/fotboll/osk/forum/5190.aspx/fotboll/osk/forum/5190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro loopy
2010-02-15 15:33
Ämne: Förresten har ÖSK nå....
Alla lag skall väl ha en reservarena.
Vad jag kan minnas har jag bara hört den nämnas en gång och då var det Parken i Norrköping.

Var väl risk för flytt av en match i samband med någon strejk för vaktmästarna på vallen, typ 2003-2004.
Örebro Aspen
2010-02-15 15:28
På tisdagsmorgonen åker ÖSK på träningsläger till Spanien.
Det gör inte provspelande Mame Niang, 25.
- Nu vet vi vad han kan och funderar en vecka, säger ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren

Är detta på grund av förhandlingar med BOMB 1?
Nu har man två alternativ och kan då förhandla.
Örebro Hertig_Karl
2010-02-15 15:10
Grymt med match mot Zenit Sankt Petersburg på söndag!

Forza ÖSK!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-15 14:37
Saywee//

Reservplan? Det är väl bara att rulla ut gräset i bandyhallen ;)

Vi tröstar oss med samma sak denna vargavinter! Hoppas det blir slutjatat om konstgräs nu från framförallt Skånelag. Förövrigt läste jag nyligen att Fredrikskans hade 1m snö ;)
AIK Saywee
2010-02-15 14:00
Förresten har ÖSK någon slags "reservplan" och i så fall vilken?

... och varför?
AIK Saywee
2010-02-15 13:58
Henrik(ÖSK), ja det är faktiskt riktigt trevligt att det svartvita laget är på gång och vässar formen till den allsvenska starten och att Basse är på humör som målare :)

... och Berra höll nollan!

Hoppas dessutom att snön och kylan håller i sig, mest för att se och höra tjötet från naturgräsälskarna i det kalla Norden, det är någon slags "skadeglädje" som en "vinterhatare" som Saywee, ändå tröstar sig med ...
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-15 13:43
Det riktigt positiva med Tampere-matchen verkar vara Bassombeng på väg mot gammal god form. Såg larvigt enkelt ut när han tog sig förbi på sin kant,precis som man var van vid när det begav sig i Allsvenskan. Mycket,mycket positivt.
Örebro Conjuration ★
2010-02-15 13:38
KvT// Hasan "den okände" Sesay var ju konkurrens till Wovven förra säsongen ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-15 12:50
ÖSK-Karl// Jag går åtminstone med i gruppen "Icke Nordback & Kilen samtidigt" ;0)

Sedan kan Sammy & Pelle slåss om vä backen. Sammy kan må bra av lite konkurrens. Det har han inte haft på två säsonger i ÖSK
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-15 12:20
KvT//

Vi får väl starta en facebookgrupp med krav att Per Johansson skall vara ordinarie vänsterback och att Nordback och Kihlberg inte får vara på planen samtidigt. ;)

Det har ju visat sig vara effektivt!
AIK Saywee
2010-02-15 11:23
pemo, härligt inlägg, optimistiskt, men jag har lovat, när allt är klart, att "berätta" vem B1 är/var. Klarar helt enkelt inte av att avslöja något ännu, för att riskera att sabba vad som kanske pågår eller inte pågår. Dock tror jag av egen känsla, att kunna gissa vad som kommer att hända. Men kommer inte att skriva "vad var det jag sa/skrev", det är totalt meningslöst ...

Plötsligt händer det!

ALLA TILL SPANIEN!
Örebro pemo
2010-02-15 11:15
Visst är man lite knäpp. Bara för att ÖSK vinner med 6-0 så kommer genast tankarna att det var ett sopgäng som vi mötte. Troligen i finska div 2 eller liknande, i stället för att glädjas åt att vi gör 6 mål! Dessutom två av Roni!!!! Nu ringer väl Fulham och vill ha honom på stört för 20 millar. Skall bli spännande och höra hur det går i Spanien. Någon som vet vilka datum de matchar där nere?
Sen kan väl ni som vet vem B1 är avslöja detta nu. Det verkar ju inte bli någon mer "förstärkning" i truppen enligt Sixten. Han tycker ju redan nu att det är kort tid till att spela ihop laget. Kan aldrig tänka mig att det då kan komma in någon som tar plats i startelvan på direkten. Jag är väldigt nyfiken. Hoppas det inte var Barsom ni menade utan någon mer spännande karaktär. ( som vi nu missar )
AIK Saywee
2010-02-15 11:09
KvT, för en halvtimme sedan kom det en Parus Major, som "parkerade" c:a 0,7 meter utanför fönstret, en underbar liten rackare som alltid ger förhoppningar om sol, vår, värme och allsvensk fotboll. Ger aldrig upp, en kämpe!

Fortsätter lite halvt offtopic, men ingen "skugga över wallen", numera Behrn Arena ...

... men låten "Shadow on the wall" med Mike Oldfield och drygt en million lyssningar på youtube, var kanske början till hårdrock under det ljuva 1980-talet? Vilket gitarr-riff och vilken sångröst, attans ...

Hur går det med "allsång på BA"?

Vi är svarta, vi är vita!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-15 10:48
Saywee //Hörde talgoxen i helgen! ;)
AIK Saywee
2010-02-15 09:47
Grixx, men det kanske bara var Alec som tyckte detta ... de hade dessutom ett "starkt material" som orkade och kanske som vanligt för KFF, tur med stolpe in och domslut ;)

Jag gillar dock ett svårläst spel, det blir dessutom oftast mer underhållande och som jag brukar skriva inte lika statiskt som ett Stiga-spel. Gillar förändringar, snabba omställningar, ett varierat spel efter de omständigheter som hela tiden svänger under en match.

OK, man skall väl ha en egen grundidé och taktik från start, men man har ju en motståndare som ibland har bollen ...

Överaskningar är sällan fel, när någon gör det oväntade och vips är det 1-0 till ÖSK :)

Om det nu var så att KFF var lättlästa, var det säkert en himla tur att de inte var svårlästa och "sopade hem" Allsvenskan redan i Augusti ...

Se upp för isarna!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-15 08:08
Sixten Om Per J och hans insats som ytterback: "Han är ett bra alternativ och gör alltid ett gott försvarsjobb. Nu har han klarat sig bra mot två skickliga yttrar, både Elfsborgs Bajrami och AIK:s Mutumba."

Håller med. Per kan ff gå bort sig vid tillfälle men det handlar mest om rutin och erfarenhet. Och i kombination med att vi har ganska många centrala mittfältare nu och att Per J kan spela där också så hoppas jag Per J få ge Sammy en rejäl och rättvis konkurrens om backplatsen.

Sixten anger också att ÖSK nu har de högsta fysvärdena någonsin (sedan han kom antar jag) vilket är bra om man skall spela med hög press som kräver mycket rörelse. Hoppas verkligen ÖSK lyckas med sina intentioner att spela högre. Jag var sjukt trött tidigare säsonger på att se hela laget i Alvbåges knä i vissa bortamatcher. Problem blir det dock om Almebäck är indisponibel.
Örebro Grixx
2010-02-15 06:17
Saywee// Alec tyckte att Kalmar var otroligt lättlästa 2008...och vart ledde det.

Vi spelade jämnt med dom och....de fick guldet.
AIK Saywee
2010-02-15 01:30
Konstgräsåret 2010!
Örebro Conjuration ★
2010-02-15 01:21
BARA EN MÅNAD KVAR PRICK NU IDAG TILLS KAMPEN OM LENNART JOHANSSONS POKAL BÖRJAR!
AIK Saywee
2010-02-15 00:29
Jag är nog för trött för att kommentera, men orkar kanske med ett inlägg ...

D. McGrain//

Ditt morgoninlägg "nedan" har mycket tänkvärda tankar, men jag har några motfrågor på ett par punkter ...

"5. Att ens tänka att "ÖSK är sönderlästa" är lite infantilt med tanke på att alla tränare vet exakt hur respektive lag spelar. Det handlar om att spelarna lyckas med sin idé - inte om de är "sönderläst"
6. Att tro att tränaren väljer sämre spelare till startelvan och låter bättre sitta på bänken/läktaren - snarare är det nog så att Sixten som ser spelarna varje dag irl vet precis vad de kan. Inte någon som spelar FM..."

Saywee undrar/konstaterar

Pkt 5, jag” inbillar” mig kanske att en del lag är mer lättlästa/sönderlästa än andra lag, det varierar väl mellan lagen?

Pkt 6, ”Europachansen” försvann snabbt, på ett "underligt" sätt, men annars kanske det du skriver har varit så som du tror?

Oftast tas säkerligen rätt lag ut, det kan man inte veta innan, dvs hur det slutar.

MEN cupmatchen mot Häcken, jag hävdar tjötigt nog forfarande om att just i denna match blev väldigt många förvånade över laguttagningen. Resultatet var dock inte speciellt förvånande för oss som fick se eländet irl.
Örebro Kom hem Kuba
2010-02-15 00:12
Varför måste det alltid vara så jäkla dålig musik i NA:s klipp?
Örebro Conjuration ★
2010-02-14 23:39
6-0. Det trodde jag var emot ÖSK:s fotbollsfilosofi ;)
AIK Saywee
2010-02-14 22:46
Nej, nu skall jag backa tillbaka och se om det finns något mer som jag vill kommentera, jag har varit helt offside sedan torsdag eftermiddag ...
AIK Saywee
2010-02-14 22:41
Ämne: Bara 6-0 mot Tampere....
Jag är alltid nöjd vid en ÖSK-vinst, oavsett om de svartvita eleganterna vinner med 6-0, 10-3, 1-0 eller 2-1. Jag hoppas alltid på en vinst, siffrorna spelar inte så stor roll.

Men vid förluster, kan jag nog vara lite kritisk ibland, om jag inte hittar en rimlig förklaring till förlusten förstås ...

Vid oavgjort är jag ofta halvnöjd eller totalt "nollad"

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2010-02-14 22:30
widemarsh, ja, det är faktiskt riktigt bra, inte minst för konkurrensen i laget och för det svartvita självförtroendet ...

Bertin Ze! Bedoya! Roni! med flera, med flera!
Örebro widemarsh
2010-02-14 20:17
6-0 mot Tampere är riktigt bra.
Finska ligan kanske inte håller lika hög klass som allsvenskan men AIK fick ju stryk av HJK Helsingfors idag så den har ju lite kvalitet ändå.

Gött att både Bassombeng och Berra Z fick chansen, och gjorde bra insatser. Bedoya verkar ju bara bli bättre och bättre. Roni börjar peta in mål. Mame Niang närmade sig kontrakt? Erik Nilssons mål var rätt snyggt.

Intressant match på många sätt verkar det som, hade gärna sett den :)
AIK Saywee
2010-02-14 20:10
Kanske att Sixten varit inne och läst på detta eleganta forum, där han tydligt kan följa OLIKA och LIKA åsikter om flera spelare, coachning och taktik, etc ;)

Varifrån skulle han annars få en "neutral/realistisk" bild från duktiga fans/bedömare?
AIK Saywee
2010-02-14 20:00
Svar på ett enda inlägg, tror det var den 11 februari?

Wivallius, jag har varit i öst över helgen, Roslagen alltså, typ ...

... hoppade spontant in och bara kollade om det fanns några frågor att besvara (sökte som vanligt på inlägg med Saywee)

Jag har lovat och håller vad jag lovar, dock har jag kanske strulat till det, när det gäller NÄR jag skall presentera B1. Kanske jag har varit lite otydlig, men det handlade tidigare om att B1/ÖSK skulle bestämma sig innan det varma lägret, som jag länge trodde var Cypern, men det verkar ju vara i södra Spanien. Finland är för kallt, för att kallas läger, eller?

När B1 bestämt sig, för ... ja ,vad?

ÖSK, "den andra klubben", andra klubbar eller något helt annat?

När det är klart, kommer jag att presentera B1!

Tidtabellen bestämmer inte jag, men när B1 bestämt sig (eller inte) kommer det ett Saywee-inlägg.

6-0, hemma bra, men borta bäst, eller var vi hemma borta eller var vi ...?
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-14 19:57
Bara 6-0 mot Tampere. Dags att avgå, Sjögren och Sixten!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-14 19:30
Aspen // Hehe - Ok! Just look on the bright side ;0)
Annons: