/fotboll/osk/forum/5021.aspx/fotboll/osk/forum/5021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-04-11 14:31
Saywee// :-)
AIK Saywee
2010-04-11 14:19
Till förmiddagsfikat, fick jag tag i en VARBERGSPOSTEN, (en så´n där gratistidning med en massa annonser).

På en sportsida kunde jag läsa lite "lustiga" grejer under lillrubriken "Tränarkommentarer" för olika lag i lite lägre divisioner.

Träslövsläge IF (Div 5 Norra Halland)
"Det är tur att det bara är träningsmatcher ännu. Vi har inte kunnat träna."

Rolfstorp/Skällinge (Div 6 Norra Halland)
"Det är ett ungt lag. Vi bör vara på övre halvan och hitta ett spel. Alla går på gymnasiet utan fyra, fem."

Tofta GIF (Div 6 Norra Halland)
"Jag har lovat att värre kan det inte bli, men jag är inte säker på det. Jo, jag kan nog garantera att det blir bättre."

Tofta GIF (Div 3 Halland Damer)
"Klarar vi av att hänga kvar ska vi ha bragdmedalj."
AIK Saywee
2010-04-11 14:09
Ämne: Grixx, KvT, Ropesin/....
Wivallius, tänk att du är uppe så tidigt på morgonen?

Nåväl, märkligt att du skriver detta om Sköldmark. Jag känner två "urgaisare" väldigt väl och passade igår på att fråga vad de tyckte om Sköldmark utan att avslöja något om "övergången" till ÖSK.

Den ene tyckte att han kanske hade varit lite för länge och den andre sade att han har varit osynlig några år .....

Då jag nämnde de duktiga brassarna som värvats till GAIS, så berättade de, var för sig, att detta var mr X´s förtjänst. Han är en gammal trogen GAIS´are som är bosatt i Brasilien och följer fotbollen därnere, och tipsar troligtvis GAIS (av kärlek till klubben) om tänkbara förvärv.

En av dem tyckte att man kunde avlöna en sådan scout med en miljon om året, och utöka arbetsfältet till Latinamerika. Sådant betalar sig menade han. Visste dock inte vilket jobb mr X hade i det civila.

Lite västkustskvaller bara, jag vet ingenting om någonting :)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-11 13:05
Aspen //Glöm inte ta med serietidningar på franska till Berra!
Örebro Aspen
2010-04-11 12:27
ÖSK öster//Bra att Paulinho ser bra ut. Då får Roni sitta på bänken och snacka finska med Sixten och Mosander.
Tror vi inte ska chansa med Mike om han inte är helt ok. Bara friska och glada ska spela.
Örebro Marta (hane)
2010-04-11 12:16
Aspen/Iron-mike är gjord av rostfritt
Örebro ÖSK öster
2010-04-11 11:37
Mike va med i uppvärmning och passningsspel. Han gick dock av när det va dags för matchspel..

Astvald ser ut att få ta hörnorna ist för Nordin. Paulinho ser bra bra bra ut.
Örebro Aspen
2010-04-11 11:04
Hur var Iron-Mike på dagens träning, rostig eller fit for fight?
Någon som var där?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-11 10:26
Ropesin//

Ja, då var det inte bara jag som hade en känsla av att sektion E blivit tyst. Då finns det ju inte någon anledning för ÖSK att sälja de platserna billigare längre?

Tyckte annars idén var bra.
Örebro Grixx
2010-04-11 09:55
Aspen// Oj, två sidor av myntet, undrar om det finns fler sidor av andra mynt i ÖSK-pungen.
Örebro Aspen
2010-04-11 08:32
Sökte på Sköldmark på GAIS forum. Hittade följande från 2007:

Namn: snerka »
Sänt: 2007-05-03 10:55
Sköldmark håller på Örebro och är ett jävla svin som tror han får supporterpoäng genom att säga "Forza GAIS".

För oss låter det lovande att han håller på Örebro. Wivallius källa tycks har haft en långvarig relation till Sköldmark.
Örebro Aspen
2010-04-11 08:22
Om Sköldmark: Som vi nu hanterar spelarförsäljningar och kommunikation med spelarna kan det bara bli bättre med Sköldmark.
Örebro Grixx
2010-04-11 06:04
Wivallius//Inget personligt bara lite ironi.
Wivallius
2010-04-11 02:38
Grixx, KvT, Ropesin//

Jag har ingen egen åsikt. Återger bara vad jag hört. Jag talar om när jag skaffat mig en egen åsikt. Det brukar jag göra ;-)

Saywee kanske vet mer?
Örebro Ropesin
2010-04-10 23:59
Inga problem, funkar det inte på Sköldmark så skyller vi på Sjögren som vanligt ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 23:26
"p.g.a sin fientliga attityd. " mot vad?
Örebro Grixx
2010-04-10 22:43
Wivallius// Bort med Sköldmark;-)
Wivallius
2010-04-10 21:09
Jag har två källor som säger att Sköldmark och GAIS kanske inte var så nöjda med varann. En är från GAIS forum och återges här:

"Namn: snerka
Sänt: 2010-04-10 20:25
Sköldmark var allmänt ogillad bland fansen p.g.a sin fientliga attityd.

Vi gjorde både bra och dåliga värvningar med Sköldmark, men det är svårt att säga vilken roll han spelade i dom.

Han hade inte varit på min top 1000 lista över folk man vill ha i sin organisation, så jag förstår inte varför Örebro vill ha honom"
Örebro TIC-TAC
2010-04-10 20:33
Ämne: Jag såg att ÖSK har ....
Gurra// Info runt ÖSK´s div8 lag
Om jag har rätt info är detta spelare som finns i PAL-trupp men som inte spelar match i pojkallsvenskan under veckan. Laget förstärks av 93 eller 94 lagen.
Sedan finns även 93 laget i div 7 tror jag dock ej säker om de tillhör ÖSK Söder eller hur det fungerar lagen emellan.
Örebro Disasterpiece
2010-04-10 20:31
Ämne: Disasterpiece//

....
Klart man får stå där utan att sjunga, men det är ju tråkigt eftersom vi skulle kunna ha lika bra drag på matcherna som tex hammarby om alla på västra sjöng med i ramsorna.
Örebro P.O
2010-04-10 20:18
Disasterpiece//

Förstår inte riktigt vad du är ute efter?
Får man inte stå på västra utan att sjunga?
Kanske är det så att klacken inte är större än vad den är, och om alla som inte sjunger gick någon annanstans så skulle de se väldigt tomt ut på västra....
Örebro Ropesin
2010-04-10 20:05
Fast det känns inte alls som samma sak. Det är ju lika billigt att stå i klacken som bredvid, ellerhur? Så att dom står i klacken men inte sjunger har nog inget med priset att göra. Men helt rätt, vi måste göra allt vi kan för att få igång folk.
Örebro Disasterpiece
2010-04-10 18:58
Ämne: ÖSK-Karl// Angående ....

Det är samma problem på västra stå, massvis med folk ställer sig där bara för att det är billigare än på resten av arenan, sen är dom bara tysta & skiter fullständigt i att dom står i en klacksektion. Dålig stil, minst sagt. Men jag & några till från klacken kanske ska ställa oss på sidan av västra på måndag & röja utav bara helvette där för att försöka få igång folket lite.
Örebro Ösk_#09
2010-04-10 17:25
Örebro Ropesin
2010-04-10 17:03
ÖSK-Karl// Angående Sektion E så har ingenting förändrats. Det ska vara en levande sittplats som hörs extra mycket. Jag själv är riktigt besviken på många som sitter där, vissa hänger inte med i ramsorna, vissa klappar inte ens. Dom sitter bara där för att få ett extra billigt abonnemang och det är sjukt dåligt. Just nu är vi inte bättre än någon annan sektion på Behrn, vilket är uselt, då det är våran uppgift. Att man står upp med halsdukar under "Havva" och att man deltar i ramsor och klappande fullt ut är det minsta man kan begära av samtliga som sitter där. Kom igen nu för h-vete!
AIK Saywee
2010-04-10 16:25
DaSa, PM´andet funkar för långsamt, jag har "input" från GAIS, vi "hörs".
AIK Saywee
2010-04-10 16:21
Gurra2001, vad trevligt, länka, var såg du detta?

VI ÄR ÖVERALLT!
Örebro Gurra2001
2010-04-10 16:16
Jag såg att ÖSK har ett lag i div 8. Vad är det för lag?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 15:38
Frempongs skada var så illa att han tvingas till operationsbordet
Wivallius
2010-04-10 15:16
DaSa//

Vi verkar ha samma åsikt om vad som är de viktigaste sportchefssyslorna, förutom att se till att det finns tolkar åt tränare och spelare som talar konstiga språk, samt att besätta tränarsysslorna med kompetenta och kommunicerande personer ;-)
Annons: