/fotboll/osk/forum/4927.aspx/fotboll/osk/forum/4927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fang
2010-05-03 11:42
Visst hade det varit kul om någon utav dem på bänken fått göra debut men samtidigt förstår jag Sixten. Någon kan plötsligt åka på en skada och tvingas kliva av och då står man där med 10 man på planen. Får de då in ett mål så kan det bli väldigt skakiga slutminutrar. Inte ett så troligt scenario men möjligt och två mål är inte alltid så mycket i fotboll.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-05-03 11:32
KvT// Jag tänkte på att vi måste börja ta poäng mot lagen som ligger runt omkring oss i tabellen. Vi har haft en relativt lätt lottning hittils. Men vi har dock bara tagit poäng av lagen på den nedre delen av tabellen. BP är väl undantaget då.

Precis som du säger måste vi också bli mer konsekventa när det gäller att ta poäng. Nu är det lite för mycket bergochdalbana över ÖSK. Vet inte riktigt varför vi krashlandar så rejält när spelet inte fungerar. Jag funderar på om det är spelsystemet som är väldigt krävande. Fallerar en gubbe så rasar hela laget ihop typ. Framförallt så ställs det väldigt höga krav på mittfältarna. Det är nog betydligt lättare för en spelare att gömma sig i ett mer klassiskt rakt 4-4-2
Örebro Godfoten
2010-05-03 11:28
Men vi vann igår, gjorde en mycket bra match och två fina mål. Bara Malmö och Helsingborg har gjort fler mål i år så jag skall sluta gnälla.

Undrar hur mycket Astvald skulle gå för om han säljs i sommar. Tror det skulle kunna bli vår största affär någonsin. Men hoppas han stannar.
Örebro Godfoten
2010-05-03 11:17
Frostbite//

Möjligt att man matchat in Astvald och Bedoya i laget på ett bra sätt. Men i övrigt har inte Sixten åstadkommit så mycket bra på att matcha in nya unga spelare tycker jag. I går var det ett ypperligt läge att ge t.ex Skoglund eller Lenoidsson chansen till allsvensk debut i en match som vi kontrollera väldigt bra. Men av någon anledning så valde finnen bara att göra två byten. Coachingen är hans sämsta sida i mitt tycke.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-03 10:45
Utan att på något sätt försöka lägga sordin på stämningen eller nedvärdera ÖSK:s (blandade)insatser så här långt. Men är inte årets Allsvenska den svagaste på många år?

Helsingborg i all ära men inga riktigt starka/många lag som dominerar/imponerar stort på banan. Inte ens Ellos.

Att lag som BP, som är sämre i år än i fjol, kan ligga så högt upp säger allt. Åtvidaberg hade inte haft skuggan av chans 2007/2008. Halmstad det sämsta Halmstad sett på länge. För att inte tala om GAIS. Jämför det GAIS som var på BA för ett tag sedan och GAIS för 2 säsonger sedan. Kalmar ÖSK spelade emot nyligen är det sämsta Kalmar jag sett sedan Kalmars återkomst till AS. För att inte tala om AIK, Gefle, Trelleborg, Häcken igår och IFK m.fl m.fl.

Förvisso lider en del lag ganska mycket av skador men det visar ju också att det verka vara tunnare trupper i år.

Som jag ser det är detta en säsong där ÖSK, som fått behållt och förstärkt sin trupp, har riktigt bra läge, om inte på guld så i alla fall medalj och europa spel. Klarar man inte minst 4:e plats i år så vet jag när det ska gå. Därför så oerhört viktigt att ÖSK försöker hålla en jämn nivå och konsekvent plocka poäng.

Laget har inte råd med sina dippar med jämna mellanrum eller börja darra så fort man sniffar på toppen. Två saker ÖSK måste jobba på.

Bara en tanke
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-03 10:37
ÖSK-Karl //På så vis. Funderade på om han lagt av. Saknar hans inlägg lite. Men då lär han komma igen.
Örebro Frostbite*
2010-05-03 08:36
Rudolf Blodstrupmoen//Trodde Almebäck blev avstängd nästa match.
2010-05-03 08:18
Frostbite*// Det lär bli samma mittbackspar som igår.
Örebro Aspen
2010-05-03 07:42
Stelig//Mot t ex HBK i cupen förra året spelade Erikj offensiv mitt på ett mycket bra sätt. han är inte född def mitt. Det är en roll man placeras i och anpassar sig till.
Örebro Frostbite*
2010-05-03 07:37
Jag måste säga attt jag är imponerad av Sixtens coachande. Jag hade aldrig tänkt tanken att slänga in Wirtanen på mittfältet men han fungerade mycket bra där med sin energi, snabbhet och löpningar i djupled! Men med facit i hand helt rätt coachande med tanke på att som någon sa så passar Wirtanen bättre in som ersättare åt Bedoya istället för Erik. Eriks tid kommer!

Tycker att Sixten är riktigt bra på att spela in nya spelare(Läs Paulinho och Erik Nilsson) genom att låta dem sakta men säkert växa in i ÖSKs spel. Precis som han gjorde med Astvald förra året!

Mycket kul att se att Eriks spelsinne och fina passningar!

Tung match på torsdag och tyvärr lär väl yrvädret Berra spela. Hoppas att vi ställer upp med en riktigt låg backlinje annars är nog förlusten given på förhand!
Örebro Stelig
2010-05-03 06:57
Leonidsson´s tid kommer, men inte denna säsong.
Jag ser Erik som defensiv mitt, förstår inte varför en del vill att Sixten ska spela med en mer defensiv uppställning?
Örebro Bastard on Parade
2010-05-03 01:11
Godfoten//

Jag instämmer. Handsen var så solklar som den bara kan bli. Domaren var urusel åt båda håll.

Hade varit kul att se Leonidsson. Han skulle kunna göra en Wirtanen ala Gefle away.
Örebro Godfoten
2010-05-03 00:37
Tankar efter matchen:
1. Astvald är snart förlorad. J-r vilken talang han är.
2. Pålle är en grym lagspelare, peppar hela tiden lagkamraterna och jobbar stenhårt.
3. Hur tusan kunde inte Häckenlirarn få kort för avsiktlig hands när han låg ned och stoppade bollen då han vill han frispark.
4. Mycket fegt av Sixten att låta Leondisson, Johansson, Skoglund sitta kvar på bänken när vi hade ett byte kvar att göra. Hade varit ypperligt läge för Leonidsson eller Skoglund att göra debut i allsvenskan sista fem eller nåt.

Mina betyg:
5p Astvald
4p Kihlberg
3p Anttonen
2p Almebäck
1p Wowoah
Örebro Tomten (har hittat tillbaka)
2010-05-02 23:50
Rudolf Blodstrupmoen // Wirtanen ger Wowoah en wet willie
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-02 23:45
KvT//

Tror han flyttar i helgen.
2010-05-02 23:31
Vad sjunger Wowoah och vad pysslar Wirtanen med?
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-02 23:14
ÖSK-Karl//Var håller Saw hus ?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-02 23:08
Hoppas ÖSK förstår Berras publikvärde, förutom att han har potential att bli riktigt bra.

Förutom målen, var det dagens högsta jubel när Berra skickades för uppvärmning.
Örebro Sigge
2010-05-02 23:08
Tycker det är lite negativa tongångar härinne. Vinst mot Häcken och en tredjeplats i AS och ändå mer ris än ros åt spelare?
Tycker olsen gör ett bra jobb.
Han jobbar mer på planen nu än förra säsongen.
Såg porokara på läktaren var mer intresserad av sin mobil än av matchen.
Pålle kanske inte var inblandad så mkt i spelet idag men gör det han har betalt för mål.
Tycker det är ett mål typiskt för en måltjuv.
Bra bollmottagning efter en bra boll av wiken och kyligt avslut.
Även sammy har spelat upp sej betydligt.
Anttonen bidrar mkt i det offensiva spelet och han och wirtanen kompletterar varandra bra idag. Visst häcken är i en formsvacka nu med det var väl även Kalmar? Så nu får man njuta några dagar och se fram emot att spräcka HIF:S hemmasvit!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-02 23:06
När det gäller Erik så är det iaf inte min favoritspelare på de offensiva platserna på mitten. Tycker han mer kommer till sin rätt längre ned på mittfältet där han kan styra med sina svepande passingar. Men bra hursomhelst att han får speltid även på andra positioner för sin utvecklings skull.

Örebro Kurt von Traatt
2010-05-02 23:01
ÖSK-Karl//Ja, jag möter hellre HIF nu än om de vart inne i en trend utan seger på ett tag. Som tur var kunde inte Häcken bryta sin mot ÖSK. Eller tur och tur. De var inte nära.

Jag visste inte att Wirtanen var löpstark. Bara snabb. Sådant man missar när man inte ser träningar. Fast han såg bra trött ut från mitten av andra.
Örebro Erkan
2010-05-02 22:55
En dag på jobbet, Häcken var väldigt uddlösa.
Örebro Sekt. E
2010-05-02 22:51
Bastard on Parade// Jag menade att det känns logiskt att byta ut en löpstark spelare mot en annan löpstark spelare. Så slipper man ändra så mycket i spelidén bara för att Bedoya är avstängd. Och vi vann ganska enkelt, så jag har svårt att klaga.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-02 22:35
Otroligt tätt mellan matcherna nu. Helsingborg borta redan på torsdag. Tufft, men de kommmer allt nämre sin första förlust och vi vår första oavgjorda.

Svårtippat blir det hur som helst. Men det är få lag som är så sköna att slå som Helsingborg borta!
Örebro Grixx
2010-05-02 22:24
När det gäller Pålles ytterplats så sa han att Sixten gett yttrarna klartecken till att gå in centralt när de tycker så...alltså..nema problema i vart fall inget stort problem:-)
Örebro Bastard on Parade
2010-05-02 22:18
Aspen//

Jag tycker inte heller att Wirtanen axlade Bedoyas mantel, men det finns det ingen i ÖSK:s trupp som kan göra när han är borta. Wirtanen gjorde en godkänd insats och sprang sönder Häckens försvar och bidrog till ett rörligt anfallsspel.

Sekt. E//

Ett logiskt val hade ju varit att ersätta Bedoya med en innermittfältare och inte en ytterforward/ytterback. Vi hade 3 centrala mittfältare på bänken i form av Nilsson, Johansson och Skoglund.

Peronligen hade jag ersatt Bedoya med Nilsson och skicka fram Gerzic i banan till en liknande roll som han hade hösten 2008. Han är grymt viktig med sitt passningsspel men han måste producera mer och det tror jag han kan göra om han har en högre utgångspunkt.
Örebro Grixx
2010-05-02 22:17
Var tveksam till Wirre i dag men det fungerade klart bättre än jag trodde. Senast han var med så tänkte jag "varför"..och då gjorde han mål.

Bedoya är bättre men Wirre var helt ok...med Bedoya blir det ytterligare fart och kraft...och Bedoya hanterar bollen bättre.

Stabilt som tusan långa stunder men som sagt mer fart och aggressivitet med Bedoya.

Kontinuitet är bra, alla hittar varandra bättre och bättre. Ju mer förändringar ju sämre blir det.
...men funkar det inte så ska det givetvis till förändringar...och det är en balansgång hur länge man ska avvakta. Som tränare har du mest koll över var spelarna står i form o kunskap...och vad du som tränare vill ha ut av respektive spelare för att få ut "spelet" som tränaren söker...och det behöver ju inte vara det som "alla" supportrar vill ha.

När det gäller satsningen på Bedoya och Astvald där kritik dykt upp i ett tidigt skede så kan man bara säga att upplägget för dessa spelare verkar ha varit PERFEKT!!!...så jävla bra de är nu.

...och visst är det kul att se ett Örebro med eget spel som rullar ut många lag efter noter....men shit happens som mot Kalmar.

Visst kunde det var kul tidigare med fartfylld anfallsfotboll modell köttmur och kontring men emellan bra matcher så var det så många skitmatcher där man bara KRÄKTES....som Lotta-Potta med spypåsen i dag;-)

Forza svartvitt med förhoppning att det fortsätter att gå bra resten av säsongen:-)
Örebro rirobban
2010-05-02 22:15
Okej att Paulinho inte syns allt för mycket. Men han har aldrig varit en kantspelare. Han ska vara centralt, men trots det presterar han mål. Det är en klasspelare och jag hoppas han är i startelvan för att stanna. ÖSK är ett vassare lag med brassen på plan:)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-02 22:01
Grixx//

Nejdå, jag sitter bara med ett fånigt leende på läpparna och njuter ;I
Örebro Sekt. E
2010-05-02 22:01
Wirtanen var ett ganska logiskt val på mitten. Och vi vann ju med 2-0 så jag har svårt att bli arg för hur laget formerades. På sikt känns Erik mycket spännande, men han har inte samma kvaliteter som Wirre.
Annons: