/fotboll/osk/forum/5006.aspx/fotboll/osk/forum/5006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro timpino
2010-04-14 19:51
skvaller mottages gärna :)
Örebro widemarsh
2010-04-14 19:46
Jag gillar skvaller, jag tar gärna emot ett pm Saywee :)
AIK Saywee
2010-04-14 19:20
Jaa, mina svartvita vänner, om vi bara visste vad som är fel och vad som är rätt, då skulle vi ge järnet för att rätta till detta.

På det sätt vi kan jobba, hemma som borta, offside som inside, så är det ÖSK som gäller.

Alla önskar vi ett guld, eller åtminstone europaspel :)

FORA ÖSK, nu tar vi BP .....
Örebro kenya
2010-04-14 19:00
Läste "Ett par pungråttor" artikeln, som ligger upplagd här. Blicklöst sågande av Bedoya, mannen kommer ju till tio gånger så många målchanser som övriga laget. Att bollarna sedan ska sitta är en sak, men att peta någon för missarna är lite att ta i.

Sen den vanliga Nordin hyllningen som läses överallt på detta forum. Nu ska jag inte säga att jag inte gillar Nordin och hans spelfilosofi, men människan måste ju börja prestera poäng!!!

Nordin fick utmärkelsens bästa spelare mot AIK men målet kom till efter samarbete mellan Anttonen, Bedoya och Astvald.

Jag anser att om man ska vara en topprankad spelare i ett lag som en offensiva mittfältare och den spelare som tar fasta situationer som Nordin gör, måste man kunna kräva åtminstone 5+5 på en säsong.
Örebro den oumbärlige
2010-04-14 18:57
Känns som att ÖSK försöker skylla eventuell negativ stämning på Bassombeng. Sjögren påstår ju att man stänger av han för att för att man vill hitta rätt fokus. Vilket skämt, att resultaten är Basses fel är ju absurd. Porokara kommer också han att dra gratis eller för en kaffepeng i sommar. Sjögren när han är som bäst.
AIK Saywee
2010-04-14 18:51
Ämne: Skönt att Bassombeng....
nibor, vore det inte bra om vi slipper skvaller här, det är så många som tjatar om "källor" eller helt enkelt mår dåligt av sådant, som skvaller alltså!

Har du skrivit A, bör du skriva B.

"Nu när han äntligen har fått kicken kan jag meddela att han har blivit påkommen att sno grejer av andra i laget som han sedan har skickat hem till Kamerun.. Det finns flera grejer som han har misstänkts för men jag behöver nog inte gå in på detaljer. "

Hur är det med "ÖSK-ANDAN", kan du beskriva lite tydligare vad som kan tänkas ha hänt ???

FORZA ÖSK!
Örebro KCMarten
2010-04-14 18:47
en liten reflektion gällande Sköldmark..

Han var ju inte jättepopulär i Göteborg så han kan ju inte gjort något jättejobb där.

Jag har en liten irriterande tanke om att Sjögren och Sköldmark var väldigt bra kompisar under tiden de spelade i ÖSK.

Då kanske det snarare är Sjögren som "räddar" Sköldmark från arbetslöshet än att han på sikt skall ersätta Sjögren.

Det ligger både en och två hundar begravda här..

Dessutom är det spännande att Bassombeng sparkas när Sköldmark kommer.. månadslönen finansierad, så att säga.

Men, jag kan naturligtvis ha helt fel..
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 18:13
Det skulle inte förvåna mig om Bassombeng hamnar i GAIS under nästa fönster. ÅFF lär också vara intresserade.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 18:09
KvT//

Ja, med en tränare vars lag siktar på en Europaplats och som bara tagit 12 poäng på 12 matcher borde den mest inbitne Sixten-anhängaren börja skruva på sig.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 18:08
ÖSK-Karl //Allt jag skrev i listan är "detaljer" jag saknat hittills denna säsong. Ja, flera av dem förra säsongen också för att vara ärlig.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 18:06
KvT//

He,he, det mesta av det du räknar upp tror jag nog den nye tränaren klarar. Men bara veta att Benny finns där som ett bollplank för ledare och spelare skulle kännas skönt!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 18:05
ÖSK-Karl//Ja till och med de som förkastade 4-4-2 totalt tidigare börjar skruva på sig
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 18:03
KvT//

Verkar som de flesta är eniga om att ÖSK nu skall spela 4-4-2 och anpassa sig till materialet.

Allt ifrån rena amatörer, fd ÖSK-spelare och tränare på hyggligt hög nivå. Alla säger 4-4-2. Men det lär vi väl inte få se under Sixten?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 18:03
ÖSK-Karl//Tror du Benny hinner med att jobba med detaljerna:

*Rörlighet
*Bolltempo
*Hålla ihop lagdelar
*Mod att passa fort och offensivt
*Snabbare beslut
*Skjuta betydlig oftare och gå på retur
*Fasta situationer
*Tillslag överhuvudtaget
*Snabbare spelvändningar
*Djupledslöpningar

;)
Örebro nibor
2010-04-14 17:59
Skönt att Bassombeng lämnar! Även om han var riktigt bra i sina bästa stunder verkar han inte ha alla knivar i lådan. Nu när han äntligen har fått kicken kan jag meddela att han har blivit påkommen att sno grejer av andra i laget som han sedan har skickat hem till Kamerun.. Det finns flera grejer som han har misstänkts för men jag behöver nog inte gå in på detaljer.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 17:58
Kul att höra på NA-TV att Benny kan tänka sig jobba med detaljer för ÖSK. Hoppas vi slipper vänta för länge bara.

Men den som väntar på något gott...
AIK Saywee
2010-04-14 17:57
Farsen och go_osk, jag har gjort så gott jag kan via min tröga "kustdator" ... ni har förhoppningsvis PM

Ni som är irriterade över mina inlägg - varför har ni inte bara skrållat förbi?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 17:46
Då har vi en lönepost för 40 000 Kr/mån ledig ;)
Man har förstått att något inte är som det ska med tanke på att han inte ens suttit på bänken.

Förmodligen är nu Wirtanen andra valet på hö kanten. På vä sidan finns egentligen ingen efter Poror förtum att Sixten sätter Paulinho där.

Håller med Tungsten Wolframium artikel och skrev det häromdagen. Det är resursslöseri att hålla Antingen Paulinho eller Kim på bänken (eller malplacera Paulinho). Ibland måste en tränare forma laget efter sitt material och inte efter sin önske-spelide för att få ha med de bästa spelarna på planen på sina bästa positioner samtidigt.

4-4-2 ger ingen garanti för bättre spel i sig själv. För det är långt ifrån bara spelsystemets fel att de spelat så illa mot Mjällby och GAIS. Men det ger bättre förutsättningar med gällande material som jag ser det.
Örebro bison
2010-04-14 17:42
Kanske bara jag som inte ser hur det ligger till, men känns det inte som att både Staaf och Paulinho gör sig bättre i boxen.
Frågan är alltså varför värva Paulinho och inte en utpräglad vänsterytter?
Örebro go_osk
2010-04-14 17:37
Saywee//
Jag är också intresserad av ett PM, för vad är ett forum utan spekulationer och skvaller?
AIK Saywee
2010-04-14 17:33
God kommunikation, trivsel, konkurrens, "anda", etc. etc. är oerhört viktigt om vi skall nå målet!

Klack och publik, likaså, så många som möjligt till bortamatcher och alla vallfärdar till hemma-BA, när det bjuds på svensk elitfotboll!

.... och att vi spelar med "friska" spelare ...

Jag ger aldrig upp, mot målet ÖSK :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-04-14 17:29
Saywee/ Jag vill ha PM! Men kan nog räkna ut ett och annat ändå...
Elfsborg epiphone
2010-04-14 17:17
tråkigt med Bassombeng, såg han mot Hammarby för något år sedan, var i princip bäst på plan.
Alldeles för bra för att vara så korkad..
AIK Saywee
2010-04-14 17:17
Jag har varit nära att skriva om en annan som fått sparken, men har förstått att det finns så många som irriterar sig på "skvaller" så jag struntar i det. PM´ar i stället.

Vi kanske skall ha ett mer "formellt/korrekt" forum och undvika skvaller och insidergrejer, vi tar sådant via PM istället. Då kanske vi får fler skribenter och många blir lite nöjdare, eller?
Örebro Lekiller
2010-04-14 17:15
Intressant att lyssna på Benny Lennartsson i dagens inspark angående ÖSK:s hörnor.

Så små saker men ändå ganska så självklart.
Wivallius
2010-04-14 17:03
Saywee//

Tänk om det är SyreAtom ;-)
Wivallius
2010-04-14 17:02
Saywee//

Jag förstår att du inte orkar hålla upp det standaret längre. Ett nytt namn skulle kanske kunna vara Stannum efter materialet i de svartvita soldaterna på Berhns gröna gräsmatta.
Wivallius
2010-04-14 17:00
Sportbladet slår på stora trumman:

"Örebro sparkar skandalspelaren"
AIK Saywee
2010-04-14 16:59
Wivallius, detta var både roligt skrivet men även tragiskt, vem är denna förträfflige kemiske skribent!

Själv hette jag under 1990-talet Aurum, på detta forum ;)
Wivallius
2010-04-14 16:54
NU har jag smält senaste matchen och tänker nu uttrycka EN åsikt inför BP-matchen, samma åsikt som inför GAIS, så att ni inte tycker jag är en ännu större dystopist än tidigare. Här kommer åsikten:

4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2
4-4-2