/fotboll/osk/forum/498.aspx/fotboll/osk/forum/498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-15 16:14
Bara för att en back blir utbytt betyder det ju inte att han är skadad.. Lorentzson var ju sisådär senast så att man tog in Ring som är mer offensiv var ju inte konstigt.
Örebro TommyS
2016-09-15 16:12
Tror att vi behöver 22 poäng för att ta AIK. När de inser att de inte kan vinna tappar de lite fart, och de har flera svåra matcher. För att ha någon chans måste vi vinna allt hemma, och för att vinna allt hemma behöver spelarna vårt stöd. Jag är lite orolig för att vi får dåliga publiksiffror i de närmaste matcherna, hoppas att jag har fel.
Örebro combatspenat
2016-09-15 16:02
4a hade suttit fint så har vi ju två chanser till europa! Vinna cupen nästa år eller att något lag som kommit 1-3 vunnit cupen! ÖSK är fan bäst!
Örebro Jekl
2016-09-15 15:55
Pemo// Okej vi kan agree to disagree ;) jag föredrar fortfarande att man inte firar jämfört med det motsatta, dvs överdrivet och orespektfullt firande. Vi har rätt lätt spelschema kvar men jag tror ändå det kan bli svårt att ta in 6 poäng plus målskillnad på AIK. För att göra detta måste vi komma in i ett rejält flyt, framförallt är det väl målskyttet som behöver lossna för flera spelare. Gör det bara det så tror jag vi har tillräckligt bra och stabil defensiv för att vinna återstående matcher, åtminstone de på hemmaplan. Det realistiska är väl ändå att gissa på att vi hamnar 5a eller 6a tillslut skulle jag säga.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2016-09-15 15:42
Pemo, här kommer inför från NA.

Sköld tillbaka, Omoh med men osäker, Astrit borta. Har Lorentzon varit skadad? Trodde att han byttes ut senast på grund av att han missade nästan varje uppspel.

Håller med dig dock, klart att vi har massor att spela för i år, finns ingen anledning att slå av på engagemanget. Hoppas att alla kommer imorgon! (Inte jag, visserligen, men alla andra!)
Örebro pemo
2016-09-15 14:41
Jekl // Tja, kränkt och kränkt. Men jag tycker det är en fånig trend att inte bli glad när man lyckas i sitt arbete med hänsyn till sin förre arbetsgivare.

Dagen före match och alla verkar givit upp. Förhoppningsvis kommer det kanske något " inför matchen " innan 19 i morgon, så man kan få en liten försmak hur läget är.

Sköld fortfarande skadad? Lorenzon? Hur är läget med Astrit? Hjärnskakning på Ohmo?

Om man försöker vara förnuftig, var hamnar ÖSK då tillslut?
Att gå ifatt de tre första är inget vi kan påverka själva. Vinner vi allt som är kvar, går vi i alla fall om Göteborg. ( hi hi hi )

Samtidigt känns det lite underligt att intresset är så svalt här. Med den vanliga utdelningen på de kvarvarande matcherna bör vi väl bli sämst 7:a ?

Om nu inte höstformen infinner sig. Hoppas bara att det blir spännande in i kaklet, så att inte sista hemmamatchen mot Östersund blir betydelselös.
Örebro Jekl
2016-09-15 11:39
@pemo:

Hur kan du bli kränkt av att en spelare inte firar? Han gör ju uppenbart sitt bästa på planen eftersom han gjorde mål - jag tycker bara att det är respektfullt mot Hammarbys fans och jag skulle föredra att både DG, Crespo, Kalle, Yasin m.fl. som varit i ÖSK under en relativt lång period hanterade det på samma sätt som Besara.

Hoppas på att Omoh är tillbaka snarast, både Sema och Broberg behöver annars höja sig markant till nästa match för att fylla den luckan. Håller även med om att vi behöver ha in en utpräglad striker till nästa säsong. Mikael Dahlerg har utgående kontrakt med Helsingborg och borde inte vara dyr i drift. Dock har han ju en skadehistorik likt många av våra andra värvningar och han känns inte direkt som en första-striker (vilket heller inte Sköld gör i.m.o)
Örebro Restalundsv
2016-09-15 00:30
Kul me lite extra stålar för rinne
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-14 21:40
@TommyS:

Han skrattade tydligen när han hörde i omklädningsrummet att ÖSK kvitterat så någorlunda OK är han nog. Alec säger det i slutet på presskonfen
2016-09-14 21:06
Eftersnacket
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-14 17:52
Kul att ÖSK uppmärksammar Yunus Ismails födelsedag!
Örebro TommyS
2016-09-14 15:08
Har inte läst något om läget med Omoh. Fick han en hjänskakning som håller honom borta eller är han ok?
Örebro pemo
2016-09-14 11:59
Vem är det som ansvarar för poängligan på denna sida? Den till höger alltså?
Har inte hänt något där på ett bra tag, antar jag.
Sema har ju gjort 7 mål och Besara minst 3 poäng, men han finns inte med alls. Visst finns uppgifterna på SvFF , men om ingen ansvarar så kan man väl ta bort den?
Örebro DaSa
2016-09-14 11:27
Ett sista inlägg:) Såg att om vi tar 55 poäng denna säsong så kommer vi att ha exakt 1600 p i maratonstabellen. Då kommer det "bara" vara 86 poäng upp till det som lag som ligger på plats 10, vilket är GAIS som ligger i SE och lär förbli där ytterligare en säsong.
Örebro DaSa
2016-09-14 11:23
Sen så har vi två spelare som ligger topp-3 i en tabell, antal gula kort.... Behöver nog inte outa vilka två det är:)
Örebro DaSa
2016-09-14 11:21
Vi går in i en riktigt intressant period av matcher nu, det är nio matcher kvar och vi borde anses som favoriter i sex av dem. Om vi sedan kan kryssa i bortamatcherna mot IFK Göteborg, Elfsborg och DIF så kommer vi att ha 21 poäng mer än idag, dvs 55 poäg. Förra säsongen så skulle det ha räckt till en fjärdeplats förra året och en tredjeplats 2014.

Kollar man IFKs spelschema så har de minst fyra svåra matcher kvar och har rätt så kass form nu, så jag tror och hoppas att vi i alla fall kommer före dem. Dvs vi slutar fyra.
Örebro DaSa
2016-09-14 11:13
Riktigt fin insats av Omoh i måndags, hoppas att Axen kan hitta en skräddarsydd roll åt honom där han kan utnyttja sitt ryck ännu mer. Kan bli en riktigt intressant elva framöver om han kan få ihop pusslet med att få ut max av Astrit, Besara, Omoh, Nordin och Broberg/Ayaz/Sema samtidigt. Ingen av dem är ju någon komplett spelare utan har sina brister men samtidigt så har några av dem riktigt fina spetsegenskaper.

Örebro flesklepp
2016-09-14 07:45
Örebro flesklepp
2016-09-14 07:43
@Matta:

Just det. Kan det ha varit i 4-0-matchen hemma mot Blåvitt 1998?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-14 00:31
Tror ni att Jonathan Ring skulle fira om han gjorde mål på oss? ;)
Örebro Matta
2016-09-13 23:57
Flesklepp/
Tror att det var Mats Rubarth som hoppade upp i Dalas famn. Minns att han tyckte att detta var pinsamt efteråt ??.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro pemo
2016-09-13 22:00
spelar väl ingen roll om det står folk och tittar. Jag tycker man skall visa glädje i alla fall. Behöver väl inte tokspringa och löjla sig mot gamla klacken, men som Besara gjorde igår ( rörde inte en min ) känner jag i alla fall som ett hån mot mig som ÖSK-supporter.

Då hade han väl kunnat gått ner i lön och spela för HIF om han nu har så starka känslor för den klubben.
2016-09-13 21:40
@pemo:

Kanske inte om det stod 10 000 volvoarbetare och dina gamla chefer på en läktare och tittade på dig
Örebro flesklepp
2016-09-13 18:20
@pemo:
Det beror väl lite på. Jag har något minne av att Lolo Chanko tokfirade ett mål för Hammarby mot Djurgården, det lag han tidigare tillhörde. Inte nog med det, utan framför klacken, pekandes på sitt namn på ryggen. Inte snyggt. Som om Kalle Holmberg skulle göra detsamma, tokfira framför Kubanerna efter ett mål mot oss. Det säger liksom sig självt att det är fel. Samma med Crespo om det skulle hända. Efter allt han fått från vår klubb och från Axén. DG har jag inte någon riktig känsla för, han spelar väl för dem som betalar mest, ungefär som PFO. Sedan kan de väl få bete sig lite hursomhelst utan att vi ska komma med pekfingrar om vad som är ok eller ej. Så länge inte firandet drar ut alltför långt på tiden vill säga så att spelet fördröjs. Jag har något minne av att Christer Fürst sprang bort till avbytarbåset och kastade sig upp i Dalas famn efter hans första mål i ÖSK. Lite rörande. Minns jag rätt?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-13 17:58
Det var ju som sagt ett tag sedan, men ett sånt agerande visar ju hur klubben ställer sig till dig som spelare, även om du får ett kontraktsförslag i slutet av säsongen.
Örebro frrreddo
2016-09-13 17:10
Rirobban// Vet att Moberg sa i något sportklubben avsnitt att han inte fått något erbjudande då iaf. Hittade avsnittet...
AIK Nissesson
2016-09-13 17:03
Spontan glädje med justa gester är helt ok för mig, men som exempel, att slita över sig tröjan och därmed dra på sig ett gult kort eller att hetsa publik är så himla onödigt.
Örebro rirobban
2016-09-13 16:48
Vet vi att det inte är Moberg själv som vägrar skriva på nytt kontrakt? Klubben kanske har försökt?
Örebro Hitta avslut!!
2016-09-13 16:40
@Dr. Fritz Müllweiser:

Mm tror på samma, och hoppas verkligen på en förlängning.

Vill ha en ny 9:a. Tror inte alls på Sköld. Med en ny 9:a (och en vänsterback? 3) så är jag verkligen nöjd!
Örebro flesklepp
2016-09-13 16:26
@Nissesson:

En klassiker: Roland Sandbergs "gester" efter målet ca 4.15 in i klippet är inget annat än uttryck för spontan glädje. Kanske var det bättre förr?
Annons: