/fotboll/osk/forum/5007.aspx/fotboll/osk/forum/5007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-04-11 08:22
Om Sköldmark: Som vi nu hanterar spelarförsäljningar och kommunikation med spelarna kan det bara bli bättre med Sköldmark.
Örebro Grixx
2010-04-11 06:04
Wivallius//Inget personligt bara lite ironi.
Wivallius
2010-04-11 02:38
Grixx, KvT, Ropesin//

Jag har ingen egen åsikt. Återger bara vad jag hört. Jag talar om när jag skaffat mig en egen åsikt. Det brukar jag göra ;-)

Saywee kanske vet mer?
Örebro Ropesin
2010-04-10 23:59
Inga problem, funkar det inte på Sköldmark så skyller vi på Sjögren som vanligt ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 23:26
"p.g.a sin fientliga attityd. " mot vad?
Örebro Grixx
2010-04-10 22:43
Wivallius// Bort med Sköldmark;-)
Wivallius
2010-04-10 21:09
Jag har två källor som säger att Sköldmark och GAIS kanske inte var så nöjda med varann. En är från GAIS forum och återges här:

"Namn: snerka
Sänt: 2010-04-10 20:25
Sköldmark var allmänt ogillad bland fansen p.g.a sin fientliga attityd.

Vi gjorde både bra och dåliga värvningar med Sköldmark, men det är svårt att säga vilken roll han spelade i dom.

Han hade inte varit på min top 1000 lista över folk man vill ha i sin organisation, så jag förstår inte varför Örebro vill ha honom"
Örebro TIC-TAC
2010-04-10 20:33
Ämne: Jag såg att ÖSK har ....
Gurra// Info runt ÖSK´s div8 lag
Om jag har rätt info är detta spelare som finns i PAL-trupp men som inte spelar match i pojkallsvenskan under veckan. Laget förstärks av 93 eller 94 lagen.
Sedan finns även 93 laget i div 7 tror jag dock ej säker om de tillhör ÖSK Söder eller hur det fungerar lagen emellan.
Örebro Disasterpiece
2010-04-10 20:31
Ämne: Disasterpiece//

....
Klart man får stå där utan att sjunga, men det är ju tråkigt eftersom vi skulle kunna ha lika bra drag på matcherna som tex hammarby om alla på västra sjöng med i ramsorna.
Örebro P.O
2010-04-10 20:18
Disasterpiece//

Förstår inte riktigt vad du är ute efter?
Får man inte stå på västra utan att sjunga?
Kanske är det så att klacken inte är större än vad den är, och om alla som inte sjunger gick någon annanstans så skulle de se väldigt tomt ut på västra....
Örebro Ropesin
2010-04-10 20:05
Fast det känns inte alls som samma sak. Det är ju lika billigt att stå i klacken som bredvid, ellerhur? Så att dom står i klacken men inte sjunger har nog inget med priset att göra. Men helt rätt, vi måste göra allt vi kan för att få igång folk.
Örebro Disasterpiece
2010-04-10 18:58
Ämne: ÖSK-Karl// Angående ....

Det är samma problem på västra stå, massvis med folk ställer sig där bara för att det är billigare än på resten av arenan, sen är dom bara tysta & skiter fullständigt i att dom står i en klacksektion. Dålig stil, minst sagt. Men jag & några till från klacken kanske ska ställa oss på sidan av västra på måndag & röja utav bara helvette där för att försöka få igång folket lite.
Örebro Ösk_#09
2010-04-10 17:25
Örebro Ropesin
2010-04-10 17:03
ÖSK-Karl// Angående Sektion E så har ingenting förändrats. Det ska vara en levande sittplats som hörs extra mycket. Jag själv är riktigt besviken på många som sitter där, vissa hänger inte med i ramsorna, vissa klappar inte ens. Dom sitter bara där för att få ett extra billigt abonnemang och det är sjukt dåligt. Just nu är vi inte bättre än någon annan sektion på Behrn, vilket är uselt, då det är våran uppgift. Att man står upp med halsdukar under "Havva" och att man deltar i ramsor och klappande fullt ut är det minsta man kan begära av samtliga som sitter där. Kom igen nu för h-vete!
AIK Saywee
2010-04-10 16:25
DaSa, PM´andet funkar för långsamt, jag har "input" från GAIS, vi "hörs".
AIK Saywee
2010-04-10 16:21
Gurra2001, vad trevligt, länka, var såg du detta?

VI ÄR ÖVERALLT!
Örebro Gurra2001
2010-04-10 16:16
Jag såg att ÖSK har ett lag i div 8. Vad är det för lag?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 15:38
Frempongs skada var så illa att han tvingas till operationsbordet
Wivallius
2010-04-10 15:16
DaSa//

Vi verkar ha samma åsikt om vad som är de viktigaste sportchefssyslorna, förutom att se till att det finns tolkar åt tränare och spelare som talar konstiga språk, samt att besätta tränarsysslorna med kompetenta och kommunicerande personer ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 15:13
ÖSK-Karl//Bara att anmäla Rosen då!
Örebro DaSa
2010-04-10 15:12
ÖSK-Karl// Tänk om det vore så väl att Sjögren är på väg bort. Han borde ju kännas sig lite obekväm när det hyrs in en person som skall göra de viktigaste sportchefssysslorna.
Örebro DaSa
2010-04-10 15:10
Wivallius// Bra inlägg kl 11:12. Men angående punkt två så är det konstigt om han inte hinner med det han skall göra. Vi hade väl ingen sportchefstjänst alls innan honom?! Prioriterar han fel eller saknar han kompetens så att allting tar mycket längre tid?!

Angående punkt 3 så har väl Sköldmark flyttat till Örebro så jag antar att han var typ arbetslös? Vilket borde innebära att vi kunde få honom till en billig lön.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-10 14:50
KvT//

5 stycken föranmälda (innan seriestart) under 23 år, får gå fram och tillbaks mellan ÖSK-U och A.

Dessa fem kan sedan ändras under sommarfönstret.
AIK Saywee
2010-04-10 14:48
Henrik (ÖSK), egentligen förstår jag inte varför du har hakat upp dej på ”detta” med angrepp och standarder och ältar detta än i dag.

Jag, med flera blev illa påhoppade av en ”falsk Kronblom” i höstas, en Kronblom. med en liten himla punkt (.) efter nic´et. Bara det verkade ju löjligt, någon som ville blanda in den riktige Kronblom, så fegt och så falskt!

Inlägget med de fula personliga påhoppen togs bort av centralredaktionen, eftersom det var utanför reglerna för detta forum. Jag kan inte ordagrant komma ihåg vad som skrevs, men tog mycket illa vid mig, medans andra som hånades och förlöjligades, klarade av sådana dumheter bättre än mig.

Elliot, väljer efter att irriterat sig över en massa inlägg att lämna, utan att blivit påhoppad, men i samma inlägg skriver han en massa dumheter.

Kan du inte ”förnimma” skillnaden?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-10 14:48
KvT//

Gawelin hann ju även med att spela i A-landslaget. Frisk hade han säkert blivit välavlönat utlandsproffs. Mycket tråkigt både för honom och ÖSK.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 14:41
ÖSK-Karl//han hade ju en följetong av knäskador. Man kan ju fundera på hur bra han hade blivit om han fått träna hela tiden utan skada. Trots så många skadeavbrott kom han tillbaka och var så bra.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 14:40
ÖSK-Karl//Ja, det vore nog en förstärkning för ÖSK U om han kunde spela en del där. Nu när inte mittåt finns här så kan jag inte reglerna riktigt hur man får hoppa mellan lagen men han kanske skulle kunna spela hälftens av Ö.U:s matcher.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-10 14:39
Wivallius//

På slutet höll inte knät för träningar, ändå dominerade han matcherna. Tror Gawelin blivit en av ÖSK:s bästa spelare genom tiderna.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-10 14:37
KvT//

Du är inte ensam, jag trodde också Rosen var förlorad, frågan är om anmälningarna till ÖSK-U redan är gjorda, annars kan han ju få viss matchträning där?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-10 14:36
Wivallius - Unga knäskador//Kan det bero på för hård träning för de unga spelarna som ännu inte fullt ut är fysiskt färdigutvecklade? Träning idag för 15 åringar och uppåt är klart tuffare än för 10-20 år sedan. Framförallt har kvantiteten ökat men också intoleransen att hålla på med flera idrotter upp till 17-18 års åldern.
Annons: