/fotboll/osk/forum/4933.aspx/fotboll/osk/forum/4933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sigge
2010-05-02 23:08
Tycker det är lite negativa tongångar härinne. Vinst mot Häcken och en tredjeplats i AS och ändå mer ris än ros åt spelare?
Tycker olsen gör ett bra jobb.
Han jobbar mer på planen nu än förra säsongen.
Såg porokara på läktaren var mer intresserad av sin mobil än av matchen.
Pålle kanske inte var inblandad så mkt i spelet idag men gör det han har betalt för mål.
Tycker det är ett mål typiskt för en måltjuv.
Bra bollmottagning efter en bra boll av wiken och kyligt avslut.
Även sammy har spelat upp sej betydligt.
Anttonen bidrar mkt i det offensiva spelet och han och wirtanen kompletterar varandra bra idag. Visst häcken är i en formsvacka nu med det var väl även Kalmar? Så nu får man njuta några dagar och se fram emot att spräcka HIF:S hemmasvit!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-02 23:06
När det gäller Erik så är det iaf inte min favoritspelare på de offensiva platserna på mitten. Tycker han mer kommer till sin rätt längre ned på mittfältet där han kan styra med sina svepande passingar. Men bra hursomhelst att han får speltid även på andra positioner för sin utvecklings skull.

Örebro Kurt von Traatt
2010-05-02 23:01
ÖSK-Karl//Ja, jag möter hellre HIF nu än om de vart inne i en trend utan seger på ett tag. Som tur var kunde inte Häcken bryta sin mot ÖSK. Eller tur och tur. De var inte nära.

Jag visste inte att Wirtanen var löpstark. Bara snabb. Sådant man missar när man inte ser träningar. Fast han såg bra trött ut från mitten av andra.
Örebro Erkan
2010-05-02 22:55
En dag på jobbet, Häcken var väldigt uddlösa.
Örebro Sekt. E
2010-05-02 22:51
Bastard on Parade// Jag menade att det känns logiskt att byta ut en löpstark spelare mot en annan löpstark spelare. Så slipper man ändra så mycket i spelidén bara för att Bedoya är avstängd. Och vi vann ganska enkelt, så jag har svårt att klaga.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-02 22:35
Otroligt tätt mellan matcherna nu. Helsingborg borta redan på torsdag. Tufft, men de kommmer allt nämre sin första förlust och vi vår första oavgjorda.

Svårtippat blir det hur som helst. Men det är få lag som är så sköna att slå som Helsingborg borta!
Örebro Grixx
2010-05-02 22:24
När det gäller Pålles ytterplats så sa han att Sixten gett yttrarna klartecken till att gå in centralt när de tycker så...alltså..nema problema i vart fall inget stort problem:-)
Örebro Bastard on Parade
2010-05-02 22:18
Aspen//

Jag tycker inte heller att Wirtanen axlade Bedoyas mantel, men det finns det ingen i ÖSK:s trupp som kan göra när han är borta. Wirtanen gjorde en godkänd insats och sprang sönder Häckens försvar och bidrog till ett rörligt anfallsspel.

Sekt. E//

Ett logiskt val hade ju varit att ersätta Bedoya med en innermittfältare och inte en ytterforward/ytterback. Vi hade 3 centrala mittfältare på bänken i form av Nilsson, Johansson och Skoglund.

Peronligen hade jag ersatt Bedoya med Nilsson och skicka fram Gerzic i banan till en liknande roll som han hade hösten 2008. Han är grymt viktig med sitt passningsspel men han måste producera mer och det tror jag han kan göra om han har en högre utgångspunkt.
Örebro Grixx
2010-05-02 22:17
Var tveksam till Wirre i dag men det fungerade klart bättre än jag trodde. Senast han var med så tänkte jag "varför"..och då gjorde han mål.

Bedoya är bättre men Wirre var helt ok...med Bedoya blir det ytterligare fart och kraft...och Bedoya hanterar bollen bättre.

Stabilt som tusan långa stunder men som sagt mer fart och aggressivitet med Bedoya.

Kontinuitet är bra, alla hittar varandra bättre och bättre. Ju mer förändringar ju sämre blir det.
...men funkar det inte så ska det givetvis till förändringar...och det är en balansgång hur länge man ska avvakta. Som tränare har du mest koll över var spelarna står i form o kunskap...och vad du som tränare vill ha ut av respektive spelare för att få ut "spelet" som tränaren söker...och det behöver ju inte vara det som "alla" supportrar vill ha.

När det gäller satsningen på Bedoya och Astvald där kritik dykt upp i ett tidigt skede så kan man bara säga att upplägget för dessa spelare verkar ha varit PERFEKT!!!...så jävla bra de är nu.

...och visst är det kul att se ett Örebro med eget spel som rullar ut många lag efter noter....men shit happens som mot Kalmar.

Visst kunde det var kul tidigare med fartfylld anfallsfotboll modell köttmur och kontring men emellan bra matcher så var det så många skitmatcher där man bara KRÄKTES....som Lotta-Potta med spypåsen i dag;-)

Forza svartvitt med förhoppning att det fortsätter att gå bra resten av säsongen:-)
Örebro rirobban
2010-05-02 22:15
Okej att Paulinho inte syns allt för mycket. Men han har aldrig varit en kantspelare. Han ska vara centralt, men trots det presterar han mål. Det är en klasspelare och jag hoppas han är i startelvan för att stanna. ÖSK är ett vassare lag med brassen på plan:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-02 22:01
Grixx//

Nejdå, jag sitter bara med ett fånigt leende på läpparna och njuter ;I
Örebro Sekt. E
2010-05-02 22:01
Wirtanen var ett ganska logiskt val på mitten. Och vi vann ju med 2-0 så jag har svårt att bli arg för hur laget formerades. På sikt känns Erik mycket spännande, men han har inte samma kvaliteter som Wirre.
Örebro Aspen
2010-05-02 21:59
Nästa söndag blir rolig.
Örebro Aspen
2010-05-02 21:57
K.Carlos//Studerade Roni i förra hemmamatchen från sektion L. En gång kom han för bi sin back men fastnade då på nästa spelare.

Paulinho gör mål. Två stycken utan att spelat en hel match ännu.

Det var väl en målskytt vi ville ha.
Örebro Aspen
2010-05-02 21:54
Bastard on Parade//Tycker inte Wirtanen axlade Bedoyas mantel. Men det är väl Sixtens kontinutetsregel. Maken till enkelspårighet får man leta efter.
Hävdar att Erik gör ett bättre ÖSK vilket han visade i de få minuter han fick.
Örebro Kom hem Kuba
2010-05-02 21:52
Skönt med 3 pinnar idag. Extra kul att Alvbåge fick hålla nollan efter den katastrofala insatsen mot KFF. Det lär väl inte bli några poäng i Helsingborg, men Djurgården kan nog bli en rolig match.
Örebro K.Carlos
2010-05-02 21:45
Håller med Bastard on Parade att Paulinho var osynlig, Porokara stärkte sina aktier genom att inte spela.
Örebro Brinkewall
2010-05-02 21:42
Ämne: 10 omgångar - 6 vins....

Klokt. Bra där att sätta säsongen hittills i perspektiv.

När vi kör, så kör vi!
Örebro Bastard on Parade
2010-05-02 21:41
Aspen//

Sixten vill uppenbarligen ha en rörlig mittfältare bredvid Nordin och Kilen. Erik är inte den spelaren. Jag tror han kan täcka upp för både Kilen och Nordin, men rörligheten blir nog inte särskilt bra med om han spelar tillsammans med dem.

För övrigt måste jag säga att jag var oerhört skeptisk till att spela Wirtanen central på mitten men han gjorde det bra tills han tröttnade.

För övrigt 2 så tycker jag Paulinho var rätt osynlig bortsett från målet och inspelet från Astvald. Å andra sidan får han hålla min klass (jag var den som värmde upp bänken åt bänkvärmarna) om han stänker in en boll per match.
Örebro deportivista
2010-05-02 21:35
10 omgångar - 6 vinster. ÖSK:s bästa säsonginledning på 10 år (undantaget 2006 i superettan), så nånting gör klubben rätt. Nu trycker vi ihop toppen genom en vinst mot Helsingborg...

2010 18 p
2009 16 p
2008 9 p
2007 10 p
2006 (S1) 25 p
2005 (S1) 9 p
2004 11 p
2003 16 p
2002 13 p
2001 13 p
Örebro K.Carlos
2010-05-02 21:34
Tycker SF redaktionen glömde bort Wikströms fina spel idag, som NA däremot belönade med en fyra. Grym insats!
Örebro Grixx
2010-05-02 21:34
Härligt 50 inloggade och ingen tycker något.
...minns några år sedan när det var 5-6 inloggade och folk var besvikna när det inte kom några inlägg.

...eller kan det vara så att det är riksmedia som hänger här och inte några supportrar...vi har alltså blivet ett lag att räkna med;-)

ÖSK-Kalle och Aspen är ute och firar(super) med Lotta-Potta? ;-))))

Edit säger att Aspen inte är med;-)
Örebro Aspen
2010-05-02 21:32
Tycker ÖSK ska satsa mer på de unga spelarna. Tänker på Erik Nilsson. Han är bättre mittfältare än Wirtanen. Med mer speltid och i startelvan när annan mittfältare borta skulle han få möjlighet att spela in sig i U21 landslaget. Det får han inte på bänken. Men ÖSK väljer i stället Wirtanen.
ÖSK bör tänka mer att utveckla sina ungdomar.
Erik före Wirtanen alla dagar i veckan.
Örebro Aspen
2010-05-02 21:25
Robben 82//Det är Paulinho som levererar.
Örebro Bempa no:10
2010-05-02 21:11
Alla som säger att Göteborg är Sveriges framsida
hur kommer sig då att Häcken
kommer ifrån Göteborg!!

heheeeee
Örebro Grixx
2010-05-02 21:01
Robben 82// I dag var Roni helt borta mot Kim;-)

Kim har varit riktigt bra ett tag och jobbar fint över stora delar av plan, riktigt bra i defensiven. Bara lite mer hårdhet så skulle han kunna bli mycket mycket bättre.
Örebro Robben 82
2010-05-02 20:47
Aspen//Leverar Olsen? Svar nej han är så jävla dålig!Porokara 10 av 10 gånger före Olsen...
Örebro Grixx
2010-05-02 20:22
Någon felspark hit eller dit så kunde något häckenmål trillat in...som vanligt små marginaler för att komma fram till ett slutresultat.

Visst...vi spelade inte ut Häcken varje sekund men visst såg det oerhört stabilt ut i första halvlek..även så i andra. En energikick fick Häcken efter sitt dubbelbyte...men även om slutresultatet kunde "sketet" sig så kunde det lika väl trillat in 2-3 bollar ytterligare för ÖSK.

...och jag håller absolut inte med om att det var en medioker match från vår sida...STABILT var dagens ord!!!
Örebro Aspen
2010-05-02 20:21
ÖSK målfaligare med Paulinho på plan än på bänken.

Nu bör Roni bli kvar på ljugarbänken.
Paulinho levererar!!!
Örebro Örebroare i STHLM
2010-05-02 20:19
Spelade på 2-0 idag och skulle logga in för att titta på min fina vinst. Upptäckte att jag hade spelat på 2-0 i halvleksresultat av misstag. Surt. Härligt dock att vi ligger trea!
Annons: