/fotboll/osk/forum/496.aspx/fotboll/osk/forum/496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-25 19:55
Tror ni att Nordin eller RÅP vinner varningsligan?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-25 19:10
Axen svarar....
Örebro BlandFinsken
2016-09-25 15:17
Lyssnade på Cronas analys. Han kommer ju inte fram till någonting jag själv inte redan kommit fram till. Jag menar inte att det är en dålig analys, tvärtom så är det en bra analys men knappast så komplicerad som den lät på er. Det intressanta tycker jag är att det har sett ur såhär sedan i slutet på våren, och ingenting har hänt. Axén förlikar sig med hur situationen ser ut och är inte redo att ändra något.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-25 13:36
@Karlstruum:

Ja, det är absolut någonting alla bör känna till. Gabriel nämnde ju till och med det i klippet.

Det jag tyckte var intressant är varför det sker och vilka konsekvenser det leder till (förutom att vi dominerar varningsligan) när vi spelar så som vi gör i offensiven.

BlandFinsken//
Bifogar Cronas analys
Örebro BlandFinsken
2016-09-25 13:05
Vart hittar man Cronas analys?
Örebro Karlstruum
2016-09-25 12:34
Nicknamn i ribban: Är periodare här på forumet men är ju en del som kommer med fina analyser ibland. Sen är det bra mycket lättare att få sju minuter att prata på om felen än att skriva en hel bok här på forumet. Men att vår försvarslinje blir väldigt ensamma och får infinna sig i att man hamnar i många och svåra 1 vs 1 i försvarsarbetet utan understöd är ju vida känt. Sen det att Nordin och RÅP har 18 varningar tillsammans togs upp någonstans, det är ju för att det även där blir väldiga ytor och får ta varningar som ser enkla och onödiga ut men måste tas. Sen har de båda några tjötvarningar också som tillkommit men ändå.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-25 11:49
@Karlstruum:
Jag har då inte hört någon här på forumet göra en analys av vårt försvarsspel som är i närheten av den Crona gör. Här klagas det på spelare 1, 2, 3, 4... istället. Inte att Lorentzson kommer fel in i styrspelet och varför han gör det, exempelvis. Det jag kan komma på som jag läst här på forumet är att motståndarna anfaller på vår vänsterkant, eftersom vänsterbacken är vår sämsta spelare. Ungefär på den nivån ligger de flesta analyserna här.
Örebro Vinnartradition
2016-09-25 10:31
Deadline Day!

Det återstår en vecka till bortamatchen i Stockholm mot Djurgården, söndagen den 2/10. Alla som har köpt sin resa till matchen före kl. 21.00 ikväll har chansen att få sina pengar tillbaka och därmed åka gratis till Stockholm.

Välj mellan pub- och direktbuss. Köp resan på länktipset!
Örebro Karlstruum
2016-09-25 09:17
Pemo: cronas analyser om försvarsspelet är ju givetvis rätt. Men inte det diskussionen handlade om från början. Sen om man inte redan har sett vad som krisar och brister i försvarsspelet (förutom enskilda dumdristiga beslut) så har man varit blind. Var ju som att slå in en öppen dörr med den analysen, men även om den är rätt. Men är som någon sa, har man ett täcke kan man inte skydda hela kroppen. Antingen fryser man om huvudet eller fötterna. Vi är påväg någonstans. Så som Norrköping gjorde och la grunden, men dom var nära att åka ur i sin uppbyggnadsfas. Nu kan dom göra vad som helst känns det som och det ändå går bra. Men allt går i cykler och snart är det Örebro SK som är i IFK Norrköpings kläder.
Örebro Karlstruum
2016-09-25 09:17
Pemo: cronas analyser om försvarsspelet är ju givetvis rätt. Men inte det diskussionen handlade om från början. Sen om man inte redan har sett vad som krisar och brister i försvarsspelet (förutom enskilda dumdristiga beslut) så har man varit blind. Var ju som att slå in en öppen dörr med den analysen, men även om den är rätt. Men är som någon sa, har man ett täcke kan man inte skydda hela kroppen. Antingen fryser man om huvudet eller fötterna. Vi är påväg någonstans. Så som Norrköping gjorde och la grunden, men dom var nära att åka ur i sin uppbyggnadsfas. Nu kan dom göra vad som helst känns det som och det ändå går bra. Men allt går i cykler och snart är det Örebro SK som är i IFK Norrköpings kläder.
AIK Nissesson
2016-09-25 08:50
@Sawadee:

Sawadee

Du har alltid så intressanta och fotbollsrelaterade och konkreta inlägg, gillar dig verkligen.

Men, var för "klipper" du i mitt inlägg, tar bort stora delar, som gör att det kan misstolkas, dvs när helheten grumlas.

Det är du iofs inte själv om, men ofta har du väldigt givande idéer:)
AIK Nissesson
2016-09-25 08:44
Ibland tycker jag liksom några andra, att Axén gör ett bra jobb, tar ut rätt elva och coachar med timing.

Ibland tycker jag liksom några andra, att Axén gör ett mindre bra jobb, tar ut sjuka och skadade spelare och coachar nästan noll.

Schizofreni, ja kanske, men ett onödigt puckat påstående, samma kväll som håkkykillarna från Skåne, vunnit på en Behrn Arena.

Suck :(
Sawadee
2016-09-25 08:12
Jag tycker att Nissesson in person ska ta över efter Axén as pronto as possible! "träningen kan grabbarna sköta själva!"
2016-09-24 21:53
@Nissesson:

Du är verkligen schizofren i dina uttalanden om Axen
Örebro Vinnartradition
2016-09-24 21:51
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Självklart följer jag resultaten men jag sörjer inte när de förlorar.
2016-09-24 21:49
@Vinnartradition:

I.o.m att du skriver det berör dem dig
Örebro Vinnartradition
2016-09-24 21:01
Ikväll är jag glad att Örebro Hockey inte berör mig ett dyft. De är riktigt dåliga för tillfället.

Nästa säsong har ÖSK Fotbolll alla möjligheter att knipa en titel!
Örebro flesklepp
2016-09-24 19:52
@Nissesson:

Vilka tidigare tränarmeriter hos Crona menar du motiverar att han ska ta över ÖSK?
Örebro Vinnartradition
2016-09-24 19:45
LYSTRING!

Alla som inom de närmsta 24 timmarna anmäler sig till resan till Stockholm och matchen mot Djurgården, söndagen den 2/10, har chansen att få pengarna tillbaka och därmed åka gratis till Stockholm. Deadline för anmälan är imorgon, söndag, kl. 21.00.

Snacka ihop er med polarna och anmäl kompisgänget. Välj mellan direkt- och pubbussar.

Anmälan sker på länktipset.
AIK Nissesson
2016-09-24 19:25
Förresten, vem eller vilka var det som krävde Axén's avgång nyligen, himla onödigt när vi klarat kontraktet 2017?

Inte var det jag iallafall !!!
AIK Nissesson
2016-09-24 19:22
Det finns bara en Nordin, och Axén är nog bäst för vårt ÖSK, för närvarande.

Men i en framtid, kan kanske Crona, bli guld värd?

Kämpa för Europa ÖSK, laget är det enda jag bryr mig om, lirare och tränare kommer och går, men förhoppningarna återstår :)
Örebro flesklepp
2016-09-24 19:09
@Hertig_Karl:
Ja, antagligen har motsvarande hets som tidigare var mot Gerzic nu inletts mot Axén. Behövs tydligen hela tiden någon att hetsa mot.
AIK Nissesson
2016-09-24 18:19
Vem tycker ni är duktigast,
att coacha vårt älskade ÖSK till ett guld!

Jag har faktiskt en forumfavorit,
jag upplever som mycket kunnig,
alltid saklig och bara helt enkelt alltid läsvärd.

Vem kan det vara ?
Örebro Hertig_Karl
2016-09-24 17:56
Jaha Nissesson är ute efter tjafs i vanlig ordning...
AIK Nissesson
2016-09-24 17:16
Skiter i kunskap, det är bara för att de duktiga skall må bra, jag kan inget om fotboll, taktik och vänsterfötter, men jag mår så himla bra när ÖSK vinner:)

Det kan INGEN ta bort från mig, inte någon!

ALDRIG!
AIK Nissesson
2016-09-24 17:07
Exakt pemo, exakt !!!

Mycket bra inlägg, men likt förbaskat längtar jag efter ett GULD för ÖSK, under min livstid, jag vill bada i november i gamla fina Örebro, jag vill fira, jag vill, jag önskar, jag hoppas ...

... vet att jag är jobbig, men jag bara önskar, så himla mycket !!!
Örebro pemo
2016-09-24 16:57
Nej, Axén är naturligtvis inte rätt man. Då hade han styrt upp försvarsspelet direkt. T.o.m bonnkulubben AIK ( från Stockholms norra förorter ) kunde vinna SM-guld på att alltid hålla nollan. att man sedan bara gjorde ungefär 22 mål framåt spelar ju ingen roll om man alltid vinner med 1-0

Med tillräcklig kunskap kan man alltid bedöma vad som blev rätt eller fel efter en match , val , väder osv. Men det är inte samma sak som att leda och fördela.
AIK Nissesson
2016-09-24 16:41
Undrar verkligen ( ursäkta, ursäkta ) om
Axén är rätt man, att leda oss till medaljer ?

Sorry, jag menar det verkligen, sorry :(((
AIK Nissesson
2016-09-24 16:38

Undrar om det inte vore bättre för vår klubb om Crona tog tag i coachningen, för mysgubben Alexander verkar ju inte hörsamma alla byten som forumister ropar efter, under pågående match.

Men han läser ju inte ens tabellen:)

Crona och Nordahl, vet ju alltid efter match, vad som blev rätt och vad som blev fel.

Enkelt, men ändå så svårt ... oavsett hur kunnig man är på fotboll.

Jaja, kämpa på, Europaplatsen är verkligen inte körd!
Örebro Orlok
2016-09-24 16:12
@pemo:
Håller med. Analysen av försvarsspelet och slutsatsen att de defensiva lagdelarna aldrig riktigt vet hur försvarsspelet från de offensiva kommer att se ut tycker jag är det viktiga i den här analysen. Ett mer ostrukturerat anfallsspel ställer annorlunda krav och påfrestningar på försvarsspelet. Jag tror inte att det inte går att hitta ett stabilt försvarsspel i en sådan miljö men när linjerna är diffusare i organisationen så ställer det ännu högre krav på att spelarna är samspelta och känner varandra väl för att kunna läsa situationerna och hur de situationsanpassat ska agera i försvarsspelet.
Annons: