/fotboll/osk/forum/5014.aspx/fotboll/osk/forum/5014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro apskallen
2010-04-08 13:31
ÖSK-Karl// Personligen skulle jag bli jäkligt förbannad på min agent som skötte min löneförhandling. Sedan är det ju så att ett kontrakt är ett bindande avtal mellan två parter, kan man inte acceptera det så faller ju hela principen med hur spelare hör till en klubb osv.
Örebro Aspen
2010-04-08 13:27
För att kunna säg någonting om mobbning av Berra så måste man väl fråga honom hur han uppfattar situationen.
Tror man inte får något uppriktigt svar förrän hans kontrakt gått ut.
Däremot tycker jag hanteringen av Basse och berra måste kunna göras bättre av ÖSK. Är det någon som vill säga emot? Gurra, Sogen?
Örebro Aspen
2010-04-08 13:23
Westman kan ha stora problem, Alven är småkrasslig och Karlsson är för gammal.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-08 13:20
Saywee// Visst, Saywee du har ju redan tidigare "gjort avbön", men det var KCMarten som även efter definitionen kommit upp på bordet kallade behandlingen mobbning: "Att Berra aldrig, inte ens när någon annan mittback är skadad eller avstängd, får spela under de förutsättningarna är banne mig mobbning"
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-08 13:12
Sogen//

Nu till din andra fråga. Jag hade velat satsa både på Astvald och Basse, förstår inte hur du menar alls. Måste det ena utesluta det andra?

Är det bara elva spelare ÖSK skall satsa på? Hur gör du då vid skador, avstängningar och formsvackor?

Iofs kan du göra som Sixten vid formsvackor och skador genom att låta dem spela ändå. Värre är avstängningar, vilket inte minst visade sig på mittbackssidan förra året.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-08 13:00
Sogen//

Egentligen är det väl kanske fel att hänga ut spelarlöner på forumet, men eftersom dessa två inte är heta för andra klubbar eller förlänga med ÖSK så har jag i detta fall beslutat mig för att göra det.

Bassombeng tjänar 40.000:-/månad och Wowoha 58.000:-/månad. Skillnaden dem emellan är att Bassombeng har en ej arbetande fru och fattig Mor att försörja i Kamerun.

Det jag skrev igår är att jag tycker det är dumsnålt av Sjögren att inte ha gett Bassombeng en lön som gör att han har råd att ta hit sin fru och barn, jag är säker på att han då fortsatt prestera och inte behövt "rymma". Efter sin första säsong i ÖSK borde lönen ha höjts till snittet. Då hade vi haft en harmonisk Bassombeng som säkerligen då också samtidigt hade signat för ytterliggare ett år.

Det är lätt att häva ur sig skit om Bassombeng för att han "rymt" o.s.v. Men försök att sätta dig in i hans situation. När han kom till Sverige tyckte han säkert han fick en drömlön, men vad det kostar att leva här och vad skatten var tror jag inte han var medveten om.

Detta är heller ingen bra personalpolitik, Nordin har ju varit i en ännu värre sits. Men detta är självklart inte Sixtens fel, det faller helt tillbaks på Sjögren.

Hur skulle du själv reagera om du visste att du gjorde ett minst lika bra jobb som dina arbetskamrater, men att de tjänar 50% mer?
AIK Saywee
2010-04-08 12:56
KvT//
Din avslutning i 12:19 inlägget är precis vad det handlar om!

"Det handlar om honom och hans framtid och hur han behandlas av ledningen."

... och alla andra, haka inte upp er så på orden "mobbning" eller "misshandel", jag borde kanske ha satt dessa ord mellan hartänder tidigare, jag har ju senare skrivit att det kanske borde varit "djupfryst" eller "utfryst" eller om ni vill ha något ännu mjukare så passar väl "icke önskvärd" ganska bra.

FORZA BERRA!

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-08 12:19
Sen om Berra: Det viktiga är kommunikation och dialog med spelaren: Om Sixten/Lars har en kontinuerlig dialog med honom (och andra som inte platsar). Om Berra vet vad han måste förbättra, varför han inte får komma in när mittbackar skadas osv (T ex att det blir för långsamt med både honom och Wiken samtidigt) osv osv. Då anser jag att det är bra skött.

Om däremot ovan saknas, då är det i mina ögon dåligt ledarskap.

Om det är så att Sixten totalt tappat förtroende för honom och att han i princip aldrig kommer att få spela, ja då måste Sixten ha stake att säga det till honom. Och att i samråd med Lennart försöka hitta en ny klubb nu.

Om Sixten inte har den staken heller utan låter bara Berra sitta av kontraktet. Ja då är det jävligt illa. Här måste då Lennart agera.

Sen spelar det ingen roll hur bra eller dålig vi tycker Berra är. Det handlar om honom och hans framtid och hur han behandlas av ledningen.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-08 12:13
"Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp.." - Faller verkligen det faktum att en tränare inte tar ut en spelare till matchspel in under denna definition?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-08 12:08
Sixten "Veckans tränare" pga av två saker: Vinst mot AIK och Nordback bra som mittback. Nordback är inte en bar mittback, något vi kommer att bli varse när han är det mot lag som Ellos, Häcken och Kalmar. Mot tröga AIK på långsam plan funkar det.

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-08 12:06
Ett stort ansvar har Lennarts Sjögren att se till att spelare som får spela först när det snöar i helvetet blir omplacerade.
Örebro Sekt. E
2010-04-08 12:02
KCMarten// Tycker du att mittbackskonstellationen förra säsongen var misslyckad? Du må tycka jag är blind, men möjligtvis är det bara så att vi tycker olika, vet olika mycket om vad som hänt eller definierar begreppet mobbing olika.

Den Berra jag sett har helt klart potential, men blandar och ger för mycket för att jag ska känna mig trygg med honom längst bak.
Örebro KCMarten
2010-04-08 11:51
Berra och Basse kom hit inför säsongen 2008.

Basse blev snabbt skadad men kunde komma in i startelvan efter sommaren och gjorde det med bravur. Han var en av de få som de övriga lagen nämnde med respekt när de talade om ÖSK.

Jag såg själv många matcher under hösten 2008 då Berra spelade mittback och han gjorde det riktigt bra. Även om han gjorde en del grova missar i början av den säsongen, så utvecklades han starkt när han fick förtroendet i startelvan.

Man såg faktiskt fram emot säsongen 2009 eftersom vi hade ett så starkt mittbacks-alternativ i Berra och Almebäck..

Hej, vad man bedrog sig.

Det är möjligt att Berra inte presterar så bra på träning idag. Inför förra säsongen gjorde han dock riktigt bra träningar ocgh var förmodligen laddad, idag skiter han nog i vilket eftersom Sixten så tydligt visat att han inte är något alternativ.

Det är dessutom omvittnat, inte minst av Sixten själv, att det funnits kommunikationssvårigheter mellan tränare och Kameruanerna.

Att Berra aldrig, inte ens när någon annan mittback är skadad eller avstängd, får spela under de förutsättningarna är banne mig mobbning.

Signalen är ju tydlig "du är icke önskvärd". Samma ska gäller Basse.

Saywee får bo var han vill i världen, men han har helt rätt. Ser man inte att hanteringen av Berra är en slags mobbning från tränarhåll så är man blind.

Fråga istället varför det har blivit så, så vi kan gör något åt det. Sabotaget mot Berras talang ligger i nivå med den talangslakt som Djurgården brukar pyssla med.

Det tycker jag att ÖSK som klubb borde hålla sig för god för.

//Sogen.

Att anklaga forumskribenter som är äldre 50 för att skriva dynga, när de uttrycker en åsikt, är också mobbing och ganska respektlöst mot yttrandefriheten.
Örebro widemarsh
2010-04-08 11:30
Att Bertin Zé är en stor talang (med allsvenska mått mätt) är det väl ingen tvekan om? Hur många 19-åringar får spela 13 raka matcher i allsvenskan som mittback?

Men det känns verkligen som att Berra behöver speltid och förtroende, likt han fick 2008 efter AIK-torken, för att hitta stabiliteten.

En utlåning vore nog det bästa för Berra, och sen om Wikström slutar till nästa säsong står han redo att ta över rollen som fyrtorn :)
Ett fyrton med sköna crossbollar.

Bassombeng tycker jag verkligen ska få chansen mot GAIS, han har ju enligt rapporter sett bra ut på träningar och Porokara har varit riktigt svag senaste tiden. Jag vill se Bassombeng före Staaf och Wirtanen, och Paulinho känns inte som en kantspelare.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-08 10:58
Man får vara glad så länge man kan kamma sig! ;-)
Appropå Basse/Berra: Utlåning till exempelvis Forward vore kanske en idé?
Örebro Sekt. E
2010-04-08 10:52
Jag tror på att låna ut Basse och Berra. Eller skänka bort dem så att de får spela. Det är det bästa för alla parter.

Men jag tror inte på att de blivit mobbade. De har bedömts vara sämre än alternativen och det kallas konkurrens. Det som jag tror kan förbättras är kommunikationen från ledning till spelare. Det hoppas jag är på rätt väg nu med Mosander.
AIK Saywee
2010-04-08 10:51
Aspen triggade igår igång en Berra-debatt som jag senare kände tenderade övergå i personangrepp, å då kändes sängen så himla go och skön. Meningslöst att tjöta vidare.

Vilken sida av Sverige som jag sitter och skriver från, känns väl inte relevant i debatten, men om ni undrar så sitter jag på ovansidan av vårt vackra land och andra sitter lite här och var på vår planet.

OK, mobbning och misshandel kanske var ord som tände eventuellt studerande skribenter, men byt ut dessa i så fall mot djupfryst eller utfryst.

Jag tycker fortfarande att Berra VAR en lovande talang, men av någon anledning har någon eller några slarvat bort detta och i dagsläget begriper jag bara helt enkelt inte varför han skall belasta ÖSK´s budget, så enkelt är det!

Så var det med det ....
AIK Saywee
2010-04-08 10:44
Nu har jag precis kammat mig, så att alla kan läsa vidare här utan problem.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-08 10:25
Tre ÖSK:are med i veckans SF-lag! Åsikterna om Sixtens coach-kompetens tycks alltså variera!
Örebro pemo
2010-04-08 10:07
Jag förstår inte all uppståndelse kring Berra. han är väl helt enkelt för dålig. Ni tjatar om en talang, men den har väl stannat. Han är inte unik. Det finns massor av talanger som kommer fram och blommar upp en kort tid. sedan blir de bekväma, eller helt enkelt inte kommer längre. Det är inte någon som har skrivit att Walker blev mobbad och utfryst. Han hade betydligt större talang än Berra. men fick ändå aldrig spela på rätt plats.
Berra är stor, stark bra på huvudet. Men det räcker inte för allsvenskt spel just nu.
Och ännu en gång vill jag veta vad Z har gjort för underverk som tränare eftersom vissa här tjatar om honom. Att ÖSK-U gick upp en div beror väl mest på att de fick låna allsvenska spelare på hösten som tryckte in målen.
Örebro RockSoldier
2010-04-08 09:57
"Mobbning innebär att en eller flera personer utsätts för systematiska trakasserier inom en social grupp. Det kan involvera våld eller hot om våld och kan förekomma på exempelvis arbetsplatser, i skolan eller inom militärlivet. En person som mobbar en annan kallas mobbare. Mobbning kan involvera ett eller flera av det som juridiskt benämns misshandel, olaga hot, förolämpning, förtal, övergrepp i rättssak, stöld, skadegörelse, olaga frihetsberövning, ofredande och sexuellt ofredande."

Jag håller med om att Berra blivit fel behandlad men att kalla det mobbning är naivt. Jag har sett varenda match på hemmaplanen under försäsongen och tycker inte det är konstigt att Berra inte fått chansen. Får ÖSK ett erbjudande om utlåning så tror jag inte dom tackar nej. Fan kamma till er gubbar och diskutera på en mogen nivå! Har ni ingen insikt i klubben så sluta försöka få det att låta så. Patetiskt!
PeMa
2010-04-08 08:55
Gurra och Sogen//
Vilken tur för er att ni inte behöver besöka sidan då om ni tappat respekten för den. Kamma er själva också!

Vem ersätter Nordin på måndag? Erik Nilsson?
Örebro Sogen
2010-04-08 08:19
Ämne: Dejmon//

Allt är ....
Vad tjänar Bassombeng då? och vad tjänar Wovven? Inte bara kasta ur dig utan att lägga fram siffrorna oxå.

Vill du satsta på Basse eller på Astvald? trodde du förespråkade unga egna produkter?
Örebro Sogen
2010-04-08 08:16
Gurra skriver:
"Börjar tappa respekten för den här sidan.

Saywee 2010-04-07 21:17
"Eftersom Berra varit mobbad en längre tid har han inte utvecklats i den takt vi önskat."

Alltså hur mycket skitsnack kan man hitta på och sprida? Verkar inte finnas någon ände på detta.

Sitta på andra sidan Sverige bakom en dator och bara häva ur sig en massa skit. Hur kan man kalla någon/några för mobbare utan grund? Utan hänvisning? Ogrundade anklagelser som varken personer som följer dessa människor från nära håll eller media instämmer med?

Nej sluta med sådana anklagelser, skitsnack och ryktesspridningar. Man kan inte hitta på vad som helst om andra människor. Ingen lag, moral, religion eller ideologi tillåter falska ryktesspridningar. Detta är ärekränkning och förtal och olagligt i Sverige. Ta och kamma dig!"

JAG HÅLLER MED!

Det sjuka är att det är folk i 50års ålder som sitter och skriver all denna dynga. SKRÄMMANDE
Örebro crille.
2010-04-08 07:40
Med tanke på vad Berra presterade igår mot BKF så förstår jag varför han ej spelar i A-laget. Mycket felpass, hans långa passnar fasnade oftast på första spelaren, brytningarna brutala.. Seg i löpningarna...
Örebro Aspen
2010-04-08 06:20
Jag önskar att ÖSK ska blir bra att ta hand om alla spelare. Man ska känna man får möjligheter i ÖSK eller som utlånad. Utvecklingssamtal är en naturlig del minst två ggr per år. Man ska trivas helt enkelt.
Man ska inte spela skadad (jmf Anttonen och Kilen förra året) eller sjuk (som Alvbåge mot AIK).
PeMa
2010-04-08 05:41
Alla i hela Örebro måste ju inse att Berra blivit utfryst (läs mobbad) av tränaren. Killen skulle inte ens få spela om Wikström, Almebäck, Nordback, Anttonen eller fem spelare till i de defensiva leden blir skadade...
Örebro IhuvetpåZidane
2010-04-08 03:41
Ämne: Vad vi kan konstater....Vad vi kan konstatera är att du inte har någon koll!! Har du hört talas om Astvald eller Erik Nilsson?

Berätta gärna vem Sixten skickat upp på läktaren och slutat prata med?
Örebro den oumbärlige
2010-04-08 03:02
Vad vi kan konstatera är att Sixten inte är någon Nanne eller Gerhardsson eller Rehn eller Haglund som utvecklar spelare. Som Karl påpekar kan jag inte se att han utvecklat någon spelare nämnvärt, det märks ju om inte annat i hans matchcoachning. Där andra tränare slänger in unga talanger för att ge de speltid gör Sixten tvärtom, han skickar dem till läktaren och slutar prata med dem.
Örebro Rojas
2010-04-08 01:19
Byt ordet mobba till "idiotiskt coachande" är det bättre då ?, för visst är det riktigt dåligt att man inte kunnat matcha eller ge någon form av förtroende till Berra ? Tror dessutom att Berra med hans fysik och fina långbollar skulle kunna bli en grym def mitt
Annons: