/fotboll/osk/forum/4974.aspx/fotboll/osk/forum/4974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-04-20 13:14
Det blir nog allt annat än lätt mot HBK men nu är det faktiskt dags att prestera på hemmaplan. Viktigt att få dit publik också men det känns som om 5500 är en rimlig siffra.
Örebro Mathias Ekdahl
2010-04-20 13:08
Jag har sett två av Halmstads matcher och jag är oerhört imponerad av mittbacken och lagkaptenen Johnny Lundberg. Han har varit totalt dominant på slutet.

Framåt är ju Görlitz och Anselmo två skickliga spelare, men jag skulle vilja varna för de kvicka ungtupparna Emil Salomonsson och Marcus Olsson.

De löper otroligt mycket i djupled och är jobbiga att möta. Mjällbys El Khabir spelar ungefär på samma sätt och honom hade ÖSK problem med.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-20 13:00
Skönt att flera ÖSK:are har kommit med i målprotokollet. Vi har sex målskyttar vilket är rätt så bra. Men HBK är snäppet bättre med hela tio olika målskyttar. Det blir inte lätt att punkta alla dom;)
AIK Saywee
2010-04-20 12:49
Wivallius, ja, det kan jag.

Vi skall göra fler mål än HBK, enkelt ;)
Wivallius
2010-04-20 12:36
Mitt inlägg i straffdebatten:

Troll i boll
Noll koll
Domarroll
Utan kontroll
Wivallius
2010-04-20 12:34
Saywee//

Kan du nu tala om hur vi skall bära oss åt för att vinna hemma mot Halmstad?
AIK Saywee
2010-04-20 12:30
Bet i tabellen vid "lillunchen" ...

- Kalmar har släppt in 12 gånger fler mål än Helsingborg.

- För Åtvidaberg har det gått "troll i bollen"

- Örebro har spelat för vinst eller förlust, enda laget som inte har kryssat.

Tabellbitarsaywee
AIK Saywee
2010-04-20 12:07
ÖSK-Karl, ja, det är oerhört viktigt, när en grupp eller en trupp skall nå målet!

Off the record ...
Solid Harmony tror jag (?), är en häftig tjejgrupp som gjorde en riktigt bra låt.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-20 12:04
Saywee//

Ja, harmoni i truppen är A-O.
AIK Saywee
2010-04-20 11:54
Ämne: Glad igår och glad i....

... och glad "imorgon"

Nu förstår jag vad som hände, i inledningen av påsken, i klubben och hoppas verkligen att det får fortsätta :)

Även jag blir glad och harmonisk!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-20 11:41
Hoppas ÅFF slår Djurgården ikväll och att Hif-Mff slutar oavgjort.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-20 11:28
Mathias Ekdahl//

Mycket konstiga uttalanden, man kan undra om Sixten tror på dem själv?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-20 11:26
Rirobban//

Möjligt att Almebäck fick varning för snack, men eftersom det absolut inte var straff skulle han inte heller behövt sagt något. Om han inte kunde hålla tyst förstår jag honom.
Örebro Grixx
2010-04-20 11:18
Mängder med bra lag har stort bollinnehav och svårt att göra mål med låga försvar och lag som satsar på kontringar....varför då? jo det är ett bra försvar mot bra lag.

Med ett sjukt aggressivt anfall kommer man runt...om man nu har jävligt bra spelare, annars är det som de flesta lag bara att försöka vänta ut chanserna.

Vilket kan ta tid, vara resultatlöst och sluta 0-0 eller utmynna i inkontrade baklängesmål...som i sin tur leder till chanstagningar och kanske ännu fler baklängesmål.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-20 11:15
Iron-Mike måste ha sagt nått till dummaren vid straffen. Vilket jag iofs kan förstå, själv blev man ju helt paff när han pekade på straffpunkten.
Örebro rirobban
2010-04-20 11:14
Går inte varningen på Almebäck att överklaga (varför nu någon inom förbundet skulle lyssna på ÖSK). För Almebäck gör verkligen ingenting i den situationen, om det inte är så att han får varningen för snack!?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-20 11:07
Wowoha gjorde igår den bästa match jag sett honom i ÖSK. Inte ett misstag.

Vad gäller den horibla straffen kan ju både målet och varningen på Almebäck kosta i slutändan.
Örebro rirobban
2010-04-20 10:56
Alla utom domaren inser att det inte är någon straff. Straff skulle däremot Kalmar ha haft igår mot AIK. AIK-spelaren fullkomligt lägger sig över Kalmarspelaren.

Jag tycker att det blivit väldigt många felbeslut angående straffar denna säsong, och det är så matchavgörande många gånger. Innanför straffområdet måste domarna vara 100%-iga!!!

Därför trycker jag fortfarande på för att lagen ska få utmana domslutet (via tv) två gånger per halvlek. Ska inte behöva ta så lång tid tycker man...
Örebro Gummianka
2010-04-20 10:40
Om straffen var för att wiken vänligt klappade anfallaren på axeln varför varnas då Almebäck??? Domarblunder av stora mått. Hoppas domaren hemsöks i evig tid!!!
Örebro crille.
2010-04-20 09:53
Ämne: Grohl, straffen måst....
Hur samlar man ihop till en straff?
Örebro Sekt. E
2010-04-20 09:48
Glad igår och glad idag. Har ni inte sett Alvens videoblogg än på na så gör det. Då blir man ännu gladare. Inte minst åt att Nordin säger att harmonin är bra och att de springer omkring och ler på planen.

Support your locals.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-20 09:45
Wikström "erkänner" bara en hands i går. Säger att i ena situationen tog bollen inte ens på armen. Den andra handsen var "ofrivillig"
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-20 09:43
Mathias Ekdahl //Nej jag håller inte med Sixten. Man har haft ett stort bollinnehav hemma men inte alls skapat någotmot GAIS och Mjällby. Tom Anttonen sa i NA TV att de knappt skapde en målchans mot Mjällby.

Det är en sak och dominera och skapa många chanser och skott utan att få in bollen och en annan att äga bollen mycket men inte skapa ett skit.
Örebro Frostbite*
2010-04-20 09:40
den oumbärlige//Håller inte med, Wowoah fick till ett flyt mål och är en säkerhetsrisk med sin spelstil.

Tycker även att Kihlberg har gjort sitt i startelvan, han har gjort en bra match i år och det som inhoppare och där duger han väl.

Flertalet gånger igår så tappade Wowoah och Kihlberg bollen när vi ställer om och är som mest sårbara. Även Nordin fumlade bort bollen i dessa situationer några gånger men är lättare att förlåta då han kompenserar det med att lyckas vända bort motståndare vid andra tillfällen.

Porokara verkar vara på väg tillbaka i form. Gillar att hantog avslut så pas många gånger igår!
Örebro jappel
2010-04-20 09:32
Ämne: jappel, helt rätt, v....
Haha..
Inget grubbel ÖSK ska ta en dubbel :)

det är väl bara du och robban broberg som kan få till det hela tiden :)
Örebro Mathias Ekdahl
2010-04-20 09:30
Gårdagens match var väl genomförd, men jag tycker att Sixten återigen kommer med konstiga uttalanden.

I dagens NA poängterar han att han tycker att laget har spelat bra även på hemmaplan, dock utan att få utdelning på alla chanser.

Det uttalandet lockar inte direkt mer publik till Behrn Arena.

Är det någon som håller med honom?
Örebro den oumbärlige
2010-04-20 09:29
Frostbite// Wowoah var förutom målet riktigt duktig igår, vet inte vad Anttonen gjorde bättre egentligen. Wowoah vann till och med nickdueller.
Örebro Sersant
2010-04-20 09:24
Grohl, straffen måste vara för att Wikström drar i Gerndts axel. Tycker nästan Gefle samlat ihop till straffen var även två handssituationer i straffområdet.
Wivallius
2010-04-20 09:22
Grohl//

Oh ja, många gånger. Barsom.
Örebro Grohl
2010-04-20 08:45
Fick vi någonsin reda på vem Saywees bomb var förresten?
Annons: