/fotboll/osk/forum/5192.aspx/fotboll/osk/forum/5192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-02-08 21:06
Hur många matcher handlar det om förresten, någon som vet, när kommer de allsvenska lagen in i cupäventyret?
AIK Saywee
2010-02-08 21:04
ÖSK Fans, jag är både vaken och bryr mig, men det hjälper inte ...

... dubbeln blir nog svår, mest med tanke på guldet, topp 1, helt enkelt.

Men de få matcher som cupen möjliggör att komma ut i Europa, borde vara en rejäl chans om man satsar ordentligt, alla ger järnet under några få matcher, spelarna, kubanerna, publiken etc etc.

FORZA ÖSK!
Örebro RockSoldier
2010-02-08 20:33
Tjabba!
Ingen Mame Niang på träningen idag tyvärr men jag tar med mig kameran och gör ett nytt försök imorgon. Kilen och Wirtanen tränade däremot för fullt medan Anttonen och Bedoya tränade ensamma.
Örebro ÖSK Fans
2010-02-08 20:06
här har vi en provspelare på plats....NA skriver inget svenskafans skriver inget dåligt intresse i år!?!?! ingen som bryr sig?? vakna nu snart dags för premiär!!!

forza ösk!
AIK Saywee
2010-02-08 19:50
Onsdagen den 24 februari 18.30 är det nästa hemmamatch, mot Syrianska FC.

Dagen därpå är det Våffeldagen :)

Edit tycker inte att jag skall bläddra så fort i almanackan, det är ju den 25 mars vi firar att ÖSK toppar Allsvenskan ;)
AIK Saywee
2010-02-08 19:25
"Ingen fara med Bedoya och Wirtanen på väg tillbaka"

Kul rubrik på officiella, trevligt med Bedoya, men vart är Wirtanen på väg?

Jaja, jag fattar innebörden i denna glädjande nyhet, letade efter helt andra saker, men sidan är ju så himla svårnavigerad att man undrar, varför man kan krångla till så enkla saker ...
Örebro Nikki Sixx
2010-02-08 18:54
Någon som såg träningen idag och i såfall var Niang med? Vad gav han för första intryck?
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 18:00
Nu vet ju inte jag hur stor påverkan en assisterande har på spelartruppens utveckling och prestationer men inte fan har den senaste årens karusell gjort det bättre.

När man hämtat Rickard kunde inte Sixten ha varit nöjd, han måste väl även då haft tankarna på Mosander men nu när samarbetet med Nilsson absolut inte fungerade vann Sixten maktkamp nr 2.

Jag hade helst av allt velat ha Axén kvar, kändes iaf som att han gav en positiv effekt.

För övrigt när man tänker på det i eferhand så är det överraskande att GAIS anställde honom. 1 år som ass. i allsvenskan och några månader i Norge bakom Benny & innan dess i Rynninge. Raket? Men i år avgör hans status, blire samma visa som 09 blir det nog inte långvarigt. Frågan är om de har råd att sparka någon.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 17:23
den oumbärlige//Nej det är sant. Gamla Kilar kan vara svåra att lära sitta ;) Nej men du har rätt. Allt blir inte som tränaren har tänkt sig trots att ambitionen finns.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-08 17:11
ÖSK-Karl: Axén tränar GAIS i Allsvenskan och får nog räknas som aningen mer framgångsrik tränare än Z.
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 17:02
KvT//

Jo förstår. Dock slår inte allt ut som en tränare tänkt sig. Vi får väl se hur det blir, kan Olsen våga spela på gränsen till bryskt igen och mittfältet gå i djupled så kanske våra yttrar får mer ytor. Det är då som offensiven är som bäst.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 16:37
ÖSK-Karl//Ja, jag är också lite orolig för vä backen och hoppas Pelle får spelas in där som back up (och ta över med tiden). Även mittbackplatsen oroar mig: Om Wikström skadas så kanske Berra får chansen(?) men han verkar ha dåligt psyke(självförtroende) och matchvana efter säsongen 2009 och Oskar impade inte heller.

Och skadas Almebäck finns ingen med hans profil alls att sätta in. Blir väl förmodligen Antonnen.

Jag hade hoppas på Staafs år i år. Men starten med andra ljumsken ser illavarslande ut.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 16:24
den oumbärlige//Nej inte per automatik och inte utan att det finns en process. Sedan utgår jag ifrån att inte elvan nödvändigtvis måste vara exakt den samma. Det finns ju trots allt mer än 11 spelare i truppen.

En som arbetar efter Kaizen-filosofin som en modell för att påminna spelarna om behovet "ständig utveckling eller förbättring" är Nanne i Kalmar.

"Kaizen är en kvalitetsmetod som vuxit fram inom japansk tillverkningsindustri.
Metoden fokuserar kvalitetsutveckling
inom företag, genom ständig förbättring av processerna"

Denna metod har alltså Nanne försök föra över till en allsvensk lag. Men oavsett filosofi så måste ju varje tränare hela tiden sträva efter att finslipa och vidareutveckla på alla plan. Det tar jag som en självklarhet.

Fördelen men liten spelaromsättning är ju att de spelarna är lättare att ta till nästa nivå eftersom de flesta har varit med i Sixtens resa från början.
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 16:14
KvT//

Ett lag blir inte per automatik bättre med tiden bara för att de består av samma elva. Det finns en rad olika saker som påverkar kollektivets framgång.
Man också se det som att toppen av Sixtens spelsätt var hösten 08 och under 2009 blev det sämre och i år blir det ännu sämre? Nej, men faktiskt tror jag inte på något uppsving rent spelmässigt, sen hur det går i tabellen beror på andra lag. Men jag tror inte på en förbättring i år dvs. 5;e plats eller bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 15:54
pemo//

Som tränare har han väl Zäta bara lyckats något bättre än Axén. Men det är inte det det handlar om. Han blir lovad jobbet som assisterande, killarna gillar honom, han känner de övriga, han är populär och har säkerligen en hel del i att Astvald och Erik Nilsson lyckats. Den förstnämde vet jag med bestämdhet allt han gjort för.

Att klanta bort en sådan person är illa, mycket illa. Allt bara för en maktkamp.
AIK Saywee
2010-02-08 15:13
Ämne: pemo// Kan ju tänkas....
aha, jag som trodde träningslägret skulle vara på Cypern.

OK, Nerja ligger väl öster om Malaga på den spanska sydkusten, om jag inte missminner mig?

Är det därefter, efter detta läger, som Syrianska FC gästar BA?
Örebro pemo
2010-02-08 15:06
Ämne: Brinkevall//

Jag ....
ÖSK-Karl// kan du förklara för en utomstående vad Zäta har åstadkommit som tränare? Att ÖSK-U gick upp en serie är väl Sixtens förtjänst då han skickade ner Frempong och några till från A-laget att styra upp laget. Att Zäta var en utomordentlig spelare vet jag, men har han verkligen lyckats med något annat lag som tränare?
Örebro Chipset
2010-02-08 14:17
Jag myser när jag läser igenom forumet. För man vet ju hur det brukar vara på försäsongen:

Dåliga resultat - låga förväntningar - bra säsong.

Alternativt:

Bra resultat - höga förväntningar - dålig säsong.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 13:34
Brinkevall//

Jag blir positivare när snösmältningen börjar ;)

Sedan hoppas jag verkligen att det löser sig med bomb1 och att Erik Nilsson får spela mycket. Det jag helst av allt hade önskat var en ny vänsterback, men jag har respekt för att ÖSK väntar in Riddez och hoppas men inte tror att Per Johansson får spela där i år.

Sedan skär det i hjärtat hur man har behandlat Zäta o Berra, tyvärr sitter det djupt. Men som någon sa: Spelare och ledare kommer och går, men klubben består!
Örebro Storm_90
2010-02-08 13:27
Ämne: Håller med om att vi....
Backar spelare ofta längre så jag tror att varken Sammuel eller Wikström kommer tappa nästa år, den enda jag är orolig över är Kihlberg,
Örebro Lekiller
2010-02-08 13:16
Håller med om att vi nog ska se fram emot kommande säsong med inte allt för stora förhoppningar. Tyvärr

Jag hade hoppats på ett par värvningar som skulle kunna höja laget.(kan fortfarande dyka upp)

Känns inte som att ÖSK ens har försökt förstärka där de verkligen behöver och detta gör mig lite bitter. Kändes annars tidigare som att denna säsong skulle kunna bli ÖSK:s säsong.

Det man får hoppas är att det kommer någon ny ung som en raket och överraskar (Boris, Erik N?) och att Astvald tar ytterligare ett par kliv och blir bofast i U21 landslaget.

Vi kan ju gissa att Anttonen återigen blir skadad och missar ett stort antal matcher, Nordback lär ju inte blivit snabbare och spelskickligare, Kilen ytterligare ett år äldre och tröttare, Wikström inne på sin sista säsong kanske, Samuel lite långsammare och segare.

Detta är faktiskt 5 st som med ganska så stor sannolikhet kommer att få spela en hel del om man skall se till förra säsongen.

Men hoppas jag har fel!
Örebro Brinkewall
2010-02-08 13:14
Ämne: KVT//

Visst borde....

Seriöst ÖSK-Karl... Det är nog hårt omöjligt att hitta någon mer negativ person än du i vissa fall. Självklart ska du ha åsikter och synpunkter men få inte dessa till någon slags "sanning".

ÖSKs spelsystem sönderläst.. eh.. finns det något lag i Allsvenskan som inte vet hur motståndarna spelar? Alla har koll på varandra, alla vet hur man ska få bukt med motståndarna. I teorin. I praktiken finns det så mycket mer som spelar in.

Truppen bra, men ledningen dålig? Tur att det är truppen som är på planen då...

Du har, precis som jag, varit med rätt många år och därför känns det som det är läge att vara lite positiv nu när vi pratar övre halvan/toppstrid istället för mitten/bottenstrid vad gäller placeringar. Och faktum är; med Sixten vid rodret har ÖSK fått väldigt mycket kred och utrymme i media än tidigare. Kanske inte hans förtjänst, men ändå fakta.

Slipa det värsta slentrianmässiga "Örebro-gnället" och nyansera dig lite. Du har så många andra bra inlägg!

Alla till Valla! (Eller nåt...)

Örebro RockSoldier
2010-02-08 12:32
Ämne: OK. Det förklarar sa....
Jag sticker ner till träningen i eftermiddag och hoppas på att Mame Niang deltar. Bilder kommer under kvällen!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-08 12:26
KVT//

Visst borde ÖSK placera sig bättre än 2009, men Sixtens system var sönderläst redan då, så förmodlingen kommer alla lag att veta hur de skall möta systemet 2010. Särskilt om det är samma startelva match efter match. Jag håller med dig i allt du skriver och jag anser att ÖSK har seriösa problem. Den som hade kunnat råda bot på det var Zäta, men vi vet ju hur det gick för honom.

I år är jag pessimist från början så att inte besvikelsen skall bli för stor.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-08 12:11
den oumbärlige//Laget borde väl bli bättre 2010 än 2009 med tanke på att vi har kvar alla spelare? Annars förstår jag inte varför de tränar. Är den bara uppehållande funktionellt eller finns ingen utveckling i det individuella, kollektiva, taktiska och i speliden? Finns inte det har ÖSK seriösa problem. Då bör man överväga att byta tränare alternativ låta andra sköta själva träningen.

Det är väl bara Kilen som är riktig ålderman men vi har ju fått in 2-3 unga underifrån.
Örebro widemarsh
2010-02-08 12:05
pemo// Kan ju tänkas att han kan engelska eftersom han har spelat i Sydafrika, Tyskland och Norge senaste 5 åren.

Turneringen är inomhus i Wallsport Areena, Seinäjoki. ÖSK möter AIK och Tampere Utd.

Laget åker sen väg på träningsläger i Nerja, Spanien, den 16:e. Hemkomst natten mellan 23:e och 24:e.
Örebro den oumbärlige
2010-02-08 11:48
Sa det tidigt, innan försäsongsmatcherna. Det känns som att det blir ett svagt ÖSK-år 2010. Vi har spännande spelare på mitten i form av Bedoya & Nilsson men det är långt ifrån säkert att någon av de får spela. Vi har Porokara som inte gjorde någon glad förra hösten som sitter på ett utgående kontrakt och som uppenbarligen vill lämna, motivationsproblem? Sen har vi en ung kille till höger som alla hoppas på men man kan inte sätta allt hopp till Astvald och kräva att han ska slå igenom. Andra året brukar alltid vara svårare för debutanter. Wikström är 1 år äldre, likaså Sammy och Kihlen. Våra högerbackar har varit skadade till och från sedan 9 månader tillbaka. Olsen har inte visat tuffhet i straffområdet sedan han skadade huvudet två gånger(skäll av frugan?). Känns nämligen som så att Kim inte vågar gå in i duellerna till 100% efter att han slagits blodig två gånger under hösten 08, samma period som han var outstandig, spelade ju också för ett kontrakt.

Kim är bra bara då när han ger allt i luften och kämpar, sliter och ruffas. Annars är han för tam, ingen giftig anfallare rent tekniskt.

Alvbåge kan vi ju alltid hoppas på, han & Almebäck.
Örebro pemo
2010-02-08 11:35
OK. Det förklarar saken.
Om jag förstått det hela så skall ÖSK till Finland och spela två matcher nu i helgen. Är det inomhus? Miniturnering eller ett kort träningsläger? När skall de till Spanien? Det är lite dött här inne , så jag tänkte att lite fotbollsfrågor kan vara på sin plats. Hoppas att någon ser träningen med senegalesen och rapporterar hur han såg ut. Blir det ett korttidskontrakt på 6 månader med option eller tänker verkligen ÖSK ta in en ytterligare fransktalande spelare?
Örebro Bastard on Parade
2010-02-08 11:34
pemo//

Vad jag har hört så talar Boris franska. Flytande eller så gott som flytande.
Wivallius
2010-02-08 11:02
pemo//

Berra var väl sjuk, om jag inte förstått fel.
Annons: