/fotboll/osk/forum/5153.aspx/fotboll/osk/forum/5153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-02-25 21:00
Nu skall jag snart inte tjöta mer, men under februari har man i pappers-GT´s sportbilaga kunnat följa den "allsvenska försäsongtabellen"

Den haltar ordentligt från 2 till 7 matcher (per lag) och baseras på poängsnitt, dvs antalet poäng/antalet matcher.

Toppas av Häcken, IFK Göteborg och Djurgården.
ÖSK på tionde plats.
Gais kvalar.
BP och Helsingborg till Superettan.
AIK Saywee
2010-02-25 20:34
Det är 2 plusgrader (Celsius) just nu i Halland, våren kom före lunch, snön är sakta men säkert på väg bort.

Det har regnat här och slask och halka och elände är "på väg", se "upp" och se "ned" alla svartvita supportrar, ni kommer att behövas för att vi skall nå årets mål, vad det än blir.

Tempen verkar komma att åka jojo kring nollan (grader Celsius,) ett par veckor framöver, det är lurigt och vanskligt i all typ av trafik.

När ni går på stadens trottoarer och torg och bilar fram, kan olyckor ske, både från nedfallande föremål som obalans i väglaget ...

Ni behövs alla svartvita, på plats, hemma som borta, när vi skall klättra mot målet!
AIK Saywee
2010-02-25 20:16
Förklara detta klipp från mig och syftet med regeln ...

"Om en eller flera planer bedöms vara ospelbara den 13:e-15:e mars finns två alternativ. Antingen skjuter man upp ett par matcher och klämmer in dem under säsongen - eller så skjuts hela omgången upp."

PAJASREGEL!!!!!!
AIK Saywee
2010-02-25 20:10
ÖSK-Karl, vad trevligt, då fick de (SvFF representanterna) ju ett extramöte till, (förväntat) och lite reseräkningspengar och arvode för sammanträde, eller var det via telefon, jaja då blir det väl teleräkningen betald.

Vilka jönsar, har de inte förstått att vi bor i ett land där det kan snöa i tre, kanske fyra månader, åååh, skall sådana personer styra framtiden?

Men det är ju bra att Lagrell slipper bry sig om tillrättavisningar och eventuella halvmiljonböter.

Vilken löjlig soppa, jag fattar faktiskt inte varför denna töntiga regel kom till, ursäkta, men vad var syftet med den över huvud taget?

Att det snöar i polarområden är väl för tusan ingen överaskning, även om de senaste årens klimatförändringar har varit lite extrema ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 19:59
Saywee och andra//

Tryck på länken och släpp ut ilskan i kommentarrutan, det handlar om den eventuellt uppskjutna premiären. Regnar det nere hos dig?
AIK Saywee
2010-02-25 19:39
DaSa, jag misstänker att enklaste vägen (jämfört med "AS-vägen") med dagens "smalare" trupp ut i Europa är via cupen, om man satsar smart, och SATSAR, 4-5 matcher, och de två sista, kanske mot likvärdigt motstånd ...?

Jag ger aldrig upp, ÖSK ut i Europa!
Örebro Stelig
2010-02-25 19:32
Ämne: Steiolg//

Skyll i....
jag skyller inte på nordback, jag skrev så för att vi saknar bra ersättare, Berra är ju lite kult, men han är inte en naturlig ersättare för almebäck..
Byter vi in nån från bänken idag så får vi bara in en pigg spelare som kan jaga boll, men inte mer.. knappast nån som kan förändra en matchbild till det bättre, visst Basse kan i sina bästa stunder vara riktigt bra, men han vill ju inte vara kvar.
Örebro Sekt. E
2010-02-25 19:24
Fö. Jag såg första halvlek igår. Inte var väl Oskar såpass bra att han var bäst i laget, som redaktionen anser? Egentligen var tyvärr ingen speciellt bra i första.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-25 19:20
DaSa //Basse hyllade faktist Lennart i en artikel och sa att det var en person som ställde upp för honom och en han pratat mycket med. Och det var inte så länge sedan den artikeln var i NA.

Jag tror vantrivseln hos Basse mer beror på tränarna. Men jag gissar bara.

Sen ärligt talat...Jag tror Basse är en strulputte. Vissa matcher han gjorde i fjol sög faktiskt hans spel likaväl som han var formidabel i andra. Skillanden lite grann är väl att när han var ur form plockades han bort av Sixten till förmån till Mackan medan andra kunde vara ur form hur länge som helst utan att ersättas.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 19:10
Yeah//

Yttersta ansvaret i tillsättningen har väl VD Jan Karlsson. I denna relativt stora fråga lägger han i så fall fram förslaget till styrelsen.

Lennart Sjögren har väl en vanlig anställning, i bästa fall för honom har han väl gissningsvis en uppsägning på tre månader.
Örebro Sekt. E
2010-02-25 19:02
DaSa// Du skojar till det nu? Lasta Sportchefen för att en spelare inte trivs? Det kan ju vara hemlängtan till fru och barn, eller önskan om mer speltid, eller höstdepp, eller skoskav. Däremot kan man anse att klubben ska ha ett genomtänkt och bra upplägg för att få nya spelare att känna sig hemma och välkomna.
Trelleborg ståplats i exil
2010-02-25 18:52
Ja, han ser ut att göra en bra säsong i år, Keene.

På klippet ser ni att han gjorde mål på allt som kom i hans väg. Riktig goalgetter. En sådan saknade vi i går (ofere)
Örebro widemarsh
2010-02-25 18:50
ståplats i exil// Keene var 100%-ig mot oss också, han hoppade in och gjorde 2 mål.
Örebro DaSa
2010-02-25 18:46
Angående att vi skall satsa på cupen tycker jag låter vanskligt, räcker ju med att en av cupmatcherna ligger i en formsvacka så är man borta än man spelar bästa laget.

Angående Sjögren så vem skall man lasta att Basse inte trivs om inte sportchefen? Måste väl ingå i hans uppgifter att se till att spelarna trivs.
AIK Saywee
2010-02-25 18:44
För att i kväll avsluta mina närmaste svartvita framtidsdrömmar, skulle jag välkomna ett mål som lyder "ÖSK ut i Europa" flummigt kanske men mycket möjligt :-)
Wivallius
2010-02-25 18:43
Steiolg//

Skyll inte på Nobbe för 3 * 0-3. Det var bara en match han spelade mittback och det var inte han som satte sig själv där.
Örebro widemarsh
2010-02-25 18:42
den oumbärlige// Oj, förlåt. Det blev visst en :) istället för en ;) bakom mitt inlägg.
AIK Saywee
2010-02-25 18:34
Håller med KvT om att det kan vara bättre att satsa på cupen/Europa än att trampa i mitten av AS, det(=cupen) kan ge både pengar, hopp och framtidsdrömmar ...

... men allra helst vill vi bli bäst av topp tre, men den optimistiske Saywee har i bland någon slags realistisk broms, tyvärr ...

ÖSK i Europa!!!
Örebro Yeah
2010-02-25 18:27
ÖSK-Karl//
Aha, missade det. Ja, det låter som ett vettigt alternativ.
Hur pass fast är sportchefens roll och var tas beslut om vem som ska vara det? Är det upp till styrelsen?
Örebro Yeah
2010-02-25 18:19
Kanske är här vi ska ta den som blir över.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-25 18:15
Stelig //ja, ÖSK skulle behöva titta efter två spelare som jag ser det. En alternativ forward (Mame?) samt en djupledssnabb mittback. Borde ju för tusan finnas någon bra SE/Div 1 spelare att få tag på som man kan träna upp. Att ta hit en utländskt och sätta på bänken tror jag är mindre lämpligt.

Hoppas inte ÖSK tröttnar på Staafs skador och inte förlänger senare. Får han bara ordning på andra ljumsken och får bli fulltränad tror jag han kan vara en riktigt bra forward. Såg ni hans nya muche föresten? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 18:09
Yeah//

Du måste missat vad jag skrev tidigare. Magnus Erlingmark. Han är motiverad för jobbet, har kontakter, utbildning och mediavana.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 18:07
Stelig//

Det bästa vore ju att kasta in en motiverad Berra?
Örebro Yeah
2010-02-25 18:06
Vad finns det för alternativ på sportchefsposten? Nordahl är nog inte intresserad om han inte får styra ÖSK från italien.
Örebro Stelig
2010-02-25 18:03
Ämne: Stelig //Jag kan kän....
ja kanske därför vi inte har nån bänk, blir tex Amlebäck skadad,vad gör vi då?
Internationella lag slänger bara in en från bänken som håller nästan lika hög klass.. ja just, vi flyttar ned Nordback och torskar ett par matcher med 0-3 och tappar 3 placeringar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-25 17:58
Stelig //Jag kan känna tvärt om. Om ÖSK trampar någonstans i mittskiktet i tabellen (SM guld kommer de inte att ta. Det vet vi alla) kan jag hellre känna att jag skulle se ÖSK toppa i cupmatchen och sedan släppa på ett par B-spelare i efterkommande/föregående AS match.

Dessutom förstår jag inte varför AS spelare är så känsliga i matchande jämför med andra internationella lag. Med tanke på den i regel så långa försäsongen borde svenska spelare stå bättre fysiskt rustade än många andra lag. Dessutom super t ex engelska spelare nästa efter varje match på puben.

Dessutom går det ju faktiskt ställa in 1-2 träningar en hård matchvecka och köra relax som fysisk kompensation.
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 17:58
Saywee//

Axén fick dem att trivas, därav att Basse vill till Gais. Berra skulle säkert vilja hänga på, men han uppträder som ett proffs ska i media. Vad han nu har för hjälp av det?
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-25 17:52
den oumbärlige//

Härmed hälsar jag dig välkommen till vår klan ;)
AIK Saywee
2010-02-25 17:48
Jag slänger nu in ett sparat inlägg eftersom det kanske kan vara aktuellt just nu, tog bort det under lunchen , för att inte irritera våra svartvita förväntningar inför årets säsong ...

Jag har idag, hakat upp mig lite, på nedanstående textdel i Sersant´s förmiddagslänk 10.24 och kommer ingenstans i mina förvirrade funderingar. Kan ni hjälpa mig, med något i dessa ff (förvirrande funderingar)?

"Och det alternativet kan vara Eric Bassombeng från Örebro, som ryktas vara på väg till just Gais, då han vantrivs i Närke-klubben."

Eric har bjudit på många "applåder" och även en del besvikelser, både på och utanför plan, ibland är det si och ibland är det så, men att i texten (OK, media är ju media), skriva att han vantrivs i Örebro är ju ingen vidare fin reklam för vare sig, staden, laget, organsiationen etc etc, och försäljningspriset blir väl också ingen höjdare pga detta.

Jag förstår inte vem/vilka eller vad för något som kan tänkas vara kärnan i denna vantrivsel?

Jag blir bara mer och mer fundersam över B? (=Basse?, och dessutom ett betyg man kunde få i folkskolan när man låg på gränsen till BC, vilket var underkänt).
Örebro den oumbärlige
2010-02-25 17:46
WOW, Sjögren lyckades förlänga med Astvald, Nordin, Anttonen och Almebäck. Vilken bedrift... Är det skojare som sitter och skriver på forumet den här veckan. Anttonen var på väg bort från klubben, ledningen insåg inte hans kvaliteter och det var Axén som fick gå in och rädda ett kontrakt.
Nordin fick vänta på sitt sketna kontrakt tills han hotade att gå till AIK innan man lyfte på baken. Almebäck, framtida storback, skrev på för 2,5 år, EN säsong med andra ord, ifall man vill få maximalt betalt. Vem tror han skriver på nytt? Nja. Astvald skrev på för 3 år. Det betyder två säsonger till i dressen sen är det att sälja om han fortsätter utvecklas, om inte kanske han förlänger men vad gör det om han nu inte blir den här storspelaren klubben hoppas om.

Att en kille som Almebäck efter succén på våren 09 enbart skriver på för 30 månader är en skam. Och Sjögrens förklaring "det krävs två för att dansa tango" håller inte varenda gång.

Att tala om kontraktsförlängningar till Sjögrens fördel är som att sparka sig själv på pungen och gaffla ur ögonen på sin fru.
Annons: