/fotboll/osk/forum/4901.aspx/fotboll/osk/forum/4901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tom Hell
2010-05-09 14:08
Aja, diskussioner som denna är ju positiva förstås för ett lag i medgång. Och offensivt borde vi kunna göra fler mål än DIF så därför är jag väl inte så orolig.

Nu jagar jag rätt på en buss!
Örebro Tom Hell
2010-05-09 14:01
Ämne: Alla backar är säker....Grixx// "Alla backar är säkerhetsrisker..." - Kvalificerat struntprat. När en spelare på backposition har uppenbara defensiva brister är han eller hon en säkerhetsrisk. I övrigt finns det tre mycket kompetenta spelare i övriga positioner och de kan inte i någon bok definieras som säkerhetsrisker.

Wirtanen har visat om och om igen att hans kvaliteter ligger framåt, han brister defensivt i positionsspelet något och oerhört mycket i man-mot-man. Det är sådant som orsakar mål i baken och som har gjort det tidigare när han spelat i den positionen.

Om en spelare är iskall eller inte vill jag i så fall ha lite mer bevis för. Motsatsen är ju en ung, hungrig spelare som vill in och visa upp sig och jag ser inte varför inte Per skulle kunna vara en sådan. Han har visat det förut. Wirtanen vill jag se framåt, inte bakåt!
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 14:00
Det ser ju ut att bli en 10 000 idag
Örebro Woofi
2010-05-09 14:00
Någon som vet om det finns någon stream av matchen idag? Jag har ingen möjlighet att gå ner tyvärr.
Örebro helldandy
2010-05-09 13:55
Jag tar tag i det och säger att jag tror att Wirre är rätt val. Han har visat fin form och har, trots blandade insatser, vanan från backen i år. Han är bättre offensivt än Per också.
Djurgården Toran
2010-05-09 13:42
Wirtanen startar på VB, enligt svenskfotboll.se. Paulinho, Olsen tillsammans med Mackan på topp. Ingen Poro på bänken. Annars som vanligt.
Örebro Grixx
2010-05-09 13:38
Alla backar är säkerhetsrisker...mer eller mindre och någon katastrof har Wirre def inte varit, att vi däremot har en back som Anttonen är stor lycka. Wirre har ju lite olycka att jämföras md honom som allt som ofta är en gud i sin bollbehandling....men många minns säkert hur Anttonen skrämde livet ur oss med sitt urusla backspel i flera matcher 2008....bollen där och Anttonen 30 meter fel och helt borta...friläge efter friläge.

...med Per J eller Wirre på back idag går det inte att förutspå vem som lyckas bäst...även andra alt är svåra se hur det går.

...som vanligt kommer det några experter efter matchen och säger...vad var det jag sa eller ger kredit för valet...vilket det nu blev. De hårdaste kritikerna mörkar ev och väntar till nästa gång de får berätta "sanningen".

...men det är ju så det är och inget att ändra på;-)

Forza SvartVitt!!!!!
Örebro Aspen
2010-05-09 13:30
RockSoldier// Kommer du ihåg:
1) Tommy i matcherna mot MFF och Mjällby
2) när Tommy senast spelade på vb-positionen

Alla som inte får spela blir iskalla. Vi har för många iskalla nu. När skador och avstängningar kommer måste man vara förbered.

SUPPORT YOUR YOUNG LOCALS.

I eftermiddag spelar Vallentuna – ÖSK U. Att ha sju avbytare på bänken och men bara samma 2-3 som får byta av. Undrar om det inte vore bättre om några åkte med till Vallentuna och fick matchträning.
Örebro Tom Hell
2010-05-09 13:22
Ämne: Ämne: Anser f....
Och?
Örebro Aleq
2010-05-09 13:20
Ämne: Anser f ö att Wirtan....
Du vet väl likaväl som jag att Per inte kommer från Finland?
Örebro Tom Hell
2010-05-09 13:19
Anser f ö att Wirtanen är en säkerhetsrisk som back, ännu värre så om han ska spela på vänsterkanten. Hellre Per J som har betydligt mer erfarenhet där.
Örebro Tom Hell
2010-05-09 13:16
Kommer inte hinna i tid till matchen. Någon som har koll på vilken krog som visar ÖSK på störst skärm här i stan?
Örebro Kronblom
2010-05-09 13:13
Dagens matcher:
AIK-Trelleborg 1-1
Halmstad-Häcken 1-1
Mjällby-Elfsborg 1-2
ÖSK-Djurgården 2-1
Örebro Grixx
2010-05-09 12:57
Som vanligt kan vad som helst hända i dagens match...men visst ligger vi bra till.

Bra spel på hemmaplan kan dock knäckas av större vilja att vinna från DIFs sida.

Att så sjukt otroliga saker som att Danmark krossar Finland i ishockey är bara det slutliga beviset på att allt kan hända...och det med en rund och platt trissa som heter puck...fotbollen är ännu rundare och oberäkneligare. Matcher avgörs sjukt ofta med ett enda mål där tur och felstuds är honnörsord;-)....se Kilens senaste mål som var sååå snyggt men inte riktigt avsett som den "slutprodukt" den blev;-)

Att föra matcher utan vilja och att tro sig kunna nöta sig fram till vinst pga att vara ett bättre lag fungerar sällan, viljan måste till för att ge nerv och adrenelin.

Lusten att spela ut ett lag, eller krossa ett bättre lag, eller "bara" lusten efter vinst måste finnas som en kraftig vilja, inte ängslan att kunna förlora medalj, placering....men att bara gå in och ta det som en dag på jobbet, helt oberörd ingen vilja eller ängslan är nog det sämsta

Dagens ord är...Vilja!!!

Forza SvartVitt!!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2010-05-09 12:56
ÖSK drar till Finland.
Malmö FF Chicko ♥
2010-05-09 12:55
1-0, olsen nätar.
Örebro RockSoldier
2010-05-09 12:32
Det vore hemskt om Sixten väljer att spela en iskall Per J från start idag, på en plats han aldrig spelat bra på. Jag tror Tommy tar plats i backlinjen!
Örebro robin-oskare
2010-05-09 12:23
djurgårn kommer inte ha nån chans idag :) , paulinho är riktigt het nu. han kommer göra 2 mål idag =)
Örebro Elgordo
2010-05-09 12:17
Varför går det inte köpa biljett online till ÖSK - DIF?
Örebro KCMarten
2010-05-09 12:07
Jag känner också bra vibbar..

Det blir en klar ÖSK seger idag.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 11:52
14:30
Örebro Dannieboy
2010-05-09 11:46
Blir lite förvirrad när jag kollar på match starten. börjar den 13:30 eller 14:00 eller 14:30 ?
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-09 11:40
Vinst idag, oavgjort mot Göteborg och vinst hemma mot TFF, då bör vi gå till sommarvila som trea. Det skulle kännas skönt. Helsingborg får gärna också förlora tre raka.
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-09 11:36
KvT//

Nej, men jag blir besviken om det inte är Per. Skulle inte förvåna mig om det blir Wirre.

Dessutom vill jag inte se en halvskadad Wiken igen, tyckte han var hämmad mot Helsingborg.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 11:25
ÖSK-Karl// Ja, vet du vem som ersätter? Jag har inte sett ngn uppställning
Örebro ÖSK-Karl
2010-05-09 11:22
KvT//

8.000 får man vara nöjd med. Detta med tanke på T V-sändningen, matchtid och vädret.

Förövrigt kan ni vara lugna, magkänslan för vinst är kvar, bara inte Sixten får tokspel för att Sammy är borta.

Känns väldigt konstigt att börja ladda redan 12.00.
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 11:13
Ungefär 1500 mer sålda i förköp än tidigare matcher i år. Bör bli runt 8000 idag då iaf
Örebro Aspen
2010-05-09 11:12
Lascaux//Bakis ??
Örebro Kurt von Traatt
2010-05-09 11:10
Ämne: Hur dags bör man Var....
12:00 öppnar kassorna. Häng på låset, ta din aftonbladet, och åk hem igen ett tag
Örebro Miroslav kuba
2010-05-09 11:06
Hur dags bör man Vara på plats vid BA om man hade tänkt köra den snåla varianten idag? Alltså köpa en Aftonbladet.
Annons: