/fotboll/osk/forum/5036.aspx/fotboll/osk/forum/5036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-04-05 17:50
Den enda sport som AIK är bra i just nu är väl dambandy, eller hur?
Wivallius
2010-04-05 17:50
KIF Örebro leder damallsvenskan. Kul! ... och givetvis sopade de till AIK!
Örebro Conjuration ★
2010-04-05 17:48
Fett skönt! Tippa förlust och ha fel tröja på sig = vinst

Omvänd psykologi när den är som bäst ;)

Vi brukar ju alltid förlora mot AIK, detta trodde jag verkligen inte men kul som fan :)
Örebro deportivista
2010-04-05 17:43
Idag visade verkligen "de gamla" vägen - bäst på plan var Nordin, men jag tycker att hela backlinjen var utmärkt. Lite slarv av ÖSK att inte utnyttja en del bra brytningar på mitten för att komma till avslut och en "tvåa" - nu blev det onödigt tillbakapressat i slutet.

Paulinho är ett klassförvärv, gillade också att han tog ansvar och vågade vara en ledare i laget under sitt inhopp. Det här kan bli bra, hoppas bara inte att Almebäck är svårt skadad.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-05 17:43
ÖSKs damer är klara för elitserien i innebandy efter seger idag hemma mot Karlstad med 3-1!

Dessutom leder Kif över AIK med 4-1 på Behrn Arena. Bara några minuter återstår där.

Rätt bra dag att vara Örebroare:)

Örebro Godfoten
2010-04-05 17:38
Skönt. Men tänk om AIK åker ur och Bajen inte går upp. Då hade vi fått fullt av Mjällbys, BP:s och Åtvids (några säger säkert Örebros) i allsvenskan. Fan vad tråkigt det vore.
Örebro rirobban
2010-04-05 17:37
Paulinho vilket lugn han sprider och så är han taktiskt väldigt slipad. Idag gjorde han mest säkra saker, men det kan vara just det ÖSK behövde för att säkra hem segern mot AIK. Hoppas Paulinho kan konkurrera med Porokara framöver...
Örebro pemo
2010-04-05 17:37
TACK KIM!!!!!
Tack ÖSK!!!!
Fick ingenting gjort under eftermiddagen. Vankade mellan datorn och sportradion. Fy f-n vad nervöst.
Ser redan fram mot matchen på måndag.
Då djäklar skall väl mina 4 - 0 gå in.
Örebro rirobban
2010-04-05 17:33
Idag såg jag verkligen det andra snackat om. Vilken säkerhetsrisk Wowoah är. Förutom att han alltid har ryggen vänd mot motståndaren inne i straffområdet så joggar han bara efter sin motspelare när han kommer fri på kanten. Vi måste verkligen ha ny vänsterback, tur bara att AIK inte var tillräckligt spelskickliga för att utnyttja Wovvens svaga spel.

Porokara var inte heller bra i offensiven. Dags för honom och få lite konkurrens?

Olsen måste gjort en av sina bästa matcher i ÖSK-tröjan. Utom målet så var han ju överallt på planen och vann tillbaka bollen. Aldrig sett honom så aktiv och ha sådan vilja att erövra bollen en bit ned i banan. Kilen verkar också tagit petningen i början av säsongen på helt rätt sätt. Härliga brytningar och understöd från hans sida. Faktiskt så räddade han Wovven ett flertal gånger idag. Hade inte Kilen kommit på understöd så hade Wovvens misstag blivit till ännu fler och bättre chanser för AIK.

Wikström var återigen lika säker klippa som han brukar vara och Nordback gjorde det bra som mittback. Nordin var suverän och skönaste var väl tunneln på "Nisse":)

Hoppas ÖSK fortsätter i samma stil om en vecka hemma mot GAIS...
Örebro KCMarten
2010-04-05 17:28
Bra match av hela ÖSK.

Alla visade verkligen vilja att vinna idag.

Samtidigt är ju AIK bara en skugga av förra årets
guldlag..

Skön seger i alla fall!
Malmö FF Fermat
2010-04-05 17:27
bra jobbat pågar!
2010-04-05 17:25
ÖSK-Karl// Nu står vi båda på fyra poäng i tipstävlingen. Jag har fått tre poäng för mycket eftersom dagens resultat inte är uppdaterat.
Hammarby hasse_r
2010-04-05 17:20
grattis till segern... bra gjort och som tgtn sa ta hand om polle
Örebro huggorm
2010-04-05 17:19
Tack för tre pinnar!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-05 17:18
Dubbelpost
Hammarby isr_bajen fans
2010-04-05 17:18
grattis till segern mot gnaget =)
Örebro Radion
2010-04-05 17:17
Jävligt najs med 3 pinnar!
Satte även resultatet när jag för första gången fick tippa en match :D lite pengar är fint... men inte lika fint som 3 färska!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-05 17:15
Där satt exakt rätt tips, akta dig Rudof Blod...;
nu kommer jag!

Tyvärr ingen riktig värdemätare för mig på ÖSK i år, har tippat AIK på klart nedre halvan i år.
Hammarby TGTN
2010-04-05 17:13
Tack för att ni slog gnägget och ta hand om pålle!
Örebro Kom hem Kuba
2010-04-05 17:13
Senaste gången vi slog AIK borta åkte dom ur samma år, vore underbart om det händer i år igen!
Örebro Grixx
2010-04-05 17:10
Det var första gången vi slog AIK på bortaplan sedan 2004. Mycket trevligt att bryta den trenden:)
Örebro Grixx
Kilen!!!
Örebro Ropesin
2010-04-05 17:08
Bäst idag var Kihlberg, han stod för brytning på brytning. Helt underbart att se han komma glidandes varje gång AIK:s mittfältare fick bollen. Snacka om att han kan läsa spelet. Svårt val till nästa match, Nordback eller Kihlberg från start? Näst bäst var Nordin Gerzic som slet oerhört på mittfältet han med. Bedoya något mer osynlig än tidigare matcher. Kul och viktigt för Astvald med en assist. Tråkigt att Porokara inte lyckades med en enda grej. Skulle vilja se Paulinho - Olsen - Astvald mot GAIS, men det kommer aldrig att hända. Sixten har aldrig petat eller bytt ut Porokara, jag tror det vore bra att göra det. Han måste kämpa ordentligt för att komma i form nu.
Örebro widemarsh
2010-04-05 17:06
Wivallius// Med tanke på hur usla AIK varit hittills i år har jag trott på seger, eller minst kryss.

Vill plussa Wikström, Anttonen och Gerzic idag. Gerzic verkar alltid vara bra mot AIK, onödig utvisning dock. Och så Kihlberg förstås, grym idag!

Vilken skillnad det är med Anttonen på högerbacken förresten, hoppas han får vara hel resten av säsongen nu så vi kan få tillbaka stabiliteten i försvaret.

Porokara gör inte mycket rätt framåt, borde gjort minst ett mål i första men får ju knappt träff på bollen. Avgå Eija, den sk "tillslagstränaren"!
Roni jobbade dock rätt bra defensivt idag.

Hela laget gör det rätt bra annars, Bedoya var väl en av de svagare idag.
Örebro Kom hem Kuba
2010-04-05 17:06
Underbar seger idag! Inget skönspel, men vem fan bryr sig?
5p Kihlen
4p Olsen
3p Nordback
2p Gerzic
1p Wikström
Örebro Ropesin
2010-04-05 17:04
Wivallius// Kan inte påstå att Wowoah var bra. Han är en säkerhetsrisk bakåt och alldeles för dålig i markeringsspelet. Dom chanserna AIK har på inspelen från deras vänsterkant är när Wowoah missar sin markering. Bara tur att AIK:s avslut gick utanför idag. Ni vet vilka jag menar va? Tror både Mutumba och Djordjic hade något volleyskott på inlägg. Man ser verkligen efteråt hur Wowoah inte hade koll på dom. "Jaha var han där".

Men idag ska vi bara glädjas åt tre härliga poäng! Viktigt!
Örebro Sekt. E
Kilen!
Hammarby Zoran kan inte åka hem
Tack för segern och en mycket trevlig eftermiddag i soffan, man satt bara och mös.
Halmstads BK cigar
2010-04-05 17:02
TACK ÖSK råttorna åker ur i år
Annons: