/fotboll/osk/forum/4968.aspx/fotboll/osk/forum/4968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro VapoRoy
2010-04-26 00:43
Tycker Kubanerna som oftast fått jobba i motvind sköter läktarkulturen galant! Ser verkligen att det går åt rätt håll. Tror även att de på sittplats som vanligtvis inte orkar stå och sjunga hela matcherna uppskattar att få bli lite delaktiga. Sedan att spelarna bjuder till och visar uppskattning gör ju att intresset ökar ännu mer.

Dock är det trist att klubben arbetar emot publiken. Min lillebror skulle köpa biljetter till sig själv, mig och min polare. Men eftersom min polare inte var med oss fick han inte köpa csn biljett till honom utan enbart vuxen. Hur tänker dem? Det är hur enkelt som helst att beställa hur många csn biljetter som helst på nätet och skriva ut, men när man ska försöka köpa med extra biljett på arenan till en polare som är lite sen så är det döfött? Jag förstår det bara inte. Sedan att man inte får ha med sig egen termos är bara löjligt!
Örebro Skägget
2010-04-26 00:11
"Jag hade för mig att ÖSK-Karl inte skulle se några mer matcher med ÖSK så länge Sjögren och Sixten var kvar?"

Det var nog någon som berättade för Karl om hur matchen var, för jag kan inte tänka mig att han bryter ett löfte.

Han är härlig Karl. Två förluster irad så ska vi åka ur och han ska "aldrig" mer se ÖSK. Tre vinster irad så tar vi SMguld. Stor humor.
Örebro Bastard on Parade
2010-04-26 00:09
VapoRoy//

Jag håller med dig. Alltid lika kul när spelare och ledare bjuder på sig själv. Efter Gävle-matchen var Stålis (!) framme hos klacken och drog igång en ramsa. Jag tar det som ett tecken på att vårt stöd uppskattas enormt bland spelarna.

Kul också att sittplats var med på noterna idag. Stundtals bra tryck trots en publiksiffra som inte imponerar.
Örebro VapoRoy
2010-04-25 23:51
Hade min kära bror på besök från Göteborg idag med mig till matchen, han tyckte matchens behållning var när Wowen sjöng med klacken efter matchen. Kul å se att ÖSK spelarna bjuder på sig. Örebro känns inte så tråkigt längre :-D
Örebro VapoRoy
2010-04-25 23:47
Havvas låt var grym att höra från sittplats när klacken sjöng. Hoppas detta är något kubanerna fortsätter med och kanske ännu fler lär sig den. Kul med ramsor som man inte lär sig första gången man hör den.
Örebro Thlumman
2010-04-25 23:43
Btw, blir svårt för Nobbe att ta en plats i startelvan om ingen skadar sig.
Örebro Thlumman
2010-04-25 23:38
Fan va bra vovven va idag!!!! Man såg verligen hur han trivdes när han fick vara lite mer offensiv. Släppte han förbi sig någon under hela matchen?
Bra tryck på publiken idag, big creds till kubanerna som fick oss på sitt att låta lite vi med. Jag rös lite när hela vallen gav er ett Ö ett S och ett K! 10000 på söndag!!!!!!
Sov gott kära ÖSKvänner!
Örebro widemarsh
2010-04-25 23:32
oroT// Havvas låt är redan skrotad, idag var det Millencolin som spelades. Och så kommer det vara i fortsättningen också.
Allsången till Millencolin idag var magisk! (ironi)

Havvas låt gör sig bäst som ramsa, den funkar inget vidare som inmarschlåt. Men när klacken sjöng den några minuter in i matchen lät den jäkligt bra.

Jag har själv oerhört svårt för Millencolins låt, främst för att jag är stor beundrare av MC. Detta är helt enkelt enligt mig en av deras absolut sämsta låtar, och som inmarschlåt är den helt intetsägande. Millencolin kan så mycket bättre, men för att passa den breda publiken på ÖSKs matcher fick dom mixa sin stil med lite schlager-trallande. Det tilltalar inte mig alls.
Nä, vi behöver en nyskriven vacker hymn som folk vill sjunga med i. Även dom på sittplats.
Örebro Grohl
2010-04-25 23:14
Jag tycker Havvas låt är lite rolig jag, men samtidigt anser jag att är det något vi Örebroare ska vara stolta över så är det Millencolin, inte någon dalmas som skrivit en halvironisk låt om Örebro.

Jag hade för mig att ÖSK-Karl inte skulle se några mer matcher med ÖSK så länge Sjögren och Sixten var kvar? Ser ju ganska bra ut trots "inkompetent" ledning får man ju säga.

Sen kan jag hålla med om att vi är helt otroligt dåliga på att få betalt för de spelarinvesteringar som görs, får hoppas att Sköldmark styr upp det hela där. För som det är nu funkar ju bara inte
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 22:48
Wivallius//

Visst kan man önska sig mycket. Men Wowoha har spelat upp sig och jag tror Per Johansson kan ersätta. Värre är det bakom Alvbåge.

Men nu är det dax att Helsingborg hamnar i en svacka. För oss är det som sagt bara Guld som gäller, det andra har vi redan.
Örebro oroT
2010-04-25 22:44
Suttit och lyssnat igenom "våra" låtar, Millencolin och Havva och har kommit fram till en slutsats:
Dränkt Havva, eller iallafall alla hans inspelningar av den där låten i svartån.

Känslan vid lyssnandet av låtarna:

Havva: Skära sig i handlederna alternativt skära av öronen, allt för att slippa pinan till "musik".

Millencolin: Rysningar!

Nej fyfan, bort med Havvas låt och det fort!
Wivallius
2010-04-25 22:31
Kim har gjort 3 mål på 8 matcher. det blir mellan 11 och 12 mål på en säsong. Vore kul om han kunde komma upp lite högre, säg ett mål varannan match: 15 mål under säsongen.
Wivallius
2010-04-25 22:23
ÖSK-Karl//

Tycker du inte vi saknar en vänsterback till? ;-)
Örebro Grixx
2010-04-25 22:20
ÖSK-Karl// Tror nog att det var det jag skrev i slutet;-)
Rosen kan ju bli riktigt bra, inte många år han har tränat...och han såg ut att trivas i dag.
...men ingen vet hur bra talanger blir eller när de blir bra...en del väntar till straxt innan 30 innan de blommar ut.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 22:17
Grixx//

Fast vi får inte glömma att vi har en stark trupp också. Hur många AS-lag kan ha en Paulunho på bänken?

Den enda plats vi verkligen saknar backup på är målvakten sedan Westman blev skadad.

Nej, nu går vi för Guld, allt annat har vi redan ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 22:11
DaSa//

Läs i klubbrummet får du se, vad gäller Sjögren är vi helt överens.
Örebro den oumbärlige
2010-04-25 22:11
Skit kul att ligga 2:a. Men jag tror alla måste lugna sig en aning. Tabellen haltar och det är mycket kvar att spela om.

Vi har 4 riktigt tuffa matcher de kommande 5 omgångarna; KFF(B), Häcken(H), HIF(b) och sen efter DIF har vi IFK(b).

Tar vi hälften, under 8 poäng, är jag nöjd men det blir tufft. Men som sagt, har vi rätt flyt kan vi också gå stärkta ur situationen.
Örebro Grixx
2010-04-25 22:08
Vi har alla lyft upp våra förhoppningar och därmed också krav på spelarna. Återigen så slås jag över vårt goda passningsspel.

Innan Sixten/Alec var det bedrövligt och innan Walker var det ännu värre.När man nu i någon match störs av några missade pass så måste man även minnas hur det var förut....bara något år tillbaka.

I takt med förbättringar och förbättrade placeringar så får alla till mans lite hybris och kräver saker som nyss inte var självklara och som faktiskt är jävligt svårt att leva upp till...även för sk säkra storlag.

Nu har vi dock inte nått längre in i AS än 8:e omg. Men what goes up must come down, kolla bara Kalmar, AIK, Göteborg och Djurgården hur jävla svårt är det inte att hålla sig kvar på en nivå som man kanske bara har till låns under några år.

Alla i klubbarna jobbar stenhårt för att de ska ligga kvar i toppen...men det är som synes inte hellätt.

...så därför är jag så jäkla glad att vi har ett sådant bra lag NU och passar så jäkla bra spec i DAG. :-)
Örebro widemarsh
2010-04-25 22:05
Ser man på, jag tippade rätt också! Trevligt.
Slår vi Kalmar borta på onsdag börjar detta se riktigt, riktigt bra ut.
Örebro widemarsh
2010-04-25 22:04
De enda som ska avgå idag är alla ÖSKare som inte kom på matchen, som hade möjlighet att ta sig dit.
Publiksiffran är riktigt pinsam. Usch.

Allt annat är positivt idag och nu är vi verkligen med i toppen!
Örebro DaSa
2010-04-25 21:58
Aspen// Har verkligen Paulinho ett mycket bättre målsnitt? Jag har för mig att P låg på ca 0.3-0.4?!
Örebro DaSa
2010-04-25 21:54
Vad hade ÖSK för avtal med Carbera som bröts idag egentligen? Är Sjögren så jävla dum så att han ger C chansen igen att försöka blåsa oss?!

Det lilla förtroende jag hade för Sjögren är helt borta nu. Tror att jag ger det till Sixten istället:) Har ngn typ av hatkärlek till honom. Än jag sågar hans långsiktiga tänk så tror jag att det kan räcka långt i år, jag tippade faktiskt ÖSK som 2-3:a till sommaren, men att vi sedan skulle falla tillbaka p.g.a. spelareförsäljningar till en femteplats.
Wivallius
2010-04-25 21:48
BBB//

Jo, så enkelt är det: när man är bra får man lovord, när man är ur form får man veta det. Tjänar man mellan 50 000 och 70 000 i månaden måste man kunna ta det.

Märk väl, ingen hackar på några härinne idag utom de som hoppas få läsa hack. De hackar genom att larva sig med AVGÅ hit eller dit.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-25 21:46
Forza Örebro//

Vi kan väl hoppas på det otroliga att Djurgården klarar ett oavgjort. Men vad ÖSK som är en mycket gammal klubb saknar är ett guld. Det är snudd på otroligt att vi vare sig har det i Folksam Cup, Svenska Cuppen eller Allsvenskan med tanke på vår placring i Maratontabellen. T.om Sleipner har vunnit AS. Skall vi gå för seger måste vi hoppas att Mjällby slår Helsingborg.

I år är det dax att vinna något!
Örebro Aspen
2010-04-25 21:36
Stabil match av ÖSK idag. Wowoah tillbaks i bra form. Tycker Kilen tillför mycket stabilitet och vilja. Det gör att defensivt står vi STARKA.

Det finns mer att ta ut ur truppen innan vi toppar formen. Tror att Paulinho i stället för Kim skulle vässa startelvan. Kim är bara en boxspelare och missar en hel del när han får bollarna på fötterna utanför straffområdet. Här är Paulinho mycket bättre. Paulinho har också ett större record som målgörare än Kim.
Örebro Mathias Ekdahl
2010-04-25 21:34
Har publicerat min matchanalys på bloggen nu. Check it out!

Grymt skön seger! Jag är helt övertygad om att ÖSK är i toppen för att stanna.

Jag tippade 3-0 idag! ;-)
Örebro Godfoten
2010-04-25 21:26
Forza Örebro//

Har svårt att se hur DIF skall kunna rå på MFF på bortaplan. Men vore sköna om de överraskade.

Segerlöst Kalmar på onsdag. Det blir tufft som tusan men deras trupp är inte så imponerade och vi vann ju förra året.
Admin
2010-04-25 21:11
Publicera länkar i fältet för länktips fortsättningsvis.
Örebro Grohl
2010-04-25 21:10
Ämne: //Grohl

kan det ....
Ja så är det ju såklart! Tackar tackar
FORZA ÖREBRO!
2010-04-25 21:08
Malmö - Djurgården 2
Mjällby - Helsingborg X

Vågar man tippa på detta?
Annons: