/fotboll/osk/forum/4993.aspx/fotboll/osk/forum/4993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 23:02
KvT//

Jo att Nordin kan vara lite svag defensivt vet jag.

Men jag fattar inte vad Benny menar med att det skulle kunna vara en fara vid 4-4-2. Nordin borde ju då vara spetsen på diamanten. Kan du förklara det? Jag ser dig som ett fotbollsorakel ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 22:56
Utvecklingen/avvecklingen av gamla publikfavoriter är inte bra för publiksiffrorna. Först Näfver, sedan Berra utfryst, nu skall tydligen Basse bort och Porokara lär ju inte förlänga.

Jag känner inte igen ÖSK. Vad är det som händer?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 22:53
Angående 4-4-2 uppställning så säger Benny i NA tv att han kan känna betänkligheter att ÖSK ska spela 4-4-2 med tanke på Nordins svaga defensiva egenskaper. Men det har ni väl alla hört.

Nu finns det iofs kompensatoriska åtgärder mot det tex att låt Nordin spela på ena flanken och annat. Men det tål att tänka på
Örebro Kurt von Traatt
Dubbelpost
Örebro den oumbärlige
Då har Sjögren lyckats med sin strategi. Att det här med Basse kommer ut just nu när laget är i usel form och folk klagar är givetvis till för att få folk att byta fokus.

Örebro KCMarten
2010-04-14 22:51
//Saywee

Det ologiska agerandet blir alltid logiskt när man får reda på bakgrunden.

Jag hoppas att den logiska förklaringen också är den som är rätt för ÖSK.

Forza Svartvitt!
Örebro Sekt. E
2010-04-14 22:47
Bra att Basse försvinner. För båda parter är jag säker på.
AIK Saywee
2010-04-14 22:47
KCMarten, jag är skeptisk, optimistisk (?), men även realistisk inför "sportchefsbytet" ...

... "begravda hundar", är nog vad det kan vara, men hoppas att det inte är så?

Jag hoppas att det är ÖSK, som tagit tag i denna fråga (roll/befattning) och inte "omvänt" ...

Vi måste kunna sälja, köpa spelare på ett smart sätt för att nå målet (och ekonomin), och dessutom erbjuda en bra miljö, under tiden mot målet, hur svårt kan detta vara?

Hur fungerar egentligen vår svartvita organisation?!

MOT DUBBELN!
AIK Saywee
2010-04-14 22:43
Ämne: Saywee

Jag förstå....timpino//
Ett helt nytt nic har du, jag välkomnar dig, men det tar lite tid att "bekanta sig", förstår att du inte tycker om Basse, men han har faktiskt hyllats några gånger, av svartvita fans och media, men blivit "misshandlad" och dessutom strulat, Berra för att ta ett ennat kameruanskt lejonförvärv, en lojal lirare, finns kanske fortfarande en möjlighet att han stannar, eller skall han också rensas bort ???
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 22:38
KvT//

Spännande, nu skall vi väl ändå kunna klå och komma före Skogsraggarna? ;)
Wivallius
2010-04-14 22:32
Berra kan komma i tid från semestrarna, hålla sig neutral i pressen kring speltiden, och acceptera att han inte fått chansen i startelvan. Detta trots att han spelat betydligt mycket mindre än Basse och även han säkerligen har haft tränarens onda öga riktat mot sig.

Så, tyvärr, jag kan inte tycka särskilt synd om Bassombeng ... och då bryr jag mig inte om de fåniga ryktena från tidigare ikväll, utan gör min bedömning utifrån hur han tideigare betett sig mot laget på ett synnerligen oprofessionellt sätt. Han skadar både ÖSK och sig själv.

I min värld är ingen spelare, tränare eller sportchef större än klubben som sådan. Därför kan jag inte sörja om det blir så att Basse får avsked på grått papper.
Örebro M!ke
2010-04-14 22:29
Jag hoppas Degefors & Norrköping tar klivet upp till Sveriges fotbolls finrum :P Vore kul med lite derby och publikmatcher :) Inte så troligt att det blir så men...
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 22:28
ÖSK-Karl//btw och lite of topic. ÖHK värvade en leksandscenter idag. Läs mer på vipers hemsida. Sedan tidigare har de kritat en rätt bra målvakt från Modo.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 22:26
ÖSK-Karl//Hehe - Jag vet inte om jag håller på något av dem. Skulle vara trevlig bara att se lite SE fotboll med länsanknytning om det är bra väder.

Vore kul att se Sebastian Henriksson igen också och sen se hur pass bra Degen är. Hörde att de gjorde en riktigt bra insats trots förlusten mot Landskrona.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 22:18
KvT//

Du håller väl på Ö-laget då? ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 22:15
Hoppas Degen får spela mot ÖIS här på fredag. Då tror jag katten att jag går ned och tittar. Borde bli fria sittplatser
Örebro M!ke
2010-04-14 22:13
Ämne: Hela Bassombeng-affä....
Alvbåge startar också Bassombeng skrivandet i bloggen med det här: "Erik Bassombeng var med idag och jag tänkte skriva att"... osv osv. Jag tycker att det låter som att han är typ överraskad att Erik är med, som att han nästan aldrig kommer på träningarna. Men, men.. Lika bra att slippa honom ändå. I sina bästa stunder en landslagsman! Men dom var länge sedan vi såg! Mycket länge sen..! Vem kommer vilja ha en spelare som så fort han inte får som han vill så skiter han i resten av laget..?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-14 22:11
Widemarsh//

Tänkte exakt som dig, aldrig att Alvbåge skulle lobba för Bassombeng utan anledning, jag tror Alvbåge ogillat den behandling Basse fått utstå.

Den dåliga stämningen i omklädningsrummet kommer inte från någon av spelarna.
FORZA ÖREBRO!
2010-04-14 22:00
en till 0 - 1 förlust för gnaget..
AIK 2 TORSK 10 ;)
Örebro timpino
2010-04-14 21:51
Saywee

Jag förstår om du inte vill skicka skvaller till en okänd, vet inte vad du menar med att "ni" avslöjat er dock?

Enlighten me :)

OT: Skönt att bassombeng är borta, aldrig sett honom som en fotbollsspelare av rang, jävligt surt att vi inte får en krona dock.
Örebro DaSa
2010-04-14 21:35
Veckans NA-tv var riktigt bra, rekommenderas...
Örebro Grixx
2010-04-14 21:28
Instämmer att något känns skumt/ruttet i den här affären och detta om att sprida neg energi känns som att det är ett falsarium.
Örebro DaSa
2010-04-14 21:12
Verkar inte som kommunikationen mellan Basse och Sjögren är den bästa. Inte första gången de missförstår varandra. Eller varför kommer Basse och säger att kontraktet är brutet och Sjögren säger att det inte är det. Vem tolkade?:)

Okey om vi bryter kontraktet men då skall det till ett nytt kontrakt som hindrar honom från att skriva på för en annan allsvensk klubb närmaste året. Vill inte se honom i GAIS, om så blir fallet så luktar det fulspel bakom kulisserna från Axén och CO.
Örebro widemarsh
2010-04-14 21:03
Hela Bassombeng-affären känns väldigt skum. Tror inte riktigt att han skulle sprida negativ energi i truppen. Såhär skriver Alven i sin blogg idag:

"Erik Bassombeng var med idag och jag tänkte skriva att han också såg het ut på träningen och att man hoppas att han snart får lite speltid men så kan man nu läsa i NA att det är helt slut för Erik i ÖSK. Min personliga åsikt är att det känns riktigt tråkigt "

Tycker ofta han har lovordat Basse i sin blogg, att han varit het på träningar osv.
Han skulle knappast skriva såhär om Basse spred negativ energi, och knappast om han stal från sina lagkamrater som någon skrev här nedan.
Örebro Lascaux
2010-04-14 20:51
Och nu tog Halmstad ledningen, härligt!
Örebro widemarsh
2010-04-14 20:51
Saywee// Får inte jag något pm? Jag bjöd ju dig på Talgoxar under mitt gamla nick :)
Du kan få en till på länktips.
Wivallius
2010-04-14 20:45
kenya//

Olsen var också inblandad i målet mot AIK. Glöm inte det. Han har gjort 2/3 av ÖSK:s mål hittills i år.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 20:36
och MFF håller 3-1 mot Häcken när det är en kvart kvar...MFF tuffar på och Häcken får känna på hur det är att förlora
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-14 20:29
Ev kommer Degen att spela sin premiär på fredag mot ÖIS på BA
AIK Saywee
2010-04-14 20:24
Dogai Singh och timpino ...

Välkomna till detta forum, men jag vågar inte skicka PM till "nykomlingar", dessa PM får bli till de jag tror att jag har fortroende för, genom att läst en massa inlägg här på detta fina forum, genom alla dessa år ...

... dessutom har "ni" avslöjat er ganska enkelt :)

Skvallerfritt svartvitt!
Annons: