK Saywee
2010-01-31 20:32
KvT, jag kan inte sådant, men det är kallt ute.

Stäng fönstret.

Är det någon som kan detta med hur köp och sälj regleras?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-31 20:17
Saywee //Hur är det med januarifönstret. Får vi inte signa spelare till sista mars eller nåt?
AIK Saywee
2010-01-31 18:59
19.00.00

Snart kör vi ...
"Vi är svarta vi är vita"

PS Marleylåten jag tidigare refererade till, heter "Bad card", det är kanske möjligt att grannarna ger mig ett gult eller ett rött ;)

Annars har jag en enda gång tidiagare fått gult kort - i Varberg!

Snart stänger januarifönstret ...
Örebro Conjuration ★
2010-01-31 18:01
Såg Djur-Deg live och det var total slakt, Djur. är inget bottenlag iår.
Örebro Aspen
2010-01-31 17:52
pemo//Så smart med byterna var ingen annan av de allsvenska tränarna. Tänk att vi alltid ska vara bäst.
Keene måste ha frusit utav helskotta när han kom in och för att få upp värmen sprang han ifrån vårat försvar.
Wivallius
2010-01-31 17:52
... och Degen fick stryk av jurgårn med 6-0!
Wivallius
2010-01-31 17:50
Världsmästare!! ;-)
Örebro pemo
2010-01-31 17:33
angående få byten. Det kanske finns någon tanke på klimatet också. Det kan inte vara så väldans bra att byta in tre "kalla" spelare i minus 10 grader. Bättre då att låta startelvan för dagen få sig en genomkörning. Finns det något tråkigare och oinspirerande än att göra en massa byten för byternas skull. Bättre då att låta de som vilade i Borås får köra hela matchen i morgon.
AIK Saywee
2010-01-31 16:17
I kväll öppnar vi januarifönstret några minuter och rockar fett, eller som Marley sjöng "I want to disturb my neighbour" och typ "turning up my disco to full watt", nej kommer inte riktigt ihåg texten, men det gungade som vanligt ...

19.00.00

Vi är svarta vi är vita!
Örebro Conjuration ★
2010-01-31 14:12
Fan vad kul det här är :) Ska se DIF-DIF när som helst nu
Göteborgskollen Fair Play - No fusk
2010-01-31 12:48
Heja blåvitt...
Wivallius
2010-01-31 12:16
Följande länk kan man aldrig få för mycket av med en fantastisk Olsen, en fantastisk Bassombeng, en fantastisk Porokara, en fantastisk Staaf och en fantastisk Alvbåge. Tänk att vi kunde lira så bra fotboll före Almebäck. Vem var klippan i mittförsvaret, jo Zé.
AIK Saywee
2010-01-31 12:08
På "Ålgårdläktaren" diskuterar de straffsituationen och jag kunde inte låta bli att lägga mig i, efter att ha sett en länkad version ...

Straffen är lika klar, som dagens sol över Örebro!
AIK Saywee
2010-01-31 12:06
ÖSK-Karl, ja "hanteringen" av regeln om spelbara planer kommer att bli mycket intressant att följa i år.

Avgå Lagrell!
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-31 11:59
Saywee//

Är du säker på att inte en ny istid inletts? ;)
Skall till den gamla isladan i eftermiddag och fryser redan.

Förövrigt är det nog många AS-lag nu som önskar att de haft konstgräs på sina arenor, kan vi se fram emot mängder av wo-segrar i mars/april? För regeln om spelbara planer gäller väl alla lag Lagrell?

AVGÅ KLIMATFÖRÄNDRINGAR.
Örebro Kraków
2010-01-31 11:28
Åh, me so happy.
Tack för en bra start på dagen :)
Annons: