/fotboll/osk/forum/5111.aspx/fotboll/osk/forum/5111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2010-03-14 12:09
ÖSK-Karl
Så det var altså Barsom som Sjögren endast ville ge 2års-kontrakt och Barsom ville 3år, fast de var överens om pengarna?

Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:58
ÖSK-Karl//Det är ju köparnas marknad och jag undrar när det blir det nästa gång? Bättre läge att handla finns inte. Det borde ju gå och hitta en bra Target som är lite yngre än Kim.

Men jag vet inte, det kanske är svårt före fönstren öppnar i sommar?

Men det går ju att hitta spelare i SE. Se IFK som tog in en spelare (har glömt namnet) från Quiding och han började spotta in mål direkt.

SE är en underskatta marknad tror jag hos ÖSK. Nu precis före SE premiären är det kanske svårt. Men generellt menar jag.

Kom du ihåg förr? Då var det ju jättevanligt att man hämtade sina nyförvärv från dåvarande div II.

AIK Saywee
2010-03-14 11:54
Tänk om Kim blir skadefri hela året, inte längtar till Danmark och klarar sig helt utan kort ...
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-14 11:52
Tack vare att sponsorförsäljningen gått så oerhört bra finns det utan att riskera ekonomin och utan spelarförsäljningar över 4 miljoner att nu handla för.

Prio ett måste vara att hitta en target som är bosman eller som man kan hyra.

Ge Porokara 1 miljon för att förlänga med 3 år och en klausul att han får bli utlandsproffs ändå för en fastställd summa.

Gör allt för att förlänga med Ze, basse som vill bort gäller att få ut max för i sommar.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:50
NA TV är på bettet!

"Vi är inte
chanslösa mot ÖSK"
Åtvidabergstränaren Daniel Wiklund aviserar en tuff match för ÖSK"
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:45
ÖSK-Karl//Utan tvivel hade Barsom tillfört laget nyttiga saker. Laget hade blivet bättre. Jag bara värderade var laget bör lägga sin prio givet att de ekonomiska resurserna är begränsade.

Och visst var det lite annorlunda i november. Du har rätt. Jag hade hoppats mycket Staaf i år. En kille jag tror skulle stänka in minst 10 mål om han spelade alla matcherna.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-14 11:44
Ämne: Vem har rätt att kal....
Wivallius// Ironin i "Jag vill se Örebro" uppfattar jag som kärleksfull. Precis som jag uppfattar t ex texten till "Norge, Norge" som Tage Danielsson skrev som "hämnd" på Norge för att de tog så många OS-medaljer (Grenoble -68?). Givetvis finns det väl alltid en skala över god och mindre god konst, kärleksfullt ironisk eller ej. Personligen uppfattar jag "Jag vill se Örebro" som god konst, men respekterar givetvis att/om andra har andra uppfattningar. Håller fö inte med dig angående Hammarbys inmarschlåt. När den sjungs av ett fullsatt SöS kan det inte ge mig annat än ståpäls oavsett vilket lag de möter. Det är oerhört mäktigt när alla tar i i "jag har väntat så länge på just den här da'n och det är skönt att den äntligen kommit"!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:42
Ja idag är det AS premiär och Häcken och DIF drabbar samman i Borås. Intressant match!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-14 11:42
KvT//

Affären med Barsom skulle avslutats i november -09.

Då fanns Staaf som alternativ till Olsen. Idag med facit i hand så behöver vi absolut en target.

Men då måste man förhandla med spelare/klubbar som Sjögren vet att han kan lösa. På måndag är första matchen och som vanligt är han segheten personifierad.
Örebro rirobban
2010-03-14 11:39
Saywee//
Det är nog sant. Kan bli ett riktigt getingbo i tabelltoppen av superettan. Tror att Hammarby, Giffarna och Örgryte blir starka där. Men Syrianska med sina nyförvärv blir nog en utmanare...
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:33
Saywee //Jag tycker alltid det är roligt att under Silly höra rykten. Och du hade ju faktiskt substans när du sa att det finns en bra spelare som förhandlar med ÖSK. Få andra utanför ÖSK:s krets visste det. Sen om jag minns rätt, kallade du det inte för en "bomb" från början utan det bara blev så. Vi är så vana att kalla oväntade bättre nyförvärv (eller försök att få) för det ;)

Men sen kanske andra definierar bomb som landslagsspelare. Men det är skitsamma.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:29
TIC-TAC// Ja, jag sällar mig nog till dem som hellre lägger pengarna på en bra forward.
AIK Saywee
2010-03-14 11:27
Ämne: Angående Barsom, är ....
rirobban//
Fast frågan är om det inte är ännu roligare att första året lyfta upp ett "nytt" lag till Allsvenskan och året därpå få spela i Allsvenskan, det är nog ganska stort?
AIK Saywee
2010-03-14 11:24
Jag tackar för allt "ros och ris", sedan jag igår släppte ut det jag burit inom mig under vintern angående B1, min mening var att inge förhoppningar och lätta upp stämningen lite under den dystra perioden.

Att det blev en snedträff och att några koncentrerat sig på, eller retat upp sig på mitt ordval kan jag faktiskt inte hjälpa, (joo, lite vid närmare eftertanke, men skrivet är skrivet)

MEN, var vi behöver förstärkningar, om ett par månader eller så, har vi ingen som helst aning om idag, det är totalt omöjligt att ens gissa!

Det bästa och billigaste är ju förstås att vi inte behöver förstärka, eller?

Vad jag menar är att har vi inte fått tummen ur tidigare, varför måste vi "panikvärva" nu?

Vi har en bra trupp, som räcker till en fjärdeplacering eller bättre, det är OK för mig i vandringen mot Guldet, kanske vi också kan ta Cupen i år.

GOK!
Örebro TIC-TAC
2010-03-14 11:22
Brukar inte tänka som Sjögren men rörande Barsom känner jag att det är bättre att ha pengar till kompetens där det finns brister. sen har vi för alldel inte lyckats fylla luckorna ännu.
Läste om Gerhardsson i Häcken som hellre tar en spetskompetens på viss plats än en bra allroundspelare vilket jag håller med om.
När bomb1 nämndes såg jag en artikel om att Figo ev. skulle flytta till Sverige. Och där flög min fantasi iväg. Vet dock inte om han hållt i flera år och var han tog vägen

Snart premiär och kanske vi iår få se en ny Astvald dvs en relativt okänd som blommar ut.
Det är trots allt det som är roligast när det händer.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:13
rirobban //Precis
Örebro rirobban
2010-03-14 11:10
Angående Barsom, är det inte roligare att spela i Allsvenskan än Superettan?
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 11:02
Grixx //Ok då ;) Men när ÖSK ville behålla honom efter hans sejour här då styrde banne mig pengarna att han tackade nej. Och nog vill han mjölka ur så mycket som möjligt i det kontraktet som kan vara hans sista. Det tror jag absolut. Och det kan ju vara allt från en hög lön i 2 år eller en något lägre i 3. Samt sociala värden (jobb efter karriären mm). Dessa attribut tillsammans ville han naturligtvis optimera. Jag tycker han säger det också i intervjun för ett tag sedan.

Det behöver ju inte vara något fel i det men jag har alltid upplevt Barsom som väldigt "Affärsmässig". Alltså att han mer ser på sig själv som en produkt än en fotbollsspelare. En produkt som han försöker generera inkomster på mer än bara spela fotboll. Sedan får ni lägga vilka värderingar ni vill i det.
Örebro Grixx
2010-03-14 10:56
Kurt von Traatt// Das stimmt nicht.
Örebro Kronblom
2010-03-14 10:55
Ämne: Tycker Åtvids tränar....
ser man avståndet till de lagen så får man hålla med men hoppas ändå Mjällby håller sig kvar,laget spelar en rolig fotboll och att komma till strandvallen är bara det en upplevelse.I morgon smäller det!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-14 10:53
Bastard on Parade//För att vänta in i det sista för att se om någon bjöd över
Örebro rirobban
2010-03-14 10:47
Synd att det inte blev något med bomb 2 (Andreas Johansson). Barsom hade varit ett tillskott, men vi klarar oss också utan honom.

Imorgon smäller det... taggggggggggga:)
Örebro Godfoten
2010-03-14 10:34
Hehe, underbart pepinlägg Grixx. Jag skall skrika mig harmynt i morgon i alle fall. :)

Finns ju ingen anledning att diskutera startelvor egentligen förresten. Vi vet alla vilken elva som Sixten kommer att ställa på benen och den är rätt överensstämmande med min optimalelva just nu. :)

Med sju spelare på bänken torde det finnas plats för Erik Nilsson. Tror verkligen han får ett stort genombrott i år även om han inte imponerade jättemycket på mig i Karlslund förra säsongen.
Örebro Grixx
2010-03-14 10:30
Grabbar i morgon smäller det. Allsvenskan börjar tidigt och slutar sent i år...och ett jäkla lång uppehåll. Det ser ut som en evighet men likväl kommer det att bli som alla år.

Som vanligt kommer det att vara över så jäkla fort och säsong 2011 ligger och väntar...alla matcher som såg så oändligt många ut är fenito och allt är plötsligt över. Vad hände? Är allt slut...inga matcher kvar????

Ta vara på varje sekund av fotbollsåret och njut. Skrik och heja på laget så att "dagen-efter-hesheten" avslöjar för alla att ni är hängivna positivhalare till Örebro SK.
Örebro Godfoten
2010-03-14 10:24
Tycker Åtvids tränare var skön i intervjun med Herman. Hoppas också att ÅFF klarar sig kvar i serien. Lagom bortamatch och trevligt spelande lag. Hellre ÅFF än Gais, Gefle, BP eller Mjällby.

Men imorgon hoppas jag de får en fotbollslektion som heter duga. :)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-14 10:13
Charlezz//

Detta med bomb myntades inför säsongen 2009 för duktiga nyförvärv, sedan blev det en rolig grej även inför 2010.

Zavadil kom från mig, så det var inte Saywees fel, jag kallade honom dock inte bomb, utan en mycket duktig fotbollspelare. Det tycker jag fortfarande om Zavadil och även Barsom.

Att vi sedan fick Bedoya istället förra året är jag glad för. Även Bamberg var nära innan honom.
Örebro Grixx
2010-03-14 10:09
Jag kan tycka att en viss rannsakan till de som lyssnat på rykten om bomb1 och sedan beklagar sig på Saywee. Redan från början talade han om att folk kunde tycka annat och undrade vilka kriterier som skulle krävas till epitetet Bomb. Kanske var det "bara" en nyårssmällare men bara det smällde var det en bomb. Att sedan andra går och lägger haussande ord och fabulerar rykten om Bomb1 kan ju inte Saywee hjälpa. Skulle han "tillrättalägga" alla inlägg och förklara sig så fort någon skrev något?

Själv kan jag tycka att en spelare som Abbe är en kvalitetsindikator på laget...om han knutits till ÖSK. Att en klasspelare råkar komma från Örebro och tränar med laget ska vi vara stolta/glada över....och åldern på honom är absolut inget problem.

Jisses han spelade med det bästa lag jag sett i Sverige och var riktigt populär bland fansen, men tränarkemin gjorde att han försökte med ett grekiskt lag...som det var lite kaos med.

Tick tack tick tack...åren går fort och nu ville han avsluta i ÖSK. Det hade med garanti betalat sig...men den som bara ser honom som en mittfältare bland övriga måste se vidare än så.

Bollkär var det någon som sa, hmm det säger man om många som kan hantera 2 fötter och en boll samtidigt. Faller lätt sa någon annan och säger att frisparksmålet kom på ett sådant fall...som dessutom var felblåst....det sistnämnda exemplet småler jag bara åt.

Forza svartvitt!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps Grattis Familjen Alvbåge
Örebro Charlezzz
2010-03-14 09:35
Haha... Så bomben var Barsom!! Vad besviken jag blir på mig själv. Jag trodde verkligen att det handlade om en riktigt duktig spelare, en som gick direkt in i startelvan. Jag måste ändå ge Saywee kred, han är fantastiskt duktig på att få bomber att framstå bättre än vad de egentligen är. Förra året var det Zavadil, i år Barsom. Trots min besvikelse tycker jag ändå att det är kul att han skriver, det är ju knappast Saywees fel att jag hade väntat mig någon annan. Jag menar en färg har flera nyanser, det som vissa ser som gult ser somliga som orange.
Örebro D. McGrain
2010-03-14 09:20
Självklart hade Barsom varit en förstärkning. MEN, med tanke på en begränsad budget är mittfältet inte prio 1 och därför känns det ända bra att han inte skrev på, trots allt. Bättre lägga pengarna på (skadefri) forward som kan konkurrera med Kim, andra hand en mittback.
Örebro Stelig
2010-03-14 07:10
Sen det här med musiken, en låt är väl vad man gör av den.. kolla bara "alla heter Glenn", var menat som ett hån, nu är dom ända som sjunger det från Götet.
Annons: