/fotboll/osk/forum/5108.aspx/fotboll/osk/forum/5108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2010-03-17 21:29
Pengarna som bengalerna kostar klubben är egentligen en struntsumma i jämförelse med vad ÖSK tjänar på sina supportrar.
Böterna är dessutom helt meningslösa och verkar bara vara ett sätt för SvFF att få in lite fikapengar.
Många ser pyroteknik som ett naturligt inslag på läktaren, och personligen skulle jag gärna se att det skulle gå att använda pyroteknik på ett lagligt och säkert sätt på allsvensk fotboll. Med avspärrade pyrozoner, hinkar att släcka pjäserna i osv.

Förstår inte varför bengaler ska ställa till sån oerhörd debatt inom fotbollen när det används regelbundet i både bandy och på speedway utan att någon reagerar, varför ska det vara sån skillnad på att antända en pjäs på en fotbollsarena jämfört med på en bandyarena?
AIK Saywee
2010-03-17 21:27
Ämne: Självklart ska det b....
Grixx, du aktualiserar genom ditt inlägg en eftermiddagsfråga ...

... varför är Grip intresserad av att hjälpa ÖSK?

Men, igår verkade det ju vara ytterbackar som saknades, jag blir förvirrad ... och ibland är det mittbackar som behövs.

Vi skall nog vänta några omgångar, det svänger så fort i en framtida verklighet?!
AIK Saywee
2010-03-17 21:22
Disasterpiece//
Klubben har väl ändå inte planerat in en massa onödiga böter för sina 15 hemmamatcher 2010?

Om man tycker det är så himla coolt med bengaler, så får man väl vara beredd på att själv stå för några tusenlappar eller bränna hemma?

Effekten av den lilla töntiga bengalen försvann totalt, Kubanerna gjorde som tur är ett mycket bra jobb!

Jag är inte speciellt uppretad, men tyckte det var så löjligt och onödigt.
Örebro Grixx
2010-03-17 21:20
Självklart ska det bli kul att se vad vår provspelare går för. Kommer sedan tipset från Grip så känns det vederhäftigt.
Örebro Grixx
2010-03-17 21:16
svartvitseger// Men VI som sjunger hejar och skapar stämning tycker olika, alla i klacken tycker inte som du tycker...och inte heller som jag....så det är en jävla förenkling från din sida. I vart fall onödiga utgifter som kunde gått till TIFO istället...måhända.
AIK Saywee
2010-03-17 21:11
Ämne: ni kan sluta skriva ....
En del nic brukar alltid komma in när man tjötar om olagligheter och dumheter som sabbar för ÖSK ...

svartvitseger//
Fånig inställning till "debatten", det handlar om att pyroteknik innebär risker, inte är tillåtet och kan orsaka kostnader för vårt kära ÖSK.

Bortsett från den lilla fåniga bengalen (som väl inte alls hör ihop med Kubaner, hoppas jag), tyckte jag att Kubanerna gjorde ett riktigt bra jobb! Härlig stämning, stöd klubben!

FORZA KUBANERNA!
Örebro Roswall
2010-03-17 21:08
Ämne: Om vår nye Nigerian:....
Vad jag förstod var väll all den där faktan hämtad från Football Manager!? :) Kolla texten i bloggen igen!

Så den kanske inte ska tas på allt för stort allvar. Förhoppningsvis har Tord Grip gett oss ett gyllene tips!
Örebro Disasterpiece
2010-03-17 21:00
Ämne: Snart skall jag slut....
Men å andra sidan så är ju en bengalböter på ca 5000:- inte så mycket med tanke på hur mycket ÖSK drar in i biljettintäkter varje match. Onödigt såklart, men det käns som att det fins viktigare saker att reta upp sej över än en liten bengal.
Wivallius
2010-03-17 20:51
Dags att idka högläsning i sängen för grabben: 'Nils Holgersons underbara resa genom Sverige' är det som gäller!
Wivallius
2010-03-17 20:49
Saywee//

Pyro är annars en sorts ugnsfast porslin som man lätt kan köpa på auktion för 50 Kr delen ;-)
AIK Saywee
2010-03-17 20:47
Ämne: Saywee//

Kan inte....
Wivallius, underbart i så fall, bra jobbat bylingen, då får väl vår lilla pyro betala nöjet för 45 sekunders meninglös bengaleld ...
Wivallius
2010-03-17 20:25
ÖSK-Karl//

Fotbolldirekt säger han skall spela en hel vecka. Se länken!
Wivallius
2010-03-17 20:12
svartvitseger!//

Skit i olagligheter samt i bengaler och annat som ger ÖSK böter. Resten är bra.
Wivallius
2010-03-17 20:11
... och för dem som vill läsa hela artikeln hittar ni länken ovan.
Örebro svartvitseger!
2010-03-17 20:10
ni kan sluta skriva o bengalen var glad att vi gör som det låter o blir stämming!! lr ska vi skita i allt lr?
Wivallius
2010-03-17 20:10
Om vår nye Nigerian:

"Hej,
Bara tre mål på 25 matcher i den femte ligan i England under första säsongen i klubben. Känns inte allsvenskt.
Miniliten också, 173 centimeter lång.
Men han kom på free transfer och lirar tydligen för 275 pund i veckan – billigt.
I Wimbledon i Championship Two är han avbytare till förmån för en finsk lirare.
Hälsningar
Fredrik "Freddie Gallagher" Carlsson"
Wivallius
2010-03-17 20:08
Saywee//

Kan inte annat än hålla med dig men om jag förstod rätt blev personen i fråga gripen av bylingen.
Wivallius
2010-03-17 20:07
För dem som var intresserade att se Landskrona spela på nära håll, så kommer de till Stora Valla för att möta Degerfors lördagen den 24 juli kl 16.00.
AIK Saywee
2010-03-17 19:54
Snart skall jag sluta älta gammalt elände, vill helt enkelt se framtiden an :-)

Men vad var det för en liten fjantig sabotör, som tände en liten fånig bengal premiärmatchen och orsakade ÖSK en extra kostnad på några tusenlappar, 5 eller 10 tusen?

Totlalt utan upplevelse-effekt, någon måste väl ändå sett vem som tände på eller var påtänd?

Endera straffar man den lilla bengaltändaren, eller så ändrar man reglerna.

ÖSK skall inte belasta kostnadskontot på sådana fåniga dumma pyrogrejer.

Löjligt, tråkigt och dyrt.

Våga stå upp för vad du gör!

Heja ÖSK!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-03-17 19:26
Stelig//
Jag gick bra efter vad det stod på nätet :). Då är han väldigt kort.
Örebro Stelig
2010-03-17 19:10
Ämne: ÖSK-Karl//
Nja han....
O i verkligeheten kändes det som 1,65 =)
Örebro Disasterpiece
2010-03-17 18:43
En film från det svartvita infernotåget innan matchen i måndags :D (länktips)
AIK Saywee
2010-03-17 18:32
Jag tog nog i lite tidigare, när jag skrev, att jag kommande tisdag befinner mig 2 timmar från Swedbank Stadion (= c:a 25 mil).

Iofs, från Varberg till Slöinge (lustigt ortsnamn när det går fort) finns alltså i E6´ans södergående riktning en möjlighet att köra lagligt i 120 km/h.

Men igår blev det 165 km/h i min bil i Kungsbackas innerstad, där det är begränsat till 30 km/h. Jag hade inga passagerare med mig.

Förklara detta om ni kan?

FORZA ÖSK!
Örebro widemarsh
2010-03-17 18:23
ÖSK-Karl// Jo, vanliga journalister bryr sig ju inte. SvFF verkar dock inte ha så mycket på sin sida av myntet när man hör Tallinger yttra sig i radion.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 18:03
widemarsh//

En liten fråga, det du länkar till är väl väldigt färgat skrivet av Djurgårdare?

Brukar ju vara två sidor av myntet.
AIK Saywee
2010-03-17 18:02
Lagrells godtyckliga "lagar" och regler, regleras hur som helst, när som helst, och det är naturligtvis fortfarande skillnad på lag och lag.

Dessutom fattar man sällan de beslut som fattats, vilket säkert inte heller, de få som fattat besluten fattar.

SvFF behöver en ny, modern, rak, tydlig och ärlig "ledning" med framtidstro, som bedömer alla medlemmarna likvärdigt ...

... ryggdunkargubbarna bör avgå!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-17 18:01
Wivallius//

Att du och din grabb sjöng för glatta livet!

Själv försökte jag lära mina kompisar sången, nästa gång kanske den sitter.
Wivallius
2010-03-17 17:55
ÖSK-Karl//

Vad tror du? ;-)

Jag frös i alla fall inte.
AIK Saywee
2010-03-17 17:54
Ämne: Saywee//

Fast för....
ÖSK-Karl//
Japp, lite civilkurage skadar sällan, de bör pekas ut tydligt, av så många som möjligt.

"De" måste lära sig att ta ansvar för sin egen och andras framtid och att ta konsekvenserna av sitt handlande!

Inga oskyldiga skall drabbas av de fega kräken, som ofta gömmer sig. Jag är så trött på allt himla daltande, det är dags att ta i ordentligt och visa vad som gäller.

Jag vill ha en säker och trygg framtid för mina barn och barnbarn.

Love, Peace & Respect
Wivallius
2010-03-17 17:54
Jurgårn till Div 2!
Annons: