/fotboll/osk/forum/5174.aspx/fotboll/osk/forum/5174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-02-18 20:35
Är det OS-uppehåll på detta forum?

Himla skitskytte, usch :((
Örebro Aspen
2010-02-18 18:43
Snyggt nickmål av Berra !!!!!!!
AIK Saywee
2010-02-18 18:28
RB, Sixten och jag är i dessa avseenden ganska lika, för jag skulle nog också vara sur ... men också glad över en seger, jag är alltid glad över en ÖSK-seger oavsett motstånd, fast ibland blir jag lite ängslig för framtiden trots en "korpseger", men en seger är en seger :)

FORZA ÖSK, nu tar vi ST Petersburg!

Det är konstigt detta, även om man möter "korpgäng", så blir sällan siffrorna alltför stora, sådant kan lika gärna hända (stora siffror alltså), när man möter ett jämnstarkt gäng och har en bra dag och tur med stolpar och domslut.

Konstigt?!?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-18 18:14
Saywee// Sixten är nog dyngsur efter allt regn;)
AIK Saywee
2010-02-18 18:10
Jag får en känsla av att Sixten är lite sur efter regnet, resultatet, prestationerna och förhållandena nere i Spanien ...

... bara en känsla, kanske, eller vad vet jag?

Här i Halland är dock nästa snöinvasion på G från väst, flingorna bara vräker ner och det blåser, underbart inomhus, men jag längtar ut som alltid, detta har jag gemensamt med de som är instängda i Kumla, att länga ut alltså ;)

DaSa, när det gäller Roni kan det handla om "personliga grejer" och att NA har spånat/klantat till det ordentligt genom lögn och påhittade grejer, du vet, sälja papperstidningar, idag ???
Örebro DaSa
2010-02-18 17:58
Sen blir jag mer övertygad om att Roni klantade sig nere i Israel. Va fan han kan väl lägga korten på borden och säga vad som gick fel. Tycker hans beteende är pinsamt utanför plan, på plan är han kung:)
Örebro DaSa
2010-02-18 17:49
Sen var det intressant att se att Sixten startade Kihlen istället för Nobbe idag. Ngn som vet varför? Eller är det så enkelt att Sixten anser att Kihlen är bättre än Nobbe på den defensiva mittfältspositionen?!
Örebro DaSa
2010-02-18 17:47
Såklart att detta är Sjögrens fel, för att ordna träningsmatcher och fixa allt annat runt träningslägret måste väl i alla fall vara hans ansvar.

Vet inte hur man brukar göra när man bokar träningsmatcher, men utgår från att Sjögren i fortsättningen ser till göra klart med motståndare tidigare samt ser till att de inte backar ur utan att det kostar eller ÖSK har en alternativ motståndare.

Nej, skall ÖSK ta nästa steg så måste även sådana här saker skärpas till. Hoppas att ÖSK ser till att det inte återupprepas.
Örebro den oumbärlige
2010-02-18 17:43
Bortsett från regnet känns det i alla fall, ur ett matchperspektiv, dom ett bortkastat träningsläger.

Tänker på turneringen som sändes på fyran med KFF, Elfsborg, Köpenhamn och Rosenborg bland annat, hade velat se ÖSK med där också.
AIK Saywee
2010-02-18 17:40
Är det någon som vet om det var en dansk skalle, eller en dansk fot, som avgjorde matchen?

ÖSK har i allafall avgått med segern :)

Brinkewall, varför triggade du egentligen igång alla dessa "avgångar" just idag, jag kan knappt sluta tänka på detta ...

FORZA KIM!
Örebro Aspen
2010-02-18 17:18
D. McGrain//Berra är så lång att hans huvud alltid är ovanför molnen.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-18 17:15
Ämne: BBB//

Blir så trö....
ps. men, en 9-0-seger mot hyfsat kvalificerat motstånd (Schweizisk förstaserieklubb) glömmer man å andra sidan inte i första taget.. Minns att "Pajen" Jonsson gjorde ett mål vilket gjorde honom stormande glad. Någon som minns förresten i vilken roll Pajen sedan gjorde succé i Orvars lagbygge -71?
ds.
Örebro D. McGrain
2010-02-18 17:13
Ösregn i Spanien. Måste vara Sjögren och Sixtens fel - Avgå Sjögren och Boström.
Hade Berra valt plats hade det säkert varit sol.
:-D
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-18 17:08
ÖSK-Karl// Tack för det! Tips: Sudoku :-) Bra för att hålla hjärnan igång

Tänkte också på det där med spelbar plan i Malmö, men vi ska väl inte skrämma bort potentiella resenärer kanske?Vi räknar väl med match!?
Örebro Aspen
2010-02-18 16:54
Trevligt med optimister - Allsvenska premiären oförändrad
AIK Saywee
2010-02-18 16:34
BBB borde vara benämning på minne, i st för USB ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-18 16:28
BBB//

Blir så trött på att du kan ha så bra minne, har du något tips på vad som gör ditt så bra?!
AIK Saywee
2010-02-18 16:28
Tänkte faktiskt på detsamma, om inte den skånska snön har avgått, finns viss risk för att kubanbussen inte avgår ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-18 16:25
Uhlàn//

Är du säker på att den matchen går att spela i Malmö? ;)

FORZA KONSTGRÄS!
AIK Saywee
2010-02-18 16:23
Innan avgång går man oftast på och sedan pågår något tills man går av.

Det "allsvenska ÖSK-tåget" har inte avgått ännu, mot medaljerna ...
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-18 16:10
Ämne: Ämne: efter a....Brinkevall// Trodde det var Lagrell som bokat lägret!? Eller Lagerbäck. För säkerhets skull bör väl också de avgå?
AIK Saywee
2010-02-18 16:09
SJ´s tåg, borde avgå i rätt tid!
Örebro Brinkewall
2010-02-18 15:59
Ämne: efter att ha läst ra....

Visst är det uselt.

Antagligen Wowoah som bokat lägret. Han borde väl rimligen avgå?
Borde inte vädret i Spanien också avgå?
Den ojämna planen borde också avgå.
Domaren har väl redan avgått antar jag.
Och allt är Sjögrens fel.

Avgå alla!

Örebro Uhlán
2010-02-18 15:33
Nu går det bra att anmäla sig till Kubanernas resa ner till Malmö i bortapremiären. Följ länken för mer info.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-18 15:13
Appropå schweiziskt motstånd så drog jag mig tillminnes en rolig match i Tipscupen mot La Chaux-de-Fonds, 1969 eller möjligen 1970 kan det ha varit. Någon här hoppades på stora segersiffror som idag, något man verkligen kan säga att det blev den gången: 9-0 på Eyravallen!! I letandet efter vilket år det kan ha varit (något jag alltså misslyckades med) sprang jag på en marathontabell över Intertotocupen, se länk. Lite roligt. ÖSK alltså på 38:e plats med fin plusstatistik. Jämför t ex med Djurgården några placeringar nedanför.
2010-02-18 14:25
Men vi får väl hoppas att dom kan hitta en konstgräsplan att träna på. Vore ju snöpligt om hela lägret skulle bli förstört bara för att det regnar "lite".
Örebro Bjornloven
2010-02-18 14:23
På tal om Eguren.

Vilken drömvärvning detta vore för ÖSK. Kan inte Lennart S mfl gå in och stjäla affären för AIK.

Med Eguren bakom Bedoya och Nordin, så skulle det lukta Champions-kval på BA nästa år!!!
2010-02-18 14:05
Vem är det som arrangerar lägret, eller är det nått eget hopkok av ÖSK?
Örebro Kronblom
2010-02-18 14:00
efter att ha läst rapporteringen verkar det som hela upplägget kring match och lägret stinker kalkon.Usel domare,man spelar på en skitplan och ett motståndarlag som spelar allt annat än rent.Enda postitiva är väl vinsten.Hoppas ÖSK protesterar mot hela upplägget,knappast den förberedelse som krävs inför den stundande allsvenskan!
Örebro Evigt ÖSK
2010-02-18 13:14
Vilket jävla skämtläger! ÖSK borde protestera och få pengarna tillbaka. Så där kan de ju inte ha det. Det går ju inte att bedriva vettig verksamhet. Pinsamt Spanien!
Annons: