/fotboll/osk/forum/5107.aspx/fotboll/osk/forum/5107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2010-03-16 19:12
Henrik(ÖSK)// Usch va jobbigt att det var så nyligen. Jag hade uppenbarligen förpassat det längre bak i tiden för att kunna bearbeta det.
Örebro widemarsh
2010-03-16 19:08
Fast att man byter in yngre spelare för att ge dom speltid behöver inte betyda toksatsning offensivt.
Man kan bevaka en 2-0 ledning även fast Erik Nilsson kommer in istället för Kihlberg.
Wivallius
2010-03-16 19:06
Nu är ett bord säkrat på O'Learys på tisdag :-))
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-16 19:06
Sekt E: om jag ska vara en besserwisser var det faktiskt så sent som 1995. Men icke desto mindre ett horribelt kapitel i ÖSK:s historia. Jobbigt bara man tänker på det.
Örebro Sekt. E
2010-03-16 19:01
Henrik(ÖSK) //En gång i tiden. Tror det var senare delen av 80-talet. Då släppte vi upp Västra frölunda från 4-0 till 4-4 på en halvlek. Så till viss del är jag beredd att hålla med. Lite mindre naivt spel vid ledningar kan vara bra.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-16 18:56
Är jag den enda som är helt bakom taktiken att säkra stenhårt bakåt även med två baljors ledning? Hur många gånger har inte ÖSK tappat till synes säkra ledningar egentligen genom övermod...hemma mot IFK 94 är ett oerhört skräckinjagande exempel.
Örebro Sekt. E
2010-03-16 18:00
widemarsh// Du har rätt. Jag får skärpa mig helt enkelt.

Där jag sitter, på norra (sekt E), såg jag en del jönsar som tittade på sitt tifoark och sedan la det under stolen. Sånt kan reta mig när man vet hur mycket tid det går åt att planera ett tifo.

Något som känns positivt, extremt kort speltid till trots, är att jag tror att Erik N kommer bli ruggigt bra för oss framöver.

Support your locals.
Örebro fohlis
2010-03-16 18:00
angående kylan så slängde jag av mig jackan. hade förberett mig ordentligt med flera lager tröjor där ÖSK-tröjan var överst. enda jag frös om var möjligtvis kranen och fötterna.
Hoppas på bra resultat mot Malmö. Men denna gång får inte hjärtat bestämma.
Örebro Besserwissern
2010-03-16 17:57
Wivallius//Nej vi ska upp en plats först:)
Örebro widemarsh
2010-03-16 17:45
Sekt. E// Det har nyss varit en vinter med ner mot 30 minusgrader flera veckor i sträck, och du klagar på ett par minus? ;)

Även om det var några futtiga minusgrader så är publiksiffran riktigt bedrövlig, usel, pinsam. Synd att alla tomma sponsorstolar på norra förstörde det vackra guld-tifot.

Tycker Nordback gjorde en riktigt bra match igår, var med en del offensivt som vid 2-0 och hade några fina crossbollar mot Roni förutom det sedvanliga hårda arbetet. Kul att se att både Bedoya och Nordback var uppe i motståndares straffområde innan våra tre anfallare hunnit dit vid 2-0 målet.

Nordback är given på den defensiva positionen i dagsläget. Men med en tvåmålsledning måste Sixten ta in Erik N och få in honom i det allsvenska tempot, vi behöver inte säkra defensiven med Kihlen och Kim som mittback när matchbilden ser ut som den gör.
Örebro Sekt. E
2010-03-16 17:27
Jag kan klaga lite... det var svinkallt i andra igår. Jag vill gå på bubba i t-shirt. Och så vill jag att vi vinner med 3-0 istället. Men jag antar att jag får spara de grejerna tills det att djurgården och trelle kommer hit i maj.
Örebro DaSa
2010-03-16 17:25
Tror att Nordin och Bedoya är som gjorda för att spela ihop. Bedoya med sin löpvillighet och skarvar i världsklass och Nordin med sin speluppfattning och teknik. Det som saknas på mittfältet är en tredje spelare som håller samma klass, då skulle vi nog kunna utmana om SM-guld.

Extra synd är att vi har tre spelare på den positionen men alla tre är ungefär lika medelmåttiga.
Kihlen - var lagets bästa spelare för ett par år sedan, förhoppningvis är han bara matchotränad men troligen inte.
Nobbe - har ingen potential att bli bättre, men gör alltid ett bra jobb. Jag tycker att det känns som han gör allt för att inte få passningar och är kass på att vinna närkamper men vet att många på forumet inte är av samma åsikt:)
Erik N - Kanske den sämsta defensivt av de tre, men det lilla jag såg mot Häcken i vintras så är han den bästa offensivt. Känns som han oftare kommer till avslut och vill ha mera boll än Nobbe t.ex. Självklart så är Erik den som har klart störst potential av de tre.

Så min slutsats blir nog att spela in Erik N under våren för att låta honom ha en startplats till hösten.

Vad tror ni Erik skulle ha kostat att köpa om han t.ex. spelade i en SE klubb förra året? 2 mille?
Örebro Conjuration ★
2010-03-16 17:13
Pemo// En vinst mot Åtvidaberg gör oss inte till mästare ;) Jag är glad men jag vill ha mer, jag vill vinna 2svamp10!
Wivallius
2010-03-16 17:08
Besserwissern//

Ja, skall vi be SvFF att få avsluta serien nu? ;-)
Örebro Besserwissern
2010-03-16 17:03
Tabellen ser underbar ut!
Wivallius
2010-03-16 16:49
pemo//

Klart vi gjorde! Hälsan tiger still. Så här lugnt blir det när ingen bomb finns att vänta på och inget särskilt finns att klaga på.
Örebro pemo
2010-03-16 16:30
Värst vad det är lugnt på vårt forum. HALLÅ!!
Allsvenskan har börjat.
VI VANN MED 2 - 0

Örebro Kurt von Traatt
2010-03-16 16:26
Farsen fortsätter (igen) // Är du expert på forum? ;)=
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-16 16:25
ÖSK-KARL// Jaså det räknas om ..Men tipslistan är inte nollställd än men det kommer väl

Örebro ÖSK-Karl
2010-03-16 15:26
KvT//

Ditt inlägg 12:06.

Inte menar du väl att ÖSK skall kasta unga spelare? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-16 14:42
KvT//

Självklart skall Kihlberg spela om han håller måttet, de som känner honom bättre än mig säger dock att han var väldigt nöjd med att han säkrade sitt personliga kontrakt med de matcher han spelade förra året.

Motivationen lär inte vara hög när han vet att det är hans sista år i ÖSK. För mig är det därför självklart att Erik Nilsson skulle haft hans minutrar igår.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-16 14:37
rirobban//

Har du ändrat taktik? ;)
Örebro rirobban
2010-03-16 14:34
ÖSK-Karl//
Och år 2010 vinner Rirobban igen:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-16 14:33
KvT//

Tipstävlingen börjar normalt sätt alltid om.
2007 vann Saywee, 2008 vann Rirobban och 2009 vann jag. Resultaten för 2010 ändras nog närsomhelst.

Jag vill inte ha mitt RESPECT-märke på ojusta grunder. Borde redan varit ändrat.

Min poäng för rätt tipstecken från igår är inte räknad, så alla som ska ha 3 poäng för rätt resultat lär inte heller ha fått det.

Lägg ett mail till centralredaktionen så det blir fixat.
Örebro Gurra2001
2010-03-16 14:18
Bra match. Domare Hansson är sämst. Åtvidaberg kommer åka. Bra jobb redaktionen på SF. Bedoya gjorde sin bästa match. Vad har hänt med oskfotboll.se? Inte nog med att mycket har blivit sämre med den hemsidan, de nya fotona till artiklarna ser ut att vara tagna med en mobiltelefon. Hoppas vi slipper sälja spelare i sommar. Vore kul med Bedoya i VM.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-16 13:48
Fan vad skönt att det är igång igen! Nu lever allsvenskan, fotbollsforum och vi forumsexperter! =)
Örebro ÖSKare i exil
2010-03-16 13:26
Det blir intressant att se hur laget står upp mot Malmö. Då kommer vi få en bättre värdemätare på hur bra spelarna klarar sina uppdrag på planen. Framför allt hur den nya defensiva idéen klarar av att stå upp.
Örebro frrreddo
2010-03-16 13:07
riktigt skön seger igår,
man vet ju aldrig riktigt hur de kan gå mot dem nya.

men åtvid får de nog jävligt kämpigt
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-16 12:11
Ämne: BBB//

Jag hoppas ....
Det är väl lillebror Bedoya då som alltså lär vara vänsterback!
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-16 12:10
Sen står det: ÖSK - ÅFF 2 - 0 (Matchen slutade 0-0)
Annons: