/fotboll/osk/forum/4975.aspx/fotboll/osk/forum/4975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-04-25 10:42
Hinner inte läsa allt i denna underbara tid av året, vill bara vara ute, hela tiden ...

... men jag har förstått att Grixx har varit på väg att hamna offside, tur att det var ett felaktigt beslut, för han var väl rätt placerad när passningen slogs?

Grixx, du behövs verkligen här, annars mister ju svartvitt en "profil", och tack för att du inte fegade ur (nicbyte), utan behåller ditt nic.

Den svartvita flugsnapparen med flera hälsar verkligen till dig :)))
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-25 10:39
destruction //Hehe - Ditt engagemang kan ingen klaga på iaf ;0)
Örebro destruction
2010-04-25 10:37
Har inte sovit bra på hela natten utan istället legat och vridit mig och halvslumrande tänkt på hur ÖSK ska manövrera ut HBK. Konstigt nog var det likadant igår med när jag satt och kollade SM-finalen i hockey. Fick aldrig den där känslan av avslappning att infinna sig. Det vore så skönt om vi kunde få se den första riktiga segern hemma (Åtvidaberg räknas inte) så att man kunde få slappna av lite och tänka på de andra viktiga sakerna i livet en stund. Sedan jag vaknade har jag tryckt en hata Halmstad t-shirt, skrivit en ny kampsång och tagit på mig mina ÖSK-strumpor.
I Örebro har ni inget att hämta, västkustjävlar!

Nu är det inte långt kvar.
AIK Saywee
2010-04-25 10:35
Kommer du Rojas, eller skattar du dubbelt i maj?
AIK Saywee
2010-04-25 10:34
Jag har haft ett litet aprillov från forumet, men måste in och tippa.

Sen söndagseftermiddag "sopar vi med kvastarna" på BA, eller?

Förresten igår såg jag, då jag svängde ut på Rudbecksgaten från Kasten Ottergatan , att någon med släpkärra passerade långsamt vid MAX-restaurangen. Fordonet hade ett släp, fullastat med brasved, tror att detta kan ha varit ett beställningsjobb från något supporterled, eftersom bengaler är förbjudna blir det en riktig aprilbrasa ;)

Vi ses på BA!
gurtan
2010-04-25 10:32
Risk för ny hemmafrossa? Första målet vinner idag, nån som sätter emot?

Kihlberg for landshövding!!
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-25 10:30
Aspen //Precis! Bra väder, söndag, bra motstånd. Nu finns inga ursäkter för en publiksiffra under 8000!

Alvbåge propagerar för en AS med färre lag för att spetsa till den. det finns nog många åsikter om det liksom om man skall spela vår/höst el höst/vår.

Personligen gillar jag fler lag och ser hellre flera olika motståndare än samma flera ggr. ÖSK kanske inte hade spelat i AS idag om inte AS hade utökats. Jag tänker på säsongen 2007.

Och ibland är det faktiskt roligare med 4000 på strandvallen med lukt av varm korv och låda på magen än 7000 på nya Ullevi. Läs gärna länktipset som där Rydström bloggar om spel på mindre arena

Örebro Pintorp
2010-04-25 10:19
Jag såg Slumdog Millionaire igår. Skönt för Bedoya med en alternativ karriär om nu fotbollen mot förmodan skulle misslyckas.
Örebro Grixx
2010-04-25 10:18
Aspen// Tack, vi får båda öva lite mer på "peace and understanding" :-)
Örebro frrreddo
2010-04-25 09:39
Ämne: Herman på NA är en r....
haha guden uddlös..

förövrigt har jag en riktigt bra magkänsla inför dagens batalj!

nu måste det släppa på vallen
3-0 tror jag på.
Örebro Aspen
2010-04-25 09:22
Herman på NA är en rolig fan(s). När bilder ligger på honom så ser man ett inramat foto på chefen Uddling i bakgrunden. Något som man annars bara ser på presidentnivå. Måste vara ett utslag av Hermans skämtlynne.
Örebro Aspen
2010-04-25 09:13
Hoppas vi kan börja få mer publik till matcherna nu.
Gårdagen match på TV4 tänder säkert en del marginalåskådare till dagens matcher. Sol och en perfekt plan gjorde att spelet blev bra mycket bättre.
Örebro Aspen
2010-04-25 09:08
Grixx//Välkommen tillbaks. Tråkigt utan dig!!
Örebro Grixx
2010-04-25 08:55
Faaan i helvete, kan inte hålla mig!!!!!!

Som ni ser kan man aldrig lita på sanningshalten i mina löften;-)...får räcka med en bantning och undvikande av "onödiga" diskussioner.

...men här kommer en absolut sanning:

Forza Svartvitt!!!!!
Örebro Kajanus
2010-04-25 07:15
Om vi slår Halmstad idag (låt oss göra det) så ligger vi tvåa i tabellen en hel dag.

Sedan tror jag att Helsingborg slår Mjällby imorgon vilket skulle ge oss en tredjeplats i tabellen efter en full omgång (jag tror ju inte att Malmö förlorar hemma mot Djurgården, men de får ju gärna göra det).

Sedan tar vi Kalmar av bara farten och lägger oss på 18 P. :-D
Örebro den oumbärlige
2010-04-25 01:14
ÖSK:s tröja har nästan alltid varit "ful". Färgerna är de rätta för klubben, de symboliserar ÖSK men designen och överexponeringen av reklam måste ändras.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-25 01:09
Djäflun //Grönt tycker jag känns fel. Men rött tycker jag känns som en del av ÖSK:s färger. Tycker ÖSK:s svarta dräkter kunde ha en revär med rött. Men ändra svartvitt? Aldrig!!
Örebro Djäflun
2010-04-25 00:58
IFK Göteborg vinner mot ellos med 5-1, några dagar senare torskar de mot Åtvid med 2-1. Allsvenska matcherna är svårtippade i år.

Conjuration//
Vitt och svart är fantastiskt oavsett vilken av färgerna som är dominerar lagdressen. Möjligen skulle man kunna använda sig av lite grönt eller rött på vissa detaljer för att förändra lite. Jag tänker då såklart på färgerna i emblemet. ÖSK:s emblem som jag anser vara fotbollssveriges vackraste.
Örebro KCMarten
2010-04-25 00:57
//Conjuration

Ändra aldrig klubbfärgerna.

Mitt hjärta är svartvitt och kommer så förbli.
Om klubben ändrar färg på tröjorna kommer hjärtat att slå i otakt. det vill vi väl ändå inte ;-)

Nej, jag vill se mina svartvita idoler höja SM bucklan i Svartvita matchställ, inget annat.
Örebro Conjuration ★
2010-04-25 00:47
Real Madrid är väl hyfsade, men vi borde byta upp oss till Barcelonas färger i sådna fall, allt för att ta till vara varje eventuell vidskeplig fördel ;)

Örebro Kurt von Traatt
2010-04-25 00:45
ÖSK-Karl//ja det är sant. ÖSK har i regel sålt mellan 500-1000 platser mer än de som går igenom snurrorna. Undantag kanske om vi har 10000-12000 åkådare..typ...Då har "alla" kommit
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 00:37
Conjuration//

Ja, färgbyte kan nog kanske räknas som hädelse. Dock inte det svarta bortastället, detta då klubben spelade några år i svart när den bildades.

Skrockfull som jag är skulle de gärna få testa det mot HBK ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 00:27
TIC-TAC//

Vad har det varit som minst i år?

Sedan kan man undra om alla lag redovisar publiksiffror på samma sätt. ÖSK t.ex har ju mängder med årskort ute, men räknar bara de som går genom snurrorna.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 00:23
Conjuration//

Real Madrid är ju rätt skapliga!?
Örebro Conjuration ★
2010-04-25 00:21
Finns det någon dominant klubb i Europa som har vitt som dominant lagdress färg? Jag skulle gärna vilja se ett färgbyte på ösks hemmedress, ersätta vitt med kanske gult, orange, silver etc. Något nytt & fräscht! Finns det fler som tycker som jag eller räknas färgbyte in i kategorin "hädelse"?
Örebro TIC-TAC
2010-04-25 00:12
Hoppas på seger idag. Dessutom ett spel som ger fart på framtida publiktillströmning.
Tyvärr verkar biljetterna gå trögt till dagen match. Kan bli årets sämsta siffra trots "toppmöte" enligt tabellen
Halmstads BK BGK
2010-04-25 00:00
Hej ni har lite fel i er inför rapport
HBK har inte förlorat med 3-0 i år utan med
6-0 och 2-1
Örebro Conjuration ★
2010-04-24 23:47
Varken Elfsborg eller Göteborg i toppen, vem trodde det innan säsongen starta?

Jag håller med er gubbs, ska vi vinna allsvenskan så är det nu eller aldrig ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2010-04-24 21:27
Kurt von Traatt//
Håller med. Det gäller för ÖSK att hålla truppen intakt. Hoppas att vi slipper se skador på nyckelspelare. jag tror någon föstärkning behövs till sommaren.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-24 21:09
Ja när topplagen dippar som i år och man inte tar en topplacerings så vet jag inte när man ska ta den..
Annons: