/fotboll/osk/forum/5114.aspx/fotboll/osk/forum/5114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D. McGrain
2010-03-14 09:20
Självklart hade Barsom varit en förstärkning. MEN, med tanke på en begränsad budget är mittfältet inte prio 1 och därför känns det ända bra att han inte skrev på, trots allt. Bättre lägga pengarna på (skadefri) forward som kan konkurrera med Kim, andra hand en mittback.
Örebro Stelig
2010-03-14 07:10
Sen det här med musiken, en låt är väl vad man gör av den.. kolla bara "alla heter Glenn", var menat som ett hån, nu är dom ända som sjunger det från Götet.
Örebro Grixx
2010-03-14 04:51
Ämne: Vem har rätt att kal....
"....från Söder har för självutplånande inmarschmusik (knarkarmusik) är väl knappast vårt problem."

Hmm vet inte vad du menar, men tydligen har du många problem med låten som de flesta nu vill ha för ÖSK;-)

Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-03-14 03:51
Fruktansvärt skönt att Sjögren inte signade Barsom. Måhända att han har temperament, vilja samt drar 100 syrianer extra till Örebros hemmamatcher men utöver det är han ingen tillgång för klubben. Vi har gott om stabila mittfältare som är minst lika bra som den gode Barsom. Att värvas som en backup till Wowoah/Nordback vore ett totalt slöseri på resurser. Satsa på talanger från de egna leden ropar folk samtidigt som de frustar sig våta över en såkallad bomb vid namn Barsom. Skämmes!

Barsom är enligt min mening en bra spelare men är alltför bollkär, tappar ofta bort bollen, och till det så ramlar han på tok för lätt i de flesta närkamper (vill minnas att det så omtalade drömmålet på frispark mot Gays föranleddes av en filmning från Barsom).
Han är en legoknekt modell äldre som säljer sig till den som betalar bäst. Att han nu skrev på för "klubben i hans hjärta" säger allt. Han kommer säkert hålla hög kvalitet i superettan och folk kommer lika säkert skrika "titta vad han äger, han hade gjort 100 mål i Ösk tröjan om bara inte usel Sjögren varit så dum och inte gav honom ett tre års kontrakt". INSE att det är dina och mina pengar från årskortsförsäljningen som till viss del går till att finansiera spelarlönerna och var glad att Sjögren är eftertänksam och inte skriver kontrakt som dräper vår klubb.

Jag är trött på onödiga och kostsamma skabbvärvningar - ge oss en bomb värd namnet och inte en blöt kina puff från 99'.

Ses på vallen Måndag. Sjungandes.
Örebro Bastard on Parade
2010-03-14 03:43
Kurt von Traatt//

Vad har du för inblick i Barsoms resonemang avseende klubbval? Jag menar: om han är så himla penningkåt som vissa tror sig veta, varför har han gått kontraktslös utan lön i nästan ett halvår?
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 01:04
Barsom är en fotbolls-vagabond och har alltid gått till bäste betalare
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 00:55
ÖSK-Karl//Vadå, söp Putte Kock? Var han påverkad i sändning?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-14 00:28
DaSa//

Nej, Barsom krävde 3 år och Sjögren erbjöd 2 år. Sedan gick det väl prestige i det hela antar jag.

Sedan kan vi här diskutera till leda vilket som var rätt eller fel. Personligen anser jag att Barsom är den typ av spelare och personlighet som ÖSK idag saknar. Att han sedan dragit ett antal 100 personer mer till varje match tror jag vi alla kan enas om.

den oumbärlige/
Jo,på frågan om landskamper var svaret ja. Sedan var det ingen av oss som visste vem "bomben" var som svarade A-landskamper ;)
Örebro den oumbärlige
2010-03-14 00:02
vilket antiklimax. Nåja, alla visste ju att Barsom på något sätt ville till ÖSK men jag hade för mig att vår kära B1 hade landskamper i sin meritlista.

Barsom hade breddat truppen men har svårt att se honom ta plats på innermittfältet om han inte ska peta Be-No. Vi behöver en def. mitt. och tycka vad man vill om Barsom så är han inte det.

Nåja. Jag är ändå glad att det ej gick vägen.
Örebro Stelig
2010-03-13 23:47
Ämne: Stelig//

Nej, som....ja skrev att jag hyllar han om han sa nej till 4 år, men tydligen har jag missuppfattat nånting, vete inte vart jag läst att B1 ville ha 4 år, sjögren ebjöd 3år.. kanske är jag inne på fel forum.
Örebro DaSa
2010-03-13 23:35
Inga nya rykten om de nya afrikanerna? Konstigt att det ryktas om flera, hoppas verkligen inte att vi värvar ngr fler afrikanska defensiva spelare.

Hoppas att Simon L får lite speltid mot Åtvidaberg då jag inte har sett honom spela innan. Han verkar ju ha varit bra i senaste ÖSK U matchen.
Örebro widemarsh
2010-03-13 23:33
Tror det är så enkelt att Barsom tjänar mer pengar i Syrianska än i ÖSK.
Örebro DaSa
2010-03-13 23:29
Konstigt att Barsom tackar nej till ett 3-års kontrakt då han vill ha 4-år och sedan skriver ett 2-års kontrakt med Syrianska:)

Sen ryktas det även att Sharbel är så gott som klar för ett korttidskontrakt fram till sommaren. För Syrianska alltså...
Örebro Conjuration ★
2010-03-13 23:07
Jäkligt synd att inte Barsom anslöt sig till oss, verkligen ingen "bäst före spelare". Nåja vi får hoppas att oskyldiga Bedoya går bärsärkagång istället ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-13 23:02
Stelig//

Nej, som Wivallius redan skrivit. Högerback, vänsterback, vänsterytter och högerytter, samt i Nordins roll de gånger han kör fast.

Huvudsaken att han funnits på planen för fasta situationer och som pådrivare.

Han ville ha ett treårskontrakt. Då hade han spelat till han är 35 år. Kihlberg är väl 37-38 år nu och lär väl bli en bänknötare för 60.000:- i månaden innan alla arbetsgivaravgifter. Detta beroende på ett idiotiskt skrivet kontrakt.

Men hylla Sjögren du, det lär han behöva.
Örebro Stelig
2010-03-13 22:53
så ni ville ha barsom som bänknötare? tror inte det är vad han tänkt sig, var det han som ville ha 4års kontrakt? om det var det så måste jag höja sjögren till skyarna som inte ville erbjuda det.

Örebro ÖSK-Karl
2010-03-13 22:46
Wivallius//

Ja och när S-G larsson fick huvudet spräckt på Wembley var Putte Kock för onykter att se vilken spelare det var. Tog honom minst 5 minuter att se, medans vi andra, speciellt ÖSK:are med bävan satt framför TV:n och såg honom vrida sig i plågor.

Då rök det säkra guldet och vad vi har väntat.
Wivallius
2010-03-13 22:40
ÖSK-Karl//

Vilken oerhört vacker och tragisk berättelse! Jag minns det med bitterljuva minnen. Tack för det referatet!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-13 22:36
Årets upplaga känns lite som 1968, det året skulle vi vunnit AS om inte oturen och sommarförsäljning kommit emellan. Känns ungefär likadant i år. Porokara, basse och berra måste säljas i sommar och absolut ingenting får hända Olsen och Alvbåge.

Så här var det -68:

"Med fog kan undras, om Örebro SK någonsin haft ett starkare och bättre fotbollslag än under våren 1968. Allsvenskan inleddes med fem segrar i följd, därefter följde 1-1 i Malmö och 2-0 i Norrköping. En enda förlustpoäng alltså på de inledande sju ronderna.

Frågan är, om inte Örebro vid 2-0 matchen i Norrköping visade årets bästa klubbfotboll i landet. Hemmalaget spelade inte illa men utklassades likväl på ett så skickligt och elegant sätt, att vi som var där upplevde det ovanliga, att gästande lagets prestationer vid flera tillfällen belönades med halvminuts långa applåder.

Med de förra landslagsmännen Gösta Lindh, lagledare, och Lennart Samuelsson, tränare, som de närmast ansvariga hade ÖSK fått en idealisk sammansättning av sitt lag med en ytterst ändamålsenlig arbetsfördelning. Thomas Nordahl, Göran Kummelstedt och landslagsmålvakten Sven-Gunnar Larsson fick de flesta rosorna, men var och en av de övriga skötte sig så att knappast någon kunde ersättas.

En sådan lycka som ÖSK och dess anhängare upplevde under våren och försommaren fick naturligtvis inte vara beständig. Sven-Gunnar Larsson skadade sig illa i landskampen mot England, Thomas Nordahl skrev proffskontrakt med Juventus och utlånades till Belgien, och Göran Kummelstedt skadades och var mycket borta."
Wivallius
2010-03-13 22:28
Vem har rätt att kalla en bomb för en bomb. Skall man behöva ha omröstningar om sånt? Nej, Saywee var i sin fulla rätt att kalla Barsom en bomb, enligt min åsikt. Om någon tycker det är en kinapuff så är inte det Saywees problem

Saywee//

Ja, det var väldigt trist detta med Barsom. Jag vet hur nära det var även från andra källor. Från min sida skulle det INTE i första hand vara tanken att ersätta Nordin eller Bedoya utan att ha en allroundspelare och en pådrivare. Varannan match brukar även Nordin gå ut tidigt för att han inte får ut något av sitt spel. Då skulle man ha kunnat flyttat Abbe från den position hann spelat innan (va.back, hö.back, vä.anfall, hö.anfall) till speluppläggarpositionen. Behöver jag tjata om pådrivarrollen, och möjligheten att ha ytterligare en hörn- och frisparksläggare av klass?

BBB//

Det är ALDRIG konst att driva med Örebro och, Grixx, vad asen från Söder har för självutplånande inmarschmusik (knarkarmusik) är väl knappast vårt problem. Dessutom hamnade de i Superettan och i år går vi om dem i maratontabellen.

FORZA SVARTVITT!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-13 22:19
Med ÖSK-mått mätt hade verkligen Barsom varit en bomb, tänk när han kom och räddade oss. Hans frisparkar, hörnor, retsticka och vinnarskalle skulle betytt oerhört mycket.

Dessutom var han inte särskilt dyr som en del påstår, han ville avsluta sin karriär i ÖSK. Det skall han ha heder av. Tyvärr är risken stor att vi måste möta honom nästa år, för Syrianska är numera att räkna med i SE.

Lycka till Barsom!
Örebro rirobban
2010-03-13 22:05
Jag var säker på att Barsom INTE var bomben, just för att alla redan visste han diskuterade med ÖSK. Kvalitésmässigt hade han möjligen varit en bomb, men inte på något annat sätt.

Skrev också det i ett tidigt skede att Barsom är ingen oväntad värvning (därmed ingen bomb). Skönt i alla fall att det inte var någon bättre spelare, hade varit tråkigt om det varit en "riktig" bomb som inte hade anslutit...
Örebro Sekt. E
2010-03-13 21:55
Jag högaktar Saywee i många sammanhang här på forumet. Inte minst för hans vilja att stötta Sport och att vara en bra och klok diskussionspartner här i skrift. Men... för mig är inte Barsom en bomb och jag är lite glad att han inte skrev på för oss. Vi har två ytterst kompetenta och spännande offensiva mittfältare i Nordin och Bedoya och jag vill inte byta ut dem mot allt smör i småland.
Örebro Frostbite*
2010-03-13 21:36
ÖSKs största problem med 4-3-3 är att vi inte fyller på med mittfältarna så Kim blir solo på inläggen. Förhoppningsvis kan Bedoya vara den vi söker tillsammans med Nordin.
Örebro Bempa no:10
2010-03-13 21:30
Ta bort sjögren snarast ifrån ösk och anställ en som kan fotboll o ekonomi!!! han lever på 80- talet då spelare i ösk spelade för kaffe pengar.
Örebro Grixx
2010-03-13 21:07
widemarsh// Det är sagt att det kan diskuteras. Bombnivån i bomben;-)

Vi behöver även en hörnläggare och pådrivare:-)
5-6 bollar till i mål av en center eller mer av en suberb hörläggare. Jag har tröttnat på alla jävla hörnor som vi har och som inte resulterar.
Örebro Frostbite*
2010-03-13 20:47
Ja verkligen skönt att inte Barsom anslöt till truppen, eller rättare sagt tycker inte jag att han ska belasta ekonomin mer än till exempel Kihlberg.

På tal om Leonidsson, någon som vet om Josef Ibrahim är kvar i Forward? Vill så gära se honom i ÖSK! Leonidsson har speeden men Josef har tekniken! :-)
Örebro widemarsh
2010-03-13 20:32
Grixx// Ja, tydligen. Har Saywee sagt att bomben inte är en bomb alltså?
Jaja, vi behöver inte Barsom. Vi behöver en center.
Örebro Grixx
2010-03-13 20:29
widemarsh// Allt det där har redan Saywee sagt om bomben...dåligt påläst?;-)
Örebro RockSoldier
2010-03-13 20:17
Instämmer med widemarsh till 100%!
Annons: