/fotboll/osk/forum/5160.aspx/fotboll/osk/forum/5160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-02-28 12:51
Tycker det är bra gjort av Sjögren för en gångs skull att inte rubba på kontraktslängden med Barsom. Tre säsonger är lång tid, Barsom är redan gammal och 3 år är för långt med den lön han begär.

Man kanske skulle kunna köra något prestationsbaserat likt Kihlbergs?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-28 12:42
Wivallius //Så i bandy får man alltså passa på straffen till en annan som skjuter? Det hade jag ingen aning om.
Örebro Grixx
2010-02-28 12:12
Visst. Det är ok med konkurrens men givetvis får det inte bli så att det är överflöd. Förhoppningsvis vet klubben var förhandlingarna ligger med Basse mfl och möjligheterna att de går om 3 eller 7 månader och behovet.

Även mitt tjat om hörnslagningar kan man ju fortsätta. Hur skulle vi ligga till om en bråkdel av våra hörnor resulterat. Målvaktstränare är nödvändiga men vikten av hörntränare ser vi ju själva. Det skulle tom vara lönsamt att värva Abbe för bara hörnor och vinnarskalle.

...och han är ju bra på de flesta platser förutom målvakt....där är han otestad;-)
Örebro fohlis
2010-02-28 12:05
Ser sjukt mkt fram emot matchen mot åtvid och kommer säkerligen åka från Uppsala för att befinna mig på Bhernabeu när det smäller. I dagsläget vill jag dock lägga fram en teori angående vilket lag som har pressen på sin sida, dvs har allt att förlora respektive vinna.
Det är alltid lika nervöst inför en premiär och det ligger stor press på laget att det ska prestera. Vidare brukar det alltid sägas att det är svårt att möta nykomlingar och i matchen mot åtvid kommer det sägas ÖSK har pressen på sig. Jag hävdar dock att detta är fel. Åtvid måste prestera från start för att undvika nedflyttning. Därav min tes om att åtvid har allt att förlora. De ska få känna på färg när de kommer till Örebro och då ska de få känna att de har pressen på sig.
Örebro Grohl
2010-02-28 11:51
// Grixx

Frågan är väl snarare vart vi ska ha Abbe? Spontant kan jag se honom först och främst i Nordins roll, men Nordin är ju både bättre och yngre. I andra hand kanske han skulle funka på Basses/Astvalds plats, men även om Basse försvinner så känns det ju inte jättesmart att skicka ut Astvald i kylan. För vi lär ju värva Barsom som någon form av nyckelspelare.
Wivallius
2010-02-28 11:50
KvT//

Movitz hade skrämt skiten ur straffläggaren på första straffen. Fosshaug tog den andra, la den bakåt på en anstormande kille som dribblade men MOvitz räddade. Då slog killen bollen ur händerna på Movitz in i mål. Målet bortdömt! Sen blev det straff igen. Samma kille som vid första straffen tågade fram igen och missade målet igen. Snacka om att ha straffövertag på Tillberga. De fick ju tre straffar i förra matchen på Behrn Arena och blåste dem allihop den gången också.
Örebro Grixx
2010-02-28 11:27
Jag undrar storligen varför ÖSK är så stingsliga om Abbes kontraktslängd...vill de skriva 2 år istället för 3 och hoppas att han då blir billigare att behålla?

Eller ska de då ut och storhandla inför guldåret och hitta ännu bättre spelare?

Som jag tidigare sagt så har jag aldrig någonsin sett en spelare förändra ÖSK så mycket som Abbe gjorde. Från ett totalt losergäng till ett vinnargäng med självförtroende så ändrades allt från första sekunden han steg in på mattan.

...och att han spelar för pengarna, ja det gör alla spelarna men alla har inte möjligheter eller är efterfrågade till att röra på sig för att hitta större utmaningar....men allt detta har ju tidigare diskuterats till leda.
Örebro Grohl
2010-02-28 11:13
Jag sitter här hemma i Göteborg, bakfull som fan och tycker synd om mig själv. Därför tänkte jag bjuda på min alldeles egna, första drömelva som ska starta mot Åtvid.

Alvbåge
Antonnen - Almebäck - Bertin - Ny spelare
PerJ - Bedoya - Nordin
Spelsugen Basse/Astvald - Olsen - Roninho

Så! Där har vi ett talangfullt hungrigt lag.
Om Antonnen är skadad så flyttar vi ner PerJ på högerbacken och sätter in Erik Nilsson. Jag skulle ha mycket svårt att gnälla på Sixten om han ställer upp med ett sånt lag=)
Örebro Grixx
2010-02-28 11:00
hmm...Edit fungerar inte utan "namedroppa" blir "namepa" istället fastän jag redigerat massor....alla andra ord går att ändra.

Är det något magiskt med namepa...finns kanske en spelare med samma namn som är på ingång nu eller i framtiden!?

Jättemysko i vart fall!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-28 10:58
Stelig //Tycker hellre 1 anfallare och 1 mittback (snabb). På vänstersidan kan vi använda Per J
Örebro Grixx
2010-02-28 10:47
Matchpuls var mer beklämmande okunnig än vanligt tom. Fortfarande är ÖSK en totalt ointressant klubb förutom då man måste ta och kolla upp lite mer när vi ibland ligger och nosar på toppen.

Visst har programledaren lite mer koll och kan namepa de som oftast dyker upp i kvällstidningarna....men killen längst till vänster är ju lågvattenmärket numero uno som nästan synes undra om ÖSK spelar i Allsvenskan??? och man ser hur hans hjärnceller jobbar febrilt för att kunna säga något om ÖSK.....och det blev INGET.

I ärlighetens namn så är vi ju "vanliga" experter nästan lika hjärndöda när det gäller alla andra lag. Vi sitter på en massa floskelkunskaper om de andra lagen och deras spelare. Kollen är inte och kan aldrig bli som hos lagens egna fans som har lagets blod flytande i sina vener.

Edit...se mitt nästa inlägg
Örebro Aspen
2010-02-28 09:51
Såg på "Matchpuls synar ÖSK". Beklämmande låg kunskap om ÖSK hos panelen.
Skönt att man har detta forum för att få information. Här finns ju experterna på ÖSK!!
Örebro Stelig
2010-02-28 07:35
Ämne: hörde av en nära vän....
En av dom bra sakerna han gjort då, Barsom är en vagabond som spelar där han får mest betalt, sen undrar man ju hur en del tänker, för mig känns det dock som det finns många andra lagdelar att förstärka än mittfält, nä spendera pengarna där vi behöver dom, 1 anfallare och 1 vänsterback.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-28 00:03
Absolut 100% OT men jag kan inte låta bli:

Råkade snubbla på en webbsida som är en kamratförening för det gamla regementet jag gjorde rekryten på. I Gästboken där många gamla rekryter skrivit fann jag följande:

"Nu har det alltå hänt , det jag trodde var i det närmast omöjligt - att bli 70. Som tur är så finns det bara små och inte så allvarliga krämpor. Lite stelhet i vissa leder - dock ej i de leder man vill vara stel i.
Men man ska inte klaga så länge man slipper rollator och att avföringen är jämn och bra."

Ni Ser! Man man ska inte klaga så länge man slipper rollator och att avföringen är jämn och bra!
Örebro KjellS
2010-02-27 23:44
Saywee//

Han föddes 58 i ÖREBRO.
AIK Saywee
2010-02-27 23:35
Hur gammal är kyrkoherden, på ett ungefär?
Örebro KjellS
2010-02-27 23:28
Hej alla!

Johan Engvall är kyrkoherde i solna församling och han säger att han spelat med ÖSK. Jag har frågat tidigare men kanske får ett annat svar. Det var inget fel på förra, men,,,
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-27 19:33
Ska bli intressant att se hur Lagerbäck formera de Nigerianska styrkorna. 4-4-2 med diamant månne ;)
Dessutom är de väl inte vana vid zonspel. Så antingen måste han lära dem det på kort tid eller bara gilla läget och köra man-man och anpassa sig.

Lagebäck som för det mesta haft defensiven i högsätet får dessutom nu ett material som förmodligen hellre anfaller. Ska bli intressant att följa honom och laget.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-27 18:51
Wv // Tre missade straffar. Men vad hände vid Fosshaugs missade straff. Fattade inte NA. Försökte han slå en passning på straffen?
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-27 18:46
Bastard on Parade//Ja precis. han kan ju inte spela som Kim/target på det sättet utan det skulle vara en alternativ forwardtyp (djupledsforward) att kasta in eller användas tillsammans med Kim om Sixten svänger över till 4-4-2 under någon match.
Wivallius
2010-02-27 18:40
Pisk mot Tillberga. :-(

Kom ner och stöd ÖSK-Bandy i kvalmatchen mot Vänersborg på onsdag kl 19. Plats: Behrn Arena!

Typiskt att det skall krocka med matchen mot Degen. Hur tänker de?
Örebro Bastard on Parade
2010-02-27 18:23
Basse fick spela forward med Staaf vill jag minnas när ÖSK ville bevaka en ledning för länge sedan. Det såg intressant ut, fast jag vet inte riktigt om han funkar som central anfallare i 4-3-3. Det skulle vara om man matar honom med djupledsbollar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-27 18:06
Saywee //Tror aldrig han fått det. Sixten brukar föredra att ha Roni på topp och jag tycker aldrig Roni presterat som central forward. Jag är en av dem som tycker Basse borde testas där som en alternativ forwardtyp till Kim.

Jag påstår inte att det skulle gå bra men Basse har vissa attribut som kan vara värda att testas. Irrationell och snabb. Dessutom har jag sett att han är rätt bra på att suga ned höga bollar i fart springande på "snedden" medan han håller bort försvararen. Han spelade dessutom forward till och från i Kamerun innan han kom till ÖSK.

Nu kan det ju vara så att han har testas på träning och Sixten inte tyckte det dög till. Det vet jag inget om.
AIK Saywee
2010-02-27 16:13
Fast RB, jag förstår att det kanske kommer att behövas en ny därframme och önskar även jag, förstärkning på anfalls-sidan eller åtminstone en bra "back-up".

Roni är bra, Basse likaså, men kontrakten och killarna är riktigt "vanskliga", som lotto, nitar eller miljoner, vad tänker dom, vad vill dom, hur agerar ÖSK, vad kommer att hända ...?

GOK!
AIK Saywee
2010-02-27 15:41
RB, kanske han Guara, vore en bra center, att jag själv nyligen skrev Basse, som någon slags centralt anfallsess, beror nog mest på att jag nyligen läst att någon tyckte att han borde provas där och dessutom är han fortfarande tillgänglig för ÖSK, jag tyckte det verkade intressant.

Vet inte om han har fått chansen som center Basse alltså, men under försäsongen bör väl olika möjligheter testas?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-27 15:26
Skulle inte Paulinio Guara vara perfekt som center i ÖSK? Kanske lite önsketänkande men jag har fått för mig att han är kontraktslös iaf. Jag vet bara att Hammarby lånade ut han till en Sydkoreansk(?) klubb. Men nu vet jag inte om han är kvar där borta.
AIK Saywee
2010-02-27 15:05
anfall är ju bästa försvar ...
Roni - Basse - Astvald?

Snart är det premiär :-)))

People get ready! (The Temptations)
AIK Saywee
2010-02-27 15:02
Nilsson, Bedoya, Nordin - vilket mittfält!!!!!

Vem vaktar mellan stolparna, jag hoppas att Westman får visa vad han kan. Alven kan vi redan, eller? Han (Westman) kan väl få hålla nollan i genrepen mot värmlänningarna och ålänningarna?
AIK Saywee
2010-02-27 14:57
... och om jag skulle få ett anfall ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-27 14:48
Mot Degen skulle jag väldigt gärna vilja se Daniel Björnkvist som högerback igen om inte Anttonen är hel. Mittfält med Erik Nilsson som def. samt Bedoya och Nordin, då skulle det gå undan.
Annons: