/fotboll/osk/forum/5151.aspx/fotboll/osk/forum/5151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-26 22:02
Ämne: Blå Bergen Blues// D....
Kurt von Traatt// Kanske har ni äktenskapligt tycke, ni och Fräulein von Hast??
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 20:06
Rudolf...//

Tyvärr är det nog som experten säger, ÖSK:s spel är mycket lättläst, vilket några av oss brukar tjata om, han tippade oss åtta tror jag. Om det inte ändras radikalt i taktiken är jag rädd för att han får rätt.
AIK Saywee
2010-02-26 20:02
Ämne: Robert Laul på Afton....
Härligt Laul, jag gillar optimism, men funderar samtidigt på vilka tre lag som skulle kunna tänkas vara bättre?

I år ger vi järnet, alla tillsammans!
Örebro den oumbärlige
2010-02-26 19:36
Robert Laul på Aftonbladet tippar ÖSK på 4:e plats 2010.
AIK Saywee
2010-02-26 19:18
Ämne: och nu har ishallen ....
När är/var den byggd?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-02-26 19:16
KvT// Ett under att vi i Sverige inte har ett enda dödsfall vid "takras" ännu. Nu när det är milt blir det inte lätt att skotta taken heller.
AIK Saywee
2010-02-26 19:16
Topp 6-10?

Jag tror på bättre, mycket bättre :)
2010-02-26 19:06
Att dom på fan-TV tror att ÖSK hamnar 7-9 i år får väl ses som positivt. Vi brukat ju alltid hamna lite högre upp än vad "experterna" tippar. Men som alla vet brukar allsvenska var sjukt jämn strax under toppen så det är djävulskt svårt att tippa nån exakt placering, men vi lär väl hamna precis bakom topplagen runt en 4-6 plats. För varför skulle vi bli sämre än fjolårets placering?!
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-26 18:53
och nu har ishallen i Fellingsbro rasat
AIK Saywee
2010-02-26 18:25
Ja, vad pysslar B1 med och varför kan inte kvinnan visa sin makt?
AIK Saywee
2010-02-26 18:22
Eyravallen, oktober 1970 sitter i ryggmärgen ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 18:22
Saywee//

Bästa lag hoppas jag innefattar bomb1, än har jag inte gett upp honom!
AIK Saywee
2010-02-26 18:15
Nästa träningsmatch är Degerfors, på onsdag, då kan det väl bli publikt på BA, eller?

Intressant att se hur ÖSK kommer att ställa upp och "tackla" motståndet?

Sedan avslutas ju träningsmatchandet mot IFK Mariehamn.

Vet inte hur bra detta avslutande matchande är, dvs, ÖSK "inledde" mot flera allsvenska lag och "avslutar" mot lite på papperet tunnare motstånd i träningsmatcherna?

Man hade ju också kunnat gjort tvärtom, men det där har jag ingen aning, vilket som kunde vara bäst.

Det viktigaste är att vi vet, att vi ställer upp med bästa lag mot ÅFF i den allsvenska premiären :-)

FORZA ÖSK!
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 18:10
Saywee//

Men en viss match 1970 har du ändå inte glömt. Så det är nog ingen fara med din hjärna ;)
AIK Saywee
2010-02-26 18:02
ÖSK-Karl, det var i handboll jag stoppade bollar, men en stjärnsmäll glömmer jag aldrig, eller är det därifrån jag fått min glömska, försvarade Nikolai Läroverk mot Karolinska läroverket. Mönstret från en handboll är fortfarande inpräntat i ansiktets hud, men det blev inte mål iallafall, fick bäras av plan då jag landade på ryggen och tömde lungorna.

I innebandyns ungdom under 1980-talet, gjorde jag också några insatser i ett företagslag, "korpliknande" och lyckades kallas för Holecek, kan inte stavningen men tror att han var "tjeck o slovak".
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 17:42
Saywee//

Du som är gammal målvakt, har du känt på Morgan Hedlunds skott någongång? ;)
AIK Saywee
2010-02-26 17:09
BBB, apropå att du snöade in på Sirius, så kom jag att tänka på någon som skrev att man i Mellansverige i år mätt upp de högsta snödjupen sedan 1941 eller något liknande.

Detta med snödjup är oerhört svårt att mäta, även för smhi. Det beror på så många olika faktorer, temperaturen kan kanske vara en av de viktigaste och jag kan säga (=skriva) att sedan igår har c:a 60-70 cm djup halländsk snö reducerats till 35-40 cm, eftersom eftermiddagstemperaturen idag nådde upp till 7-8 plusgrader Celsius.

Vind, skogsmark/öppen mark och en massa olika sorts snötyper m.m. påverkar också.

Detta är förstås offtopic, men jag förstår inte hur man kan jämföra snödjup från år till år på olika platser utan att ange de andra förhållandena.

På onsdag är det dags att knåda degen inför det allsvenska "baket".
Örebro Kurt von Traatt
2010-02-26 16:55
Blå Bergen Blues// Det händer att vi avnjuter en eller två konjaker i biblioteket och diskuterar adliga spörsmål såsom bondeskatten och dylika ting!! :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 16:41
BBB//

Gällande mitt minne så är det bara små fragment som dyker upp ibland.

Som när Des Moroney i dåvarande ÖSK/ÖIK drog tröjan över huvudet på Benny Wendt och pucklade på honom till publikens förtjusning. Wendt i dåvarande Kenty var en kaxig typ. I samma match drog Des på sig tre tvåminutersutvisningar i samma byte. Matchen hade ÖSK/ÖIK redan vunnit ;)
Örebro behrn-boy
2010-02-26 16:28
offtopic, men tyckte det va roligt..
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 16:26
BBB//

Jodu, Morgan Hedlunds skott var inte att leka med. Jag har spelat med honom och är glad för att vi spelade i samma lag. Problemet var att han sköt sönder våra målvakter på träningarna, både med vänster och höger fot. En otroligt trevlig kille är han.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-02-26 16:05
Matchpuls synar Örebro!
2010-02-26 15:37
Hoppas att Bedoya får speltid mot Holland. Det skulle vara riktigt meriterande om han slår sig in i laget nu när proffsen är med också.
Örebro Sogen
2010-02-26 14:32
GRATTIS ALEJANDRO!
VM-platsen är förmodligen snart i hamn!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-26 13:41
Snöade in lite på Sirius nu... Appropå Morgan Hedlund som varit på tapeten här för ett tag sedan, läs bif: "Att använda begreppet legend är fullständigt korrekt"... "- Jag var kanske lite ovanlig genom att jag sköt så fort jag fick bollen. Folk trodde väl man var tokig när man sköt från 50 meter, och det kanske man var ibland också."... "Morgans skott var obeskrivliga, även om många fortfarande med stor inlevelse kan berätta om hur det gick till, inklusive stolpträffar i målställningar som fortfarande denna dag 30-40 år senare står och skakar"... "- Genom att jag var lite slö och dålig på att löpa, kompenserade jag det med mitt tillslag"... "Ett klassiskt Morgan-skott däckade Örebros Pajen Jonsson, som fick lämna Studenternas på bår. Frisparken träffade honom på sidan av knäet så att benet vek sig. När Morgan senare flyttade till Örebro berättade Pajen att han nog aldrig skulle bli riktigt bra i det knäet igen."
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-26 13:32
Appropå skytteligan 1969 är det bara att konstatera att olika uppgifter florerar. Länken ovan anger Yngve som tvåa med 14 mål, medan andra källor har Yngve och Tord Ljunggren, Öster i omvänd ordning.
När det gäller tabellen så är det också intressant att notera att Sirius som sista och tolfte lag bara släppte in 29 mål, endast 1,3 i snitt per match. Och då kom alltså sex av dessa i deras bortamatch mot ÖSK, så på övriga 21 matcher släppte de bara in 23 mål. Frågan är om något lag någon gång kommit sist med ett så lågt insläppta-snitt?
Wivallius
2010-02-26 12:49
Sorry!

Var visst lite sen där :-(
Wivallius
2010-02-26 12:49
ÖSK-Karl//

Två mål från skytteligasegern 1969 (i fotboll).
Örebro Blå Bergen Blues
2010-02-26 12:34
ÖSK-Karl// Var inte blygsam Karl. Du visar tecken på gott minne tycker jag! Jovisst, fyra mål från Yngves fot (alla med fötterna?) i 6-0-matchen mot Sirius 1969! Visst, visst kom han väl tvåa i skytteligan det året med 14 mål. Bara två mål efter vinnaren..
Örebro ÖSK-Karl
2010-02-26 12:24
BBB//

Du med ditt goda minne i förhållande till mitt. Jag har för mig att Yngve Hindrikes gjorde 4 eller 5 mål i en AS-match för ÖSK. Eller blandar jag ihop det med ishockey?

Vet att han var ytterst nära att vinna skytteligan i fotboll minst en gång.
Annons: