/fotboll/osk/forum/5009.aspx/fotboll/osk/forum/5009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-04-09 23:02
Norrköping har blivit farmarklubb åt AIK. Vilket skämt. AIK är inte ens ett stabiliserat topplag, mycket möjligt scenario är ju att de kan åka ner inom några år och Norrköping går upp.
Örebro DaSa
2010-04-09 22:32
Vilken diss mot Sjögren att plocka in Sköldmark. Men känns bra att "ledningen" uppmärksammat att Sjögren inte klarar av spelaraffärer. Men det blev en jävligt dyr läxa (Roni affären = ca 1 miljon euro)...

Sen kanske det inte är det smartaste att plocka in en läromästare från GAIS, de är väl inte så kända att göra bra affärer (med vissa undantag Ekong och Kari):)

Angående Wovven och Mattias blogginlägg så är det väl ungefär det jag har försökt få fram innan utan att lyckas.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-09 21:43
Nichlas_R//

Gissar att de testar Almebäck först på matchdagen rejält. Skulle vara kul att veta innan man tippar om han kan spela.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-09 21:36
KvT//

Ja, det var en avancerad fint ;)

Jag skulle vilja ha en straff på film i en match jag själv spelade på en regntung plan för många år sedan. Vi fick en straff emot oss, deras kille halkade våldsamt när han slog till bollen, han träffade med utsidan så bollen gick till inkast.

Vår back garvade så oerhört att han inte klarade att kasta inkastet, en annan kille fick ta över ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-09 21:27
den oumbärlige//..eller lära Sjögren hur man gör..
Örebro den oumbärlige
2010-04-09 21:06
Sköldmark kanske är hyrd att hitta klubbar åt våra Roni, Basse och Berra? Kanske också Olsen om ryktena om att han vill lämna stämmer.
Örebro Marquis de Sade
2010-04-09 21:04
Ämne: Plötsligt slog det m....
... lika skön som den första solstrålen i gryningen
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-09 20:47
Hehe - Den här straffsparken måste ni se ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-09 20:44

Frempongs skadehelvete fortsätter i Gefle
Örebro Nichlas_R
2010-04-09 20:39
är det någon som vet om Almebäck spelar mot GAIS??
Örebro Brus-Nilsson
2010-04-09 19:57
Ämne: Ursäkta detta är ver....
...men slås med en näbblängd av Ficedula hypoleuca. :-D
AIK Saywee
2010-04-09 19:24
Ursäkta detta är verkligen OT, men jag blev riktigt glad, i dag såg jag årets första Motacilla alba, å den är svartvit och gör ett gudomligt jobb under vår, sommar och sensommar ...

FORZA "SVARTVIT"!
AIK Saywee
2010-04-09 19:21
Grixx, du skrev helt enkelt bara sådant som jag själv kunde skrivit, då behövde jag inte anstränga mig utan bara kommentera att jag instämmer.

Skriv något mer, långt inlägg som jag kan instämma i ...

JA-skrivare menar du?
Örebro Grixx
2010-04-09 19:14
Bra (in)stämning här:-)

....eller för att vara lite närkingsk, en jävla massa ja-sägare...eller om man nu vill vara riktigt negativ...en jävla massa JAS-ägare här;-)
AIK Saywee
2010-04-09 19:07
Ämne: Hade också helt miss....
Grixx//
Instämmer igen ...
Örebro Grixx
2010-04-09 19:03
Hade också helt missat att Rosen fortfarande hörde till ÖSK, trodde jag hade helkoll men totalt väck var jag där.

I vart fall verkar det som ett perfekt upplägg. Rosen som andremålvakt hade inte fått gjort mycket, medan Weggen absolut kunde tänka sig det.

Om det nu skulle vara en riktigt jobbig skada så är det ju frågan om han kommer tillbaka, inte omöjligt...men mycket tveksamt.
Om sedan Rosen får sitta som andreman bakom mållinjen och Alven i några år så tröttnar väl även han.

Det är svårt om man har FÖR bra ungt folk på avbytarbänken som sitter av tiden pga att det springer ännu bättre spelare på plan...i unga år gäller det att få saker att hända annars så är man plötsligt 30 och föredetta löfte.
AIK Saywee
2010-04-09 19:02
Ämne: frrreddo//He he...pr....
Grixx//
Instämmer ...
AIK Saywee
2010-04-09 19:00
KvT, mitt 18:14 inlägg är inte riktat mot dig utan bara ett inlägg som visar på "viss skillnad"
Örebro Grixx
2010-04-09 18:54
frrreddo//He he...precis en sån´ nivå det ska vara mellan fansen:-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-09 18:35
Intresant med Sköldmark, han är med på min lista över ny Sportchef men efter Benny o Erlingmark.

Har för mig att han gjorde ett mycket bra jobb för Gais i den rollen.

Jag tror det är en provanställning, Jan Karlsson är säkert rädd för att anställa en "grisen i säcken" igen.
Örebro Ropesin
2010-04-09 18:30
Har du inte redan gjort det så är det dags att anmäla sig till torsdagens resa till bortamatchen mot BP! 50 spänn för medlemmar och 100 för icke medlemmar är ingenting! Snarare en symbolisk summa! Anmäl dig själv och få med dig alla kompisar så blir det fest på torsdag och hemmamatch på Grimsta!
AIK Saywee
2010-04-09 18:14
Ämne: Henrik(ÖSK)//Kan tyc....
Vet inte vilka "eldar" ni syftar på ..

Men i höstas funderade jag allvarligt på att lämna svartvitt efter grymt fula personliga påhopp.

Idag väljer Elliot att lämna efter att inte blivit påhoppad alls, utan enbart irriterat sig över vissa inlägg, och hans egna inlägg idag innehåller riktigt fula påhopp.

Detta är väl ändock viss skillnad, eller?
Örebro frrreddo
2010-04-09 18:06
fick se en rätt rolig grej imorse..

på jobbet så delar vi lokal med en fiskhandlare.
de kom en leverans från göteborg med texten:

HEJA GAIS! Ingen vill bo i örebro.

mohhahaa på måndag får dem torsk!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-09 17:56
Henrik(ÖSK)//Kan tycka skillanden mot förra "Elden" är att då var det två personer som ältade och ältade samma sak (samma personliga angrepp). Nu är betydligt fler inblandade och de flesta håller sig till fotboll.

Håller f.ö med dig om Porokara. Har tänkt på samma sak i 1 1/2 säsong. Killen måste bli mer svårläsbar och variera med att vika in i banan då & då.
AIK Saywee
2010-04-09 17:38
Rudolf B//
Det blir så många frågor när hemliga klubben släpper nyheter, Sköldmark kanske bara skall avlasta Sjögren lite. Frågan är vad Sjögren skall pyssla med? 4 månader går så fort.

Jättekul är det dock att det händer något, men förbryllande ....

FORZA MAGNUS, GÖR NÅGRA RIKTIGT BRA "SÄLJ/KÖP" FÖR ÖSK!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-09 17:27
Först blev jag riktigt nöjd när jag läste att Sköldmark var tillbaka i ÖSK. Men när jag läste vidare i artikeln och såg att det bara handlar om några månader så börjar jag undra vad det ska vara för mening med det hela? Jag vet egentligen ingenting om organisationsuppbyggnad. Min magkänsla säger dock att tar tid att förändra och det behövs kontinuerlig uppföljning för att se så att "man" inte faller in i gamla ovanor.

Annars tycker jag Sköldmark är ett spännande namn och jag hoppas att man kan fortsätta att ha ett mer långsiktigt samarbete även efter projektanställningen.
AIK Saywee
2010-04-09 17:02
Jag vill i glädjens stund inte gnälla eller klaga, men funderar på varför Sköldmark förstärker just nu, några få månader? Är det en ny satsning eller har man upptäckt att det är något som inte fungerat så bra tidigare?

Men, jag är glad, det här behövs i ÖSK, spännande :))))
AIK Saywee
2010-04-09 16:57
BoP//
Instämmer helt med dina förslag till jobb åt Magnus, det är ju trots allt tre spelare som vill bort, fast det vete tusan om Berra vill det?

Men för de tre spelarna och klubben, vore det nog bäst, för framtida segrar ...
AIK Saywee
2010-04-09 16:54
Ämne: Kubanerna har ordnat....
Widemarsh//
Jag vill kliva på bussen i Väröbacka ;)
Örebro Bastard on Parade
2010-04-09 16:52
Intressant rekrytering av Sköldmark, men vad ska han hinna göra fram till den sista juli?

Försöka sälja Berra, Bassombeng och Porokara?
Annons: