/fotboll/osk/forum/5093.aspx/fotboll/osk/forum/5093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-19 20:07
Saywee//

Jo, en vänsterback skulle sitta fint om man fick önska sig något ytterliggare.
AIK Saywee
2010-03-19 20:01
Bolego, intressant, men du vet tidningar skriver lite hit och dit ...

... undrar vem som kom med erbjudandet?
Örebro svartvitthjärta
2010-03-19 19:58
Underbart!Ösk mot toppen, mot Europaspel och ädla medaljer...
Örebro Karlssson
2010-03-19 19:58
Vi får inte ha för höga förväntningar nu bara pga värvningen av Paulinho. Vissa håller på och skriver om SM-Guld redan iår vilket inte är speciellt troligt. Vi var inte en klasspelare ifrån ett Sm-guld innan Paulinho kom, så det krävs mer om vi ska ta guld. Men en topp 4 placering ser jag som fullt realistiskt nu. Men som sagt, ha inte för höga förväntningar det är lätt att bli besviken då.

Välkommen Paulinho!
Häcken simzabar
2010-03-19 19:56
Grattis till lånet av Guarána! Ni blir starka i år.
Örebro Bolego
2010-03-19 19:55
Saywee/
Ang din fråna om vem som scoutade honom, jag läst i NA att Sjögren fick erbjudandet för ca 3 veckor sen, och då började jobba mot det. Så inget plus i kanten för scouting, men väl ett plus i kanten för arbetet efter att det blivit känt att Paulinho var ledig.
Örebro KCMarten
2010-03-19 19:51
//Saywee

Visst är det dags!

Och oron finns nog hos oss alla, Men vi envisa, positiva ÖSK fans ger oss inte förräns guldet är bärgat.

Jag vill se den ädlaste metaljen runt nacken på våra svartvita hjältar redan på fotbollsgalan i höst.

Jag vägrar tro något annat än att de fixar det.

Även om oron faktiskt finns hos mig också, för du har helt rätt när du lyfter fram backproblemet..
AIK Saywee
2010-03-19 19:33
KCMarten, jag vet och håller med i ditt 19.24 inlägg, men min oro finns ändå (tyvärr), fast hoppet och tron är mycket större och starkare!

Vi närmar oss guldet och dubbeln, men vid min ålder, minskar de framtida åren ...

Det är dags nu!
Örebro KCMarten
2010-03-19 19:24
//Saywee

Spelaromsättningen är något som vi i Svensk fotboll kommer att tvingas vänja oss mer och mer vid.

Det är dessvärre en effekt av Bosmandomen då klubbarna känner att de måste sälja innan spelarna blir Bosmanfall.

I ÖSK:s fall sammanträffar satsningen dessutom med en generationsväxling, så då riskerar det bli ytterligare turbulens.

Jag vägrar dock se annat än positivt på utvecklingen och tror starkt på våra svartvita hjältar.

Och kom ihåg..

Varje dag som vi vaknar upp så är vi en dag närmare ÖSK:s första SM-Guld :-)

Mot Dubbeln!!
AIK Saywee
2010-03-19 19:19
KCMarten, du gör nog en riktigt bra analys känner jag, men det enda som kanska oroar mig, denna glädjens dag, är att det verkar vara en väldig omsättning och många förändringar från år till år. Kontinuiteten i ett lagspel, som fotboll, där mycket tid ägnas åt att spela ihop en guldelva inom några år, förbryllar mig lite grann.

Men jag ger aldrig upp, guldet kommer allt närmare :-)

Det ser mycket bra ut just nu!
AIK Saywee
2010-03-19 19:13
Rojas, är det inte en back vi behöver i NU-läget?

... eller har jag missförstått många forumskribenter?

Europachansen finns säkert redan med dagens bästa papperselva, om "vi" bara tar ut bästa lag, så blir det Europaspel, utan tvekan!
Örebro KCMarten
2010-03-19 19:08
//Saywee

Jag tror att det finns en tanke bakom att låna och inte värva Pålle.

Själv säger han att det bara rör sig om den här säsongen, så det finns nog ingen klausul.

Jag gör följande analys:

Kim Olsen är kvar till sommaren. För att inte tappa fart gällande anfallet lånar man in Pålle som då blir en "brygga" över till hösten eftersom man idag inte vet om man hittar någon fullgod ersättar till Kim under sommaren. Med Pålle så är det lugnt ändå.

Roni och Basse försvinner med stor sannolikhet också till sommaren. Därför plockar man in Danny (jag hoppas att vi värvar honom också) som framtidsnamn. När det gäller mittfältet så är Erik Nilsson på väg att etablera sig och vi vet ju att bomb2 är mittfältare, om Ale får för sig att försvinna efter VM.

Alltså:

ÖSK går in i säsongen med en riktigt bra trupp som kommer slåss i toppen av tabellen.

Man säljer Roni, Kim och Ale under sommaren och får in duktigt med slantar, som gör att vi kan få in ytterligare klassvärvningar. Detta i kombination med att Erik Nilsson, Markus Astvald och Simon Leonidsson tar ytterligare några steg framåt i karriären.

Slutsatsen är att vi inte behöver värva Pålle utan det räcker med ett lån tills säsongen är över.

Då har vi en bra tabellplacering, högt publiksnitt samt ett hyfsat ekonomiskt överskott från bra spelarförsäljningar under sommaren. Det kommer nog då också räcka till bra nyförvärv på ytterbackplatserna.

Dessutom en riktigt bra stomme inför 2011, då vi kan konstatera att ÖSK genomfört en lysande generationsväxling.

Får vi dessutom Basse såld så blir det bara en bonus.

Bra va!!

Forza ÖSK!
Örebro Rojas
2010-03-19 19:03
Värva Danny nu ! , Så är vi snart på väg till Europa !
Örebro Rojas
2010-03-19 19:03
Värva Danny nu ! , Så är vi snart på väg till Europa !
IFK Göteborg Adde M.
2010-03-19 19:01
jappel/
hehe..I ÖIS så hade han ju Afonso Alves som var fullständigt dominant och assisterade Paulinho som stod rätt i straffområdet ofta..Men det är ju ett tag sen faktiskt.

Men ärligt talat...Vi får se. Smart att låna honom iaf.
Örebro jappel
2010-03-19 18:58
Ämne: jappel /
Både ÖIS o....
ja det var kanske helt Paulinhos förtjänst :-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-19 18:57
Oavsett form är detta ett bra lån. Alla vet vem det är och hans kapacitet. Han kommer definitivt göra nytta! Han spetsar truppen och ger Kim lite att kämpa för. Dessutom ger det nog Sixten mer möjligheter till formationsändringar om det skulle behövas. Skulle vara intressant att se Paulinho och Olsen tillsammans.

Kul att det händer lite nu!
IFK Göteborg Adde M.
2010-03-19 18:37
jappel /
Både ÖIS och Bajen var topplag när han spelade där...Som bäst vill jag minnas att han var i ÖIS, dom slutade ju på 3:e och 4:e-plats två år i rad där runt 2002-03.

Spännande detta...Men det känns långt ifrån klockrent på förhand, med tanke på att hans karriär gått tyngre senaste åren. Hans sista säsong i Bajen var inget att hurra för heller. Vi får hoppas på det bästa!
AIK Saywee
2010-03-19 18:30
Undrar dock om det finns någon smart text, om eventuell förlängning?

Jag funderar även över många forumskribenters inlägg, som tycker att vi behöver backar, ibland mittbackar och i nuläget ytterbackar, jag förstår inte allt, det är rörigt som vanligt, men kul och spännande!

Anfall är ju bästa försvar, nu skiter vi i backarna, vi lämnar inte anfalls-zonen, vi spelar på rätt planhalva i år, eller?

FORZA ÖSK!
Örebro jappel
2010-03-19 18:20
Ämne: Detta är en glad fre....
lån är självklart aldrig lika bra för klubben i det långa loppet. chansen till vinst vid försäljning förvinner helt. men å andra sidan tar man ingen risk att tappa spelare som bossman heller. Borde det inte går att avtala bort bossman när man signar spelare? d.v.s. vägra anställa dom om dom inte går med på att förlänga till dess klubben väljer att sälja/sparka dom? det är trots allt klubbarna som betalar ut lönen...
AIK Saywee
2010-03-19 18:17
Detta är en glad fredag för mig, fredagsmys helt enkelt!

Dock funderar jag som vanligt på några grejer …

- Är förvärv eller nyförvärv, detsamma som lån, i detta fall?
Om jag själv förvärvar något, eller lånar något, har ibland lite olika innebörd, eller?

- Vem/vilka ligger bakom detta spännande lån? Vem/vilka har scoutat? Vem har skrivit på avtalet? Vem/vilka har jobbat? Vem/vilka har beslutat? Vem/vilka skall ha äran?

I kväll blir det en Zlatopramen och minst en räka!
Örebro jappel
2010-03-19 18:11
bra värvning. Att han presterade så pass bra som han gjorde i soplag som HIF och ÖIS visar tydligt på att han måste vara en klasslirare!
Örebro C. Waddle
2010-03-19 18:06
Paulinho til ÖSK!

STORT grattis alla ÖSK-supportrar och en stor eloge till Sjögren som ror iland en sådan kvalitetsvärvning utan att det varit minsta rykte om att det var på G.

FORZA SVARTVITT
Örgryte sirtobie
2010-03-19 17:46
Grattis till Pålle!
Ska bli intressant och se hur bra han är nu. Positivt är att han kan den svenska fotbollen och är van vid klimatet.
Lycka till!
Örebro Stephan
2010-03-19 17:44
Helt otroligt! Vilken chock! Känns som att ÖSK satsar nu, riktigt roligt att se. Om den nya killen Daniel verkar lovande och Paulinho har kvar samma känsla för målgörandet så har vi ett anfall som håller väldigt bra klass.

SM-guld kanske är att ta i men, varför inte? Top 3 i alla fall!

Bra jobbat ÖSK!
Örebro Ösk_#09
2010-03-19 17:28
Ja! hur tror ni det blir med Daniel Uchechi? Har inte själv personligen sett han men.
Ifall vi nu tar in Paulinho som kommer utmana Kim om sin plats och har Daniel på provspel tror ni det är ett Tecken på att Bassombeng är på väg bort...han verkar ju inte vilja vara kvar i klubben! så vad tror ni på Daniel och är det någon som har sett han som kan uttala sig om han.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-19 17:22
Så klart att Paulinho inte ger sm guld. Det krävs 11 spelare för att dansa smguld-tango. Och så klart vet vi inte riktigt var han står. Men han är 30 och inte 36. Så kalla honom avdankad är ett kraftigt overstatement. Dessutom skötsam med kristen livssyn. Ingen stureplansnisse ala Dule.

Och har du själv följt honom i Korea eftersom du vet att han sjunkit så i spelkvalitet Gurra?

Allsvenska är en miljö han trivdes i innan. Jag minns honom som en ganska genomsnittlig forward ute på banan (alltså ingen brasse-lirare på det sättet) men framför allt minns jag honom i boxen. Och där högg han som en kobra. Pang så var det mål bara på något inspel. Just det att ÖSK spelar med fokus på inspel i boxen kan faktiskt passa Paulinho.

Men framför allt ger han ordentlig konkurrens på anfallssidan även om jag tror det optimala hade varit ett tvåmanna-anfall med Kim & Paulinho

Men precis som med Kim gäller även för Paulinho att ÖSK måste ha upp spelet i banan. Få in bollar i boxen. Får vi inte det kan vi ha hur många Paulinho som helst i laget utan verkan.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-19 17:18
Blå Bergen Blues/Kommer inte ihåg Leif Eriksson värvades. Kanske jag var för liten då. Men jag kommer ihåg när Thomas Nordal kom hem. Tror det var 18 000 på första matchen då mot Bajen!

Örebro DaSa
2010-03-19 17:15
Intervju med Danny...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-03-19 17:14
Verkligen positivt med Paulinho! Sjögren får ett plus i kanten som lyckats hålla detta "hemligt". Nu växer kostymen inne på kontoret också.

Annons: