/fotboll/osk/forum/5198.aspx/fotboll/osk/forum/5198.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-02-09 23:41
pemo, trevlig dröm, snart drömmer även jag vidare ...

... mot ädla mål!

Förresten, har ÖSK presenterat 2010 års målsättning?
AIK Saywee
2010-02-09 23:37
Något som jag tycker är "slött", är anfallsspelare som inte "orkar" deltaga i försvarsspel (om det behövs), jag har något större förståelse för försvarsspelare som inte deltager i ett anfall, eftersom de kanske inte vill lämna målisen helt ensam.

Men anfall är ju alltid bästa försvar, eller?
Örebro pemo
2010-02-09 23:31
Dags att lägga sig, men jag hade en liten minidröm under någon av matcherna på C+ idag.
Ett ÖSK med friska taggade spelare som ställer upp:
Alven ( ingen kommentar )
Anttonen , Almebäck , Berra , Wirtanen
Per J, Bedoya
Astvald Nordin Roni
Kim
PA hel är en toppspelare, Berra får äntligen till det och Almebäck styr som gamle Ronald Å gjorde förra seklet. Wirtanen som vb bara för att jag gillar hans speed och med den taskiga bollkontrollen spelar det ingen roll om han är på vänster.
Def mitt Per J somhar ett härligt tillslag och bra blick. Lite långsam, men då finns Bedoya där och reder upp det hela
Astvald och Roni med fart på kanten, dock inte enbart linjeslickare och Nordin med stort självförtroende som bollfördelare och avslutare. Kim, tja, när alla andra är så bra så kan han ju få chansen och dra på sig bevakning på höjdbollarna.
Men jag är ju ingen tränare, så det är bara att fortsätta drömma.
Måste trots allt hålla med ÖSK-Karl i ett påstående. Det är synd att ÖSK är så dåliga att komma med lite info om laget. Varför inte ha en veckorapport om skador, träning och kontrakt så att vi känner oss lite lugnare. Jag förstår att de inte vill avslöja några förhandlingslägen, men lite mer info om Basse, Jidsjö, Mål-Göran osv skulle inte skada.
Till sist, vi skall i alla fall vara glada att vi inte gjort en "Bolton". Snacka om att kasta pengarna i sjön på Elmander....
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 23:26
Saywee//

Ja, så är det ju. En av de bästa matcherna jag sett ÖSK spela under Sixten var mot Kalmar borta 2008. Då körde de 4-4-2. Förstår inte att det måste envisas med det statiska 4-3-3 som mer liknar 4-5-1.
AIK Saywee
2010-02-09 23:13
En "svårläst motståndare" är alltid svårare att besegra än en "lättläst motståndare", så har det alltid varit ...
AIK Saywee
2010-02-09 23:03
Detta med spelsystem, jag blir så förvånad att det ofta skall vara så "statiskt", typ som i ett STIGA-spel, varje gubbe har begränsad rörelsefrihet.

Händer någon gång, minst, per år, att jag ser en match i 90 minuter som inte ändras ett dugg, man ser redan från start att det skall gå åt helv***

Varför kan man inte ändra hela tiden, under matchen, flexibelt med spelare som klarar av olika roller och kan samarbeta och kommunicera på plan och byta lite hit och dit och förbrylla motståndarna?

Jag önskar att ÖSK inte blir så lättlästa i 2010 års allsvenska, eller snarare tappar så många poäng pga detta.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 22:53
Finns väl inte en chans att Sixten ändrar spelsystem, men om nya killen blir klar, tänk då 4-4-2. Då får motståndarna något att bita i när han och Kim kommer stormande.
AIK Saywee
2010-02-09 22:39
Ingen tror väl helt på det man läser, eller snarare man väljer, det man vill tro på?!

Tror inte alls att Roni har någon panik, han är en alldeles för bra spelare för att få panik.

Och om chansen ges, för duktiga spelare, så drar de utomlands, lön, skatter, varmare klimat och liknande spelar väl in ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 22:39
Karlsson//

Eftersom han inte är klar antar jag att det skurit sig helt i förhandlingarna.
Örebro Karlssson
2010-02-09 22:36
ÖSK-Karl//

Vad har hänt med bomb1? varför bör vi avskriva honom snart?
Örebro den oumbärlige
2010-02-09 22:08
KvT// Tro inte på allt du läser. Visst har kanske inte klubben givit Roni ett konkret erbjudande om förlängning(vi vet alla att ÖSK är katastrofala på det) men jag skulle verkligen tro att man på något sätt talat om hur han ser på sina alternativ.

Att Porokara sen går ut och säger att han kan tänka sig stanna betyder inte så mycket för mig i alla fall. Det är bara något han säger utåt, det jag hört från tillförlitlig källa säger att Roni är redo att dra till en klubb utomlands.

Det är de många som är iofs bland annat Almebäck, Nordin och kanske även Alvbåge om rätt klubb viar intresse. Men det är dock bara Roni som sitter på ett utgående kontrakt, därav paniken.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 22:07
widemarsh//

Stort tack för infon. Då tycker jag det bara är att slå till, killen vinner skytteligan och ÖSK säljer honom för minst 15 miljoner!

Bomb1 verkar vi kunna avskriva snart, så lönepengarna bör då finnas.
AIK Saywee
2010-02-09 22:05
Ämne: Var det förra årets ....
Förra årets, eller var det förrrförra årets bomber, var Zavadil och Bamberg.
Örebro widemarsh
2010-02-09 22:03
ÖSK-Karl// Han fyller 26 år sista mars, enligt wikipedia.
Han vann ju skytteligan i Sydafrika, hur den ligan är jämfört med allsvenskan är svårt att säga men tror inte den är sämre. Och 4 matcher i bundesliga med topplaget Wolfsburg är ju spel på en högre nivå än t. ex. Kim Olsen aldrig spelat på.

Så visst är han intressant. Tydligen hade han det svårt förra säsongen eftersom hans far dog.
AIK Saywee
2010-02-09 22:00
ALLTID BÄSTA 11 ..

... även i cupen ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 21:58
Någon som vet hur gammal Mame Niang är? En kille som Wolfsburg en gång värvat borde ju rimligen vara bra om man kan få honom att trivas.

Kanske näste Almebäck!
Örebro Skåne ÖSKare
2010-02-09 21:57
Var det förra årets bomb som är B1 även i år?
I så fall känns det som syrianska kan bli farliga i S1 om Abbe, Touma mfl. ska dit.
AIK Saywee
2010-02-09 21:56
RockSoldier//
Fast vi skall väl inte leta vilka som var sämst förra säsongen och tjöta, nu när den nya säsongen snart startar, utan se framåt, optimistiskt och hoppas på det bästa :)

De som är sämst, skall Sixten och Mosander sätta på bänken eller läktaren!!!

ALLTID BÄSTA 11
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 21:52
För mig var Alvbåge i särklass bästa ÖSK:are 2009.
Wivallius
2010-02-09 21:52
Jag önskar verkligen att jag har fel och att Mame Niang skall frälsa oss men ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 21:50
Wivallius//

Håller med dig om Kihlberg, men han är förlåten p.g.a skadan.

Sekt.E/
Du har helt rätt i ditt inlägg, fick ÖSK till det som du skriver skulle jag våga hoppas på topp tre igen.
Wivallius
2010-02-09 21:49
MFF och GAIS har mötts i Malmö idag med resultatet 1-1. T o m GAIS gör bra ifrån sig på försäsongen.
Wivallius
2010-02-09 21:44
Saywee//

Bland mina bästa återfinns Wikström. Jag hoppas han orkar upprepa det i år. Berra verkar ju inte få chansen att backa upp i alla fall, så det spörs om Mange klarar detta!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 21:44
RockSoldier//

Ve o fasa, men jag har bl.a en måg som är Djurgårdare, sedan känner jag en drös i Stockholm. De tycker det är knepigt att inte Per Johansson får spela just vänsterback, det gjorde han enligt dem med hygglig framgång i Djurgården. Nu är han ju dessutom äldre. Samtidigt tycker jag han är för bra för att nöta bänk.
AIK Saywee
2010-02-09 21:43
RockSoldier//

Någon måste ju ha varit sämst i laget, men det vete fan om det var Samuel, men han var väl kanske "långtifrån" bäst?

När det gäller bäst 2009 vill jag nog nämna två stora A - Alvbåge och Almebäck!

När det gäller framtiden hoppas jag på två små a - alejandro och astvald!

Skall vi börja spåna om vem som var sämst?

Jag vet inte ...
Wivallius
2010-02-09 21:40
ÖSK-Bandy vann med 0-10 borta mot Söderfors och går upp i serieledning igen, i alla fall för stunden. elitserien, here we come!

FORZA GUL-SVART!
Wivallius
2010-02-09 21:37
... och jag anser att en skadad men spelande Kihlberg var allra svagast.
Örebro RockSoldier
2010-02-09 21:30
ÖSK-Karl - Jag anser nog att Nordback var den svagaste länken...

Hur kan du tycka att Per Johansson är given på vänsterbacken? Hur många matcher har du sett han på den positionen? Vore skitkul om han spelade in sig på den platsen för att skapa lite konkurrens!
Örebro Sekt. E
2010-02-09 21:17
Jag får hålla med om att Wovven är det svagaste kortet i startelvan. Men å andra sidan så är ju vår högerbackplats högst osäker, eftersom det är svårt att få kontinuitet där. Så egentligen är det väl våra ytterbackar där vi behöver ha bättre eller mer frekventa spelare. Sedan vore det kanon om Erik kunde skolas in på defensiv mitt och att Kim får konkurrens. Då har vi ett riktigt bra lag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 21:10
RockSoldier//

Vem tycker du var sämst? Wowoah hade även det klart sämsta betyget av startelvan både på detta forum och hos NA-röstarna. I mina ögon är han den svagaste länken helt enkelt och tydligen i alla röstandes också.

Han trasslar in sig i onödiga situationer, vänder allt för ofta hem, hans hörnor behövs inga kommentarer till, markeringen är bedrövlig. Men som sagt, han tar inte ut sig själv. I dagens trupp anser jag Per Johansson given där.

Följ honom ordentligt några matcher så får du se.
Annons: