/fotboll/osk/forum/497.aspx/fotboll/osk/forum/497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-24 21:49
@Vinnartradition:

I.o.m att du skriver det berör dem dig
Örebro Vinnartradition
2016-09-24 21:01
Ikväll är jag glad att Örebro Hockey inte berör mig ett dyft. De är riktigt dåliga för tillfället.

Nästa säsong har ÖSK Fotbolll alla möjligheter att knipa en titel!
Örebro flesklepp
2016-09-24 19:52
@Nissesson:

Vilka tidigare tränarmeriter hos Crona menar du motiverar att han ska ta över ÖSK?
Örebro Vinnartradition
2016-09-24 19:45
LYSTRING!

Alla som inom de närmsta 24 timmarna anmäler sig till resan till Stockholm och matchen mot Djurgården, söndagen den 2/10, har chansen att få pengarna tillbaka och därmed åka gratis till Stockholm. Deadline för anmälan är imorgon, söndag, kl. 21.00.

Snacka ihop er med polarna och anmäl kompisgänget. Välj mellan direkt- och pubbussar.

Anmälan sker på länktipset.
AIK Nissesson
2016-09-24 19:25
Förresten, vem eller vilka var det som krävde Axén's avgång nyligen, himla onödigt när vi klarat kontraktet 2017?

Inte var det jag iallafall !!!
AIK Nissesson
2016-09-24 19:22
Det finns bara en Nordin, och Axén är nog bäst för vårt ÖSK, för närvarande.

Men i en framtid, kan kanske Crona, bli guld värd?

Kämpa för Europa ÖSK, laget är det enda jag bryr mig om, lirare och tränare kommer och går, men förhoppningarna återstår :)
Örebro flesklepp
2016-09-24 19:09
@Hertig_Karl:
Ja, antagligen har motsvarande hets som tidigare var mot Gerzic nu inletts mot Axén. Behövs tydligen hela tiden någon att hetsa mot.
AIK Nissesson
2016-09-24 18:19
Vem tycker ni är duktigast,
att coacha vårt älskade ÖSK till ett guld!

Jag har faktiskt en forumfavorit,
jag upplever som mycket kunnig,
alltid saklig och bara helt enkelt alltid läsvärd.

Vem kan det vara ?
Örebro Hertig_Karl
2016-09-24 17:56
Jaha Nissesson är ute efter tjafs i vanlig ordning...
AIK Nissesson
2016-09-24 17:16
Skiter i kunskap, det är bara för att de duktiga skall må bra, jag kan inget om fotboll, taktik och vänsterfötter, men jag mår så himla bra när ÖSK vinner:)

Det kan INGEN ta bort från mig, inte någon!

ALDRIG!
AIK Nissesson
2016-09-24 17:07
Exakt pemo, exakt !!!

Mycket bra inlägg, men likt förbaskat längtar jag efter ett GULD för ÖSK, under min livstid, jag vill bada i november i gamla fina Örebro, jag vill fira, jag vill, jag önskar, jag hoppas ...

... vet att jag är jobbig, men jag bara önskar, så himla mycket !!!
Örebro pemo
2016-09-24 16:57
Nej, Axén är naturligtvis inte rätt man. Då hade han styrt upp försvarsspelet direkt. T.o.m bonnkulubben AIK ( från Stockholms norra förorter ) kunde vinna SM-guld på att alltid hålla nollan. att man sedan bara gjorde ungefär 22 mål framåt spelar ju ingen roll om man alltid vinner med 1-0

Med tillräcklig kunskap kan man alltid bedöma vad som blev rätt eller fel efter en match , val , väder osv. Men det är inte samma sak som att leda och fördela.
AIK Nissesson
2016-09-24 16:41
Undrar verkligen ( ursäkta, ursäkta ) om
Axén är rätt man, att leda oss till medaljer ?

Sorry, jag menar det verkligen, sorry :(((
AIK Nissesson
2016-09-24 16:38

Undrar om det inte vore bättre för vår klubb om Crona tog tag i coachningen, för mysgubben Alexander verkar ju inte hörsamma alla byten som forumister ropar efter, under pågående match.

Men han läser ju inte ens tabellen:)

Crona och Nordahl, vet ju alltid efter match, vad som blev rätt och vad som blev fel.

Enkelt, men ändå så svårt ... oavsett hur kunnig man är på fotboll.

Jaja, kämpa på, Europaplatsen är verkligen inte körd!
Örebro Orlok
2016-09-24 16:12
@pemo:
Håller med. Analysen av försvarsspelet och slutsatsen att de defensiva lagdelarna aldrig riktigt vet hur försvarsspelet från de offensiva kommer att se ut tycker jag är det viktiga i den här analysen. Ett mer ostrukturerat anfallsspel ställer annorlunda krav och påfrestningar på försvarsspelet. Jag tror inte att det inte går att hitta ett stabilt försvarsspel i en sådan miljö men när linjerna är diffusare i organisationen så ställer det ännu högre krav på att spelarna är samspelta och känner varandra väl för att kunna läsa situationerna och hur de situationsanpassat ska agera i försvarsspelet.
Örebro pemo
2016-09-24 14:32
Klanka inte på Crona. Han kan betydligt mer fotboll och har skarpare analyser än många besvikna supportrar. Dessutom håller jag med honom om Besaras uttalande. Om man nu ska tolka det så. Hur utvecklande är det för en yngre spelare, som kämpar och sliter för att få en chans när sedan en "säker"lirare kan vara så trött att han knappt kan andas, men ändå inte byts ut.

Sen är det naturligtvis coachens sak att avgöra vem som håller eller inte.

Men Cronas analys av försvarspelet tycker jag håller väldigt hög klass.
Örebro Karlstruum
2016-09-24 11:21
Minatankar: håller absolut med om att det är skönt att han tar jobbiga debatter och inte "räds" bara för att han är en gammal ÖSK-spelare. Är mest det mot att han tycker Besara gör fel. Och hur gärna vill inte journalister vinkla varje litet ord till deras fördel så man får klick? Nicknamn i ribban: Antar att det inte var till mig? För kritiserade inte Crona som person, bara hans resonemang om Besara. Och jag läser det inte så. Att han är lovad något, jag läser det som att han har ett stort förtroende. Något som tex Sebastian Ring inte har. Men alla spelare kan man inte ha så stort förtroende till. Eller förtroende och förtroende. Att man får chansen att misslyckas i 88 minuter ibland för att avgörande 89'e. Tror ni Besara fått vara kvar om de tre andra offensiva spelarna överglänst honom och har samma ork kvar? Det tror inte jag. Men är två spelare på en tvåplus-match så självklart vill jag hellre då ha kvar gubben med X-faktor. Sen kortet om att Crona vet bäst för att han lirat allsvensk fotboll. Då är Jimmy Thelin kattskit då? Bara för att jag som Max lirat i div.3 och nu är spelande tränare i sexan har jag bara fel? En del är bättre i teorin än i praktiken. Och vice versa. Det som gör ett forum så härligt att vi alla kan samtala och tycka till, oavsett bakgrund. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-24 10:48
@Nissesson:

Menar du verkligen det där?

Crona är en jättetrevlig kille som bevisligen besitter fotbollskunskaper vi på forumet inte har.

Besara säger följande: "oavsett hur det går spelar jag 90 minuter, jag blir aldrig utbytt."

Crona, jag och många andra tolkar det som att han är lovad att spela 90 minuter. Det behöver inte nödvändigtvis vara något fel med det, men det kan ju onekligen skapa en konstig stämning i truppen om man har "för många" med den garantin.

"Expert att på efterhand berätta vad som var eller blev fel"

Det låter tyvärr lite som att du beskriver dig själv här på forumet när du tar rygg på vad andra skriver.
Örebro Minatankar
2016-09-24 10:43
När det gäller Gustaf Cronas uttalande i Na efter sista matchen, så föredrar jag när han gör lite djupare analyser oavsett om man håller med eller inte. Jag tycker därför hans kommentarer var intressanta. Expertkommentatorers självklara inlägg i form av floskler som att om vi inte vinner blir det oavgjort eller förlust, kan jag vara utan.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-24 10:42
Toivonen och Durmaz sänkte PSG igår. Örebro Län vs. Qatar

Toivonen var det ju inte mycket att göra åt, men när det finns flertalet Europaproffs från länet och alla utom Rinne aldrig satt sin fot i ÖSK så är det ett klart underbetyg till hur man tidigare arbetat.
AIK Nissesson
2016-09-24 10:38
Tack Karlsruum, jag ger inte heller många ören för Crona, verkar bara vara en präktig typ, som av någon anledning tjänar slantar från NA, expertkommentator tror jag att han är.

Expert att på efterhand berätta vad som var eller blev fel, men det är ju nästan hur lätt som helst, oavlönade som vi är, forumister asså ...
Örebro Karlstruum
2016-09-24 10:25
Alltså varför går Crona Bananas på Besaras kommentar om att han får lira 90 minuter. Han säger INTE en gång i den artikeln att han är LOVAD 90 minuter. Inget om att han har en säker startplats osv. Men vore dumt att inte ge en formtoppad spelare som levererar poäng i varje match 90 minuter. Har han två matcher utan poäng, visst byt ut honom om det inte funkar. Men är väl inte Besaras fel att han är den som har hållt uppe ÖSK poängskörd tack vare sitt spel framåt. Sen kanske det fattas lite bakåt men är ju inte bara ÖSK som kör med yttrar som blir centrala vid spelförande. Nej du Crona (och ni som håller med). Sånt här accepteras och om vi ska sikta mot toppen så kommer det bli mer av den varan. Sema, Omoh och Ayaz vill in, så hoppas dom ger nuvarande startspelare en jävla match. Ayaz tror jag förvisso mer på nästa år. Just nu känns han bara som en Josef Ibrahim-light.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-09-24 09:08
Vad är ett avslut?

Det där är nog inte så lätt som man man tro, i tveksamma lägen.

Oftast är det enkelt, men ibland ...?
Örebro DaSa
2016-09-24 07:07
Arsene/ Bra kommentar.
Örebro flesklepp
2016-09-23 22:48
Den här hittade jag. Ja, hur kan Blåvitt ha tre skott på mål när det första målet var på en retur?
2016-09-23 21:59
@Chris P. Bacon:
Då är det förmodligen att de räknar skott utanför ramen också på SF. Normalt brukar man se avslut + avslut på mål men på SF stod det bara "Avslut" http://svenskfotboll.se/allsvenskan/match/?scr=result&fmid=3211811
Örebro Chris P. Bacon
2016-09-23 21:58
Kollade på förbundets livescore, där stod det 3-5 i avslut på mål.
2016-09-23 21:49
//DaSa "Däremot så finns det garanterat ett gäng kappvändare på forumet som kommer att hylla honom" Fast det där är ju jättesvårt. Om en spelare plötsligt gör allting rätt (numera nämnt som att göra en "Pode" ;0) ) Så är det ju jättesvårt att inte berömma och hylla där och då? T ex Brobergs höst i fjol var ju magnifik. Vad skall man då säga? "Äsch han har bara tur. Egentligen är han inte så här bra" Men jag måste ändå erkänna att jag hade svårt att "lita på" Kalles form i höstas och under försäsongen. Efter Podes förvandling och sedan återgång till anonymitetens skugga så lär man sig s.a.s. Spelar Kalle på sin maxförmåga nu tänkte jag flera ggr och kommer han sedan att dala till sin normalnivå som jag tror de flesta kan definiera för sig själv. Självklart förtjänar en spelare som gör rätt saker beröm. Annars blir det just som en närking på det klassiska påstående att solen skiner: "Ja idag ja". Det är ett oerhört negativ tänk som inte stärker en spelares självförtroende. Jag vet inte om det är kappvänderi egentligen. De flesta av oss ser inte träningar utan endast matcherna och vad de presterar där är en färskvara som gillas eller ogillas. Jag har svårt att se det fungera annorlunda och att det är ett för högt krav att tro att alla på läktaren skall ha förmåga att avgöra en spelares styrka och potential utan att utgå ifrån prestationen i match och en tid tillbaka. Det är den faktan vi har att förhålla oss till.
Örebro DaSa
2016-09-23 21:38
@1908:

Han har ju faktisk gjort sitt första mål, iofs var det i cupen men det borde väl gett en liten boost. Tyvärr så är Sköld en för dålig spelare, jag tror inte att han förlorar nästan alla närkamper och inte kan skjuta beror enbart på dåligt självförtroende. En spelare som t.ex. Crespo vinner närkamper och skjuter hårt som fan än han är ur form. Kommer ihåg ett tillfälle från någon av de sista matcherna han spelade för oss, från typ ingen vinkel skjuter han bollen stenhårt i ribban även han var ur form. En spelare som har spetsegenskaper som t.ex. styrka, snabbhet eller bra skott kommer mycket snabbare ur en formsvacka och kan sedan även avgöra matcher på egen hand. Det kommer aldrig Sköld att göra.

Jag kan nästan garantera följande:
- Sköld kommer aldrig att vinna skytteligan.
- Han kommer aldrig spela i en bättre klubb än ÖSK.
- Han kommer förmodligen spela i SE (typ FFF) inom två år.

Sen får ni gärna lura er själva och tro att han kommer att bli Messi om han bara får in sitt "första" mål, men jag tror inte det...

Jag är samtidigt medveten om att vi inte kan värva en spelare som besitter alla av egenskaperna snabbhet, styrka, spelintelligens och målskytt. Men skall vi sikta på att komma topp-5 även nästa år så måste vi ha in en bättre spelare än Sköld. Förhoppningsvis så kan vi använda en del av de återinvesterade SI-pengarna till att köpa kvalité eller/och ett långt kontrakt så att vi även har möjligheten till en rekordförsäljning.

Svaret på ditt sista påstående är att jag kommer att tycka likadant som jag tycker idag. Jag var en av få som ifrågasatte Pode efter hans magiska höst och kommer att behålla min åsikt även om Sköld gör mål i varje match under hösten. Däremot så finns det garanterat ett gäng kappvändare på forumet som kommer att hylla honom:)
2016-09-23 21:34
@Nissesson:
Enligt SF var det 12-8 i avslut. Huruvida de räknar avslut som skott innanför ramen eller inte vet jag inte. Bollinnehavet var 52-48 vilket är rätt jämnt. IFK anföll rakare och i bättre tempo tycker jag och även om de gillar kanter bättre så var de rätt duktiga på spela bort vårt kantförsvar Frågan är om ÖSK knytit upp ytterligare en rätt svag ytterback över tid? Fan jag saknar Hagge på banan!
Annons: