/fotboll/osk/forum/5186.aspx/fotboll/osk/forum/5186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Helsingborg Backe_
2010-02-11 19:13
..
Örebro S&V
2010-02-11 18:17
Ämne: Kollade omröstningen....
Hur vet du att det inte är supportrar som röstar...
Örebro micro_42
2010-02-11 17:27
Kollade omröstningen om inmarch.
Verkar inte vara supportrar som svarar.
Starta en ny omröstning för reggade ÖSK-supportrar hät på forumet istället, om det går amnnars ta det på ÖSK´s officiella.
Örebro Kex Gunnar
2010-02-11 17:21
ÖSK-Karl//

Kanon, skönt att ÖSK har tagit lärdom och öppnat för en bättre dialog med föreningarna runt om. Vet du hur man jobbar med scouting runt om? Har man , någon eller några som åker runt ibland. Ja fattar oxå att ekonomin inte tillåter "heltidsanställda" scouter, men finns det nån verksamhet som pågår. Eller hur jobbar man ??
Örebro unken
2010-02-11 17:15
Blir det någon Barsom i svartvita dressen?
Svågerpolitik
2010-02-11 16:28
Ingen som hämtat ut sina årskort än, alltså!
Örebro Hlynur
2010-02-11 16:24
Berra, Mame och Olsen. De blir tuffa att tas med på fasta situationer!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-11 15:52
Kex Gunnar//

Redan idag skickar ÖSK spelare till skolor och ungdomsavslutningar o.s.v helt gratis, dessutom får ungdomslag se en match gratis. Jag vill påstå att ÖSK blivit distriktets lag.

T.ex så är Lindesberg, Kumla och Hallsbergs kommun idag sponsorer till ÖSK.

Men tyvärr återstår Forward och Degerfors, de är som en nagel i ögat.
AIK Saywee
2010-02-11 15:49
Ämne: Saywee//

Grattis ....
Tackar, det var helt underbart, Saha!!
Svågerpolitik
2010-02-11 15:24
Saywee//

Grattis till Evertons seger mot you know who.
Svågerpolitik
2010-02-11 15:24
Någon som vet om årskorten går att hämta ut än?
Örebro Kex Gunnar
2010-02-11 14:09
ÖSK-Karl//
Ja va ska man säga ? Synd om det är vissa (1) person som ska sätta käppar i hjulet för att få en attraktiv fotboll i Örebro , som i slutändan skulle gynna även "mindre" klubbar i regionen.

Ett möte med alla klubbar inom en 10 mils radie från Örebro där man försöker få till en sammarbets Allians och fastslår att det är till ÖSK vi ska slussa alla talanger som har viljan, ambitionen och kunnadet att sattsa på allsvensk fotboll. I gengäld får ÖSK ställa upp med fotbolls skolor ute i klubbarna, bjuda in föreningar på matcher (vet att detta görs), skicka A-lags spelare till ungdoms avslutningar ute i distriken mm. Även slussa "överblivna" spelare till sina sammarbetspartners.

ÖSK får gå på charm offensiv.

Visioner kan man väl alltid ha, eller hur?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-11 14:08
Nån som vet om morgondagens match mot AIK kommer sändas på webben?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-11 14:00
Kex Gunnar//

I Forwards fall är det helt deras fel. ÖSK har gjort allt, flertal möten, lånat ut spelare gratis m.m. Men så länge som ÖSK:hataren Torsten finns kvar i Forward blir man bara blåst.

I Degerfors fall får de ju ÖSK:hatet med modersmjölken. ÖSK gjorde ett försök för några år sedan, men det var lönlöst.
Örebro Kex Gunnar
2010-02-11 13:55
ÖSK-Karl // Okej, skönt att höra att relationerna till flertalet klubbar är på "speaking terms" allafall. Vad ligger bakom att BKF och Degerfors relationerna är frostiga då ? Brukar ju sällan vara ens fel att två träter ?? Är det gammalt groll eller tvister om spelare som sätter käppar i hjulen för samarbete här. Håller med dig Karl, det är väl dom två största plantskolorna och ett sammarbete med dom föreningarna vore guld värt för fotbollen i hela regionen, och ÖSK i synnerhet.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-11 13:44
Kex Gunnar//

Idag är samarbetet mycket bra med klubbarna i Örebro med omnejd. De stora undantagen är tyvätt Forward och Degerfors, men det är definitivt inte ÖSK:s fel.

Tyvärr är det ju dessa två klubbar som vi skulle kunna få de flesta talangerna ifrån.
Örebro S&V
2010-02-11 13:29
Mer ÖSK-TV till folket
EZ
2010-02-11 13:00
Filip Nyängen borde starta en egen tv-show. Kan vara en av de skönaste personerna jag sett på "TV"!
Örebro Kex Gunnar
2010-02-11 12:51
Kurt von Traatt // Ja där håller jag med dig fullständigt. Det finns nog gått om talanger i Örebro läm med omnejd, ex Värmland och Västmanland. Johannes Skoglund Köping är ett bra exempel bl a. För att inte tala om alla Örebroare som gått till "större" föreningar nu under senare år. Nu vet inte jag historiskt om vårt kära Örebro SK har "dåligt" rykte runt om i Närke klubbarna och varit svåra att jobba med. Om så har varit fallet hoppas jag att dagens ledning isåfall ändrar på det, så att ungdomar i Örebro med omnejd ser ÖSK som det självklara alternativet att vilja spela för.

Örebro Kurt von Traatt
2010-02-11 12:08
Kex Gunnar//Ja det är tur. Sen kan jag tycka (utan att vara ironisk) att det kan vara bra att ha säsonger emellanåt där man mer satsar på yngre underifrån eller från distriktet med omnejd än värvar utifrån. ÖSK skickar signaler nedåt att det visst finns möjlighet att få komma upp och få chansen.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-11 12:03
Henrik(ÖSK)// Ja det är sant.
Örebro pemo
2010-02-11 11:51
Någon som vet hur det går för den där unga Forward-killen? Leonidsson eller vad han heter? Är han värvad för ÖSK-U eller kan han vara med och slåss om platserna i A-truppen?
Det är väl bara han och Johannes som är ny i år? Glenn, Walker, James, B-målis och någon mer som har försvunnit. Är truppen mindre nu i antal eller har de flyttat upp folk från U?
Frågor, frågor, ständigt dessa frågor, för att travestera Ture Sventon......
Helsingborg Backe_
2010-02-11 11:47
Ämne: ...en till grej. Und....
Att Staafs skada tagit så lång tid att läka beror ju på att er inkompetenta klubbläkare tog sju månader på sig utan att kunna ställa rätt diagnos, medan det tog Leif Swärd cirka fem minuter. Och nu är det återigen skilda åsikter mellan Swärd och er klubbläkare om vad som kommer att ske om inte sprutan hjälper...
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-02-11 11:34
Kvt: Astvald fick ju mycket speltid när han petade Basse så lite cred får man väl ändå ge?
Jag håller förövrigt Sjögren och Sixten mycket,mycket,mycket högre än Lars-Åke Lagrell.
Örebro Kex Gunnar
2010-02-11 11:23
Kurt von Traatt // Ja du får ju vara hur ironisk du vill, det fina med ett forum som detta är ju att alla får ha sina åsikter, och det ena behöver inte utesluta det andra eller ingen åsikt behöver vara mer rätt eller fel för det. Ja talade om min åsikt, och den står JAG för. Är ju tur att vi inte tycker lika, hur skulle det se ut, haha..
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-11 11:17
ÖSK höjer f.ö entrepriset i år med en tia...
Svågerpolitik
2010-02-11 11:14
ÖSK-TV var en höjdare idag. Kim är en kul kille i sina bästa stunder. Det gäller att det är bra knäck på korven, riktig remoläde och en Bajer, på det hele tatt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-11 11:10
Svågerpolitik //Hehe

Ger gärna Sixten ändå en eloge för att han i grund och botten verkar vilja ha en offensiv fotboll och hellre göra mål än att undvika att släppa in. En offensiv tränare m.a.o. Det gillar jag. Skulle bara önska att han vågade släppa lite mer. T ex våga starta med en yngre när en äldre är ur form osv. Kolla IFK skattefusk. Där är det inget snack. Om de så är 17 år.
Svågerpolitik
2010-02-11 11:04
KvT//

Ja, progression var ordet. I sina bästa stunder det som hindrar oss från att bli sönderlästa. Men så länge Kihlen bara behöver EN krycka för att få spela så kan Erik Nilsson lika gärna söka sig till Tånged.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-11 10:58
Kex Gunnar//Tyvärr var jag nog lite otydligt ironiskt i mitt inlägg. Jag har tyvärr inte märkt någon vidareutveckling och förfining av Sixtens spelide. Snarare tvärt om. Jag trodde det skulle komma lite nya variationer under 2009 men istället upplevde jag det mer statiskt, lättläst och stereotyp än någonsin. De enda gångerna jag noterade lite mer variation och ett lite mindre förutsägbart spel var när Bedoya kom in. Men det verkar bero mer på Bedoya än på Sixten. Mackan fick ju tom kritik av Sixten när han bröt mönstren emellanåt och lämnade linjen före jämnhöjd med boxen. Sixten tyckte han gjorde det för ofta.

Jag HOPPAS naturligtvis på progression i Sixtens spelide. Men jag är inte optimist om jag skall vara ärlig. Det känns som att endast ännu bättre spelare kan höja speliden. Inte utveckling av själva iden. Men det är min åsikt. De flesta tycker ju hans spelide är klang & klapper föreställningar med mycket bra passningsspel. Så jag är nog mer en gnällspik som väljer att se det negativa.
Annons: