/fotboll/osk/forum/5090.aspx/fotboll/osk/forum/5090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-19 08:25
Ämne: KvT//

Att AIK inf....
ÖSK-Karl// Googlade lite nu på AIK:s ekonomi, men hittar inget om "22 mkr i skulder". Det där med "skulder" är ofta ett lite slarvigt använt begrepp, kanske speciellt inom idrotten. Hur mycket man har i skuld är ju alltid relaterat till hur stora tillgångar man har. Om jag t ex har 100 mkr i tillgångar (wish I had), så är väl 22 mkr i skulder ingen fara? Också lite slarvigt brukar inom idrotten "skulder" vara liktydigt med "negativt eget kapital", något som man inte får ha, för då förlorar man sin elitlicens, det vet ju om några vi..
Som framgår av länken hamnar AIK:s helårsresultat för 2009 mellan -5 mkr och noll. Hur stort det egna kapitalet är framgår inte av det dokumentet. Om 2010 står: "..bedöms uppvisa ett positivt resultat i rörelsen före eventuella vinster
från spelartransfer. Detta baserat på antaganden om publiksiffror i nivå med 2008 och 2009 samt sportsliga resultat i paritet med de senaste 4
åren (topp 5)"
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-19 07:54
Ämne: Ämne: Ämne....
crille.// Huvva?? Havva! Vals!
Örebro Bastard on Parade
2010-03-19 01:22
Bedoyas blogg var populär, nu har kingen börjat twittra.
Örebro den oumbärlige
2010-03-19 00:45
Respekt. Jag är väldigt intresserad av provspelaren Danny. En ovanlig spelartyp som säkert kan konkurrera på kanterna och som offensiv mittfältare om Nordin blir avstängd/skadad/trött eller när man behöver pressa för vinst.

Intressant också se han och Kim i ett 4-4-2.
Örebro Figge
2010-03-19 00:36
Ang, Danny... Jag kollade med min kompis i England som är tränare. Tidigare i Charlton och nu ansvarig för Chelseas utvecklingslag... Han sa följande, mycket kort: I have been told that he is quite a good striker. That said, he was playing in England in the Ryman League, which isn't a great standard... Det låter på honom som att Danny knappast är någon frälsare, men säkert en duglig lirare...
Örebro mustard
2010-03-18 23:43
ÖSKare i exil// enligt schema så är det träning mellan 10:30 och 12:00. Anar att Danny är med också imorgon.. Håll utkik efter kort kille med gula skor :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-18 23:03
ÖSK-Karl//Jag tror dig. Bara konstaterar att de iaf letar spelare trots läget.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 22:38
KvT//

Att AIK inför säsongen 2010 hade 22 miljoner i skulder är fakta. De stora klubbarna från Stockholm verkar handla först och tänka sen. Just AIK tvingas också betala mycket höga räntor eftersom de har svårt att hitta långivare.

Hur de sedan lyckas trassla sig igenom regelveket måste handla om svågerpolitik. AIK-ishockey lär väl snart gå i KK. Hammarby har redan gjort det.

ÖSK åkte dit på något obegripligt vis. Men någon dag måste väl även verkligheten komma ikapp AIK-fotboll. De har ju heller ingen kommun som Helsingborg att luta sig emot.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-18 20:34
22 miljoner i skuld eller inte. Brassar är på ingång till AIK
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 20:26
Marquis de Sade//

Då delar du och jag önskningen om samma tränare till ÖSK. Tror jag tippade Häcken trea eller fyra. ÖSK låter jag fortfarande stå kvar som femma.
Örebro Miroslav kuba
2010-03-18 20:19
Jag håller inte med.Häcken blir farliga i år. Dom har ett så pass bra lag så dom kan vinna matcher utan att motståndarna underskattar dom.Klart topp 5 för Häcken.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 20:04
go_osk//

Just nu tycker jag vi har ett bättre lag än AIK. Dessutom har de inga pengar att förstärka med. Bara en jätteskuld på 22 miljoner.
Örebro Marquis de Sade
2010-03-18 20:02
Angående Häcken så tror jag att de blir nog årets besvikelse. Så många håller dom högt, men de kan inte dra nytta av att vara dark horse - rent av tvärtom. All respekt för Gerhardsson dock, som jag gärna skulle se i ÖSK en dag.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 20:00
KvT//

Glöm inte att det var så länge sedan som AIK åkte ner till SE. Tror de hade 14 uddamålssegrar förra året, därav en mängd i slutet av matcherna.

Jag kan inte se dem som annat än max mittenlag i år. Men som du skriver, vi får se.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-18 19:56
Jag höll AIK som trea i mitt AS tips. På något sätt är det en förening som alltid lyckas trolla fram nya spelare oavsett ekonomi.

Sedan är det sant att det statistiskt varit svårt senare år att försvara ett guld men det är sällan ett guldlag rasar till 8:e plats året efter. AIK kommer inte försvara sitt Guld heller. Men heller inte hamna på nedre halvan (är mitt tips)

Den som lever får se ;)
Örebro go_osk
2010-03-18 19:54
ÖSK-Karl//
Jag håller med dig i din analys av AIK:s chanser i år. Det skulle inte förvåna mig om AIK floppar rejält. Vi vet sen tidigare att det blir cirkus så fort några enstaka resultat inte går vägen. Det började in bra förra helgen och blir det en förlust mot BP så är det igång.

Jag blir inte förvånad om ÖSK har en bättre placering än AIK när tabellen väl ska summeras i höst. Det hinner dock hända mycket innan dess.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 19:39
kribba//

Även AIK:s säsong lär väl inte hänga ihop med hur du tippar?

Topp fyra för er ser jag som en utopi med tanke på att ni tappat spelare som var helt avgörande för er förra året, till det kommer er minst sagt usla ekonomi.

Jag har tippat er åtta och klarar ni det får du nog vara nöjd.
Örebro unken
2010-03-18 19:14
Är Danny något att ha? Någon som vart nere och tittat på dagens träning?
AIK kribba
2010-03-18 18:15
saywee, jag förstår att ni verkligen vill det, ;) men tja. Det behövs nog visas mer. Titta på kalmar,det tog dom flera år av lurande i vassen under topp 3 innan dom var mogna att bli och utmana som en guldkandidat,och det var år som dom kontinuerligt blev bättre som lag.

Jag tror att ni också behöver ta den vägen,liksom häcken. Ska jag tippa något överaskningslag i guldstriden så blir det nog ändå Häcken. Men jag tror inte dom går hela vägen heller. Kanske 4a,5a för dom? Sen ska man också tänka på att lag som Göteborg och Elfsborg nog kommer vara med där uppe i den högsta toppen säsongen ut. Kanske även vi.

Men er säsong hänger väl inte ihop med hur folk tippar? Det är väl upp till era spelare,ledare och tränare att bevisa att en stor majoritet av tippare,experter och bedömare hade fel, att ni visst är ett lag,moget för toppstrid.
Örebro crille.
2010-03-18 18:08
Om det är så att det inte än någon av låtarna som är bra, varför spelas dom då? Skrota dom, behöver inte ha någon dålig låt som spelarna ska gå in till...
Örebro Rojas
2010-03-18 17:59
Varken Havva lr Millencolins låt är bra, men om man får välja blir det ändå Havva. Men måste ju gå att fixa bättre låtar än så,även om jag tkr Blåvitts låt är sjukt mycket sämre än Havvas......
Örebro crille.
2010-03-18 17:54
Ämne: Ämne: Skrota ....
BBB / Ja det lät ju så, som en tango.. Huvva låten..
Örebro osarn
2010-03-18 17:41
Hur många är anmälda till malmö?
Örebro Hjortsberg
2010-03-18 17:38
Ämne: Hjortsberg// 4-4-2?!....

Minns tyvärr inte, men det slutade 1-1 efter mål av Kim (tap in från 1 meter) och Staaf (inskarvat inlägg vid första stolpen). Rätt typiska mål för respektive spelare.
Örebro ÖSKare i exil
2010-03-18 17:19
Är det någon som vet om ÖSK tränar på BA imorgon och ifall Danny är med? För i så fall blir det lunch på 4e våningen.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-18 16:30
Kribba//

Jag vet att du ofta varit här och är välkommen.

Det är er ekonomi jag vill diskutera och som du aldrig svarar på, du påstår att den är bättre nu.

Så jag frågar dig återigen: Stämmer inte uppgifterna från SVT att er skuld ökade med 7 miljoner 2009 och nu är uppe i 22 miljoner?

Sedan har jag också påstått att ni klarar er för att AIK och SvFF går hand i hand, vilket du tvärnekar till.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-18 16:28
Ämne: Skrota tango låten !....
crille.// Tango??
Örebro DaSa
2010-03-18 16:23
Hjortsberg// 4-4-2?! Vilket spelade på topp? Staaf och Olsen? Eller blir det kanske en 4-4-1-1? Luktar som det kan bli ett innermittfält med Nobbe och Kihlen i så fall...
Örebro crille.
2010-03-18 16:23
Skrota tango låten !!!
Örebro DaSa
2010-03-18 16:20
Sawyee// Har du inget bomben-tips att bjussa på? :)
Annons: