/fotboll/osk/forum/5156.aspx/fotboll/osk/forum/5156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-03-02 22:06
ÖSK Fans// Ok, trist:( Jag som trodde det fanns en ganska stor chans att få se Abbe i ÖSK igen. Nu hoppas jag istället på en riktig klasstriker till sport.
Örebro Tom Hell
2010-03-02 21:30
Fick också mitt medlemskort idag. Betalades in innan jul.

Eftersom *Whine mode* verkar vara påslaget här inne nu så kommer följande i den andan:

Två saker funderar jag på. Det står i följebrevet att medlemskapet ger "fri entré till försäsongens träningsmatcher".

Gäller det alltså inte ev träningsmatcher mitt i eller slutet av säsongen??

Dessutom, eftersom träningsmatcherna hittills varit gratis för alla så känns ju medlemskapet redan mindre värt. Visserligen är det inte enda anledningen till att jag blivit medlem, men det var en bidragande orsak.
Örebro widemarsh
Innan vi gnäller på andras ospelbara planer kanske vi ska se till att vår egen håller för allsvenskt spel ;)

Från Alvbåges blogg:

"På onsdag kväll så bjuds vi på en annan klassiker. Då är det klassikermötet Örebro SK mot Degerfors som bjuder upp till spel på Behrn Arenas katastrof plan. Ursäkta men just nu så är planen helt kass. Den har aldrig varit sämre....men den ska hinna bli okay igen till seriepremiären är det lovat. Gå ner på planen och titta om ni inte vet vad jag snackar om....hålor och sprickor i mattan dyker upp lite här och där..."
Örebro worldfarm
Håller med Saywee på alla punkter. Det håller inte att ÖSK brister på så oerhört många punkter. Match mot Degerfors imorgon och man har alla möjligheter att skapa intresse för matchen och premiären. Och vad gör man? Ingenting!
Örebro BabyKladde
2010-03-02 21:19
Saywee:

- jag betala in i början av februari, fick mitt idag.
kanske kontakta ÖSK så dom har rätt adress?

- Årskorten finns att hämta ut på Örebrokompaniet sedan ett antal veckor tillbaka, infon kom tydligt på ÖSKs hemsida.

- Det är gratis mot degen som det ser ut nu.
medlemmar i ÖSK o Kubanerna har annars fri entré, medlemmar i ÖSK har dom en lista på i så fall.
Örebro ÖSK Fans
2010-03-02 20:13
nu kan vi glömma Barsom
AIK Saywee
2010-03-02 19:14
Grixx, det kan vara dig klubben väntar på, betala och det kanske ordnar sig :-)
AIK Saywee
2010-03-02 19:12
Fungerar "organisationen" på det sätt som jag börjar misstänka, ja då vet inte jag vilken generation som kan få uppleva ett svartvitt guld?

ORKA ?!... men jag måste orka, kan inte ge upp så lätt ...

... men allt detta som sker eller inte sker, speglar hur organisationen ÖSK, fungerar ...

SKÄRPNING!

VAKNA!
Örebro Grixx
2010-03-02 19:01
Skit...ehh...jag har inte betalat än...sorry

Det kan väl inte vara så att klubben väntar på mig? ;-)
AIK Saywee
2010-03-02 18:41
Snart börjar jag tröttna, lite smått, typiskt, när mina förväntingar är så stora inför den allsvenska premiären, men jag blir så trött när inte enkla organisatoriska saker fungerar. Varför är det så himla hemligt, eller vad det är för fel eller krångel!?!?!

Är truppen spikad och klar?
Vad är målet 2010?
Skall vi satsa på cupen i år, eller inte?

Och ...

- Var är medlemskorten, jag betalade 28 dec 2009?
- Många frågar dessutom efter årskorten 2010, var finns dom?
- Är det gratis mot Degen?
- Officiella hemsidan, jag hittar inte det jag vill hitta på ett enkelt sätt.

SKÄRPNING, ÖSK!!!!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-02 18:39
widemarsh //Njet
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-02 18:39
Sersant //Ja så kan det vara
Örebro widemarsh
2010-03-02 18:17
Är det inte gratis imorgon också? Har ju varit det alla andra träningsmatcher i år.
Wivallius
2010-03-02 17:44
Sorry! Ni får vara utan mig i morgon. ÖSK-Bandy mot Vänersborg har prioriteten i morgon. Fan vad gött om man kunde dänga till ett elisteriegäng.
Örebro Sersant
2010-03-02 17:31
ÖSK-Karl & KvT: De brukar ha medlemslistor vid ingången när det är betalning :).
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-02 17:25
ÖSK-Karl//Ingen aning! Annars skriv ut inbetalning från din nätbank och visa upp
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-02 17:23
Wivallius//

Skapligt korpgäng fängelset kan ställa upp med, Bapupa och Menza bl.a.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-02 17:21
KvT//

Gäller förra årets? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-02 17:13
18:30 imorgon Degen. Kom ned! Medlemmar går väl gratis tror jag. Visa bara upp era medlemskort :=))))
Wivallius
2010-03-02 16:02
Ytterligare ett skäl för konstgräs:

Det är oätbart för Kanadagäss (se länken)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-02 15:26
Wivallius//

Jag har också tröttnat. Jag har inte fått något kort och inte mina barnbarn heller.

Som du skriver är det samma visa varje år, svagt.
AIK Saywee
2010-03-02 15:09
Jag ”börjar” få en känsla av att 2010 års ÖSK är lite av ”Hazard”, det verkar som att många tror eller vet en massa olika saker, både här på forum och tyvärr kanske i den lite röriga organisationen. Verkar inte finnas en gemensam linje mot guldet senast 2015.

En del tycker si och andra anser så, vi har bantat laget och får kanske nöja oss med att spela med de vi har idag, men det känns ganska vanskligt på alltför många håll, vem lämnar snart, vem vantrivs, vilka unga är inte riktigt mogna och vilka är för gamla gubbar, vilka är skadebenägna och vilka får gula eller röda kort?

Att nu när AS snart är igång, försöka spela in ett par, tre nya lite här å där känns väl inte så där väl planerat, eller?

Skall vi klättra mot guldet jämfört med förra säsongen, så skall vi ha elva lag efter oss när säsongen är över … undrar vilka? Fast jag är nog säker på två i alla fall :)

Den evige optimisten Saywee, närmar sig realism via lite pessimism :(

Ja ger dock aldrig upp, ALDRIG.

FORZA ÖSK!
Wivallius
2010-03-02 15:08
Det verkar som Bapupa blir fälld i hovrätten för våldtäkt, enligt Sportbladet. Karriär finito!
Wivallius
2010-03-02 14:59
Fick medlemskorten till ÖSK-fotboll idag på posten. Dock helt fel. Betalade för ett guldkort och ett knattekort, fick två vanliga utan det extra lull-lull man betalar för med guldkortet. Faktum är att jag inte en enda gång de sista tre åren fått rätt medelmsskap resp säsongsbiljetter jag betalt för. .. och det har alltid fallerat åt det negativa hållet för mig.

I en professionell organisation måste det här också funka. Efter tre år börjar man tröttna.

Ja, jag har redan skickat mejl till kansliet!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-02 14:31
pemo//

Det jag hört om Roni är att han tackat nej till ett nytt kontraktsförslag.

Förhoppningsvis fortsätter parterna förhandla, men om det inte är klart till sommarfönstret minskar ju försäljningspriset för att sedan sluta på noll.

Nej, jag vet inte varför Barsom fick spela en hel del back i Djurgården.
Örebro den oumbärlige
2010-03-02 14:30
Pemo// Jag sätter varenda krona på att Roni antingen blir såld i sommar för en skit peng eller går som bosman efter säsongen.

Så länge det finns intresse för honom kommer han inte förlänga.
Örebro pemo
2010-03-02 13:59
Ämne: pemo//

Ja, likt P....
OK. Vet du varför? Platsade han inte som mf eller hade DIF kris på backplats? Jag har för mig att han inte trivdes så där väldigt bra som back. Men jag kan ju ta miste. Wovven hade väl samma "utveckling". Pigg forward som blev mf och sedan hamnade i knä på målisen. Angående Roni så har han ju sagt att alla har åsikter om var han skall spela ( i vilket lag ) utan att de frågat honom.
Är du helt säker på att han bara vill vara kvar i ÖSK kontraktet ut? Har du hört det från honom i så fall?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-02 13:35
Pemo//

Missade Roni.

Eftersom han inte förlängt så är ju risken mycket stor att han går som bosman efter säsongen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-02 13:33
pemo//

Ja, likt Per Johansson spelade även Barsom som back en hel del i Djurgården.
Örebro pemo
2010-03-02 12:02
Ämne: pemo//

Årskorten ....
Tack, då vet jag. Är inte Örebroare, så jag får väl skicka bud.
ÖSK-Karl// varför måste Roni säljas? Kan det inte vara så att han upptäckte att det inte är så dumt att spela i allsvenskan trots allt?
En säker speltid nu när han fått komma med i landslaget. Jmfr med våra "utlandsproffs" som tidigare varit landslagsaktuella, men nu ruttnar bort på div bänkar i södra europa.
Om det är några som kan försvinna snabbt så är det väl Almebäck ( fast det är svårare för en mittback ) och Bedoya om han lyckas i landslaget. Det jag har emot Barsom är väl att om han värvas så förväntas det väl en ordinarie plats från start?
Vem skall han slå bort då? Han är ju ingen försvarsspelare precis.
Eller spelade han back i Norge? Grekland? djurgården? och var han nu har varit. Jag ser hellre satsningar på Per J och Erik som def.mitt. Men om Kim är allvarligt skadad, så kan jag tänka mig Barsom som toppgubbe. Men då måste det bli slut med höjdbollar mot straffområdet. Och det skulle jag vilja se. Bollar på fötterna alltså. Det är nog där som Abbe skulle göra mest nytta i nuläget.
Laget i morgon? Är möjligen Anttonen fit for fight ?
Annons: