/fotboll/osk/forum/4956.aspx/fotboll/osk/forum/4956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 18:04
Nu är det pirrigt, snart dax att plocka fram plattan med öl, invänta kompisarna och sist men inte minst, sätta på sig det oerhört fula men vinstrika ÖSK-plagget!
Örebro MrCrowly
2010-04-28 17:55
Conjuration // ingen orsak :) nu ska man bara vänta en hel lång timme innan det e match...
börjar bli rastlös...en whisky kanske lugnar ner :D
Örebro Conjuration ★
2010-04-28 17:47
MrCrowly du har räddat mitt liv :)
Örebro frrreddo
2010-04-28 17:35
nån som hittat nån stream till matchen?
Arameisk-Syrianska Sulan87
2010-04-28 17:23
Örebro kommer att ta minst en poäng idag. Porokara ser riktigt vass ut. Kalmars startelva är ju skandal som deras nya brassar. Hoppas tråk kalmar åker ner o syrianska går upp.
Örebro MrCrowly
2010-04-28 17:10
Conjuration // sitter du på en laptop? tror du har råkat trycka ner numlock... tryck på den igen så ordnar det sig nog...
Örebro Conjuration ★
2010-04-28 16:50
Beh-ver h1ä3* från någ6t datagen5, s4c2 får använda g00g1e,

när jag skriver så blir texten sjuk, funkar ej att stänga av datorn. någon som vet vad jag kan göra?
Kalmar jonte f
2010-04-28 16:43
ett tipps slå mycket inlägg för Wastå tappar bollar från både höger och vänster!
Örebro Aspen
2010-04-28 16:38
Satt på sekt L i matchen mot HBK. Så jag hade Roni mitt framför näsan i 2:a.
Han kom förbi sin back en gång och då fastnade inlägger på nästa spelare. Inte heller kroppsspråket visade någon större energi.
Tycker han behöver vila om vi har något alternativ (Pålle eller Staff).
Örebro Sekt. E
2010-04-28 16:23
rirobban// Det är sant att Staaf ursprungligen inte är någon kantspelare. Men vi spelar ju inte 442 och att han skulle peta både Kim och Paulinho i mitten är väl inte sannolikt. Dessutom fick han ju hoppa in på kanten senast. Han har speed och målnäsa. I min värld så kan kantspelare i 433 både gå förbi, göra inlägg och även dra sig inåt i planen. Jag tycker att Staaf vore intressant på kanten, även om jag inte vet hur han är på inlägg.
Örebro Paulinho-Örebro
2010-04-28 16:14
Det Här kommer nog bli jobbigt för ösk att möta kalmar på fredrikskans men tror det går ! men formen vi har nu så går nästan allt :) SIKTA PÅ TOPPEN !
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 15:57
Aspen//

När Porokara kom till ÖSK har jag för mig att han inte hade någon agent. Anttonen var ju också länge utan en sådan. Då jag som jag skrivit tidigare hamnade bredvid Cabrera på en middag för några år sedan förstår jag att han lätt kunnat lura Porokara.

Han uppvisade klara psykopatiska drag, jag ställde frågor/påståenden till honom som jag visste var falska. Han hade svar på allt och visste dessutom att mina falska påståenden var riktiga. Jag tvingades för många år sedan lära mig hur man kan avslöja och hantera psykopater efter att gått på en riktig blåsning som kostade det företag jag då hade stora pengar.

Den personen blev satt i personlig konkurs, döm om min förvåning när han bara några månader senare var produktchef på ett storföretag. Det höll i ett år ungefär. Men honom har jag följt och han överlever år efter år.

Vad jag vill ha sagt är att jag har förståelse för dem som fram till nu blivit lurade av Cabrera. När de väl hamnat i media är de som tur är slut.

Min absoluta övertygelse är att agenter skulle tvingas ha 120 poäng i juridik. Då skulle hela denna ruttna branch saneras. Som det nu är kan i princip vem som helst bli agent om de inte är med i brottsregistret.
AIK Saywee
2010-04-28 15:54
Tippar och bombar ikväll ...
Örebro Kronblom
2010-04-28 15:53
Ämne: Tittar på KFF:s even....
R Santos är jäkligt svår att få grepp om i boxen så han är självklart det farligaste de har i anfallsväg,dock så är det största hotet inte med(Sobralense),vilket är tacksamt!
Örebro Miroslav kuba
2010-04-28 15:53
Ikväll hoppas jag att vi tar några steg till närmare den absoluta toppen.Mitt tips är 1-1 men hoppas ÖSKarna visar att jag är en usel tippare och vinner :) KÄMPA ÖSK!!!!
Örebro rirobban
2010-04-28 15:51
Ämne: Jag tycker att Poro ....
Staaf är absolut ingen kantspelare, han ska vara centralt i ett 4-4-2.

Porokara har blivit bättre och bättre och ska absolut starta. Vi ha absolut inget bättre att slänga in till vänster. Poros högklassiga finter förra matchen visar att hans spelhumör börjar komma tillbaka rejält.

Bedoya har varit utmärkt i mitten och bör således inte flyttas ut till vänster. Tycker Sixten gör rätt om han fortsätter med samma elva. Däremot kan han ändra ifall det låser sig i matchen, och då kan det vara läge att byta till 4-4-2 med en stor stark Olsen och en målfarlig Paulinho där framme:)
Örebro Thlumman
2010-04-28 15:47
Att sätta Porokare på bänken nu för att han har ett utgående kontrakt vore väl jävligt dumt när det är en månad kvar på vårsäsongen.
Örebro jappel
2010-04-28 15:44
Ämne: Det är klart som kat....
Vet inte om jag tycker att han är bra nog i dagsläget för att ha en given plats. Fast å andra sidan vill jag inte ändra på ett vinnande koncept, så jag vill se samma elva som senast.
Örebro Sekt. E
2010-04-28 15:43
Jag tycker att Poro har en uppåtgående trend fn. Och sedan så har han ju gått ut med att han brutit med agenten. Det känns som om han ska starta. Men jag är nyfiken på vad Staaf kan göra på kanten också.
Örebro Conjuration ★
2010-04-28 15:38
Det är klart som katten att Porokara ska spela när vi har chans på guldet.
Malmö FF Chicko ♥
2010-04-28 15:37
Rudolf //

Miss av mig, givetvis ska han finnas med i truppen. Men tycker han behöver vila, så han får vara bänkad dårå. :)
Örebro jappel
2010-04-28 15:37
Ämne: Chicko// Är det Cabr....Jag vet inte hur Chicko tänker, men porokara har helt klart varit ordentligt ur form. Med tanke på det och det faktum att han sitter på utgående kontrakt gör att även jag skulle placera honom om inte på läktaren så på bänken i alla fall. ..visserligen skulle signalen bli väldigt tydlig om han inte ens får bänkplats..klubbarna måste bli tuffare mot spelare som vill ha alla pengar själva (läs bossman, de pengar som hela klubbar tidigare använde för att bygga sitt varumärke och lag, vill spelare nu ha själva för egen vinning! det är inte ok om ni frågar mig!)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-04-28 15:28
Chicko// Är det Cabrerasoppan som gör att du kickar Porokara ur 18-mannatruppen?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-04-28 15:28
Vi var inne på det härom veckan, och nu hittade jag det här (se länk) reportaget igen. Det var Sixten som trodde på Nordin och därför är den, tillsammans med Axén förstås som har fått Nordin att blomma ut till den stora spelare han är!

"Nej, Kevin (sic! min anm) Walker trodde inte på mig och jag fick mest hoppa in. Jag hade svårt att förstå det. Men Sixten (Boström, nuvarande tränaren) har en tydlig filosofi som stämmer överens med min. Jag vill spela fotboll, inte sparka fotboll"

Det är förstås Robert, nae, Patrick Walker han syftar på!
Örebro Godfoten
2010-04-28 15:19
Håller nästan med Chicko. Enda ändringen jag vill göra är ett postionsskifte på Gerzic och Bedoya.
Malmö FF Chicko ♥
2010-04-28 15:17
Skulle vilja se följande uppställning ikväll:

-------------------Alvbåge---------------------
----Anttonen---Almebäck---Wikström---Wowoah----
-------------------Kihlberg---------------------
-------Astvald--------------------Gerzic--------
-------------------Bedoya-----------------------
------------Paulinho--------Olsen---------------

Bänk:
Rosendahl

Skoglund
Nilsson
Wirtanen
Staaf
Jidsjö (?)
Örebro Godfoten
2010-04-28 14:45
Tittar på KFF:s eventuella laguppställning här i införrapporten av deras redaktion. Man får inte direkt skrämselhicka även om Tobias Ericsson, Ermin Nouri och Daniel Mendes är väldigt duktiga.

Hoppas/tror på minst en poäng i dag.
Örebro Aspen
2010-04-28 14:44
ÖSK-Karl//Sliskiga typer som Cabrera blir man inte av med så lätt.
Roni lär inte bara förhandla med ÖSK. Han måste få veta sitt marknadsvärde. Vem hanterar dom andra klubbarna? Min gissning Mr Slusk Slisk.
Roni är i en knepig situation som han har förorsakt själv.
Örebro oroT
2010-04-28 14:43
Blir det nåt folk till Kalmar idag? Och var har ni/dom tänkt ladda upp? Jag sneåker från Växjö!
Örebro pemo
2010-04-28 14:41
var står det i NA om Kims fru?
Annons: