/fotboll/osk/forum/5127.aspx/fotboll/osk/forum/5127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2010-03-07 21:55
ÖSK-Karl// Befarade att det var något sådant eftersom det varit en annan norsk klubb inblandad som drog sig ur då det blev för dyrt för dom.
Hoppas det löser sig, tiden börjar bli knapp och vi måste ha ett alternativ till Olsen.
Mame Niang gjorde ju ett hyfsat provspel vad det verkar, vi är ju inte direkt bortskämda med lycade provspel i den här klubben :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-07 21:31
Fick i helgen reda på varför det är stiltje med Mame Niang. Viking begär 1.5 miljoner Norska Kronor för honom. ÖSK är beredda att ta över en relativt hög lön och sedan ha option med Mame för 2011 o 2012 för en AS-lön.

Får väl se om han kommer som bosman till 2011 eller om Viking ger med sig.

Knepigt att man inte tar reda på förutsättningarna för en affär innan han kommer på provspel. Lika amatörmässigt som när Berra skickades till Frankrike.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-07 20:17
Ja med Peter Ijeh i laget lär Syrianska skaffat sig en 20-måls skytt i SE. Förutsatt att han får bollar att jobba med.

Hade gärna sett honom i ÖSK faktiskt
Örebro rirobban
2010-03-07 20:01
Imorgon är det så dags för "AVSPARK 2010" i Örebro. Skönt för Sixten & co att vara kvar på hemmaplan:)
Wivallius
2010-03-07 19:00
Aspen//

Det mesta du säger är rätt men jag antar att huvuddelen av aktierna i Spealrinvest ägs av andra Aktiebolag inte av privatpersoner direkt. Det blir billigare så.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-07 18:52
Farsen...//

Visst har du rätt. En VD har ett övergripande ansvar för allt. Antar att han (Jan Karlsson) har minst ett möte per vecka med Sjögren och Sixten för att förhöra sig om läget.

Antar också att han ihop med dessa två samt ordförande Björn Åqvist och en spelarrepresentant har ett möte minst en gång i månaden.

Om så inte är fallet ser jag det som mycket underligt.
Örebro Aspen
2010-03-07 18:45
TriZ//ÖSK hade ett mycket större stöd (15 mille) från Spelarinvest (som består av privatpersoner).
Det är förvaltningen av dom investeringarna (15 mille) som några här tycker inte är tillräckligt bra.
Örebro Aspen
2010-03-07 18:41
Besserwissern//Se ÖSK som det företag det är med ca 50 anställda. VD ska se till att företaget fungerar ur alla aspekter. VD på Ericsson konstruerar INTE mobiler men har ett ansvar att vidta åtgärder om man inte säljer mobiler.
På samma sätt i ÖSK, VD har ett övergripande ansvar.
Det är totalfel att se värvningar som chansningar. Det finns alltid risker med värvningar och dom MÅSTE man jobba hårt med att minimera.
Larvigt det där med att VD tar ut laget. VD tar sportchef m fl i kragen och talar om vad som dom måste göra bättre.
Syrianska FC TriZ
2010-03-07 18:39
Låg nivå på forumet när man diskuterar hur Syrianska kan ha råd med Ijeh. Inte så att han kräver miljoner trots allt. För övrigt, Syrianska hade en gala igår och hade privatpersoner som donerade stora siffror (bl a en som donerade 10 000 USD). ÖSK har inte det stödet från privatpersoner...
Wivallius
2010-03-07 18:39
Ff//

Du har rätt. När avdelningscheferna (d v s sportchef och tränare) inte funkar måste storchefen in och LÖSA PROBELEMET (inte ta ut laget).
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-07 18:36
Det där är väl en diskussion som florerat lång tid.

Naturligvis skall Sixten ta ut laget och naturligvis var Almebäck/Wiken bästa mittbacksparet i fjol. Det tror jag ingen ifrågassätter.

Men jag tycker ändå Ff har en poäng i att om man köper in unga utvecklingsbara spelare och sedan sätter dom i frysfacket en hel säsong. Då måste man fundera över vilken strategi man skall ha mot spelare med potential men som inte platsar just nu och som inte heller får speltid i reservlag eller på sin position i A-laget när det blir skador.

På agendan över strategier med dessa spelare borde tex kommunikation finnas med.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-07 18:10
Besserwissern/ Haha! Nordkorea är väl ett fint land? Nä jag förstår vad du menar men tycker ändå att det är på kontoret ÖSK fortfarande är ett bottenlag. Känns tafatt och lite amatörmässigt. Sixten ska absolut ta ut laget och han har gjort ett mycket bra jobb hittills, MEN i Berrafallet är det ju nåt som hänt. När vi har en kameruan(?) som gjort nån landskamp, är ung och ses som en talang blir petad då både Anttonen och Nordback gått före som reserver, är ju nåt fel.
Örebro Besserwissern
2010-03-07 17:49
Du skulle nog trivas i Nordkorea farsen...
Örebro Besserwissern
2010-03-07 17:45
Farsen fortsätter (igen)//Du kanske missat en kille som hetet Almebäck?Berra är för oslipad än,tyvärr för han har potential.
2010-03-07 17:39
Besserwissern/ Nej inte ta ut laget men om man som VD märker att nånting inte fungerar eller inte sköts korrekt måste man säga till och reda ut problemen. Bassombeng är ju helt klart på väg bort och antagligen Berra med. Berra har av många setts som en riktig framtidsman med stor potential, men av någon anledning inte fått spela trots många uppenbara lägen att få komma in. Det tycker jag är ett problem som en VD kanske borde ha lite intresse i.
Örebro Besserwissern
2010-03-07 17:30
Tycker du VD ska ta ut laget för att vi ska kunna sälja spelare eller?Tänk om,tänkt rätt....
2010-03-07 17:29
Hoppas fortfarande det finns möjligheter att förlänga med Berra. Han har fortfarande stor potential.
2010-03-07 17:27
Vad ska en VD göra då? Ska inte en verkställande direktör se till så att allt fungerar? Hade jag varit VD för ett företag skulle jag ha stort intresse i hur det fungerar på arbetsplatsen så att mina mål blir uppfyllda.
Örebro Besserwissern
2010-03-07 17:12
Aspen//Ett lag med ambitioner måste ha en bra bänk också.Klarar man inte att sitta på bänken utan att gnälla(Bassombeng)så får man gå vidare.Berra har tränat på och spelat när han fått chansen utan gnäll.Sen är det givetvis väldigt tråkigt om ÖSK inte får något betalt för spelare men så funkar det tyvärr.Det finns inga garantier och värvningen av Basse och Berra var ju lite av en chansning.Vd ska absolut inte ha någonting med det sportsliga att göra,det blir total pannkaka då.
Örebro Aspen
2010-03-07 16:30
Besserwissern//Det som bekymrar mej mest när det gäller att inte vara så smart, är hur ÖSK (inte) hanterar Basse (och Berra). Dom kommer troligen lämna ÖSK utan att vi får ett korvöre tillbaks på de 3+ miljonerna som ju är investerade. Dom har under 2009 spelat väldigt få matcher men uppburit lön hela tiden. Utlåning för att lyfta bort lönekostnaden har inte varit aktuellt.
Med sådan brist på ekonomiskt tänkande kan man inte nå toppen av AS. Jag fruktar att årets placering kommer att bli den högsta på många år. Köper man spelare och sedan släpper i väg spelare gratis gör att de 15 mille som spelarinverst pumpade in tar slut. För många spelare har lämnat oss gratis de senaste åren.
Jag skulle vilja att ÖSK VD går in och tar tag i den situation som sportchef och tränare har fixat till när det gäller omsättning av spelare.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-07 15:59
abdel seidou//

Anledningen till min fråga är att det ser tunt ut bakom Astvald och Porokara.

Dessutom det att om Basse spelar för ett kontrakt med en annan klubb till sommaren borde han rimligen ge järnet. Synd att inte utnyttja det.

Det som står i NA har jag lärt mig att man får ta med en nypa salt, särskilt om det är svårt med att uttrycka sig p.g.a språket.
Örebro Besserwissern
2010-03-07 15:42
abdel seidou//Du tycker inte Bassombeng har bäddat för det själv?Gå ut i Na och säga att han vill bort...inte så smart...
Örebro RockSoldier
2010-03-07 15:33
Bassombeng satt på västra läktaren och kollade matchen igår...
Örebro Aspen
2010-03-07 15:26
Det känns som årets trupp inte är färdigkomponerad ännu. Tur att våra ungdomstränare skickar upp lovande talanger som Astval, Erik N, Oskar, m fl. I år verkar det inte komma några och knacka på dörren som Alvbåge, Almbäck, Wowoah och Kihlberg gjort de senaste åren.
Utan vi måste förlita oss på sportchefens förmåga att komplettera truppen och då blir man orolig.
Är det pengarna som är slut eller är det oförmåga som gör att forwardsituationen känns så osäker.
Örebro abdel seidou
2010-03-07 14:29
ÖSK-Karl //

Till genrepet igår hette det att Bassombeng var småskadad men det tror jag inte ett dugg på. Det börjar bli löjligt nu. Så fort det är "reservmatch" då är han "spelklar" och förväntas vara med men sen när det är starkast möjliga elva som ska spela då har han "lättare känningar" eller något sånt och måste därför "stå över den här gången". Det börjar bli alldeles för mycket nu för att det ska vara trovärdigt.

Skulle tippa på att han helt enkelt bara är tokpetad av Sixten nu i början av säsongen eftersom han uttryckt att han vill lämna klubben. Antingen det eller så väljer han själv att stå över för att han inte har nån lust att spela, men så här slumpar det sig iaf inte (att han alltid måste stå över eller börja på bänken p.g.a. känningar i alla "a-lags matcher".

Han konkurrerar inte på samma villkor som de andra, det är ju helt uppenbart. Antingen p.g.a. Sixten eller sig själv, eller allra troligast kanske någon sorts kombination.

Hoppas han är med i matchtruppen direkt i seriestarten i.a.f. och får ordentliga inhopp så han kan visa lite vilja och form i antågande. För är han på humör och i slag är han ju klart bättre än Astvald. Säkert bra för Mackan att inte spela varje match med allt för mycket tryck på sig heller. För eller senare kommer det klassiska tillfälliga stoppet i utvecklingen och en dipp i formen, då vill man ju ha en Bassombeng som avlastar tills Mackan hittar formen igen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-07 13:31
Någon som vet vad som hänt Bassombeng?

Är han i frysboxen?

Är han skadad?

Är han på väg till annan klubb?
Örebro chilie
2010-03-07 13:21
skulle inte denna uppställning vara intresant

alven

berra-iron-wikström

Nordback
Bedoya -nordin-erik,n

poro-ohlssen-astvald

Örebro Henke(Old Boys)
2010-03-07 12:51
Ämne: Är det bara jag som ....
Lagrell var nog sjuk(VAB)den dagen tv-matcherna bestämdes,han är säkert förbannad över det nu.hahaha
Örebro Chipset
2010-03-07 12:42
fohlis/ nej den var det inte. Det är jag säker på. Den måste varit ny eftersom den vevades på repeat. Den hade iallafall stor potential.
Örebro fohlis
2010-03-07 11:55
Ämne: Är det någon som vet....
Utan att ha varit på matchen kan jag gissa på att det var Osten af mozarella med "Farväl Örebro". Känd raplåt som handlar om Örebro
Annons: