/fotboll/osk/forum/4939.aspx/fotboll/osk/forum/4939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:52
Sekt.E//

Men visst borde det vara en självklarhet att Sportchefen är med när det förhandlas i tiomiljonersklassen? Även om han inte rent förhandlingsmässigt har något att tillföra så måste han vara med. Särskilt när Cabrera är inblandad.

Men nu hoppas jag att Björn o Jan sätter munkavle på Sjögren o Porokara, annars går det åt h-vete.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-04-28 22:51
Hm kan det vara så att Carbrera i själva verket arbetar för Lagrell/Thalinger? Eller har mannen så dålig koll på paragraferna att han företräder både spelare och klubb samt i ett annat fall försöker göra en spelare livegen med ett sjukt kontrakt. Den ende som egentligen vet hur allt ligger till är just Cabrera. I en eventuell rättegång/utfrågning etc kommer han givetvis (efter påtryckningar från Lagrell/Thalinger) att skylla allt på Ösk och i det andra fallet Gais.

Världen är orättvis och ingen behandlas lika, det vet alla Öskare. Vi har haft värre motgångar än detta Ösk vänner och den här historien kommer garanterat endast rendera i böter. Inför Ölförsäljning på arenan och böterna är hopskramlade på en match. Case solved.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 22:49
Även Hammarby anlitade honom tidigare vid försäljningar
Örebro Sekt. E
2010-04-28 22:49
ÖSK-Karl // Det verkar väl inte vara helt ovanligt att även klubbar anlitar agenter vid försäljningar vad jag förstår. Sedan, som du själv angivit, så verkar ju mannen kapabel att slå blå dunster i mångas ögon.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:46
Frostbite//

Försök inte glida undan nu, jag varnade för Cabrera redan när han anlitades. Förklara istället varför inte den kapable Sjögren skötte förhandlingarna eller fanns på plats i Israel?

Vad är det som skall tas med en nypa salt?
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:45
Frostbite//

Försök inte glida undan nu, jag varnade för Cabrera redan när han anlitades. Förklara istället varför inte den kapable Sjögren skötte förhandlingarna eller fanns på plats i Israel?

Vad är det som skall tas med en nypa salt?
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 22:43
Aspen//Nu tror jag inte Sjögren lyft på luren och bett Cabrera sköta försäljningen åt honom på eget bevåg. Sådana beslut tas i samråd med andra. Beslutet att samarbeta med Cabrera generellt togs för flera år sedan i ÖSK om jag minns rätt.

Vi vet inte om ÖSK känt till om Cabrera också varit Poros agent. De förnekar ju det. Om Sjögren borde ha luskat ut det kan jag inte svara på.

Men man ska nog ha lite kött på benen innan man slentrianmässigt slänger ur sig anklagelser.
Örebro Sekt. E
2010-04-28 22:42
ÖSK-Karl // Kan det vara Björn eller Jan?
Örebro Frostbite*
2010-04-28 22:41
ÖSK-Karl//Trodde du hade koll på detta.
Örebro Sekt. E
2010-04-28 22:40
Aspen // Det vore intressant att läsa dina rader den gång du inte per automatik antar att Sjögren felat.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:39
Frostbite//

Nähä, vem har då anlitat Cabrera om det inte är Sportchefen?
Örebro Frostbite*
2010-04-28 22:39
Skall vi klara detta ska ingen knipa utan berätta precis som det är.
Örebro Stephan
2010-04-28 22:38
Håller med Aspen. Känns som att ÖSK visste om vad som hände. Dom såg nog kanske bara pengarna...
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:38
Frostbite//

Så du tycker jag försöker göra en höna av en fjäder. Det här handlar om vad TV4 lyckas gräva fram. Jag har enbart påpekat att man skall hålla sig borta från Cabrera.

Skall vi klara detta gäller det att Lennart och Roni kniper, varför tror du Roni sa upp avtalet med Cabrera idag?

Nå, vad är det man skall ta med en nypa salt?
Örebro Frostbite*
2010-04-28 22:37
Aspen//Det är ju inte Lennart som har anlitat Cabrera.
Örebro Aspen
2010-04-28 22:36
Inse att ÖSK skött denna historia mycket dåligt.
Örebro Aspen
2010-04-28 22:34
Frostbite//Sjögren verkar inte vara kapabel att sköta jobbet. Varför ska han då anlita agent Slisk?
Örebro Frostbite*
Walter Gigena//Tror att TV4 lockar mer tittar genom att svartmåla ÖSK istället för Cabrera. Vem skulle bry sig om Cabrera blir av med licensen?
Örebro Stephan
Vad fan är det som händer? Förstår ingenting.
Örebro Sekt. E
2010-04-28 22:33
Det verkar för mig vara högst orimligt att något som just gick ut på tv4, som var de som började gräva i sörjan, ska ha hunnit diskuterats speciellt ingående i någon del av förbundet. Men... så länge Lagr... sitter där så borde man väl inte bli förvånad om gais och kalmar´s gedigna idrottsledare kommer stärkta ur detta medans vi återigen förpassas till bakgården.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:32
Frostbite//

Tycker nog att jag och ÖSK har en befogad anledning att känna oro inför SvFF. Vad är det som skall tas med en nypa salt exakt?
Örebro Hlynur
Här sitter man helt knäckt över Kalmar förlusten, sen när man knäpper på TV-sporten så får man se ÖSK hataren Tallingers fula nuna. Klart som korvspad att vi åker ut (för andra gången) om han får chansen.
Örebro Frostbite*
ÖSK-Karl//Lennart Sjögren är fullt kapabel att klara av denna fjäder som du och media försöker skapa en höna av. Fattas väl bara att du även ska få detta till Sixtens fel.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
Härligt sugna tv4 var att hetsa fram något negativt om Örebro då. Istället för att gå på Carbera försöker man svartmåla Ösk. Vi får till 100% repressalier av SvFF för detta. Garanterat endast böter. Förmodligen stora eftersom vi är hackkycklingen.
Örebro Aspen
Efter TV4-inslaget:
Visste ÖSK om att agenten Slisk även representerade Roni kan ÖSK åka ner till S1 enligt Tallinger.
Om Roni ljugit för ÖSK borde han avstängas ett antal matcher. Varför ska vi behålla honom? Sjögren klarar inte jobbet som sportchef men det visste vi redan.
IFK Göteborg Adde M.
2010-04-28 22:30
Beklagar förlusten...Har även tyvärr fått höra från ett trovärdigt håll att ni verkligen riskerar tvångsnedflyttning. Detta ska ni ta på största allvar...Vad ska man säga? Fan va sjukt allt är.
Örebro ÖSK-Karl
2010-04-28 22:29
ÖSK: Ge nu Sjögren tystnadsplikt omgående och att han hänvisar till Björn eller Jan, annars är det kört. Han klarar inte trycket.
Örebro Kurt von Traatt
2010-04-28 22:29
ÖSK (Påstår ) att de inte kände till Porokaras Agent.

GAIS styrelse diskuterade att sälja Wandersson till ett bolag (vilket är förbjudet)

Gissa vilket av lagen som diskuteras nedflyttning?
AIK Saywee
2010-04-28 22:28
Jag har förstått att så länge Lagrell väljer om sig´år efter år, via sina rygggdunkarkompisar, så har att bara ett mål i sikte --- ÖSK!

ÖSK skall bort till alla pris och alla godtyckliga regler stiftas så att hans trojka kan bedöma hit och dit och straffa bort ÖSK.

Att det finns så elaka människor, "skapade" på vår jord, är för mig obegripligt!

Jag trodde att SvFF var ett förbund som värnade om sina medlemmar, svensk klubbfotboll och den nationella fotbollen.

Tack och godnatt ...

... FORZA EVERTON.

Jag emigrerar!
Örebro widemarsh
2010-04-28 22:28
IFK Göteborg skattefifflar medvetet och slipper straff, GAIS spelar medvetet med en spelare utan arbetstillstånd och slipper straff. ÖSK blir lurade av Cabrera och blir tvångsnedflyttade? Njae, tror inte det va?
Annons: