/fotboll/osk/forum/4917.aspx/fotboll/osk/forum/4917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 11:13
Ungefär 1500 mer sålda i förköp än tidigare matcher i år. Bör bli runt 8000 idag då iaf
Örebro Aspen
2010-05-09 11:12
Lascaux//Bakis ??
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 11:10
Ämne: Hur dags bör man Var....
12:00 öppnar kassorna. Häng på låset, ta din aftonbladet, och åk hem igen ett tag
Örebro Miroslav kuba
2010-05-09 11:06
Hur dags bör man Vara på plats vid BA om man hade tänkt köra den snåla varianten idag? Alltså köpa en Aftonbladet.
Örebro Kronblom
2010-05-09 11:02
Gäller att få stopp på snabba spelarna Igbonanike och Hämäläinen där framförallt den senare varit väldigt bra under våren.Djurgården har visat bra form på sistone men man tar gärna med ÖSKs andra halvlek mot Helsingborg och kommer man upp i den standarden så vinner man.Nu krossar vi Skansens IF!
Örebro Ropesin
2010-05-09 10:56
Örebroare! Ni har väl inte missat att det blir marsch från Satin till Behrn klockan 13.50 idag? Mot Åtvidaberg var det en riktigt rolig grej där väldigt många slöt upp! Nu hoppas jag att lika många kommer även idag! 13.50 utanför Satin, dit kan man komma även om man inte tänker sig att gå in på Satin innan!
Örebro Lascaux
2010-05-09 10:54
Kan inte låta bli att tycka att Allsvenskan är avslagen just nu. Malmö och Helsingborg rycker ifrån. Vårt lag rosar inte marknaden, vinner varannan, förlorar varannan match. Sjukt dåliga publiksiffror på Behrn.

Som grädde på moset vinner Djurgården idag...
Örebro osarn
2010-05-09 10:33
Lotta potta:

Det där var den sämsta låt jag någonsin skådat. Allvarligt, hörde nått liknande i mellanstadiet o tyckte redan då den var jävligt omogen. Gör alla en tjänst o radera innan någon ser, pinsamt för i helvete.
AIK Saywee
2010-05-09 09:34
Tippar,

... snart laddar jag med ett litet besök på tippen, det är en hög som man nog inte blir så hög av, fast den är "påtänd" ;)

Eftersom jag vill nå toppen så blir det toppluva på, den är svartvit.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Conjuration ★
2010-05-09 01:55
Lusen// Det är ont om bra ytterbackar nuförtiden, verkar vara en brist i hela allsvenskan. Väl mött imorgon!
Djurgården lusen
2010-05-08 23:53
grattis till Astvald om det nu blir han som lirar på er högerkant. samtliga högeryttrar har haft lekstuga med vår vänsterback (Gustafsson eller Ayuba). Vårt mittfält och anfall är nog inte mycket sämre än ert, men tyvärr håller vårt försvar inte alls måttet, med då vänsterbacken som värsta svagheten.
Örebro Conjuration ★
2010-05-08 22:13
Se länktipset för morgondagens inmarschlåt ;)
Örebro Lotta potta
2010-05-08 21:48
Kubaner, här är något att köra imorgon: Vad e´re som klättrar i buren,
Vad e´re som låter som djur,
Vad e´re som stinker så vidrigt,
Jo, de´ e´ en apa i bur.
Djurgår´n, Djurgår´n.
Örebro ÖSK öster
2010-05-08 21:29
Va nere på morgonens träning för att försöka utläsa vem som skulle ta vänsterbackplatsen. Efter lite långpassningsövningar och spel på liten plan klev hjältarna av. Wowoah var inte ens med på träningen. Nordback dök upp ombytt och kikade.

Ses vi på Satin imorn? En kärlek svart och vit.
Örebro Conjuration ★
2010-05-08 20:50
hmm... mitt i all extas och taggning och tänket på 1-0 så blev det en etta för mycket. Kanske är för det bättre, en dubbelgardering. Om ÖSK vinner så kan jag ju säga "läs mitt inlägg från söndagen, där skrev jag seger för ösk", blir det flopp så säger jag bara "jag var realist och förutsåg resultatet" ;)

Det svåraste att tippa är utan tvekan vilka som är ytterbackspar imorgon
Örebro Conjuration ★
2010-05-08 20:46
Tror att Mattias Jonsson hade valt oss idag före Djurgården. Nu har vi ju trots allt Nerikeflaggan, likt en fluga till en anti-insektslampa hade han dragits till oss. Det är jag 110% säker på!

Hmm samma sak med Hagge angående flaggan ;) Man kan bara gilla Hagge, jag minns när jag snackade med Han i vinnarhallen på Bosön förra året. Otroligt öppen, ärlig och talade gott om ÖSK.

Fast han blir aldrig en bättre handbollsspelare än mig ;)

I övrigt så gillar jag inte Djurgården hehe

Jag känner ett extremt tagg för tillfället! Det är dags att tippa matchen, 1-0 till ÖSK efter mål av Gurkan!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-05-08 20:32
Ösk-karl//

Judas Jonsson spelade i en försäsongsmatch mellan Ösk - Dif på Behrn för nått år sedan. Han spred bollar som en div 7 spelare och var klapprutten. Vi som var på plats njöt fram tills dess han blev utbytt.

Perfekt om Haginge får starta.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 20:21
KvT//

Är Haginge värd att offra en femma på? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 20:16
SirDIFalot//

Blir inte det minsta förvånad, men det handlar inte om konstgräs. Judas Jonsson har inte spelat i Örebro sedan han svek oss.
Örebro Ö-o
2010-05-08 20:16
Hallå alla Öskare!
Eftersom jag inte kan gå på matchen imorn så har ja två biljetter som jag vill sälja, både för 200 kr.
Sektion Sida Rad Plats
O Nedre Höger 4 344-345

Är ni intresserade, ring 0700747557. Finns på bettorp nära Lillån.
Djurgården SirDIFalot
2010-05-08 19:35
Kurt von Traatt/

Eftersom Jani Lyyski är skadad är Haginge det enda alternativet. Så räkna med honom.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 19:21

Dagens skvaller...

Jag citerar ett annat inlägg på SF:

"Se länktips, bajens bäste målskytt genom tiderna, Billy Ohlsson har spöat på sin fruga. "

Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 19:11
Så glöm inte ta med pungen med enkronor ;)

(Obs - Det var ett skämt, vi tar naturligtvis med oss 5-kronor ;))
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 19:11
Enligt Djurgårdens SF kommer Haginge att spela mot ÖSK som mittback.
Djurgården SirDIFalot
2010-05-08 18:50
Dembo Touray är fortsatt skadad. Och Mattias Jonson avstår som väntat eftersom matchen spelas på konstgräs.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 18:35
Skall bli intressant att se vad Judas Jonsson får för mottagande om han får hoppa in imorgon.

Vad jag kan minnas har han inte spelat på BA sedan han bröt sitt löfte till ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 18:28
KvT//

Den enda gången jag känt likadant i år var mot HBK! Jo, magkänslan brukar jag junna lita på.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 18:23
ÖSK-Karl//Bra känsla!!! Hoppas den brukar stämma också ;)

Undrar om man måste ha täckjacka och mössa på imorgon? Vilket skitväder.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-08 18:21
För andra gången i år slår magkänslan till. Den säger att vi vinner ganska lätt mot Djurgården.

Men det förutsätter att Sixten inte får tokspel igen och gör omgrupperingar bara för att Sammy är borta.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-08 18:15
Jag tror nog som Sarp. Det kommer att övervägas att placera Wirre på vä kanten (Eller Anttonen och Wirre tar höger). Det tror jag är första övervägande de gör. Hade Nordback varit hel hade de kanske övervägt honom. Men jag tror Per J är andra valet i tanken även om de kan sluta med honom ändå där. Beror på vilken form han är i.

Historiskt (åtminstone 08/09/) omgrupperar hellre Sixten än tar ut nya spelare. Jag kommer ihåg skador/avstängningar tidigare som istället för att byta på en plats rakt av ledde de till 3 förändringar i laget.

Ibland blir det lite absurt kan jag tycka. Som när Wirtanen var rena svängdörren mot ÅFF och MFF och ändå fick inleda mot Mjällby trots att Anttonen var spelklar redan matchen innan. Sen kommer Patrik in och tokdominerar sin kant. Samma Nordback vs Kilen. Nodback vs Berra i fjol.

Det är något jag aldrig kommer att kunna förstå med Sixten. Någonsin.

Däremot vill jag inte bara sabla ned på honom. Det finns andra bra saker. Crona tykte ÖSK startade för offensivt mot MFF och HIF och kanske det. Men jag tror det ligger i processen att bli ett bättre bortalag. Att våga vara offensiva även då vilket jag starkt gillar och alltid velat med ÖSK.

Riktigt bra lag spelar bra borta också i regel. Det måste man kunna om man vill bli ett topplag. Jag gillar det även om det kan kosta lite initialt. Men MYCKET hellre det än de totala utspelningarna som vi tidigare råkat ut för så man fan skäms för att vara ÖSK:are. På lång sikt är det rätt väg att gå tycker jag.

Och som jag skrivet tidigare. ÖSK har ökat förmågan till högt bollinnhav rejält detta år. Trots förluster så ligger man nära 50-50 på bortaplan. Nästa steg gäller att få upp bolltempot ett par nivåer (för det går alldeles för sakta) och förvalta det till fler målchanser.
Annons: