/fotboll/osk/forum/5138.aspx/fotboll/osk/forum/5138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2010-03-04 16:36
Henrik , skönt inlägg !

Sjögren är väl helt okej, han verkar definitivt mer professionell än tidigare sportchefer.Han kan utvecklas som alla andra, ÖSK är en klubb på frammarsch det tar sin tid att organisera. Han kan inte få ett bra omdöme men han är inte värdelös heller.Problemet är väl pengar som alltid... och Sixtens oförmåga att vara social
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-04 16:29
Rätta mig om jag har fel nu men var inte Sjögren involverad i Bedoya-värvningen och dessutom personligen på plats i USA när det begav sig för att se Bedoya in action? Det är klart att det inte är alls bra för ÖSK:s framtid att ta hit såna klåpare till spelare som knackar på dörren till VM. Avgå Sjögren!!!
Örebro osarn
2010-03-04 16:01
ÖSK-Karl: Ja, Kihlen gick ju ut i na med en kontaktannons tillägnad ösk och Alvbåge ville själv gå hit. Sjögren är en första klassens klantskalle och fummelpelle som inte har något i våran styrelse att göra. Namnlista på avgång, någon?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 15:43
Chipset//

Iofs fick ju Sjögren de spelare du räknar upp serverade på silverfat.
Örebro M.O.S
2010-03-04 14:55
Känns oroväckande med så många skador tätt inpå premiären...
Någon som vet vilka som är i farozonen att missa matchen mot Åvid?
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-03-04 14:55
Det bästa från gårdagens match var "Jag vill se Örebro"
Örebro Gamla Trä
2010-03-04 14:31
Ämne: Gamla Trä//

Man b....
Alltid lite vanskligt att plocka ut vem som var sämst i en usel föreställning. Jidsjö fick mest pastejer att jobba på, och de få gångerna han nådde på dem för en skarv var det ändå ingen som tagit någon löpning. Det kan möjligen verka till hans försvar, men han kan ändå inte få annat än underkänt. Nordback var så osynlig som bara han kan vara på mitten, han har en makalös förmåga att vara där bollen inte är. Han tog ett snack med Sixten i början av andra halvlek, spelade lite bättre i tio minuter och blev sedan utbytt.
Örebro den oumbärlige
2010-03-04 13:41
Jag tror väldigt mycket att försäljningen av Porokara och Almebäck kommer avgöra Sjögrens framtid.

Hooivfeld(stav?) för 18 miljoner, då bör vi kunna få mer för en ny landslagsman och ungtupp därmed.
Snabbheten i sig bör ge 5 miljoner extra.

Vi får se.
Örebro Chipset
2010-03-04 13:18
Wivallius// Än är inte silly season avklarad. Vi får se vad som händer ikväll eller imorgon. Sixten hintade (i dagens NA) att det möjligtvis är en spelare på ingång till matchen på lördag. Det känns lite som sista chansen innan säsongen drar igång.

Sjögren har ändå ett par hyfsade värvningar på kontot: Roninho, Alvbåge, Bedoya, Almebäck, Kilen, Olsen osv. Hans oförmåga att sälja spelare går dock inte förneka. Samtidigt har marknaden varit rätt stel på sistone och ingen spelare har heller hålligt hög kvalité under längre perioder bortsett från Alvbåge och Almebäck.
Wivallius
2010-03-04 13:02
Jag håller med Mackan Avenbrand i hans blogg när det gäller oförmågan att värva (och sälja) för att förbättra truppen. Jag kan förvånande nog bara komma till en huvudslutsats:

AVGÅ SJÖGREN!!
Wivallius
2010-03-04 13:02
Dublett!
Wivallius
2010-03-04 12:26
Skit i brukspöjkera. De har bara rökt på.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 12:24
Gamla Trä//

Man blir skraj när man läser ditt o andras inlägg. Jag hade hoppats mycket på Jidsjö. Nu finns det ingen efter Kim.

Öppnar väl iofs upp för ett annat spelsystem om Kim är borta, men det känns oroande.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 12:18
Chipset//

I inköp kostade Bedoya 0:-. Mitt minne är inte bra, men jag tror det var 1 miljon, max 1.5 miljoner att signa.

Det var ett riktigt klipp, särskilt med tanke på att de stora ligalagen har bra koll på USA-marknaden.
Örebro Gamla Trä
2010-03-04 11:56
Hade ett gäng ungdomar bakom mig igår som klagade på Kihlen oavbrutet igår. Jag tyckte inte heller han var bra, tyvärr. Hela laget vilade på hans axlar en gång, men så är det inte längre. Jag hoppas att han är en bra lagpappa, till nytta på träningar och i omklädningsrummet. Men i kategorin sämst på plan i går platsar han inte ens på topp tre. Per Johansson var katastrofal. Felplacerad, felpassandes och i övrigt osynlig. Samma omdöme kan ges till Jidsjö. I andra halvlek klev Westman in, "Nu skjuter väl degen lobbskott så fort de är över halva" muttrade jag. Degerfors 2-2 var mycket riktigt ett högt skott som Westman nog borde ha tagit. Men han var fan ta mig två meter från bollen! Utöver det lyckades han få ett skott på näsan samt se ut som han har akut diarré istället för att sätta igång en kontring vid ett par tillfällen. Det förtjänar sannerligen inga höga betyg. Godkända igår? Knappt någon, egentligen. Alvbåge gjorde en fin räddning i första, Wirtanen visade snabbhet ett par ggr och avslutade distinkt. Tyckte Björnkvist var hyggligt aktiv.

Appropå sönderryckt försäsong, när senast hade ÖSK 4-5 spelare borta på landslagsuppdrag? Det kan nog ses som positivt, det borde utveckla spelarna mer med landslagsläger och det självförtroende det bör ingjuta samt kvalitén på medspelare och motstånd än en träningsmatch mot degen i minusgrader. Får vi hoppas.
Degerfors T Morello
2010-03-04 11:13
Ämne: T Morello//

Jag s....
Ursäkta, min vadå?
Örebro Chipset
2010-03-04 11:12
Dax för ÖSK att ta en ny seriös scoutningtur till USA igen. Måste vara den bästa scoutingen ÖSK gjort någonsin. Vad kostade han?
Örebro Chipset
2010-03-04 11:07
Beslutsam var omdömet. Det är väl så man kan känneteckna honom i ÖSK också.
Örebro Chipset
2010-03-04 11:07
Bedoya betygsbäst tillsammans med några andra i USA. Kul!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 10:47
T Morello//

Jag skulle gärna förklara för dig, men då skulle din hjärna explodera. Dra härifrån nu pajas.
Degerfors T Morello
2010-03-04 10:40
Ämne: T Morello, har du ko....
...och pajkastning på ett pajasforum är ännu mer passé.
Ni förlorade igår.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-04 10:39
Chipset//

Ja, stryk mot Degen borde inte finnas på kartan även om det var B-laget.

Efter den här struliga vårsäsongen är det omöjligt att tippa, känns som vi kan komma allt ifrån trea till tio. Vissa spelare får bara inte bli skadade och avstängda. Fingertoppskänsla gäller av Sixten/Mosander i varje laguttagning.

Hoppas de nu lärt sig att Kilen/Nordback aldrig skall spela samtidigt, då kan man t.o.m få stryk av ett skräplag som Degen.
Örebro Chipset
2010-03-04 10:24
Stryk mot Degerfors. Fy fan!

Visserligen brukar ÖSK:s bra försäsonger korrelera med dåliga säsongsresultat men det känns ändå inte särskilt bra inför den allsvenska starten. Självklart är vi mycket bättre än så här. Med Bedoya, Almebäck, Roni och Kim (kanske även Astvald) är vi ett helt annat lag. Men de som spelade igår borde vara av sådan kvalité att vi ska kunna vinna mot en nykomling i superettan. Vi är nog tyvärr alltför tunna för att kämpa om top-4 i år, det är min slutsats.
Örebro Sekt. E
2010-03-04 09:23
Att vårt c-lag tog stryk av ett brunkargäng från andra sidan bergen igår var ju inte kul. Men nu tänker i alla fall jag börja peppa för Allsvensk premiär. Vår startelva då är förmodligen ganska stark, även om man hoppats på förstärkningar. Måndagen den 15 mars hoppas jag det är fullt på restauranger och krogar innan match, när ÖSK´are i massor laddar upp för premiären av en fin säsong. På vallen kommer vi i publiken tillsammans med eleganterna att visa motståndarna vad en borg innebär.
Stolt karlskogabo!!!
2010-03-04 08:42
Saywee
Här var det gnälligt. "kasta inte sten i glashus" säger du och hänvisar till T Morellos inlägg om eran nummer 25.
Om nu vi är så kassa så undrar man ju hur illa det ska gå för er i årets allsvenska eftersom vi vann.
jaja, ni kanske får chans till revansch nästa säsong.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-04 07:39
Ämne: Bertin Ze är för use....
Godfoten// Aj fasen, det menar du inte. Jag som trodde att Bertin Zé hade något stort på gång så hyllad han har varit och är av så många här?!
AIK Saywee
2010-03-04 01:55
OK, Kajanus, då är jag med, blev bara lite förvirrad denna tidiga morgontimme ...

... fast i år kan trenden brytas, jag tror faktiskt att Mjällby har ett bra lag ...

Nej nu måste jag sova ...
Örebro Kajanus
2010-03-04 01:48
Saywee.
Förlåt, jag skrev kanske lite kortfattat.
Jag menade att de lag som oftast vinner superettan (och det stort) är de som åker snabbast ut ur allsvenskan det kommande året. Norrköping lekte ju i superettan 2007 och kom sist i allsvenskan 2008. Örgryte får ses som stora vinnare i superettan 2008 och kom sist i allsvenskan. Medan tvåorna, som Häcken var i superettan 2008, kommer som en underdog och biter sig kvar i allsvenskan :).
AIK Saywee
2010-03-04 01:45
Fattar inte riktigt detta med att Norrköping eller ÖIS åker ur i år ...? Kajanus, menar du från Superettan eller?
AIK Saywee
2010-03-04 01:39
Kajanus, årets allsvenska är mycket svårtippad och som jag skrivit tidigare, 14 lag kan hamna på övre halvan ...

... enkel matematik, får mig då att tro att två lag, hamnar på nedre halvan ;-)
Annons: