/fotboll/osk/forum/4979.aspx/fotboll/osk/forum/4979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-04-23 16:14
BBB//

Ja, men vad bra. Eftersom du uppenbarligen har räknat så kommer du också slippa oss och därmed slipper vi ringa varann och skicka PM i stället för att diskutera fritt det som vi har från källor vi inte kan avslöja, om möten som skett och annat.
Örebro IhuvetpåZidane
2010-04-23 16:01
Wivallius//

"en eller ett par dussin" Nu tog du allt i! Men ett fåtal på detta forum är helt klart abnormt känsliga om man inte stämmer in i kören som vill bli av med Sixten eller Sjögren.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-23 15:57
Wivallius// Vad Grixx möjligen menar kanske är att visa synpunkter redan har framförts minst 752 ggr, som att "Wowoah är dålig och Sixten är.....", ja, vad tror ni?
Wivallius
2010-04-23 15:52
Funderar på om en eller ett par dussin av oss här skulle starta ett eget diskussionsforum/dikussionsgrupp på annat ställe och där åsikterna är fria, så slipper Grixx oss här. :-(
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-23 15:49
Ämne: Wivallius//

Stämm....
Holgersson spelade högerback mot Gefle och det gick väl "sådär", men helt klart godkänt ändå med tanke på den ovana rollen samt det faktum att han var ringrostig. Sedan fick han spela vänsterback borta mot Gais då Wowoah var avstängd och då var han inte bra enligt min mening. Då såg man att det är/var klasskillnad mellan Holgersson och Wowoah.
Wivallius
2010-04-23 15:47
Grixx//

Vet du ens vad spam är?
Örebro Grixx
2010-04-23 15:43
Spammvarning;-)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-23 15:20
Wivallius//

Stämmer, Holgersson fick spela högerback och gjorde det bra i den enda match han fick spela. Minns att jag blev så glad för jag var bombis på att han sedan skulle få kliva in som vänsterback.

Men saatana Sixten ville annorlunda.
Örebro worldfarm
2010-04-23 15:09
Yep, det kommer att styras bussar till Norrköping. Vi går ut med info så fort matchdatumet är spikat. Räkna med ett pris runt hundringen för medlemmar.
Wivallius
2010-04-23 14:30
pemo//

Faktum var att Holger fick spela HÖGERBACK i st f Anttonen och gjorde det riktigt bra i ovan position.
Örebro gazzettadellosport
2010-04-23 14:29
Bussar till Norrköping?
Örebro pemo
2010-04-23 14:08
Wivallius// Helt rätt, jag har skrivit om Glenn i samma ämne när jag tyckte att det blev för mycket focus på Berra.
Jag erkänner att jag blev lika paff som alla andra när han valde Nordback och Anttonen som mittbackar. Kan förstå Nordback kanske, men Patrik hade ju gått skadad en längre tid, så där fattade jag inget. Jag var helt inställd på att Berra eller Glenn skulle spela mittback i dessa två matcher.
Men visst var det väl så att Glenn spelade vänsterback i en av matcherna, för att sedan vara helt ute matchen efter?

Fast Sixten missade en tredje mittback, Robert Walker. jag läste att han fick hoppa in som mittback i senaste matchen med Jönköping.

Men nu skall jag inte tjata något mer om Berras vara eller inte vara i tidigare matcher utan önskar honom lycka till i ÖSK-U och att han kommer in som ett nyförvärv i höst.
Wivallius
2010-04-23 14:01
pemo//

Jag tror inte problemet (för oss som har den åsikten) har varit att Wiken eller Micke får spela i stället för Berra utan att de flesta av oss, av vad vi sett av Berra, tycker han är en bättre mittback än Anttonen resp Nobbe, som var Sixtens val i de beramade 0-3-matcherna i höstas.

Märk väl att även Glenn Holgersson sidsteppades trots att han då var tillbaks från skadan och hade gjort ett par fullgoda insatser ett par matcher innan. Ingen kan väl påstå att Holger inte var en kapabel vänstermitt? Trots detta valde tränaren att spela med två spelare som inte hade någon erfarenhet alls av positionen. Glenn har ju också fått silkessnöret, så vart denna sidsteppning av Berra leder är väl ganska solklart.

Sixten ville varken ha Berra eller Holger helt enkelt.
Örebro pemo
2010-04-23 13:51
Ämne: Ämne: Jag tro....
Det jag kommer i håg av Berras spel är två matcher. Dels i ÖSK-U mot Arboga Södra i Arboga på gräsplan. Där såg han väldigt bortkommen ut och blev avblåst så fort det blev lite kroppskontakt.
Sen var han väl mittback i hop med Oskar mot IFK G och gjorde en väldigt bra insats . Jag har sett alla hemmamatcher sedan 2000 ( ungefär ) så jag måste ha sett mer av honom under 2008, men det har inte lämnat något större avtryck.
Alla som tycker att han har visat en stor talang och borde spela kan väl referera till några matcher.

Jag tror fortfarande att många som håller på Berra har en romantisk idé om att vi har hittat en oslipad diamant.
När så inte är fallet tar man ut besvikelsen på den tränaren som ser honom varje dag i träning.

Sen är det naturligtvis så att tränare inte har samma syn på spelare, men den som har ansvaret för klubben är den som för tillfälligt är anställd som tränare.
Örebro Kom hem Kuba
2010-04-23 13:40
Ämne: Jag tror inte att de....
Berra är född 88 och var alltså/skulle fylla 21 i höstas och inget annat. Jag tycker att han gjorde ett fullt godkänt jobb på mittbacksplatsen under hösten 08 och att han inte fått mer speltid är för mig obegripligt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-23 11:35
BBB//

Såg det också, blir väl en liten strid mellan klubbarna om det blir 19/5 eller 20/5. Bra om detta kunde avgöras snabbt för bussbokningar.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-23 10:42
Ämne: Som läget är nu så k....
Kajanus// Vad är det som säger att Svenska Cup-matchen mot Norrköping ska ske dagen efter vårat hemmamöte mot Trelleborg 17 maj? Speldagarna är satta till 18-19-20 maj och varför skulle man då välja det första av dessa datum? Verkar inte speciellt logiskt. Norrköping har matcher 14/5 och 22/5, så 19:e eller 20:e borde väl ligga närmast till hands?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-23 09:57
Kajanus //Bra planerat som vanligt :(
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-23 09:53
pemo//

Håller med om att det just nu är köparens marknad. Men många av de spelare du räknar upp är ändå attraktiva som bosman.

Problemet är att ersätta dem som försvinner, detta då alla idag kräver sign-onpengar för nya kontrakt.
Örebro pemo
2010-04-23 09:38
ÖSK-Karl// Jo, men jag menar att de måste få jobb också. Det dräller av fotbollsspelare som har ambitiösa agenter och tycker att just deras spelare är guds gåva till laget.
Kolla in de som åkte till Turkiet.
Nä, jag tror att dagens allsvenska lirare får vara väldans glad över att ha sin hobby som jobb, och dessutom tjänar bra på det.
Örebro Kajanus
2010-04-23 00:19
Som läget är nu så kommer Svenska Cup-matchen mot Norrköping att ske dagen efter vårat hemmamöte mot Trelleborg, så vi kan nog inte räkna med den vanliga startelvan mot Peking.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 23:36
pemo//

Du måste tänka på att nästan alla du räknar upp har EU-medlemskap. Därför kan de utan vidare flytta och jobba i andra EU-länder.

Wanderson har det ju betydligt svårare att få arbetstillstånd antar jag, detta då han ej heller har några landskamper på meritlistan.
Örebro pemo
2010-04-22 23:19
Jag tror inte att det blir någon massutvandring från ÖSK. Vi tycker spelarna är bra, men att de atraktiva i någon högre liga tror jag inte.
Kolla bara Almebäcks uppspel. Eller Nordins ork.
Roni? Han skall vara djäkligt glad om han får förlänga med ÖSK.
När inte en sådan som Wanderson får utlandskontrakt, då förstår ni väl hur svårt det är. Berra får väl spela upp sig i ÖSK-U och ta Wikens plats i höst. Basse vill inte vara kvar och lär inte platsa i någon annan liga.

Sen har jag en annan vinkling på mittbacksfadäsen i höstas. Tänk om Sixten ville ta det försiktigt med Berra och inte kasta in honom och förstöra hans framtid. Han var ju bara 19 år. Därför satsade han på rutinerade kort som Nordback och Anttonen.
Fast jag pratar lite mot mig själv eftersom Anttonen hade varit skadad en längre tid innan han gick in i spelet.

Nåja, det var då. Nu ser vi fram mot nya mål(!!) när HBK kommer på besök. Tyvärr missar jag första halvlek, men skall pressa Mazdan till det yttersta så jag får se så mycket som möjligt. Av matchen.
Så snälla ÖSK, ni kan väl göra alla fyra målen i andra halvlek.
Tackar på förhand.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 23:09
Walter Gigena//

Ja, jag fattar inte hur så kallade experter som Fjellström och Blohm kan förespråka vår/höst. Vårt klimat är inte gjort för det oavsett hur fina planer man kan göra.

Det blir ju en ond cirkel, mindre publik ger mindre entré, sponsorpengar o.s.v. Tycker det är att gå för långt om fotboll i Sverige måste spelas inomhus.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 23:07
ÖSK-Karl//Nej faan, den här säsongen har definitivt gjort mig motståndare till höst/vår säsong. Sen uppehåll när vädret är som bäst på sommaren. Jag vill inte frysa archlet av mig när jag ska se fotboll.

Jag kommeri håg när jag var liten och såg tipsextra på tv. Jag kunde aldrig förstå varför de spelade i snöslask och skit och höll upp på sommaren i england ;)
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-22 22:59
ÖSK-Karl// Ja, men jag menade att ÖSK har nog inget val när det gäller cupen. Jag tror inte Väsby vill att Rosen står utan bara är reserv (om ÖSK inte tar med sig nån junis)
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-04-22 22:57
Ämne: ÖSK-Karl // Ja många....
Sedan kan man ju alltid väga in konkurrerande ligor och andra sporter i publiktappet. Hockeyn pågår fortfarande samt att Premier L, La Liga, Serie A m.m. tar en hel del publik. Ju tidigare säsongsstart för Allsvenskan desto mindre publik på plats.

Lite skoj för övrigt hur det knorrades på västra stå mot Gais och någon klagade på spelet och jämförde med en match i Champions League.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 22:53
Alan Cork//

Det är ett för otacksamt jobb att försöka förklara det för dig. Dessutom vill jag skydda mina källor.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-22 22:42
KvT//

Du måste tänka på att Alvbåge stått mer eller mindre sjuk i tre matcher innan Gefle. Nu är han nog snart tillbaks i gammal god form.
Örebro rirobban
2010-04-22 22:39
Ämne: gesson /widemarsh //....
Fast "b-laget" gjorde det ju bättre mot Häcken än vad "A-laget" lyckades göra i seriematchen hemma. Så kanske var det bästa laget för dagen? Kanske var det bästa laget i huvudtaget mot Häcken och borde ha spelats med i serien med? På bortaplan i serien var det ett strålande inhopp av Bedoya som räddade poäng.

Aja jag hoppas också på bästa laget den här gången. Hoppas vi kan fylla 4-5 bussar till Peking, vore kul:)
Annons: