/fotboll/osk/forum/5196.aspx/fotboll/osk/forum/5196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 00:42
worldfarm//

Hoppas verkligen ni lyckas, jag skall göra det lilla jag kan. Låten är klockren för en ÖSK-inmarch och för allsång!
Assyriska Göran också!!
2010-02-09 00:41
tjena alla ösk:are.. någon som vet vart joel riddez tagit vägen??

god kväll
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-09 00:39
Henrik(ÖSK)//

Du har helt rätt!
Örebro worldfarm
2010-02-09 00:15
ÖSK-Karl // Genom en kampanj värd namnet ska vi få ÖSK att förstå det. Facebookgruppen är bara ett första litet steg. Styrelsen i Kubanerna är eniga om att vi måste få till en annan låt på vallen. Millencolin är ett fantastiskt band, men för att få till allsång krävs något helt annat.

Jag vill se Örebro. Träffa folket som lever där. Bara gå runt och glo. Sprid gärna facebookgruppen vidare. Blogga om låten. Gör det du kan för att skapa intresse för låten.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-09 00:06
ÖSK-Karl: faktum kvarstår att Axén återfinns i Allsvenskan vilket inte Z gör. Märkligt då att den bättre av de bägge tränarna inte lyckats få komma till de högre seriesystemen. Världen är allt bra ologisk.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 23:57
chlirre//

Det är en lång historia.

Däremot är ditt länktips klockrent, precis den låt även jag och andra åldringar vill höra och sjunga med i under inmarchen. Men hur skall vi få ÖSK att förstå det?
Örebro chlirre
2010-02-08 23:33
ÖSK-Karl får hybris och ser jorden som sin planet. Fantastiskt talande.

Hur går det med östra läktaren förresten? Ska den stå helt klar till säsongen?

Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 22:57
Saywee//

Cupen är helt klart lättaste sättet att komma ut i Europa på. Det räcker ju med att gå till final om motståndaren kommer 1-3 i AS.

Det är väl därför Sixten kör med bästa laget i cupen? ;)
AIK Saywee
2010-02-08 22:50
OK, nu blir det matematik eller statistik eller vad det heter?

Men om ÖSK vinner de två första cupmatcherna, vilket borde vara rimligt, fast det beror ju lite på lottning förstås, men om så sker är det ju bara tre matcher kvar ...

... jämfört med att hamna topp 3 eller topp 4 i serien ???

Nej, detta blev för svårt, jag orkar inte spekulera mer, vi får ta dubbeln!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 22:36
Saywee//

lag 1-3 i AS går till Europa, om inte de lagen möts i cupenfinal, då går lag 1-4 till Europa.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 22:34
Henrik(ÖSK)//

På min planet Tellus tycker jag inte Axén lyckats i Gais, vet inte vilken planet du sitter på? Däremot gjorde han oerhörd nytta i ÖSK. Det tror jag även Zäta skulle gjort.
AIK Saywee
2010-02-08 21:44
Tackar widemarsh, 5 matcher skall ställas mot, europaplatserna i allsvenskans 30 matcher.

Vilka placeringar i Allsvenskan ger Europaspel?
Örebro widemarsh
2010-02-08 21:33
Saywee// De allsvenska lagen går in i omgång 3. Sen är det 4e omgången, kvartsfinal, semifinal och final. Det är alltså 5 matcher som ska vinnas för cupseger.
AIK Saywee
2010-02-08 21:06
Hur många matcher handlar det om förresten, någon som vet, när kommer de allsvenska lagen in i cupäventyret?
AIK Saywee
2010-02-08 21:04
ÖSK Fans, jag är både vaken och bryr mig, men det hjälper inte ...

... dubbeln blir nog svår, mest med tanke på guldet, topp 1, helt enkelt.

Men de få matcher som cupen möjliggör att komma ut i Europa, borde vara en rejäl chans om man satsar ordentligt, alla ger järnet under några få matcher, spelarna, kubanerna, publiken etc etc.

FORZA ÖSK!
Örebro RockSoldier
2010-02-08 20:33
Tjabba!
Ingen Mame Niang på träningen idag tyvärr men jag tar med mig kameran och gör ett nytt försök imorgon. Kilen och Wirtanen tränade däremot för fullt medan Anttonen och Bedoya tränade ensamma.
Örebro ÖSK Fans
2010-02-08 20:06
här har vi en provspelare på plats....NA skriver inget svenskafans skriver inget dåligt intresse i år!?!?! ingen som bryr sig?? vakna nu snart dags för premiär!!!

forza ösk!
AIK Saywee
2010-02-08 19:50
Onsdagen den 24 februari 18.30 är det nästa hemmamatch, mot Syrianska FC.

Dagen därpå är det Våffeldagen :)

Edit tycker inte att jag skall bläddra så fort i almanackan, det är ju den 25 mars vi firar att ÖSK toppar Allsvenskan ;)
AIK Saywee
2010-02-08 19:25
"Ingen fara med Bedoya och Wirtanen på väg tillbaka"

Kul rubrik på officiella, trevligt med Bedoya, men vart är Wirtanen på väg?

Jaja, jag fattar innebörden i denna glädjande nyhet, letade efter helt andra saker, men sidan är ju så himla svårnavigerad att man undrar, varför man kan krångla till så enkla saker ...
Örebro Nikki Sixx
2010-02-08 18:54
Någon som såg träningen idag och i såfall var Niang med? Vad gav han för första intryck?
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 18:00
Nu vet ju inte jag hur stor påverkan en assisterande har på spelartruppens utveckling och prestationer men inte fan har den senaste årens karusell gjort det bättre.

När man hämtat Rickard kunde inte Sixten ha varit nöjd, han måste väl även då haft tankarna på Mosander men nu när samarbetet med Nilsson absolut inte fungerade vann Sixten maktkamp nr 2.

Jag hade helst av allt velat ha Axén kvar, kändes iaf som att han gav en positiv effekt.

För övrigt när man tänker på det i eferhand så är det överraskande att GAIS anställde honom. 1 år som ass. i allsvenskan och några månader i Norge bakom Benny & innan dess i Rynninge. Raket? Men i år avgör hans status, blire samma visa som 09 blir det nog inte långvarigt. Frågan är om de har råd att sparka någon.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 17:23
den oumbärlige//Nej det är sant. Gamla Kilar kan vara svåra att lära sitta ;) Nej men du har rätt. Allt blir inte som tränaren har tänkt sig trots att ambitionen finns.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-08 17:11
ÖSK-Karl: Axén tränar GAIS i Allsvenskan och får nog räknas som aningen mer framgångsrik tränare än Z.
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 17:02
KvT//

Jo förstår. Dock slår inte allt ut som en tränare tänkt sig. Vi får väl se hur det blir, kan Olsen våga spela på gränsen till bryskt igen och mittfältet gå i djupled så kanske våra yttrar får mer ytor. Det är då som offensiven är som bäst.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 16:37
ÖSK-Karl//Ja, jag är också lite orolig för vä backen och hoppas Pelle får spelas in där som back up (och ta över med tiden). Även mittbackplatsen oroar mig: Om Wikström skadas så kanske Berra får chansen(?) men han verkar ha dåligt psyke(självförtroende) och matchvana efter säsongen 2009 och Oskar impade inte heller.

Och skadas Almebäck finns ingen med hans profil alls att sätta in. Blir väl förmodligen Antonnen.

Jag hade hoppas på Staafs år i år. Men starten med andra ljumsken ser illavarslande ut.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 16:24
den oumbärlige//Nej inte per automatik och inte utan att det finns en process. Sedan utgår jag ifrån att inte elvan nödvändigtvis måste vara exakt den samma. Det finns ju trots allt mer än 11 spelare i truppen.

En som arbetar efter Kaizen-filosofin som en modell för att påminna spelarna om behovet "ständig utveckling eller förbättring" är Nanne i Kalmar.

"Kaizen är en kvalitetsmetod som vuxit fram inom japansk tillverkningsindustri.
Metoden fokuserar kvalitetsutveckling
inom företag, genom ständig förbättring av processerna"

Denna metod har alltså Nanne försök föra över till en allsvensk lag. Men oavsett filosofi så måste ju varje tränare hela tiden sträva efter att finslipa och vidareutveckla på alla plan. Det tar jag som en självklarhet.

Fördelen men liten spelaromsättning är ju att de spelarna är lättare att ta till nästa nivå eftersom de flesta har varit med i Sixtens resa från början.
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 16:14
KvT//

Ett lag blir inte per automatik bättre med tiden bara för att de består av samma elva. Det finns en rad olika saker som påverkar kollektivets framgång.
Man också se det som att toppen av Sixtens spelsätt var hösten 08 och under 2009 blev det sämre och i år blir det ännu sämre? Nej, men faktiskt tror jag inte på något uppsving rent spelmässigt, sen hur det går i tabellen beror på andra lag. Men jag tror inte på en förbättring i år dvs. 5;e plats eller bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 15:54
pemo//

Som tränare har han väl Zäta bara lyckats något bättre än Axén. Men det är inte det det handlar om. Han blir lovad jobbet som assisterande, killarna gillar honom, han känner de övriga, han är populär och har säkerligen en hel del i att Astvald och Erik Nilsson lyckats. Den förstnämde vet jag med bestämdhet allt han gjort för.

Att klanta bort en sådan person är illa, mycket illa. Allt bara för en maktkamp.
AIK Saywee
2010-02-08 15:13
Ämne: pemo// Kan ju tänkas....
aha, jag som trodde träningslägret skulle vara på Cypern.

OK, Nerja ligger väl öster om Malaga på den spanska sydkusten, om jag inte missminner mig?

Är det därefter, efter detta läger, som Syrianska FC gästar BA?
Örebro pemo
2010-02-08 15:06
Ämne: Brinkevall//

Jag ....
ÖSK-Karl// kan du förklara för en utomstående vad Zäta har åstadkommit som tränare? Att ÖSK-U gick upp en serie är väl Sixtens förtjänst då han skickade ner Frempong och några till från A-laget att styra upp laget. Att Zäta var en utomordentlig spelare vet jag, men har han verkligen lyckats med något annat lag som tränare?
Annons: