/fotboll/osk/forum/5150.aspx/fotboll/osk/forum/5150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2010-03-05 00:00
ÖSK-Karl//
Stämmer ni på sittplats in i allsången då? Det känns som att det är det som krävs om det ska bli en lyckad inmarschlåt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 23:59
go_osk//

Ja, jag delar också den oro Mackan ger uttryck för.

Håller med dig i ditt inlägg, förutom var du tänker göra av Erik Nilsson?

Ja, ja, bara vi slipper se bromsklossen Kilen på mitten.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 23:55
Härligt Alvbåge!

Saxat från hans senaste blogg:

"Dagens absolut bästa var "vi vill se Örebro" sången innan match. Det är inget att tveka på den sången ska vi ha innan matcherna iår!
Ett självklart val !
Vi går inte ut till den allsvenska premiären utan "Vi vill se Örebro" i högtalarna så enkelt é det."
Örebro go_osk
2010-03-04 23:51
Bra blogginlägg av Mackan. Jag delar oron, men det kan bli en bra säsong om vi klarar oss från skador på nyckelspelare. Det känns dock lite väl optimistiskt att hoppas på det. Ett lag med ambitionen att blanda sig in i medaljstriden bör ha en så pass bred trupp så att ett par skador inte blir alltför kännbara. För skador och avstängningar drabbas alla lag av under säsongens gång.

Personligen så är jag mest orolig för den centrala anfallspositionen. Kim Olsen i form håller i och för sig hög allsvensk klass, men vi vet ju sen fjolårssäsongen att hans form är ojämn. Lägg dessutom till att han är skadebenägen.

Med facit i hand så tycker jag faktiskt att ÖSK skulle ha försökt förlänga kontraktet med Adriano. Han visade att han dög som ersättare till Kim. Fördelen med Adriano var dessutom att han tillförde en del egenskaper som Olsen saknade.

Slutligen så håller jag med om att Per Johanssons plats är på mittfältet. Han saknar enligt mitt tycke snabbheten för att bli en bra vänsterback. Det är inte läge för att testa nya saker i det här skedet av försäsongen, men jag skulle gärna vilja se ett tremannamittfält med Per bakom Bedoya och Gerzic.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 23:13
Är det någon som sett Erik Nilsson slå hörnor och frisparkar? Med hans tillslag och precision kanske vi har något på gång om han får spela.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 23:07
Brinkewall, apskallen m.fl.//

Om ni orkade att läsa bakåt i forumet kommer ni att upptäcka att det inte var jag som tog upp Sjögren eller skrev avgå denna gång. Det är väl så enkelt att många börjar förstå att det inte löper på som det borde i organisationen.

Mitt och säkert många andras mål är att se ÖSK ta guld, idag ser det inte ut som vi har organisation för det. Det vill jag ha ändring på helst igår.
AIK Saywee
2010-03-04 22:56
Apropå superskott ...

Fast våra hörnor resulterar ju sällan i något positivt, hur kan det vara så, skulle vara intressant att se samtliga allsvenska lags antal mål på hörnor. En hörna skall ju helst vara en halv målchans.

Å kommer det en frispark från ungefär samma längd, så borde ju chansen öka, eller? I alla fall lite ...
Örebro jocke59
2010-03-04 22:44
Det är bra att Kubanerna kommer över till bandyn ibland som igår det höjer stämningen med flera som hejar.dock kan man känna att det finns en lite överlägsen attityd när man kommer över å ska visa hur man sjunger.
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 22:43
Saywee//
Nordin ska ju ha ett nytt superskott;) så då har vi ju bra fasta situationer:)
En 37 årig stapplare tycker jag inte vi ska ha...han var en bromskloss ansåg jag förra året i våra anfall
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 22:43
AIK Saywee
2010-03-04 22:38
OK, Henry Fiat (22.24), då är jag med, trodde bara att du visste lite mer, när du skrev "vet" :)

Ett vältränat kraftpaket på 32 år skall inte sitta på bänken, en match består av bl.a. fasta situationer och dessutom behövs en tränares förlängda och pådrivande "ande" på planen. Jag vill inte vara med om några matcher där de svartvita eleganterna viker ned sig av någon outgrundlig anledning.

Eller skall vi ha en 37-åring stappla omkring på mittfältet eller på eventuellt andra tänkbara andra fält?
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 22:24
Saywee//
Jag gör som de flesta andra suportrar, går på hörsägen :) vet inte i klartext vad han krävde har bara hört att han vill ha hyfsad hög lön...jag tycker personligen bara att han är lite överskattad men smaken är ju som baken :)

Ösk Karl//

ok då vet jag...som jag skrev ovanför så tycker jag personligen att inte Barsom skulle vara en startspelare och en 32 årig spelare som ska sitta på bänken tycker inte jag vi behöver
AIK Saywee
2010-03-04 22:21
_Adde_ (22.11)//
Smygklagar du på Sixten? Ajajaj

Vi skulle ju inte klaga eler gnälla.

Dubbeln väntar :-)
Örebro Brinkewall
2010-03-04 22:19
Ämne: Hmm, har inte läst h....

Apskallen och Adde;

Tack för era inlägg! Jag instämmer till fullo. Det räcker nu med gnäll och personliga påhopp. Vi har sedan lääääääänge förstått att vissa på vårt forum inte gillar vissa i organisationen. Bra så. Det räcker.
AIK Saywee
2010-03-04 22:17
Henry Fiat, du vet väl att jag är den obotlige optimisten, en av få som fortfarande tror på dubbeln, och varför skulle jag inte göra detta? Bollrackarn studsar ju precis hur som helst :-)

Men i ditt tidigare inlägg funderar jag över ...

"Vet inte vilken lön han krävde men jag vet att han ville ha hög lön sist så jag antar att han inte vill han en mycket lägre lön nu"

Vad betyder egentligen detta, vad vet du, vilka belopp i klartext handlar det om, var du med vid förhandlingarna? Du skriver att du vet ett par saker och antar något .... hmmm
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 22:16
_Adde_//

Ditt inlägg 22:11 instämmer jag helt i!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 22:12
Henry Fiat//

Lönen som parterna var överens om låg på ca. halva mot förra gången och en bit under vad de bäst betalda i ÖSK tjänar.

Det var längden på kontraktet som de inte var ense om.
Örebro _Adde_
2010-03-04 22:11
Henry//
Det är den och helt riktig! Men uppenbarligen klarar vi inte av den tyvärr, så jag tror att Sixten frångår den till premiären. Annars finns det inte mycket finare att se än när ett lag utövar aggresiv hög press över hela planen! Men Sixten har väl inte gjort någon hemlighet av att han sneglar på Arslena från norra London och Barcelona. :)

BOP//
Har inte det varit lite utav vår akilleshäl under Sixten? Att vi anfaller med allt för få spelare? Dessutom brukar jag störa mig på att det bara brukar vara en spelare inne i boxen. Känns som om yttrarna aldrig söker sig in centralt när de inte har bollen, således blir centrala anfallaren alldeles för ensam. Dock har det väl blivit lite bättre sen Bedoya spelade in sig i elvan...
Örebro Grixx
2010-03-04 22:07
Lustigt att man ber 3 pers att komma med något intressant....om man nu säger det till dom så måste det väl även gälla ÖSK-Karl som nu skrivit samma sak för 500:e gången...kom med något nytt.
Jag tycket också att det blivet tröttsamt saggigt här i forumet något år.
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 22:05
BoP//
Kan det funka med mer offensiva ytterbackar som kommer som ånglok på kanterna för att fylla på eller är det bara att kasta pressen i soptunnan?
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 22:02
Detta forum borde vara som det var förut, precis som Charlezzz skrev, mer optimism kanske lite överdriven till och med :) men det är ju det supportrar ska vara bäst på

ne Ösk mot SM guld med en fantastisk fotboll och en organisation som snart kan mäta sig med storklubbarnas ;)
Örebro Bastard on Parade
2010-03-04 21:59
Ämne: En intressant sak ja....
Backlinjen ligger för högt = livsfarligt om man inte har 2 Almebäck i mittlåset. Visst har de vunnit boll lite högre upp i planen, men det har inte gett särskilt mycket då för få spelare ställer om.

Bruket hade med 5 man i deras omställningar. ÖSK, på hemmaplan, anföll med 3-4 spelare. Det är för dåligt och lättläst.

Överlag har försvaret sett ovanligt instabilt ut, men då har vi iofs inte kunnat spela med en förväntad allsvensk backlinje i så många (om än någon?) match under försäsongen.
AIK Saywee
2010-03-04 21:52
Ämne: Well grappar... Jag ....
Henry Fiat´s inlägg 21.08, som dubblerats och editerats känns nog som några av de bästa inläggen hittills i kväll ;-) De säger (=skriver) i princip ingenting alls.

DaSa (21.18), kan faktiskt bara undra detsamma?

Charlezzz, tja det mesta var väl oftast bätre förr ...

Sedan finns ju fortfarande scrollfunktionen kvar ;)
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 21:50
_Adde_//

Det är ju en intressant ide iaf.
vinna bollen högt med rättvända Nordin, Bedoya, Roni, Olsen o Astvald kan bli giftigt

ÖSK-Karl//

Vet inte vilken lön han krävde men jag vet att han ville ha hög lön sist så jag antar att han inte vill han en mycket lägre lön nu
Örebro Charlezzz
2010-03-04 21:48
Hmm, det känns som om det var roligare att läsa på svartvitts forum vid tiden då jag reggade mig här. Fanns mer eldsjälar, fler artiklar, intressantare diskussioner osv... vad har hänt? finns det andra sajter som följer svartvitt närmare?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 21:43
Henry Fiat//

Vilken lön krävde Barsom?
Örebro _Adde_
2010-03-04 21:37
Henry//
Har också funderat över den. Uppenbarligen fungerar den ju inget vidare om man ska utgå från resultaten på försäsongen, vilket jag måste göra då jag bor i Luleå. Så frustrerande att inte kunna följa sitt älskade lag så tätt som man skulle vilja.
Örebro _Adde_
2010-03-04 21:30
Well grappar... Jag tycker att ÖSK-Karl och DaSa ska avgå!! Blir det en bra topic? Tror jag ska dra den diskussionen i långbänk. En annan topic skulle kunna vara varför det gick med detta forumet som det gått? Vad kan det bero på? Att samma j*vla gnäll skrivs dag ut och dag in? Vad vet jag...

Tydligen tillför vi inget förutom gnäll! Goddag yxskaft...
Örebro Henry Fiat
2010-03-04 21:27
En intressant sak jag undrar över är Sixtens nya press taktik, alltså hög aggresiv press. Jag har själv inte kunnat följa Ösk på försäsongen i år, så jag undrar hur det faller ut, funkar det...blir den bättre o bättre eller behövs det andra spelartyper för att det ska funka.
Örebro DaSa
2010-03-04 21:18
_adde_, Apskallen och Henry//

Kan inte ni dra igång en intressant diskussion?!Ni får får välja ämne själva. Är rätt så säker på att ni inte kommer att göra det så skall bli intressant att se imorgon när jag läser forumet nästa gång hur mycket ni tillför förutom gnäll på andra forumskribenter samt anmärkningar på vad de skrivit.
Annons: