/fotboll/osk/forum/4906.aspx/fotboll/osk/forum/4906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2010-05-11 07:58
Frostbite*//På länken ser du talangtruppen (=ÖSK U). Ryms knappt på bilden. Titta runt om bland AS-klubbarna och se vad som händer. Vi lever nu på de sista av de 16 mille som Spelarinvest räddade klubben från KK med. Dom resurserna lär vi få svårt att få en gång till när man ser hur dom förvaltats. Dax att titta in i framtiden.
Ursäkta att man önskar att ÖSK stärker upp talangsidan om inte annat för att hantera de nya regler som SvFF och UEAF skrivit, inte bli för beroende av sponsorer när laget måste förnyas.
Om man tar det som kritik av Sixten, varsågod det är gratis.
Örebro Aspen
2010-05-11 07:47
Är det så här ?
Gnällgänget är dom som víll göra ÖSK bättre än nu.
Antignällarna vill att det ska vara som nu.
Hoppas man tillhör gnällgänget!!!
Örebro Grixx
2010-05-11 06:35
No Jerry
Örebro Conjuration ★
2010-05-11 01:25
Älskar den nya alternativa ledarsidan!

Svartvits bästa värvning = Sarp Yesil
AIK Saywee
2010-05-11 00:38
God natt alla svartvita ....

Jeff Beck lirar högt denna midnatt vid kusten ...
... och snart skall vi strypa sillar?

Alla till lilla Ullevi på torsdag!
AIK Saywee
2010-05-10 23:28
Ursäkta, och ta inte illa upp, vet att några tycker att jag "GNÄLLER" men jag kan inte låta bli, jag är en stolt Närking.

... men jag undrar bara försiktigt, om vår sommarpraktikant Sköldmark har börjat jobba, för snart är det juli och "provanställningen" är slut, eller hur f*n var det tänkt egentligen, vem gör vad, vad händer? Det är ju toktyst!

Kan faktiskt inte förstå varför vissa personers sysslor är så hemliga, däremot hur de förhandlar eller liknande ... där kan man mörka, kan vara smart ibland ?!?!

Men lite öppenhet skadar sällan i en organisation :)))
AIK Saywee
2010-05-10 23:19
"Kontrakts-situationerna" är ett "spel" och en gåta för mig ...

... både avseende spelare och anställda.

Men jag kanske funderar och bryr mig alldeles för mycket om/för den klubb som är svartvit i min själ, sedan födseln?
Örebro widemarsh
2010-05-10 23:19
Skägget// Fel av mig! Fick för mig att vi bytte till 16 lag inför 2007.
Hur som helst lär ÖSK öka poängsnittet något för att kunna knipa åt sig en Europa-plats.
Örebro Skägget
2010-05-10 23:13
Ämne: Lite intressant stat....
Kan ju bero på att innan 2008 var det bara 14 lag i allsvenskan.
AIK Saywee
2010-05-10 23:12
Ja Sixtens satsningar (och ÖSK´s) på kort sikt (IFK borta) och på lång sikt, är ingen som vet i en "hemlig" klubb, ibland går det bra (7) och ibland går det dåligt (5) ...

.. det blir ett fantastiskt spännande allsvenskt 2010, det är det enda jag kan förmedla och tro på ikväll!

Men om sensommarens väder blir bra, stiger publiksiffrorna och intresset för allsvensk livefotboll troligtvis så småningom ...

"GNÄLLA" på från mig, som född och stolt Närking, men ändå, alla svartvita fans till Ullevi!

GOK! Guldet, väntar, 54 poäng kvar att spela om för de flesta lag .....

FORZA ÖSK!!!
AIK Saywee
2010-05-10 22:49
Ursäkta, att mitt förra inlägg kan verka "onyktert", men jag tyckte (tycker!) mycket om Berra, han är ju numera bara en enkel bänknötare, det ser ju alla som har synen i behåll, han är körd, och detta gör mig så besviken, även om han haft lite ungdomliga fel i spelet, men vilken talang, som kanske sabbats bort sin bästa tid ?

BERRA!!!!
AIK Saywee
2010-05-10 22:43
Rasta Fari

BERRA!
Örebro Lotta potta
2010-05-10 22:40
Widermarsh: Och 2010 borde det räcka till en tredjeplats.
Örebro Lotta potta
2010-05-10 22:36
Frostbite: Är det inte självklarare att se till att förlänga med spelare som har kontrakt som går ut snart ? Sixten har ju tyvärr 1,5 år kvar. Undrar vad Ze tycker om Sixtens ungdomssatsning ?
Wivallius
2010-05-10 22:35
knumulle//

Skitkul med Bedoya!! ;-)
Örebro widemarsh
2010-05-10 22:34
Lite intressant statistik:
ÖSKs poängskörd hittills, 21 poäng på 12 matcher ger en slutpoäng på 52-53 poäng (52,5)

2009 hade det räckt till en 4:e plats, 2008 bara till 5:e plats.
Men 2007 hade det räckt till SM-Guld! Rätt stor skillnad.
AIK Saywee
2010-05-10 22:25
Frostbite, av ditt inlägg kan jag börja tro att Sixten "ansvarar" för de unga talangernas utveckling och de nyförvärv som anländer till ÖSK, varför behöver vi då, bekosta en sportchef och en sportchefspraktikant och talangutvecklare, med flera (?) i organisationen ÖSK?

Från ditt inlägg ...

"Personligen tycker jag att Sixten är den tränare på årtionden som har skött det här med nya spelare i truppen på bästa sätt oavsett om de kommer som juniorer(Astvald) eller nyförvärv (Paulinho). "

Men, jag vill ärligt skriva att jag kanske övertolkar ditt inlägg, när jag väger orden i meningarna ...?

Jag tycker att han oftast kör med samma gubbar, men jag tycker la fel, inhoppare hit och dit?

Det kan kanske vara så att, spelarna mår bra ibland och sämre ibland, vilket ger olika resultat, det verkar faktiskt så, ur en enkel åskådarsynpunkt ...

7 vinster :) men 5 torskar :(

Skriv i klartext vad du menar ...

Ett till ...
"Det går inte heller att jämföra med större ligor i Europa eftersom elitsatsningen för spelare i sverige startas alldeles för sent i åldern."

Aha, är det där problemet ligger, hur kan man komma till rätta med detta?
Örebro Sekt. E
2010-05-10 22:18
Inte är det väl så illa med inspelningen av unga i a-laget? Erik är på väg. Astvald förra säsongen och nu en stjärna i vardande. Almebäck är ung som bara den. Och så några på bänken. En bra blandning tycker jag och det visar sig i resultaten.
Örebro gnumule
2010-05-10 22:10
"With U.S. coach Bob Bradley set to announce his preliminary 30-man World Cup roster on Tuesday ahead of the June 1 final roster cutdown, the staff at Sports Illustrated and SI.com decided to chime in with its thoughts on the 23 players whom Bradley should take to South Africa."

4/5 vill ha med Bedoya i 23-mannatruppen, coolt :=)
Örebro Aspen
2010-05-10 22:03
Frostbite*//Jaså det är Sixten det handlar om. Jag trodde det var ÖSK:s ungdomssatsning. Där är som tur inte Sixten delaktig. Sixten tränar A-laget.
Synd att du ska prata ner våra ungdommar för att hylla Sixten. Låter unket.
Örebro widemarsh
2010-05-10 21:54
Brinkewall// Det stod på TV-sändningen att Sebastian Eriksson blev avstängd efter sin 3:e varning.

Bempa no:10// Nästa måndag, den 17:e är väl matchen?
Örebro Frostbite*
2010-05-10 21:52
Brinkewall//Selakovic spelar på torsdag, dock är Elmar Bjarnason och Alexander Faltsetas avstängd om www.svenskfotboll.se stämmer.
Örebro Bempa no:10
2010-05-10 21:46
Nästa hemma match är mot TFF den 17/5 kl,19,00 Och inget annat datum....

jag skrev fel datum först (TACK widemarsh )
Örebro Frostbite*
Aspen//ÖSK Ungdom har väl också ett stort antal spelare. För övrigt så håller Sixten på att spela in Erik Nilsson på ett utomordentligt sätt! Några minuter varje match, precis som med Astvald förra året.
Det finns inte en chans att någon av de andra ungtupparna (tex Leonidsson) skulle klara av att prestera redan. De behöver tid.

Det går inte heller att jämföra med större ligor i Europa eftersom elitsatsningen för spelare i sverige startas alldeles för sent i åldern.

Personligen tycker jag att Sixten är den tränare på årtionden som har skött det här med nya spelare i truppen på bästa sätt oavsett om de kommer som juniorer(Astvald) eller nyförvärv (Paulinho).

Skulle Sixten möblera om i elvan som en del efterlyser skulle jag helt klart fundera om han var rätt man för detta jobb.

Nytt kontrakt till Sixten nu!
Örebro Brinkewall

Hur ser det ut med avstängningar för blåvitt inför torsdag? Selakovic fick kort, kan det varit hans tredje?
AIK Saywee
2010-05-10 21:25
KvT, det kan även tänkas att HIF har de filmstjärnor som behövs för att nå höjderna och att domsluten blir som de blir i en svag "domarliga"?

... vad vet jag, skåningar brukar vara ****a, och tittar snart in här, så jag loggar nog ur ett litet tag, fast troligtvis häcklar de Gefle´s sida ...

Finns det tomtar!
AIK Saywee
2010-05-10 21:19
Allsvenskan skall avgöras sista kvarten (= femton minuter)!
AIK Saywee
2010-05-10 21:15
KvT, det är faktiskt lite liknande företeelser, AIK/HIF, typ med oftast uddamålsvinster.

Möjligtvis med skillnaden att AIK smög fram efter en dålig start, medans HIF fått en ganska skaplig start, eller?

Men alla skrattade åt mina gnagarforhoppningar under sommaren, eftersom Blåvitt och Elfsborg skulle ta guldet, eller var det kanske Kalmar, jaja, det är historia ...
Örebro Ropesin
2010-05-10 21:08
Finns inte en chans att HIF fortsätter såhär i 30 omgångar. Någon gång kommer svackan, troligtvis efter uppehållet och då gäller det att vara med och plocka poäng. Vinner vi när HIF:s svacka kommer är vi ikapp. Hade det varit 5 omgångar kvar hade jag varit orolig, nu är det 18, så sjukt många poäng kvar att spela om att jag inte ens tänker räkna ut det! Guldchansen lever i allra högsta grad! Vi börjar med en skrälltrea på Ullevi på torsdag! Häng med dit, Kubanernas bussar går 14.30 om jag har fattat rätt!
Örebro Aspen
2010-05-10 21:07
Alvbåge kan stanna hemma. IFKG hade inte ett ända skott på mål.
Annons: