/fotboll/osk/forum/5080.aspx/fotboll/osk/forum/5080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-03-23 10:41
ÖSK vann ju en avslutande match på Behrn arena för några år sedan med Skoog i motståndarlaget. Var det 2004, samma år som vi blev tvångsnedflyttande, eller var det 2003?
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-23 10:31
ÖSK-Karl //Håller med. Denna match brukar vara den jag är mest pessimistisk inför varje säsong. Så länge jag kan komma ihåg har MFF alltid varit svåra för ÖSK även om man säkert tagit några segrar genom åren. Men de kan banne mig inte vara många ;0)

Frågan är: Är matchen värd att komma småbakis till jobbet imorgon för? :))
Örebro Sekt. E
2010-03-23 10:25
Det gäller nog att stoppa den där Larsson ganska rejält i början. Det tror jag Iron fixar.
Örebro abdel seidou
2010-03-23 10:25
Enkel seger idag. Hur sjutton ska Daniel Larsson kunna göra några mål när Almebäck inte är avstängd (som han ju var här på vallen förra året)? Den killen kan ju bara springa. Wirtanen och Almebäck fixar biffen nu när Ofere inte kan starta! Skulle kunna tänka mig 4-0 i vår favör men det gäller ju att vara ödmjuk så vi kan väl säga 2-0 seger?;) Wikström och Olsen stångar in varsitt mål på fasta! =)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-23 10:12
Skåne ÖSKare//

Skönt med din optimism, själv är detta den värsta matchen för mig jämt, likadant när MFF kommer till "Vallen". Enda gångerna jag är inställd på förlust och inte alls lika nervös som annars. Men ändå kan jag naturligtvis inte tippa förlust.

Hoppas bara ÖSK står upp bättre än förra året i Malmö.
Örebro affeman
2010-03-23 10:04
Ämne: Årets första "h....
Samma här. Tyvärr kommer jag sitta på läktaren i år. Iklädd de svartvitta färgerna såklart.
Örebro VapoRoy
2010-03-23 10:03
4,40 gånger pengarna på svenska spel, rätt prisvärt om jag får säga det själv. Slängde in en liten slant på ÖSK precis. :-D
Örebro Skåne ÖSKare
2010-03-23 09:48
Årets första "hemma" match för mig. Ska bli gott och se de svartvita vinna så vi tar ledningen i serien. Jag antar att det blir som vanligt, ca 15 tappra svartvita som letar sig ner till de södra regionerna. Kan nog bli en kul match och det känns som vi har en bättre chans än på många år att vinna.

Forza Svartvitt
Örebro pemo
2010-03-23 09:47
Hur ser laget ut i kväll? Blir det samma uppställning som sist eller går PA in på backen?
Nåja, skall bli kul att se matchen i kväll. Störst press ligger väl på MFF, men de har väl redan vunnit antar jag. Bra målvakt har de i alla fall. Men jag tror att de helsvarta ( i kväll ) återigen överraska fotbolls-skåne.
Någon som vet om Näfver fortfarande spelar fotboll eller har han lagt av? Det var väl inte så lyckat i Turkiet. Har läst lite i Offside om denna sällskapsresa. Var det någon som fick något kontrakt i någon annan liga?
Skall väl lämna målskyttar också i samband med mitt tips.
Olsen 2, Astvald 1 Nordback 1
Örebro KCMarten
2010-03-23 09:05
O´learys är ett Svenskt koncept.

Det startades av ett Svenskt par som bodde i Boston och som sedan flyttade hem till sin hemstad Göteborg.

Väl hemma drog de igång en typisk Amerikansk sportbar med sin favoritrestaurang i Boston som förebild.

Därav alla Bostonlag i restaurangerna.

Storyn finns i på menyerna:s baksida, åtminstone på O´learys restaurangerna här i Stockholmsområdet.

TGI Fridays, som finns i Stockholm och kör ungefär samma koncept, finns däremot överallt i världen.
Wivallius
2010-03-23 08:52
ÖSK-Karl//

OK. Jag trodde faktiskt O'Learys var ett svenskt koncept. Kan inte minnas jag sett det utomlands.
Örebro KCMarten
2010-03-23 08:42
//EZ

Det var Barsom.

Saywee avslöjande det när hans kontrakt med Syrianska var officiellt.
Örebro worldfarm
2010-03-23 00:58
Engelbrekt är ett gött ställe. En liten kvarterskrog med 2 skärmar.(En större och en mindre.) Ägaren Ilyaz är dessutom väldigt trevlig. Ett bra alternativ för den som inte vill pröjsa 65 spänn för bärsen.
EZ
2010-03-23 00:45
En fråga, som jag kom på nu bara! Den tänkta bomben till den här säsongen som Saywee (var det va?) skulle avslöja när denna skrev på för en klubb, är det avslöjat än? Tänkte om det var Barsom, som jag mer eller mindre var 100% säker på att det var.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 23:55
Wivallius//

Kollade och såg att Qviding nu är nere i Div.I. Men inte ens där borde de få spela på den där fruktansvärt dåliga "arenan".
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 23:49
Wivallius//

O´Learys är väl som McDonalds, en stor världskedja som någon hyr på varje ort? Skall nog se ungefär likadant ut världen runt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 23:46
Wivallius//

Fy, påminn mig inte om detta hemska Qviding, var på Torpavallen (tror jag den heter) när ÖSK förlorade med 3-0 i SE. Lutande liten plan och Zoran i kostym som fick hålla fast sig på den lika lutande bänken.

Ett av mina absolut värsta ÖSK-minnen.
Wivallius
2010-03-22 23:42
Varför måste man ha en pub med massa grejor från lag i Boston på väggarna i olika hörn, som på O'Learys? Vore väl fräckt att ha motsvarande för Örebros alla elitlag i olika sporter. Nordahls och Nalle Johanssons tröjor, Bergmarks bandyklubba, Wolfbrandts spikskor etc etc.

Man skulle kunna kalla puben för Deiles eller Svartvitt i stället för O'Learys ;-)
Wivallius
2010-03-22 23:39
ÖSK-KArl//

Appropå Degerfors. TV4 har väl första tjing på Superettan-matcher eller hur. Undrar om det skulle dra mycket folk att visa J-Södra mot Qviding?
Wivallius
2010-03-22 23:36
Kan de inte bygga en ny pub i den nya delen av Idrottshuset som skall byggas snart. Billigast vore om man projekterat från början.

Eller vid ombyggnaden av ishallen. Skulle kunna användas av både fotbolls-, hockey- och bandyfans.
Wivallius
2010-03-22 23:34
ÖSK.-Karl//

Ja, om hockeymatcherna sänds. Sen är det ju EM- och VM-kval också ... och hela VM även om inte Sverige kvalar in.

Dessutom kunde ÖSK ha sina möten där i stället för på Örebro Slott eller 4:e våningen ;-)

Egentligen vore Österkliniken i hörnet Nygatan/Kasten Ottergatan perfekt med ölträdgård och allt som en pub på engelska landsbygden.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 23:32
Wivallius//

Bara vi hoppar över Chelsea och Degerfors är det okey för mig ;)
AIK Saywee
2010-03-22 23:31
Wivallius, nej nej nej, byt inte ut The Blues!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 23:30
Wivallius//

Det är nog ingen dum affärsidé, går ju att visa Örebros bortamatcher i Ishockey också!

Problemet är väl investeringen i fastigheten och all ombyggnad, kostar skjortan!
AIK Saywee
2010-03-22 23:29
Ämne: Saywee//

Någon sa....
Ajaj, ÖSK-Karl, är det så illa ...

... jag trodde inte att teve hade så stor makt.

Vem styr fotbollen egentligen?
Wivallius
2010-03-22 23:29
ÖSK-Karl//

Varför inte. Kan vara en bra idé för dem.

Saywee//

OK då! Om du ogillar dem så mycket kan vi byta ut dem mot Wigan. ;-)
AIK Saywee
2010-03-22 23:24
EVERTON?!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 23:23
Wivallius//

Kanske därför som Deiles bygger nytt och större?!

Wivallius
2010-03-22 23:19
ÖSK-Karl//

Man skulle kunna köpa ett hus på Restalundsvägen och bygga om till pub. I Borås går det att göra sånt. Sen har man det som samlingslokal inför match samt visar ÖSK:s alla bortamatcher samt Liverpool, Everton och Arsenal! ;-)

Jag vet att whiskyn stigit mig åt huvudet men man måste ju i alla fall få drömma.
FORZA ÖREBRO!
2010-03-22 23:15
tur att man inte är hbk-fan idag ;)
Annons: