/fotboll/osk/forum/5184.aspx/fotboll/osk/forum/5184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 11:17
Saywee//

I detta väder är nog inte ens BA grön just nu. De avvaktar säkert med att borsta bort snön, men det är lätt att få den grön igen!

FORZA KONSTGRÄS!
Örebro DaSa
2010-02-20 11:15
Intressant diskussion om Sixten läser här eller ej. Jag tror nog inte han läser här, tror inte heller att han får ut så mycket av att läsa här. Vi har ju inte så jättedjupa taktiska diskussioner och att han han går runt på samma spelare är hon nog rätt så medveten om:)

Men Sjögren både hoppas och tror jag läser här. Eftersom han saknar tidigare erfarenhet av sportchefsjobbet så skulle nog många på detta forum kunna göra ett minst lika bra/dåligt jobb. Det är därför jag tror att om vi på långsikt skall kunna etablera oss som ett allsvenskt topplag behöver en ny sportchef. Sen kan man ju även förstå att Sjögren varken anställde sig själv eller kommer att avgå frivilligt, så just nu är det ju ledningen (eller vem som nu anställer sportchefen) som inte gör ett bra jobb.
Örebro One¨touch
2010-02-20 11:13
Ämne: Saywee 20:34// Ha! D....
Håller med helt och fullt. Har påpekat det tidigare.. Detta forum har blivit en klubb för inbördes beundran mellan några få skribenter. Åsikterna och informationen ifrån dessa blir ofta till bomber och sanningar oavsett sanningshalt.

För att säkra upp med livrem och hängslen är detta min högst personliga åsikt och jag gör inga anspråk på att spegla verkligheten här inne. :-)
AIK Saywee
2010-02-20 10:50
Idag är allt vitt ute, verkligen vitt, snöandet tilltar, hur det nu är möjligt ...

Men BA är väl grön?

...FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2010-02-20 10:47
Grixx, tänkvärt ...

Vad jag menade i mitt gårdagskvällsinlägg var att det är omöjligt, att veta om Sixten läser här.

Men om han har ett fantastiskt genuint intresse för ÖSK och "tid över" så är det ju inte omöjligt att han gör detta, läser här alltså.

Jag inbillar mig dessutom, om så skulle vara fallet, att han är så begåvad, att han enkelt skulle läsa vad som skrivs från många (alla) forumskribenter och inte bara ta till sig åsikter och synpunkter från några få ...

Sedan är det kanske så, att man håller med varandra om man har liknande tankar och idéer om det man själv upplever.

Men jag och talgoxen är nog lite av "ensamvargar" vi tycker det vi tycker, tyvärr är jag oftast offside.

GOK!
Örebro Grixx
2010-02-20 10:35
Angående de 4:as gäng ;-) som mest håller med varandra....

Skriver man rel ofta i forumet och spec nu under försäsongen så blir ens åsikt ofta "en sanning" eller "en mycket vanlig åsikt" för få orkar gå i polemik utan bidar tiden istället till lite skarpare läge...och där är vi snart.....bara någon futtig vecka kvar innan Allpolarsvenskan drar igång.

Även det plastigaste plastgräset klarar inte av en fotbollsmatch nu utan att bli en parodi på hög nivå.

Fram för en ren vintersäsong:-)
AIK Saywee
2010-02-20 10:25
Wivalluis, idag får du väl ta en skidtur runt Svartån, ursäkta min ironi kring all snö som vräker ner, jag har full förståelse för att en del tycker om att vintersporta, men de flesta upplever en massa besvär kring halka, olyckor och andra svårigheter som kan bli följden.

Men för mig är det fortfarande ett "snöväder" inte inte ett "snöoväder" som kommit in över vårt vackra land. O-väder finns inte ens i min fantasi ...

Nu vräker det ner ännu mer i Halland, på väg upp mot Närke ....?

Skall beställa snöskor ...

Snart är det allsvensk premiär för ÖSK, på det gröna gräset :)
AIK Saywee
2010-02-20 10:14
Lagrell har nu gett upp och beslutat att Allsvenskan 2010 skall spelas höst-vår, från och med i år ;)

Premiären blir tidigast efter Fotbolls-VM, han vill inte statuera mer exempel eller pyssla med tillrättavisningar.

... å jag, som hade sett fram, emot allsvensk premiär om 21 dagar på Fredrikskans :(

Källa okänd och osäker ...

PS nu ökar snöandet ordentligt vid kusten, jag kommer inte ut, inte ens med mina fodrade stövlar, attans, vad roligt med lite snö ...

Talgoxen är tyst idag, tror att han deppar :(
Wivallius
2010-02-20 10:11
chlirre//

Representativ åsikt? Är det du som avgör det? Du har inte funderat över om det är du som bör tänka över din fotbollsfilosofi och vilka medel som krävs för att nå fram till det ENDA viktiga målet: guld till ÖSK i så många tävlingar som möjligt under så många år som möjligt.

Jag nöjer mig med ett guld till att börja med och att ändamålet helgar medlen.
AIK Saywee
2010-02-20 08:45
Chlirre//
Troligtvis menade du det jag skrev 20.54, men annars snöar det fortfarande i Halland ...

Jag och Edit finner ingen anledning att ändra i dessa inlägg (20.34 och 20.54), men jag kan möjligtvis hålla med om att en del skriver flitigare än andra, sådant tror jag dock att en "eventuellt" forumläsande Sixten är begåvad nog att förstå. Många andra forumskribenter har andra synpunkter än dessa "ungefär 4 personer".

Ibland går åsikterna isär bland många olika forumskribenter och ibland är de till och med lite gemensamma, så när det gäller representativiteten är det inte svårt att klara av, oavsett att en del skriver mer än andra.

Ditt inlägg 3.38, och även andras, vid så tidig morgon får mig ofta att fundera över om det blev en sen kväll, eller om det är ett tidningsbud som skriver ;)

Troligtvis har du dessutom läst inlägg efter 20.34, eller?
Örebro _Adde_
2010-02-20 08:37
Ämne: Karlsson//

Ja, ro....
ÖSK-Karl/ Dags att komma ner på jorden? "Återigen, en sketen sjätteplats med alla pengar som lagts på dagens trupp är inget som hamnar i historiböckerna."

Dags att vidga perspektivet lite kanske? Vill påminna dig om att Elfsborg la ca 10 miljoner på Amadou Jawo allena! Det är mer pengar än vad ÖSK spenderat på flera år...

Örebro Stelig
2010-02-20 07:30
Ämne: Karlsson//

Ja, ro....
Visst vi har en hyfsad trupp idag, men snälla dra inga liknelser med 94, inte många i dagens startelva som skulle slå sig in i 94 laget, kanske 2-3 spelare.
Sen var väl Dala tränare, starkt präglad av Roffe och han stod väl inte för världens mest offensiva fotboll, dock hade vi en trupp vi aldrig kommer kunna matcha igen.
Örebro chlirre
2010-02-20 03:38
Saywee 20:34// Ha! Det vore lite av ett skämt av Sixten att ta till sig av åsikter från detta "forum", framförallt om han är ute efter en "allsidig bedömnig". Det finns på ett ungefär 4 personer som flitigt skriver här, med förvånansvärt icke-representativa åsikter. Faktum(!) är att ingen (vanlig dödlig) ens orkar bry sig eller uttala sig här. Förutom jag då, såklart.

Utan att ha läst inlägg följande ditt: Tänk om, tänk rätt.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-20 01:11
ÖSK-Karl// Tack för förtroendet! Orvars tid som Förbundskapten får vi väl avhandla vid annan tid kanske. När det gäller ÖSK:s tråkstämpel så har Orvar definitivt haft sin del i det. 1971 var ÖSK absolut "tråkigast i Sverige". När det började att gå riktigt käpprätt åt skogen så införde Orvar ett 5-3-2-system vilket räddade oss kvar det året. Roligt var det inte, men effektivt..
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 01:03
KvT//

Ja, den tråkstämpeln blir nog aldrig av med, men varför skall vi bry oss om det? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 01:00
ÖSK-Karl// Hehe - Och sägen lever vidare ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 00:58
KvT//

Enligt min Far och de äldre på gamla trä så var det betongmur och långa bollar på Bengt som gällde.

Om ÖSK tog ledningen med 1-0 stod de visst och rullade hem bollen till målvakten som på den tiden fick ta upp den med händerna. Därav tråkstämpeln.

Men de med bra minne kan säkert berätta mer!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:58
ÖSK-Karl//Sorgebarnet är väl Forward. Men jag har ju nämnt patentlösningen på det innan här. Värva dem från forward när de är 15. Innan någon kan binda dem i kontrakt och innan Malmö kan ta dem. Det finns nog tricks att locka över dem ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:55
ÖSK-Karl//det har du delvis rätt i. Jag tänkte väl närmast på mackan, Skoglund, Erik Nilsson, Jidesjö, Oskar + han vars namn jag glömt som skulle stanna i sin klubb ett tag till.

I en värvninsglad klubb (Typ AIK med 9 utlänningar) hade dessa killar kanske aldrig fått chansen. Och jag tror att om man bara vågar och tar väl hand om dem kan man finna flera blivande guldkorn.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 00:51
KvT//

Problemet med det är ju att talangerna inte går till ÖSK.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:51
ÖSK-Karl//Hur såg fotbollen ut i ÖSK under Orvar då?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:49
ÖSK-Karl// U got a point there ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 00:49
KvT//

Hur det såg ut när Orvar var förbundskapten måste någon med bättre minne än mig svara på, förslagsvis BBB.

Det enda minne jag har av den tiden var Mexico-VM. Då satte han in en ung Ronny Hellström i målet istället för S-G Larsson mot Italien och Sverige förlorade med matchens enda mål efter en rejäl målvaktstavla. Resten av matcherna stod S-G Larsson.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:48
Och jag tycker tvärtom att det är spännande att vi måste förlita oss mer på talanger i omnejd och nedifrån än att ständigt värva.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:46
Karlssson //Jag tycker Sixten och hela organisationen ska ha credz för att ÖSK gått från konkursmässig till 7:e plats i AS och med mersmak. Liksom de som ställde upp med spelarinvest och de som drog lasset att skapa bolaget. Det är många som förtjänar applåder och jag håller med. Trots allt känns det ganska bra och inte som att vi måste slåss för överlevnad varje säsong. Du har rätt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 00:44
Karlsson//

Det är ju inte svårt att skita när arslet är fullt, pengarna till värvningarna kommer ju ifrån Spelarinvest. Tyvärr är ju de spelarna snart klara att förhandla med andra klubbar. Sedan står vi där med rumpan bar igen. Det tycker inte jag är värd någon hyllning, tycker du?

Utan Thaaler och Larsen hade vi nog bara fått in Porokara och Wirtanen.

Sedan, varför skall Sixten ha cred för en bred trupp när han ändå inte använder sig av den i AS?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:43
ÖSK-Karl//Jag vet inte om jag kommer ihåg ÖSK under Orvar. Han var ju gammal försvarspelare och det präglade säkert hans syn (gissar). Under vilka år var Orvar tränare? Och såg det likadant ut när han var förbundskapten?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-20 00:36
KvT//

Riktig tråkig fotboll har väl egentligen bara ÖSK spelat under Lundin och enligt min gamle Far sanslöst tråkigt under Orvar Bergmark. Nu ger jag mig på en legend, men det har jag hört från fler äldre personer, just att ÖSK fick tråkstämpeln under Orvars tid.

Men för mig får de spela hur tråkigt de vill om det ger AS-guld. Det var väl antagligen så Orvar också resonerade?
Örebro Karlssson
2010-02-20 00:34
ÖSK-Karl//

Men visst har Sixten haft en ganska stor del i de värvningar som gjorts. Han ska väl ha cred för att vi har en så bra trupp och om inte han ska ha det så borde väl Sjögren få det, så varför hyllas inte Sjögren?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-20 00:29
Karlssson //Jag tycker inte alls all ÖSK spelade tråkigt under Jingblad. Jingblad spelade så offensivt ett tag i sitt 4-3-3 att det inte gick längre. Vi släppte in för många mål och han fick ändra för att täta upp. Walker spelade offensiv trevlig fotboll i SE och till allsvenskans andra halva. Där tog det stopp och resultatjagande tog över pga av för lite poäng. Han hade helt enkelt inte material för sin spelide och på den nivån. Hammar tog över och införde Gelfe-spel. Tråkigare, ja, men det räddade kontraktet.
Annons: