/fotboll/osk/forum/5022.aspx/fotboll/osk/forum/5022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg GubbUltras ÄnglarnaSthlm
2010-04-05 21:48
Grattis ni räddade dagen ;)
Örebro crille.
2010-04-05 21:48
Farsen fortsätter (igen)// Jo jag såg vad han gjorde då, Men inte är han någon gud..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-05 21:43
crille/ Ja Barsom är gud. Såg du inte vad han gjorde i ÖSK-tröjan sist? För mig skulle han vara given i truppen.
Örebro Grohl
2010-04-05 21:39
Skulle vilja tillägga att Kim var riktigt bra idag också, han kämpade och slet som aldrig förr. Vann till och med bollar i försvarsspelet! Hoppas det fortsätter så
Örebro crille.
2010-04-05 21:31
Fundering. Barsom är han någon slags gud eller? Så fort nått inte går som det ska på plan så skriks det efter Barsom. Om han vore hälften så brqa som det skrivs här inne så skulle han vara en landslagsman, men det är han inte, han spelar i SE...Förlåt , men jag blir bara less...
Örebro Grohl
2010-04-05 21:25
TIC-TAC//

Ja jag undrar när det ska märkas att vi är den enda klubben i Allsvenskan med en sk "tillslagsexpert" bland ledarna? Våran effektivitet vid hörnor är precis som den var förra året, under all kritik.

Idag var en riktig skitmatch men fan vad skönt med 3 pinnar =) Kilen verkar ha tagit sin petning på helt rätt sätt och går in å dominerar när han får chansen, riktigt kul att se!

Roni var kass, men man får komma ihåg att förutsättningarna var inte optimala för honom idag. Wowoah fortsätter att underprestera, i vilken del av spelet är det tänkt att han ska göra någon form av nytta egentligen? Allt jag ser är feltajmade brytningar och bortslagna långbollar & hörnor.. Tycker att det börjar bli dags att ge Per J en rejäl chans
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-05 21:18
TIC-TAC/ Äntligen nån som håller med om hörnorna. Tänk om vi haft Barsom! :(

Chipset/ 4-4-2 låter inte fel. Jag skulle vilja se hur Olsen-Paulinho funkar ihop.

Varför lånar man inte ut Berra och Basse till nån annan klubb? De kommer ju inte få spela om det så skulle vara 15 skadade i truppen. Så trist! Berra skulle kunna bli en succé.
Örebro TIC-TAC
2010-04-05 21:12
Vi fick en seger och som jag skrev var det läge med tanke på AIK´s form och offensiva svaghet.
Maken till blekt AIK har jag aldrig sett. Det räckte med Kilen som var bländande idag för att stoppa anfallen. Vårt mål var skönt billigt.
Tills sist ÖSK byt hörnläggare för nu har vi snart slagit 30 hörnor och idag hade till och med pojklagsspelare blivit bortbytta om man slagit lika illa. Hoppas vi kan lyfta oss nu till nästa match.
Bäst idag Kilen,Antonen,Nordin,
Örebro Aspen
2010-04-05 20:54
Undrar hur Nordback skulle fungera som vänsterback?
Örebro den oumbärlige
2010-04-05 20:41
Jag vill absolut inte se Wowoah längre upp i planen. Det finns en anledning till varför han var tvungen att sadla om till back. Hellre Staaf eller Simon.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-05 20:39
Fast som nämnt tidigare skulle Roni skulle må bra av en eller två matcher på bänken. Det är en spelare som stått still i utvecklingen sedan han kom. Stått still i utvecklingen har inte motståndarnas ytterbackar som läser han som en öppen bok. De vet precis vad han försöker göra, varje gång.

Just nu är han också förmodligen iskall på marknaden. Skall ÖSK förlänga så tror jag man inte får så mycket bättre läge än så här.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-05 20:33
Widemarsh// får hoppas inget allvarligt är trasigt på Pålle. Men det är trots allt en hel vecka kvar innan nästa match så det finns tid för återhämtning.
Örebro Aspen
2010-04-05 20:29
Chipset//Glöm att Base konkurerar om en plats. Det är bara åskådarna på träningarna som tycker så.
Basse var inte ens med på bänken i dag.
Min startelva mot GAIS:
--PaAn--MaWi--IronM/FrNo--SaWo
---------MaKi-----------
----AlBe------ErNi------
MaAs-----KiOl-------Pålle

Nordback har ingen plats på mittfältets startelva tycker jag
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-05 20:28
DaSa //Kilen har varit given på mitten sedan MFF.

Nordback klarade sig bra som mittback, får jag erkänna, i denna match, men det kanske var planen + AIK sätt att spela som passade honom. För tidigare har han inte alls varit bra där. Särskilt inte när det blir riktig snurr i och runt boxen

Chipset //Som mina tankar. Vi har nu ett lag optimerat för 4-4-2 sett till besättningen.

Annars en oerhört fin dag för ÖSK. Seger borta mot AIK i fotbollen, stark gjort!

ÖSK: innebandydamer gick upp till elitserien och killarnas dito till AS efter ha slagit Malmö.

Man kommer somna bra ikväll ;)
Örebro Chipset
2010-04-05 20:24
Länge sedan jag drog en trippel så jag kör på. Erik Nilsson visade direkt idag att han inte är en junis utan av rätt virke. Fint inhopp med bra inställning. Jag belönar honom en plats i elvan mot Gais.

--PaAn--MaWi--FrNo--SaWo
---------MaKi-----------
----AlBe------ErNi------
MaAs-----KiOl-------RoPo

Detta under förutsättning att Almebäcks bristning/sträckning inte läkt ut.
Örebro Chipset
2010-04-05 20:18
Vi dras egentligen med ett stort anfallsproblem. Bristen på kantanfallare. Kanske inte hade varit så dumt med Danny ändå?

Just nu har vi fyra spelare som slåss om en plats centralt: Olsen, Paulinho, Jidsjö och Staaf. Men bara tre som slåss om två ytterplatser: Roninho, Astvald och Bassombeng. Om man är riktigt snäll kan man påstå att Leonidsson är med i det racet också men det är långsökt. Staaf kan visserligen också spela på kanten men det är långtifrån optimalt för hans del. Ett alternativ för att fylla på ytterreserven är att tänka Wowoah i en sådan roll. Det är ju egentligen hans främsta position. Men då måste en vänsterback införskaffas istället. För mig är inte Per J ett alternativ som vänsterback. jag tycker ärligt talat att han sög på den positionen i Djurgården.

Sakta men säkert har vår anfallsbesättning förvandlats till ett manskap för 4-4-2. Förr hade vi minst fyra renodlade yttersspelare i Näfver, Frempong, Roninho och Bassombeng. I sommar kan Astvald vara den sista kvar.
Örebro Chipset
2010-04-05 20:08
Grixx// Ja, Paulinho är verkligen en straffområdesspelare. Men till skillnad från många andra av den typen så är han också en 17 meters spelare. Många av hans mål har tillkommit på skott strax utanför straffområdet. Någon kant ska han inte vara på. Men i en sån här match, när en ledning ska försvaras, kan det funka ändå.

Kilen var i gott slag idag. Kanske inte så konstigt att han var bland de bättre på plan med tanke på förhållandena. En dålig plan + matchkaraktär av kämpatyp brukar vara = Kilenland.
Örebro widemarsh
2010-04-05 20:04
Ajdå, blir det ingen hemmadebut för Pålle på måndag?
Hoppas det inte är så allvarligt.
Örebro DaSa
2010-04-05 20:03
Nu när Nordin är avstängd så skulle Barsom suttit fint...
Örebro DaSa
2010-04-05 20:02
Har försvarat Wovven tidigare, men han släppte till de klart farligaste chanserna för AIK. Varför "möter" han inte bollen innan AIKarna tar dem?

Sen så tyckte jag även Alven såg lite skakig ut. Hoppas han inte hittar tillbaka till gammal landslagsform igen.

Sen till sist vill jag plussa för Nobbe, tyckte han var bra som mittback. Mitt förstaval för tillfället om Almebäck är borta. Men Kihlens insats idag måste göra honom som given som defensivmitt. Hur många bollar vann han inte?!
Örebro widemarsh
2010-04-05 20:01
Hur kommer det sig att redaktionen bara skriver matchrapporter efter segermatcherna den här säsongen? Tråkigt att skriva om förluster visserligen men ändå :)
Örebro Grixx
2010-04-05 19:59
Han stannade upp varje gång och väntade in medspelare...lite Sammy över det hela. Skulle han ha löpit på och gått för mål så kanske det funkar.
...men många har ju sagt att han bara funkar som center. Tror att bara han kommer in i boxen så hugger han:-)
Örebro widemarsh
2010-04-05 19:52
Disasterpiece// Han tog över Astvalds plats.
Men han känns inte direkt som en ytter.
FORZA ÖREBRO!
2010-04-05 19:47
Länge sen jag såg Khilen vara så bra och säker som idag!! stabilt.
Örebro Disasterpiece
2010-04-05 19:45
Villken position spelade Paulinho på idag?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-05 19:37
Blir det återigen Nobbe och Kilberg tillsammans nu på mitten? Kan man på något sätt undvika dom tillsammans? Kanske läge att chocka med 4-4-2? Mittfält bestående av:
Bassombeng - Kihlberg - Bedoya - Astvald
Örebro Grixx
2010-04-05 19:23
Tror nog att Roni får börja köra lite avslutningsövningar;-)

Sammy funkar...men bara nästan Han bör fundera och öva MYCKET på hur han ska sköta försvarsarbetet straxt utanför straffområdet och in mot mål....för visst ser han överraskad ut när han inte haft ögonen på motståndare som "plötsligt" dyker upp;-)

Edit så in i H-e mycket:-)
Örebro Gummianka
2010-04-05 19:17
Gissade ÖSK-förlust plus utvisad ÖSKare. Fick delvis rätt!
Örebro Godfoten
2010-04-05 19:03
Tack Quagga. Starkt att vara så trevlig i nederlagets stund. Lycka till framöver.
Örebro Aspen
2010-04-05 18:43
Ställer min gamla fråga igen: Vem vill köpa Roni Porokara?
Annons: