/fotboll/osk/forum/5077.aspx/fotboll/osk/forum/5077.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-03-22 11:46
mustard//

Någon indikation när det gäller Bassombeng? Är han frisk? Deltar han som om han vore aktuell för spel?

Paulinho hade väl inte kommit än, antar jag?
Wivallius
2010-03-22 11:45
Härligt om Anttonen kan spela. Hoppas han inte är för ringrostig bara.
Wivallius
2010-03-22 11:44
mustard//

Tack för rapporten. Bra att du fick lapa lite sol också.
Örebro mustard
2010-03-22 11:40
jo, jag menar väl det :)men nu är det ändrat!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 11:36
mustard//

Du menar väl Anttonen på högerbacken?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-03-22 11:34
mustard// Anttonen på vänsterbacken?? Nääe??
Örebro mustard
2010-03-22 11:30
Inte många rätt på dagens anfallsövningar från lagets offensiv. Men solen sken så det var nice! Olsen tycker jag ändå såg hetast ut medan Porokara skickade boll efter annan upp mot läktarväggen.

Gällande Danny har jag fortfarande inte sett i princip någon aktion som talar för att han ska stanna i laget... märkligt. Men han har näst intill självlysande skor, och det är ju kul!

Ser ut att bli Anttonen imorgon på högerbacken, känns bra. Han är trots allt en av våra bästa!

Varför inte upprepa resultatet från förra veckan? 2-0 säger jag! Låtom oss bli ett svartvitt orosmoln på den ljusblå himlen!
Örebro öskung
2010-03-22 11:05
VÅGA! Det är ordet som jag tycker bör sitta i skallen på spelarna (och tränarna) imorgon kväll mot MFF. Våga spela det offensiva spel som vi mäktar med. Visst ska vi inte vara naiva och tokpressa och gå bort oss mot ett bollskickligt MFF, men jag hoppas inte att få se en liknande match som förra året mot dem. Just i vårt offensiva spel tror jag nyckelspelaren imorgon blir Bedoya som vågar ta de offensiva löpningarna i högt tempo. Gerzic kan bli lite för omständig ibland och tar för god tid på sig, och det går inte på bortaplan mot MFF. Men i sina bästa stunder är även Gerzic fenomenal och kan hålla ett högt tempo med boll.

Om vi kan överraska MFF med en lite mer aggressivare och högre press än förra året så kan vi ha en bra chans till 3 pinnar.

Ta nästa steg nu grabbar! Spela konstruktivt även på bortaplan!

Sedan kan jag inte säga att jag blir helt missnöjd om vi spelar 0-0 utan alltför många målchanser heller, utan en pinne borta mot MFF är ju inte fy skam, men nog fan är vi så bra att vi just nu skulle ge dem en match om segern!
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-22 10:55
Wivallius//

Det var bra att Mjällby vann så stort, nu är det ingen risk för underskattning till nästa vecka, vilket jag var rädd för.
Wivallius
2010-03-22 10:51
Gefle har åtta spelare skadade men ändå platsar inte Frempong i startelvan, trots att han verkar vara hel och frisk. Han kanske inte är alltför het hos Hammar och Olsson i alla fall?
Wivallius
2010-03-22 10:44
Saywee//

Även Laphroaig innehåller 60% vatten.

ÖSK, gå om Mjällby i tabellen. Det behöver vi inför nästa veckas match!
Örebro Skåne ÖSKare
2010-03-22 10:28
Är det några supportrar som tänkte åka ner och heja fram de svartvita, eller blir jag själv?
Örebro ÖSK öster
2010-03-22 09:50
Dom tränar just nu, fram till klockan 1100. Senare i eftermiddag sätter de sig på bussen så det blir nog en lugn träning..
Wivallius
2010-03-22 09:43
Någon som vet när ÖSK tränar idag? Vore kul att se dem i det fina vädret.
AIK Saywee
2010-03-22 09:40
Idag är det Världsvattendagen, drick mer vatten ...

... det gör iallafalla de svartvita giganterna när det är match.
Örebro Aspen
2010-03-22 08:54
Henrik(ÖSK)//Har aldrig skrivit att Sixten tydligen var skraj för Rilles kunskaper.
Wivallius
2010-03-22 08:38
Äntligen upptinad efter bandyfinalen igår. Tre spelare fostrade i ÖSK är nu svenska mästare och två av dem gjorde mål.

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2010-03-22 07:46
Vilda Västern?

Läste vid frukost, i gårdagens sportbilaga till pappers-GT, fann följande rubrik
”Supporterpolisen har stenkoll på fansen”

Tabellen för antalet avstängda, såg ut som följer …

IFK Göteborg 12
GAIS 10
Örgryte 6
AIK 2
Djurgården 1
Hammarby 1
Okänd klubbidentitet 1
Örebro mustard
2010-03-22 00:04
Hur är planen på Swedbank Stadion?
- Vi tränade där under söndagen och den är bra. Det går att rulla boll där så det finns inget att klaga på. Den är ungefär som de andra allsvenska planerna är under sommaren.

om planen i Malmö, citat av J. Durmaz
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-21 23:49
Hertig_Karl//

Det är en omöjlighet att uppge källor, då är både de och man själv rökt sedan. Just av den anledningen vet du säkert att media aldrig uppger källor när de inte anser det möjligt.

Med jämna mellanrum får jag frågor, därför blir väl det sett som tjat här när jag svarar. Kommer i de flesta fall att svara i pm fram till sommar-silly startar vad gäller Sjögren.

Sixtens uttagningar och matchning är jag inte alls lika orolig för längre, detta då jag vet att Mosander visat sig vara mycket duktig och framförallt, Sixten lyssnar på honom. Det har jag hört från säker källa ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-21 23:41
Alvbåge är skön, saxat från hans blogg:

"Inför dagens Allsvenska match i mellan AIK och BP så ska AIK spela med en "ny" taktik.
Dom ska spela så kallad tråkig fotboll, är det en nyhet för AIK ?"
Örebro Hertig_Karl
2010-03-21 23:18
Ja det skulle vara bra om ``sanningen´´, om det finns någon sådan, kom fram. Men fram tills dess tror jag för din egen skull att du inte ska komma med påståenden som saknar bevis eller källa. Utan källa och bevis uppfattas dina inlägg som påhitt och smutskastning och sympatierna för Sixten/Sjögren växer således. Inte mig emot för jag gillar Sixten. Sjögren har jag ärligt talat ingen uppfattning om.

Nu gör jag detsamma som dig och ägnar mig åt pågående säsong. Kul att Mosander verkar bra!

Förresten, är det klart att Paulinho blir spelklar till Mjällbymatchen eller blir det först till matchen mot AIK?

FORZA ÖSK!!
Helsingborg saintetienne
2010-03-21 22:31
Hej
Om ni inte har vägen förbi Malmö så kan ni se matchen via forumet i mitt länk tips.
Det finns bara en sak jag vill säga och det är att det måste bli minst 100 nya medlemar innan match-start så signa upp annars blir det kanske ingen match säg till Era vänner och sprid länken.
Då kan det bli ännu fler matcher senare.
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-21 22:02
Hertig_Karl//

Jag tänker inte älta detta längre, sanningen kommer säkert fram en dag. Synd ibland att inte NA bryr sig om att gräva.

Nu tänker jag ägna mig åt pågående säsong och är glad åt att Mosander visat sig vara en fullträff.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-21 21:55
ÖSK-Karl: Föga förvånande tror jag inte smack på de personer som här påstår sig ha kontakter inom ÖSK och veta exakt hur det gick till. Vanligt sunt ifrågasättande. Vad du tycker om det bryr jag mig inte det minsta om.
Örebro Henry Fiat
2010-03-21 21:54
Är det någon som har en rapport på provspelaren från Nigeria?
Örebro ÖSK-Karl
2010-03-21 21:37
Henrik(ÖSK)//

De som har de minsta kontakter inom ÖSK vet exakt hur det gick till. Att älta det hjälper inte. Jag svarade bara hövligt på en fråga.

Tror du jag skulle skriva ut namn här?

Hur många väljer frivilligt arbetslöshet när de jobbar med något man älskar tror du? Det finns ett antal här inne på forumet som väl känner personerna. Du kan välja att tro på det eller inte. Vilket du väljer bryr jag mig inte det minsta om.
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-03-21 21:05
Aspen: kommentarerna i media tydde på att de helt enkelt inte kunde samarbeta på ett bra sätt. Det gick inte att utröna något agg från Rilles sida.
Hur kommer det sig att du ser detta som bevis för att Rille blivit fruktansvärt dåligt behandlad av ÖSK? Hur är det faktum att Z tydligen gått från anställning till arbetslöshet ett bevis för att han blivit fruktansvärt dåligt behandlad? Hur är det ett bevis för att Sixten tydligen var skraj för Rilles kunskaper? Det värsta jag vet är när folk gör sanningar av rena spekulationer.
Örebro Kurt von Traatt
2010-03-21 21:02
I kvalet till Allsvenska i innebandyn färdigspelades just första play off matchen Hammarby-ÖSK i Eriksdalshallen. ÖSK hade fruktat en svår match mot ett Hammarby som imponerat. ÖSK vann med 5-1 trots 27-15i skottstatistiken till Bajens favör. Starkt spel av Simon Lindroos som låg bakom tre av målen.

Örebro oroT
2010-03-21 20:42
Blir det något folk ner till Malmö på tisdag nudå?

Jag åker ner i bil från Växjö med ett par Malmöiter, finns 1-2platser kvar i bilen om någon befinner sig i Växjö trakten och vill åka med. Släng över ett PM om så är fallet!
Annons: