/fotboll/osk/forum/5092.aspx/fotboll/osk/forum/5092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2010-03-18 12:37
En bra och förväntad start för Ösk då ni vann programenligt mot åtvidaberg,den på pappret klart svagaste nykomlingen. Ni har ju ert plastgräs så för er del spelar det mindre roll vad det är för väder. Säga vad man vill om plastgräs,och mycket kan sägas,så är det ju en fördel på våren då gräsplanerna i övrigt mest liknar åkermark.

En bra start,men 29/30delar av serien återstår. Väldigt lite kan sägas om allsvenskan så här långt. Jag tror ni blir ett mittenlag i år,om jag ska tippa,och det tror väl en majoritet också. För vår egen del tror jag på medaljchans,men inte guld. Topp4.

Här är jag, ÖSK Karl,som det behövde sägas iofs,jag har skrivt rätt ofta härinne,men du verkar ha missat det.
Örebro jappel
2010-03-18 12:36
Ämne: jappel, åker du till....
nope....matcher på arbetsdagar suger...
15:e augusti ska jag däremot invadera strandvallen..hoppas jag får mycket hjälp från Örebro. Det är en måsteresa. Bör ju bli lite tid över till bad intill strandvallen för dom som reser från Örebro.
Örebro KCMarten
2010-03-18 12:30
//Saywee

Du har så rätt, så rätt.

Det är främst ytterbackar vi behöver nu när Robin är på G.

Precis som noterats tidigare så är Sammy en säkerhetsrisk på vänsterkanten. Det kommer inte hålla mot bättre motstånd. Det vet vi ju av erfarenhet.
AIK Saywee
2010-03-18 12:18
Uhlan, jag vill egentligen inte märka ord, men när jag spontant läste ditt inlägg, tänkte jag först på Kihlen, ånej inte en till ...

... men som vanligt tjötar jag vidare om att vi kanske om ett par omgångar behöver värva till andra lagdelar?

Kim och Robin är väl våra målare?

Senaste önskningarna, efter en enda allsvensk tävlingsmatch match var väl att vi behöver ytterbackar, eller har jag läst galet?

GOK!
Örebro KCMarten
2010-03-18 12:14
Hej!

Här kommer ett inlägg till. Bara för att suga på "respekt" karamellen..
Örebro KCMarten
2010-03-18 12:13
Det kanske räcker med att ha honom på bänken så att Kim känner att det flåsar i nacken.. ;-)
Örebro Bastard on Parade
2010-03-18 12:02
Provspelaren såg rätt intressant ut, men problemet är att jag har svårt att placera honom på en viss position i en 4-3-3 formation. På träningen idag spelade han offensiv innermittfältare när det blev matchspel.

Han verkar vara bra skolad i alla fall. Försökte spela med få tillslag och bra tempo, snabb var han också. En av de bättre provspelarna som varit i Örebro på sistone, men det säger kanske inte så mycket om honom?

Svårt att göra en rättvis bedömning efter en träning.
Örebro Uhlan
2010-03-18 11:58
Den nya kilen verkar vara riktigt grym om man ser på klippen på youtube! värva!!!!
AIK Saywee
2010-03-18 11:54
jappel, åker du till Örebro den 29:e?

Spelarbussen har säkert ett ledigt säte för dig ...
AIK Saywee
2010-03-18 11:45
Ämne: Saywee//

Wow, vil....
Nej, inte alltför stor, det var dessutom "experten" som tippade.

Nästa gång tippar jag själv!!!
Örebro Örebro-SK
2010-03-18 11:37
som kan säga något om den nya killen?
Örebro Örebro-SK
2010-03-18 11:37
någon som var på träningen imorse?
Örebro DaSa
2010-03-18 11:34
jappel// Om vi skulle byta så skulle det nog inte varit aktuellt förrens nästa säsong. Men jag hyser inga större förhoppningar om att vi kommer att byta.

BBB// Jepp, det är Nikes logga. Tycker den är snyggare:)

Sawyee// Tackar!

Ngn som skall ner till träningen och kolla in Danny?
Wivallius
2010-03-18 11:33
Malmö kommer slå till med ett jättetifo på tisdag. Se länken!
Wivallius
2010-03-18 11:32
Saywee//

Wow, vilken vinst. Stor insats?
AIK Saywee
2010-03-18 11:22
Eftersom jag tippade 2-0 till ÖSK på detta forum, och dessutom "bombade" in 340 gånger insatsen i måndags, måste jag kolla, om även jag har respekt.

I tidigare inlägg, har jag ju skrivit att enda målet i omgång två, sker på övertid på Swedbank Stadion, bortalaget målar förstås!

Mot toppen, mot målet :-)

DaSa, krya på dig i den västkustska dimman!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-18 10:46
Ämne: Är det ngn som vet h....
DaSa// Det där, till vänster om SvFF-märket är ju Nike:s logga ju....
Örebro jappel
2010-03-18 10:33
Ämne: Är det ngn som vet h....
Jag tror det hade blivit snyggare med ÖSK loggan i mitten. Tycker även att den ska vara större än de andra. Men jag har på känn att de kläder vi har idag är de vi kommer ha resten av säsongen.
Örebro DaSa
2010-03-18 10:15
Är det ngn som vet hur mycket vi får betalt för att ha Puma som tröjsponsor? Jag tycker deras (=våra) tröjor är så jävla kladdiga med deras logga överallt. Tycker att vi skall byta till en mer stilren tröja där vi försöker få ner antalet sponsorerloggor.

Har gjort ett förslag (länken) på hur jag tycker vår tröja skall se ut. Som ni ser så har jag även med SvFF logga då vi måste ha ngt som visar att vi är från sverige nu när vi skall etableras oss i europa:)

Om ni undrar varför jag lagt tid på att redigera ihop en tröja så beror det tristess då jag är hemma från jobbet p.g.a. en förkylning:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 09:46
Conjuration//

Lugn, lugn, jag har bara lånat ut märket ett tag, till många dessutom ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 09:44
Bastard...//

Mycket bra inlägg om bengaler, helt rätt väg att gå dessutom.
Örebro Örebro-SK
2010-03-18 09:41
Någon som kan rapportera lite om den nya killen efter träningen idag.. om det är någon som kommer gå på den eller är där nu.
Wivallius
2010-03-18 09:28
Tittar man på ligatippningen ser man att ÖSK är överlägset bäst efter första omgången sett till antalet personer med 3 p. Malmö och Häcken hade exempelvis vara tre tippare som lyckades pricka rätt.
Wivallius
2010-03-18 09:22
jappel//

Vi var många som tippade 2-0 till öSK mot ÅFF. Efter nästa match kommer de flesta att ha förlorat sin "respektskylt". Njut i stället av att vi är många som är goda tippare :-)
Wivallius
2010-03-18 09:19
Tänkte försöka behålla respektmärket ett tag. Tippar därför denna gång mer med hjärnan än med hjärtat.

Klart det vore kul med lagligt bengaltifo. Skulle i så fall vara en avgränsad del av västra (kanske 100 kvm) där bengaler får brännas av under ca 5 min vid inmarschen, så att personer med astmaproblem (t ex jag själv) vet var och när de inte kan vara på en viss plats.

Dock ... detta får inte ske utan att vi först får en dispens från SvFF som tydligt säger detta. Därför tycker jag det lät bra att Kubanerna försöker få ÖSK att i sin tur ta upp frågan med SEF eller SvFF.

All annan "hembränning" ger bara ÖSK kostnader och kringstående hälsoproblem och jag kan inte annat än tycka att det är skit.
Örebro jappel
2010-03-18 09:17
På tal om respekt, så verkar det ha gått inflation i den... hur kul är det att ha respekt när alla har det ;-)
Fast det är rätt, vi ska alla respektera och ge respekt åt varandra.
Örebro jappel
2010-03-18 09:14
går helt på Alvbåges linje och tippar uddamålsseger för de svartvita eleganterna på tisdag. Bakåt ska vi se till att hålla tätt. Och frammåt ska det väl gå att forcera in minst ett mål.
Örebro jappel
2010-03-18 09:09
Ämne: jappel, det var läng....
ja, det var länge sedan jag postade något här...men jag läser nästan dagligen :-) Har varit mycket ett tag bara..
Konstgräs finns det gott om i alla fall i östra blekinge....listerlandet(mjällbyland) vet jag inte så mycket om konstgräsplanerna.
Kan dock meddela att vi har vår här nu. Min gräsmatta är nu synlig till hälften. Resten av snön smälter nog bort idag eller imorgon. Underbart. Jag har tankar på att åka till Malmö på tisdag...men det är aningens långt..hinner inte utan att ta ledigt.
Örebro oroT
2010-03-18 09:09
Någon som tänkt bege sig till dagens träning och kan tåta ihop lite om provspelaren? =)
Örebro ÖSK-persan
2010-03-18 09:03
Daniel Chima Uchechi, antar att det är denna kille:
http://www.youtube.com/watch?v=HB95XfqDNjw&feature=related

Ser inte riktigt ut som en tung center som konkurerar med Olsen, snarare ytterligare en ytter.
Annons: